1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    18
    02-08-2002

    Hoofddoek dragen maar toch geen hijab!!!

    Veel vrouwen dragen een hoofddoek maar toch geen hijab, ik bedoel erbij wanneer zij een hoofddoek dragen dat je haar haar nog kan zien of haar hals of geen aangepaste kleding. Ik vraag me dan af waarom dan die hoofd doek..

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    13
    29-05-2002

    beste anissama

    laat deze meiden in hun eigen waarde ieder mens beleeft zijn geloof op zijn eigen manier en stap bij stap,ik heb ook altijd zo over die meiden gedacht maar je weet niet wat hun gemotiveerd heeft om die hoofdoek te dragen,mischien wel gedwongen en tegenwoordig is de hoofdoek een trend,dus! er zijn wel meerdere dingen die bv niet kunnen in de islam
    maar daar wordt geen aandacht aan besteed,wel als het om uiterlijke zaken gaat ,tenslotte die regels over geen enkel plukje haar zien ben ik geen een keer tegengekomen in de koran,wel in hadiths maar er zijn zoveel hadiths die niet 100% betrouwbaar zijn daar moeten de mensen eens een keer bij stilstaan in plaats van altijd andere veroordelen, en heb zelf in mijn omgeving gemerkt dat als een soena regel te moeilijk is om na televen dat deze keihard niet nageleefd wordt,

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    19
    31-07-2002

    meisje aghzil weet wat je zegt over de AHADITHS ,hier door kun je shirk begaan wist je dat ,en dat is t ergste wat je kan doen.
    en wat anissama zegt ben ik helemaal mee eens als je besloten hebt om een hoofdoek te dragen dan moet je ook bijpassende kleding dragen en niet zoals velen een hoofdoek en een strakke broek waar je de string in de billen kan zien of een hoofddoek met een blote nek ,dat kan niet ,een hoofdoek heeft zn regels, je kiest er voor dan kies je voor alles of je laat t staan tot je er klaar voor bent.

    walid

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    42
    30-07-2002

    sorry walid maar dat is echt onzin als iemand besluit om een hoofddoek te dragen dan mag die persoon het doen zoals ze het wil.Iedereen beleeft zijn geloof anders en god heeft gezegd dat je mensen moet respecteren en in hun waarde laten!

    salaam

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    9
    22-05-2002

    zelf dacht ik ook altijd als je hoofddoek draagt moet je het goed doen en ik had ook altijd commentaar op meisjes waarvan hun nek bv. nog te zien was maar als je dat doekje niet draagt is het makkelijker om dit te zeggen dan als je het wel draagt.
    Ik draag sinds een paar maanden ook hoofddoek en het is echt moeilijker dan je je kunt voorstellen. Ik probeer er toch een beetje leuk uit te zien zonder dat ik zeg maar de regels overschreid maar het is moeilijk. Af en toe speelt sjaitan echt met je gedachte en dan denk je eventjes nou zo erg is het toch niet als mijn nek te zien is of zoiets dergelijks maar alhamdulillah heb ik er nooit aan toegegeven.

    Wat ik eigenlijk wil zeggen is "oordeel niet totdat je het zelf hebt meegemaakt en als je een echte goeie moslima wil zijn dan oordeel je helemaal niet over anderen; dat is niet aan jou

  6. #6
    ----

    Reacties
    9.557
    12-08-2002

    Salaam alaikum,

    Ieder mens beleeft islam op een andere manier. De een wordt moslim en gaat meteen 5x per dag bidden en zijn manier van leven totaal veranderen, de ander doet daar 10 jaar over. Geen eenieder de tijd om islam op zijn eigen manier te beleven.
    Allah beoordeelt daden enkel en alleen op intentie, dus als je intentie niet juist is, telt die daad ook niet.

    Hijaab is meer dan een doekje over de hoofd. Hijaab is in mijn ogen ook gedrag en manieren. Alleen als een zuster begint met een doekje en een strakke broek, laat haar, steun haar juist, laat haar op een vriendelijke manier zien dat het ook anders kan, en laat haar rustig erover denken. Misschien besluit ze over een jaar hijaab te dragen insjallah.

    Voor de meiden die nog niet de souna hijaab dragen, het is lastig, ik weet het. Op mijn werk draag ik ook geen overjas met chimaar (wat ik wel prive doe), maar een lang iets met een grote hoofddoek... Mijn ouders vinden het vreselijk en vrienden begrijpen me niet..


    Veel sterkte,
    Salaam alaikum,
    Marisah

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    212
    25-07-2002

    ik ben het met walid eens. Wat aghzil zegt is inderdaad niet juist. En als ik tegen jou zeg dat de ahadieth van boecharie en moslim allemaal betrouwbaar zijn en dat er wel degelijk in de koran staat dat een vrouw haarzelf moet bedekken.
    Soerah an noer ayat 31. Hier staat duidelijk dat de vrouw haar sluier over haar boezems moet dragen. als we boezems vertalen naar het simpele nederlands dan praten we over vrouwelijke borsten. En vertel jij mij maar hoe jij je borsten kunt bedekken met zo'n marokaanse zelfbedachte piratendoek. Of jij moet je borsten op je hoofd hebben, lijkt mij een beetje sterk vind je ook niet.

    Ik zal kijken of ik nog een bewijs voor je heb uit de Koran

    Soerah Al Ahzab ayat 59

    Hadith Boecharie

    Sahih Boecharie boek 8: 347. Overgeleverd door oem Atiyya: We kregen de opdracht om onze menstruerende vrouwen en onze afgeschermde vrouwen mee te nemen naar de religieuze bijeenkomsten en opkomsten van de Moslims op de twee Eid-feesten. Deze menstruerende vrouwen hoorden weg te blijven van de gebedsruimte. Een vrouw vroeg, "O Boodschapper van Allah! Wat te doen met degene die geen jilbaab heeft?" Hij zei, "Laat haar een jilbaab van een van haar metgezellen lenen".

    Hier spreekt Profeet Mohammed (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) duidelijk over de verplichting van de jilbaab. Een vrouw hoort dus niet naar buiten te gaan zonder jilbaab. Het is dus ongehoorzaamheid aan Allah De Verhevene en de Profeet Mohammed (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) om zonder jilbaab naar buiten te gaan!!!

    lees het volgende even lieve dames.
    http://www.al-islaam.com/al-islaam/m.../10excuses.htm

    sorry walid maar dat is echt onzin als iemand besluit om een hoofddoek te dragen dan mag die persoon het doen zoals ze het wil.Iedereen beleeft zijn geloof anders en god heeft gezegd dat je mensen moet respecteren en in hun waarde laten!

    Waar staat dat dan yasminar? Ik ben benieuwd.

    Wat ik wel ben tegengekomen is het volgende:

    ondersteunt elkaar bij het goede en Taqwa(vrees voor Allah). En steunt elkaar niet bij zonde en overtreding.(soerah al Maidah ayat 2)

    Ik wil trouwens nog even zeggen en dat durf ik met zekerheid te doen, dat het onmogelijk is dat een vrouw die al lang zo'n piratenkap draagt en dat nog steeds doet niet vijf keer per dag op de juiste tijden bidden. Deze vrouwen verwaarlozen het geloof(uitzonderingen daargelaten en niemand hoeft zich aangesproken te voelen). Zoals ik met mijn eigen ogen gezien heb keer op keer is dat zo'n vrouw met een piratenkap/ventilatordoek echt schaamteloos is. Ze dragen er rokjes onder, ze dragen strakke broeken waarbij haar kontje geprononceerd worden, ze staan te tongen op straat, ze zijn *****erig, ze zijn aso, ze zijn ego en als laatste ze zijn ontzetttend jaloers van karakter. Ik vind dat allemaal niet erg, nee ze moeten dat zelf weten. Maar wat ik erg vind is dat zij aan de buitenwereld(dus de nederlanders) laten zien van wij zijn moslim. Wat denken de nederlanders dan, nou als dat de islam is dan ga ik wat anders zoeken.

    Dus dames kijk uit met uitspraken van ooh het staat niet in de Koran, dus we doen het op onze eigen wijze. Nee alles staat in de koran, alleen dat jij het niet ziet is wat anders. Misschien wil je het ook niet zien, om jezelf nog uitstel te geven tot de tijd rijp is. Als jullie daarop gaan wachten, dan kunnnen jullie nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang wachten, want er zal nooit een dag komen dat je gevoel zegt, kom meid je bent er vandaag klaar voor om een goede moslima te worden. Nee, saitan is er ook nog, weet je nog. Die zal er alles aan doen om jullie tegen te houden om PRAKTIZERENDE moslimas te worden. En uitstel is afstel. En als we straks op de dag der opstanding voor onze Heer staan en er word ons gevraagd waarom je niet geloofd hebt, wat zeg je dan. Van hij(saitan) heeft ons misleidt. Wat zegt saitan dan, nee nee nee, ik heb jullie een advies op basis van valse beloftes gedaan en Allah heeft jullie een duidelijk boek gegeven met de Profeet(vzmh) als voorbeeld voor de gehele mensheid. Met als garantie dat jullie naar de hemel gaan als jullie het op de juiste manier opvolgen. Dus geef niet mij de schuld, maar geef jullie zelf de schuld. Dat mijn bestemming de hel was, was al bekend.
    Je ne sais pas

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    18
    02-08-2002

    je ziet het meer en meer, die hoofdoeken waardoor je hals kunt zien.. eerlijk mij broer verteld me dat hij het heel mooi vind. Ik leg hem dat uit hoe het wel moet. maartoch vind hij het mooi. dus de jongens vinden het ook mooi..

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    212
    25-07-2002

    Anissama, je hebt gelijk. Omdat jouw broer het mooi vindt, vinden alle mensen van het mannelijk geslacht het mooi. Alle mannen houden ook van dezelfde vrouwen. En van hetzelfde eten en van dezelfde kleren.
    Je ne sais pas

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    19
    20-05-2002

    Re: Hoofddoek dragen maar toch geen hijab!!!

    Origineel gepost door anissama
    Veel vrouwen dragen een hoofddoek maar toch geen hijab, ik bedoel erbij wanneer zij een hoofddoek dragen dat je haar haar nog kan zien of haar hals of geen aangepaste kleding. Ik vraag me dan af waarom dan die hoofd doek..
    Dat vraag ik me ook af
    :staart:

    Kifesh

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    18
    02-08-2002

    umair toch,
    ik heb maar een voorbeeld gegeven van mijn broer.... misschien vind jij het niet mooi...

    jij moet je niet zo aangevallen voelen...

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    212
    25-07-2002

    anissama toch,

    ik zeg niet dat ik me aangevallen voel, ik zeg alleen dat mooi zijn geen argument is in de islam.

    En je weet maar nooit of je broer het meent, voor hetzelfde geld denkt hij van "ik zal maar zeggen dat ik het mooi vind,dan draagt ze tenminste nog iets op haar hoofd".

    Dus meiske, ik zou niet weten waarom ik me aangsproken zou voelen, want naar mening ben ik volgens mij geen meisje.
    Je ne sais pas

  13. #13
    SiMpLy ThE BeSt..

    Reacties
    444
    26-02-2002

    hallo iedereen,

    ik wil nog even reageren op wat umair zei over dat meisjes met een piraten hoofdoek (zoals da wordt genoemd) zich schaamteloos gedragen. laat ik je zeggen dat niet ALLE meisjes die hun hoof doek zo dragen zich ook zo schaamteloos gedragen dus scheer a.u.b niet alle dames over een kam. niet oordelen en niet veroordelen!

    dank je wel,
    sabryn

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    10
    28-08-2002

    salamou 3alikoum,

    Zoek en gij zult vinden mensen, een tip voor de mensen die hier vragenm stellen, als je het echt niet weet en er ook zo mee zit, bestudeer zelf je islam en zoals jullie misschien weten zijn er verschillende "islam" groeperingen waarvan er maar 1 de jena(hemel) zal zien. Van gedachte veranderen over de islam is altijd goed maar als je het zelf gaat bestuderen dan geeft dat een beter en volwaardig gevoel.

    Wat Ithrane betreft moet ik even lachen en je zult je afvragen waarom ik lach..... die avantar onder je gebruikersnaam is niet echt wat je kunt noemen het zoeken naar goeie voorbeelden "is dat jennifer?" hahahaha...(geen aanval hoor)

    wa salamou 3alikoum wr wb

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    212
    25-07-2002

    allereerst bedankt ithrane voor je aanvulling en toelichting, dat is nog even wat er ontbrak.

    Aan mtalsia wil ik even zeggen dat de islam werkt met opoffering. Als een persoon iets opoffert voor Allah, dan zal Allah ervoor zorgen dat deze persoon er klaar voor is in zijn hart.

    De profeet(vzmh) heeft toch ook niet gezegd dat je een kind op een gegeven moment 1 gebed per dag moet laten verrichten en dat moet hij twee jaar doen, en dan gaat hij verder met 2 gebeden per dag weer drie jaar later, dan 3. nee een kind moet vanaf het begin aan alle gebeden meedoen, zodat het routine word.

    Wat jij zegt is eigenlijk het volgende. De profeet vzmh, heeft voor de man verplicht om zijn baard te laten groeien. Stel de man zegt ik weet dat het verplicht is, maar ik scheer het 10 jaar en dan laat ik het een beetje groeien en dan laat ik het op de craig david stijl groeien en dan en dan.. Wie geeft jou de garantie dat jij over een aantal jaar nog leeft. Die kennis is alleen bij Allah. Stel je hebt morgen een autoongeluk, of er valt een vliegtuig op ons of een bom, en je was altijd de regels van Allah en de profeet aan het uitstellen en net doen alsof je blind en doof was. Wat zou de Heer der Werelden ervan zeggen op de dag der opstanding. Ik denk dat ik daar geen antwoord op hoef te geven.

    Kijk het is helemaal niet erg dat je een hoofddoek draagt zoals je zelf wilt, want elke mens word beoordeeld op zijn eigen daden. Niemand hoeft voor een ander verantwoording af te leggen on the day of judgement. Allah zegt een aantal keer in de Koran " het goede aan te moedigen en het kwade af te schuwen"
    Als die piraten kapdragers de islam tegenwerken en beweren dat het ook op die manier mag. Dan wil ik graag de ayats uit de koran en de overleveringen van de profeet zien. 10.000 euro dat je die niet vind.

    Wat ik wel erg vind is dat deze meiden van die zelfbedachte hoofddoeken gaan dragen en de mensen gaan vertellen dat ze praktizerend moslima zijn, ja inderdaad met de mond, maar waar zijn de handelingen dan.

    Wat we tegenwoordig vaak zien, vooral bij marokanen. Als je van die jongens van een jaartje of 18 tegenkomt en vraagt van hee jongens waarom gaan jullie geen kennis opdoen, koran,hadieth en jezelf opvoeden, dan zeggen ze "wij zijn nog te jong, later gaan we kennis opdoen en zo. Dit zijn meestal ook van die snotneuzen die alles doen wat Allah verboden heeft en toch durven te zeggen van "mijn vrouw moet later maagd zijn". Zo van hij bepaalt dat zelf even.

    Daarnaast als je weer naar de mensen gaat van een jaartje of 50, die geen arabisch kunnen lezen en nauwelijks twee soerahs uit hun hoofd kennen en dan vraagt waarom ze geen kennis op gaan doen, dan zeggen ze "we zijn te oud, als we jong waren geweest dan konden we leren lezen, de koran leren, de islam praktizeren zoals Allah dat wil. Hier zien we duidelijk dat Saitan een duidelijke rol heeft gespeeld en dat uitstel, afstel is.

    Dus mensen als de vermaning tot jullie is gekomen en jullie weten hoe de islam gepraktizeerd dient te worden, toon gelijk berouw en praktizeer en houd je aan de regels van Allah en de profeet(vzmh). Dat is jullie enige bescherming tegen het hellevuur. Als je toch op je eigen manier gaat praktizeren dan val je op een gegeven moment in een diepe moeras, en probeer daar dan maar uit te komen.

    Ik wens jullie voor de rest veel succes met het praktizeren.
    Je ne sais pas