1. #61
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door T-Bone Bekijk reactie
    de koning en regering zitten daar achter
    Beweer je nou dat de koning en regering niet menselijk zijn?
    Heavy

  2. #62
    ®

    Reacties
    5.382
    22-08-2020

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Beweer je nou dat de koning en regering niet menselijk zijn?
    baraka men felsafa gawia

    ik bedoel met mensen de strandbezoekers . die maken die strand vies ,jij geeft schuld aan koning en regering

  3. #63
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door T-Bone Bekijk reactie
    baraka men felsafa gawia

    ik bedoel met mensen de strandbezoekers . die maken die strand vies ,jij geeft schuld aan koning en regering
    Volgens mij bedoelen we wel wat meer dingen dan alleen wat afval.
    Heavy

  4. #64
    ®

    Reacties
    5.382
    22-08-2020

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Volgens mij bedoelen we wel wat meer dingen dan alleen wat afval.
    sex, drank en rock and roll, je wilt het zo draaien dat je dan de schuld bij de koning en regering legt,

    het is gewoon de schuld van jongeren van al hociema, vroeger was het een dorp nu wordt het een groot stad,

  5. #65
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door T-Bone Bekijk reactie
    sex, drank en rock and roll, je wilt het zo draaien dat je dan de schuld bij de koning en regering legt,

    het is gewoon de schuld van jongeren van al hociema, vroeger was het een dorp nu wordt het een groot stad,
    Als je terug gaat naar mijn eerste reactie hierover, dan zul je zien dat ik spreek over verschillende groepen.
    Heavy

  6. #66
    MVC Lid

    Reacties
    684
    25-04-2016

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    hoor je mij dat zeggen.nee.
    zonder de hulp van het koningshuis en hun meester zou Spanje niet eens aan begonnen zijn.
    dus je kan ook stellen dat Marokko en Frankrijk de hoofdveroorzaker zijn.
    Je haat heeft je verstand verblind. Want het is onzin wat je zegt.

    Abdelkrim wou niet dat de rif verder gembombardeerd zou worden met chemische wapens, om die reden gaf hij zich over. Had Spanje, Marokkaanse grondtroepen nodig om een chemische bom te gooien op dorpen?

  7. #67
    MVC Lid

    Reacties
    305
    31-12-2020

    Vertaald uit het Engels-Akrapovič d.d. is een Sloveense fabrikant van uitlaatsystemen die in 1990 op de motorfietsmarkt is begonnen en in 2010 is uitgebreid tot auto-uitlaten. Een wereldwijde uitlaatleverancier in de motorsport, Akrapovič-uitlaten worden gebruikt op motorfietsen

  8. #68
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door mnl1 Bekijk reactie
    Je haat heeft je verstand verblind. Want het is onzin wat je zegt.

    Abdelkrim wou niet dat de rif verder gembombardeerd zou worden met chemische wapens, om die reden gaf hij zich over. Had Spanje, Marokkaanse grondtroepen nodig om een chemische bom te gooien op dorpen?
    wat jij in pacht hebt probeer je nu met leugens op mij te projecteren zelfs leugens schuw je niet om daarvoor te gebruiken.
    vertel eens waar heb ik gezegd dat Abdelkrim verder wou dat riff verder gebombardeerd werd en hij zich niet wil over geven.
    het is duidelijk dat begrijpend lezen niet je sterkste punt is(aangetast door haat misschien)dat je niet eens door hebt dat de discussie over.het inzetten van chemische wapens gaat.

    als marokko en hun meester geen grondtroepen hadden beloofd aan Spanje dan was Spanje niet eens begonnen met die oorlog.
    kan je het nog volgens..
    dus ja marokko en hen meester zijn ook verantwoordelijk voor het inzetten van chemische wapens.
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  9. #69
    ®

    Reacties
    5.382
    22-08-2020

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    wat jij in pacht hebt probeer je nu met leugens op mij te projecteren zelfs leugens schuw je niet om daarvoor te gebruiken.
    vertel eens waar heb ik gezegd dat Abdelkrim verder wou dat riff verder gebombardeerd werd en hij zich niet wil over geven.
    het is duidelijk dat begrijpend lezen niet je sterkste punt is(aangetast door haat misschien)dat je niet eens door hebt dat de discussie over.het inzetten van chemische wapens gaat.

    als marokko en hun meester geen grondtroepen hadden beloofd aan Spanje dan was Spanje niet eens begonnen met die oorlog.
    kan je het nog volgens..
    dus ja marokko en hen meester zijn ook verantwoordelijk voor het inzetten van chemische wapens.
    dus volgens jouw separatisten kabisa hadden wij het moeten accepteren dat rif zich afschijdt ?

  10. #70
    ®

    Reacties
    5.382
    22-08-2020

    je moet marokko anders vergelijken met andere landen die gekoloniseerd waren , marokko was een 7imaya

  11. #71
    MVC Lid

    Reacties
    684
    25-04-2016

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    wat jij in pacht hebt probeer je nu met leugens op mij te projecteren zelfs leugens schuw je niet om daarvoor te gebruiken.
    vertel eens waar heb ik gezegd dat Abdelkrim verder wou dat riff verder gebombardeerd werd en hij zich niet wil over geven.
    het is duidelijk dat begrijpend lezen niet je sterkste punt is(aangetast door haat misschien)dat je niet eens door hebt dat de discussie over.het inzetten van chemische wapens gaat.

    als marokko en hun meester geen grondtroepen hadden beloofd aan Spanje dan was Spanje niet eens begonnen met die oorlog.
    kan je het nog volgens..
    dus ja marokko en hen meester zijn ook verantwoordelijk voor het inzetten van chemische wapens.
    Melilla is al meer dan 500 jaar bezet, er was al 500 jaar oorlog aan en af tussen Rif en Spanje. Kolonisatie van de Rif is een verlengde geheel van deze 500jaar.

    Marokkaanse grondtroepen kwamen pas in beeld nadat hulp van Frankrijk werd gevraagd.

    Je doet nu lijken alsof kolonisatie de schuld is van Marokko. Want jij zei dat Marokko de hoofdveroorzaker was. Met of zonder Marokko waren de chemische wapens toch gebruikt en daar gaat het om.

  12. #72
    ®

    Reacties
    5.382
    22-08-2020

    abdelkarim werd ook aangevallen door riffijnen van bni toezint en temsaman, en later hebben ze abdelkarim verdreven uit ajdir omdat hij en zijn famillie uitkering krijgen van spanje

  13. #73
    MVC Lid

    Reacties
    2.127
    05-01-2010

    Citaat Geplaatst door JAMMALL Bekijk reactie
    Mansour ,die seculiere Arabieren willen dat wij hun oorlog gaan uit vechten, deze arabïsche zionisten en hun farao kunnen de boom in, wij berbers gaan met Spanje samen werken ,als zij oorlog willen sturen wij de Spanjaarden naar casa en Rabat
    Vieze vuile jood verrader. Ik ben zelfs berbers zal nooit met anderen land vecht tegen mijn land. Marokko blijft mijn trots en mijn land zal met niemand willen ruilen. Integendeel tot jou jij bent een vieze verrader hopelijk verbrand jij in de hel. Sukkeltje intussen ga jij wel naar Marokko.

  14. #74
    ®

    Reacties
    5.382
    22-08-2020

    Citaat Geplaatst door rifpiraat Bekijk reactie
    wat een leugens waarom schaam je je niet man ,ben jij nu een moslim?. abdelkarim was tot zijn dood in egypte en heeft nooit een uitkerng gehad van spanje .abdelkrim gaf zich over aan frankrijk omdat spanje abdelkrim haatte omdat hij hun vernederd ha .dus ze zouden hem nooit een uitkering geven .de verraderlijke zwaml alawi familie van de koning kregen wel uitkering van frankrijk voor hun verraad.beni touzine en temsamen en alle rif kabylen houdden juist enorm van abdelkrim
    en hebben hem nooit verraden ,rwaffa zijn geen verraders en zekr niet tegen hun eigen volk .de *******en wel die steken elkaar dolken in de rug vandaar dat ze over de hele wereld worden vernederd inclusief khab land nr 1 marokko
    Met het discours dat hun komst beschaving en ontwikkeling zal brengen in de Rif proberen de Spanjaarden de lokale bevolking voor zich te winnen. Abdelkrim al-Khattabi sr. is wel gevoelig voor deze argumentatie. Als qadi,

    vertegenwoordigt hij het sultanaat in een regio waarop de sultan weinig grip heeft. Tegelijkertijd ontvangt ook hij als lokale autoriteit een pensioen van de Spanjaarden, in ruil waarvoor hij de goodwill van de Spanjaarden moet bevorderen.

    http://www.sietskedeboer.com/files/A...mse_Volken.pdf

  15. #75
    MVC Lid

    Reacties
    13
    21-05-2021

    de riffijnen worden in elke lectuur beschreven als held hafitge vrije mensen .het was de rest van amrokko dat liever hun vrouwen als chikhat liet dansen voor de franssen .met uitzondering van de atlas berbers en het zuiden verzette zich .maar nergens waren de successsen zo groot als in de rif .de rif had zijn eigen republiek