1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.278
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Islamitische vrouwen tweeten over seksuele intimidatie tijdens de hadj in Mekka

    De #MeToo beweging gaat verder...naar Mekka, de heilige stad van de Islam.



    Op Twitter worden de getuigenissen van Islamitische vrouwen steeds talrijker. Ze verwerpen de seksuele intimidatie en aanranding waarvan zij beweren dat ze het slachtoffer zijn geweest. Met name tijdens de Hadj, de pelgrimstocht naar Mekka, die jaarlijks zo'n twee miljoen pelgrims uit de hele wereld in Saoedi-Arabië samenbrengt.

    Het was de Egyptisch-Amerikaanse journaliste Mona Eltahawy die op maandag 5 februari de hashtag #MosqueMeToo (of #MosqueMoiAussi) aanmaakte. "Ik deelde mijn ervaring van aanranding tijdens de Hadj in 1982 toen ik 15 jaar oud was, in de hoop dat het moslimvrouwen zou helpen de stilte en het taboe te doorbreken omtrent hun ervaring van seksuele intimidatie tijdens de Hadj of op andere heilige plaatsen", schreef zij op haar Twitter-account.

    Een getuigenis die anderen triggerde - meer dan 6.000 tweets hierover werden op het sociale netwerk geplaatst. "Een van de redenen waarom ik nooit 'ja' zeg als mensen me vragen: 'Wil je nog een keer naar Mekka?' Ik ben nog nooit zo lastig gevallen als in de heilige stad", zegt de jonge vrouw Farisa Nabila (@risanab).

    Andere vrouwen, waarvan de tweets meer impliciet zijn, roepen intieme pijnlijke momenten op: "Ik vind het moeilijk om nu aan de Umrah te denken, iets dat een van de beste herinneringen van mijn leven had moeten zijn en dat zou me dichterbij God zou hebben gebracht, heeft mijn leven geruïneerd ", schrijft Mariha Syed (@MarihaSyed).

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    allemaal zionleugens ,,op een gegeven moment gaat die honden te ver met hun meeto verzinsels

    @MarihaSyed bestaat niet eens

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    10
    05-06-2014

    klopt

    kijk naar de twitter accounten van die dames die dat zeggen

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Een viezerik blijft een viezerik ook in Mekka..

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    524
    24-04-2013

    Ik heb zelf met een bekeerde fransaise ooit de umrah verricht. En de meeste die mij hier ooit gekend hebben weten dat ik best scherp ben. Maar wat ik daar zag echt ongelofelijk. Mannen versierden gewoon andermans vrouwen. Echt viezerikken. Er is daar dus een bepaalde groep mannen die puur voor de vrouwen komen ipv de heilige moskeeën te bezoeken. Dit is geen grap trouwens, heb het daarna ook van andere gehoord.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    121
    13-06-2015

    allemaal verzonnen verhalen ze proberen alles over de islam zwart temaken

  7. #7
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Citaat Geplaatst door Tantra Bekijk reactie
    Ik heb zelf met een bekeerde fransaise ooit de umrah verricht. En de meeste die mij hier ooit gekend hebben weten dat ik best scherp ben. Maar wat ik daar zag echt ongelofelijk. Mannen versierden gewoon andermans vrouwen. Echt viezerikken. Er is daar dus een bepaalde groep mannen die puur voor de vrouwen komen ipv de heilige moskeeën te bezoeken. Dit is geen grap trouwens, heb het daarna ook van andere gehoord.
    Daarom heeft Allah swt ons daar een mooi oplossing voor gegeven.
    Een zwaard en nek.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    4
    12-02-2018

    Trouwens die al die Hashtac twitter gedoe is onderdeel van een dikke vette grote propaganda leugen machine. Hoe maak je van een leugen waarheid door het steeds te blijven herhalen.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    16.612
    03-05-2015

    Dit is een leugen .
    Verzamel herringeringen en geen geld .

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    547
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Tantra Bekijk reactie
    Ik heb zelf met een bekeerde fransaise ooit de umrah verricht. En de meeste die mij hier ooit gekend hebben weten dat ik best scherp ben. Maar wat ik daar zag echt ongelofelijk. Mannen versierden gewoon andermans vrouwen. Echt viezerikken. Er is daar dus een bepaalde groep mannen die puur voor de vrouwen komen ipv de heilige moskeeën te bezoeken. Dit is geen grap trouwens, heb het daarna ook van andere gehoord.
    jij en pelgrim toch haha vandaar die vieze topics van vroeger of heb je het licht gezien..

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    253
    16-11-2015

    Iedereen kan hier roepen wat hij en zij willen, maar alleen Allah kent de waarheid en de intentie van beiden.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    19
    19-11-2017

    dit is een veelvoorkomend probleem in Mekka!!!!ik snap die mensen niet die nu roepen dat het een leugen is.wanneer accepteren jullie eens dat de islam niet brandschoon is,en de moslims al helemaaaaaaaaal niet.Uiteindelijk zijn we allemaal mensen en mensen maken fouten.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    217
    25-07-2016

    Citaat Geplaatst door Berbersemeisjje Bekijk reactie
    allemaal verzonnen verhalen ze proberen alles over de islam zwart temaken
    HELEMAAL NIET Oh achterlijke struisvogel, ze verkrachten en verminken dienstmeisjes, laat staan even de hadj vrouwen seksueel intimideren.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    1.560
    17-02-2014

    Citaat Geplaatst door Berbersemeisjje Bekijk reactie
    allemaal verzonnen verhalen ze proberen alles over de islam zwart temaken
    Hoe weet jij dat nou

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    143
    20-06-2017

    Citaat Geplaatst door Berbersemeisjje Bekijk reactie
    allemaal verzonnen verhalen ze proberen alles over de islam zwart temaken