1. #1381
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Ik denk dat je een vertekend beeld hebt misschien. PVV heeft 13% stemmen gehaald. Er zijn voldoende welwillende partijen en Nederlanders die niet racistisch zijn.
    En zeker: ik ben het met je eens, Rutte en Buma hebben veel te veel de retoriek van Wilders proberen bij te benen. Heb je gelijk in.

    Ik weet niet wat je bedoelt 'met zichzelf blijven'. Daarover kun je van mening verschillen. Als je hier naartoe komt dien je de taal te leren, je aan de wet te houden, en de gewoontes te begrijpen. Ik noem dat welwillendheid van de gast. Dan moet de gastheer inderdaad ook gastvrij zijn, en de gast erkennen.
    Wat als de persoon in kwestie in dat land is geboren maar een fubbel paspoort bezit? Gast of ........?
    Heavy

  2. #1382
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Geen idee wat daar mee moet. Maar zoals nu dat klopt niet. Een ooit geemigreerde uit Turkije verliest nooit de Turkse nationaliteit. Ook niet zijn kinderen, tot in eeuwigheid. Derde vierde vijfde generatie, nooit in Turkije geweest. Toch dat paspoort en de claim uit Ankara.

    Absurd toch?

    Weet je hoe Erdogan over die 5e generatie spreekt? Als zijnde zijn onderdanen, en dat ze zich vooral maar niet moeten aanpassen aan het gastland.



    Serieus, die bom gaat barsten..

    Dat is wat nu gebeurt.

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Wat als de persoon in kwestie in dat land is geboren maar een fubbel paspoort bezit? Gast of ........?

  3. #1383
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Geen idee wat daar mee moet. Maar zoals nu dat klopt niet. Een ooit geemigreerde uit Turkije verliest nooit de Turkse nationaliteit. Ook niet zijn kinderen, tot in eeuwigheid. Derde vierde vijfde generatie, nooit in Turkije geweest. Toch dat aspoort en de claim uit Ankara.

    Absurd toch?
    Je kan ervan vinden wat je wilt. Mensen hebben recht op een dubbele nationaliteit. Hoe dat proces verloopt is niet echt van bang. Ik heb ook een dubbele nationaliteit maar ik ben dan toevallig geboren in Marokko.

    Maar ik vind het absurd dat iemand die geboren is in Nederland.
    Jij niet wilt erkennen dat het geen gast is maar gewoon een inwoner. Dat is ook absurd.
    Heavy

  4. #1384
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Het hebben van dubbele paspoorten is eerder uitzondering dan regel in de rest van de wereld. Dat is doorgaans helemaal geen recht. Doorgaans moet je kiezen als je emigreert naar een ander land. Is ook logisch: je emigreert tenslotte, je kiest voor een leven ergens anders. Wat Marokko doet is heel uitzonderlijk. Turkije ook.

    Maar waar komt je bewering vandaan dat ik ze zie als 'gast'? Ik spreek ze juist aan op hun Nederlanderschap en van daaruit dat ik het vreemd vind hoe loyaal ze aan Ankara zijn..

    Er is decennialang een misverstand geweest blijkbaar. Hier dacht iedereen dat Marokkanen en Turken die hier naartoe kwamen zich hier wilden vestigen ondanks het dubbele paspoort, dat alleen maar bestond omdat de thuislanden er geen afstand van wilden doen.
    Blijkbaar is dat voor Turken toch iets geweest waardoor ze steviger aan Turkije vasthielden. Dat heeft bij veel Nederlanders het beeld gegeven dat zij zichzelf voornamelijk als gast zagen.

    Erdogan doet niks anders dan dat bevestigen als een grote stoker...






    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Je kan ervan vinden wat je wilt. Mensen hebben recht op een dubbele nationaliteit. Hoe dat proces verloopt is niet echt van bang. Ik heb ook een dubbele nationaliteit maar ik ben dan toevallig geboren in Marokko.

    Maar ik vind het absurd dat iemand die geboren is in Nederland.
    Jij niet wilt erkennen dat het geen gast is maar gewoon een inwoner. Dat is ook absurd.

  5. #1385
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Het hebben van dubbele paspoorten is eerder uitzondering dan regel in de rest van de wereld. Dat is doorgaans helemaal geen recht. Doorgaans moet je kiezen als je emigreert naar een ander land. Is ook logisch: je emigreert tenslotte, je kiest voor een leven ergens anders. Wat Marokko doet is heel uitzonderlijk. Turkije ook.
    Waarom is het uitzonderlijk? Waarom kun je het niet gewoon als normaal zien?
    Heavy

  6. #1386
    MVC Lid

    Reacties
    346
    23-11-2016


  7. #1387
    Verbannen

    Reacties
    5.345
    09-02-2015

    Citaat Geplaatst door vatibo Bekijk reactie
    Je hebt zeker niet naar het commentaar geluisterd?

    Anders is Erdodator straks boos op jou!

  8. #1388
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Dubbele nationaliteit in Nederland[bewerken]
    Op 1 januari 2011 woonden er in Nederland 1,2 miljoen personen met zowel de Nederlandse als ten minste één andere nationaliteit. Bijna de helft van deze gevallen betreft het mensen met naast de Nederlandse ook de Turkse of Marokkaanse nationaliteit.[6] Het aantal mensen met een dubbele nationaliteit is in tien jaar tijd bijna verdubbeld. De stijging van het aantal Nederlanders met meer dan één nationaliteit kwam tot 2003 vooral door naturalisaties. Bij hun naturalisatie krijgen mensen de Nederlandse nationaliteit maar ze kiezen er meestal voor om ook hun oorspronkelijke nationaliteit te behouden. Wettelijk gezien mogen mensen die kiezen voor naturalisatie sinds 1 oktober 1997 hun oude nationaliteit niet meer behouden. Vanaf die datum geldt in Nederland de hoofdregel dat iemand, die door naturalisatie Nederlander wordt, zijn oude nationaliteit moet opgeven "tenzij dat in redelijkheid niet van hem kan worden gevergd" . Er zijn daarnaast nog een aantal uitzonderingen.[7] Dit moet de genaturaliseerde persoon zelf regelen. Als men binnen drie maanden na de naturalisatie geen verzoek indient tot afstand van zijn oorspronkelijke nationaliteit bij de IND en bij de autoriteiten van het land van herkomst, dan kan zijn Nederlandse nationaliteit weer worden ingetrokken.[8]



    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Waarom is het uitzonderlijk? Waarom kun je het niet gewoon als normaal zien?

  9. #1389
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Dubbele nationaliteit in Nederland[bewerken]
    Op 1 januari 2011 woonden er in Nederland 1,2 miljoen personen met zowel de Nederlandse als ten minste één andere nationaliteit. Bijna de helft van deze gevallen betreft het mensen met naast de Nederlandse ook de Turkse of Marokkaanse nationaliteit.[6] Het aantal mensen met een dubbele nationaliteit is in tien jaar tijd bijna verdubbeld. De stijging van het aantal Nederlanders met meer dan één nationaliteit kwam tot 2003 vooral door naturalisaties. Bij hun naturalisatie krijgen mensen de Nederlandse nationaliteit maar ze kiezen er meestal voor om ook hun oorspronkelijke nationaliteit te behouden. Wettelijk gezien mogen mensen die kiezen voor naturalisatie sinds 1 oktober 1997 hun oude nationaliteit niet meer behouden. Vanaf die datum geldt in Nederland de hoofdregel dat iemand, die door naturalisatie Nederlander wordt, zijn oude nationaliteit moet opgeven "tenzij dat in redelijkheid niet van hem kan worden gevergd" . Er zijn daarnaast nog een aantal uitzonderingen.[7] Dit moet de genaturaliseerde persoon zelf regelen. Als men binnen drie maanden na de naturalisatie geen verzoek indient tot afstand van zijn oorspronkelijke nationaliteit bij de IND en bij de autoriteiten van het land van herkomst, dan kan zijn Nederlandse nationaliteit weer worden ingetrokken.[8]
    Ik lees gewoon procedures waar naar mijn mening op zich niks mis mee is.
    Heavy

  10. #1390
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Als je het staatje ziet, dan zie je dat Marokkanen en Turken veruit de meeste dubbele nationaliteit hebben. Dat is in ieder geval uitzonderlijk te noemen, en niet zo gewoon als jij denkt.

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Ik lees gewoon procedures waar naar mijn mening op zich niks mis mee is.

  11. #1391
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Als je het staatje ziet, dan zie je dat Marokkanen en Turken veruit de meeste dubbele nationaliteit hebben. Dat is in ieder geval uitzonderlijk te noemen, en niet zo gewoon als jij denkt.
    Maar wat voor probleem zie jij hierin?
    Heavy

  12. #1392
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Het is denk ik een mentaal probleem. Wanneer Erdogan je telkens blijft aanspreken op je Turks-zijn, dan doet dat wat. Wanneer Turkije haar ideologie via de moskeeën uitvent dan verdubbelt dat. Ook moet men daar de dienstplicht vervullen (of afkopen, heel cynisch). Ook als is men NOOIT daar geweest. En dat gaat maar daar elke volgende generatie. Dat is in iedere geval niet bevorderlijk voor de integratie.

    En zoals nu laat hij blijken dat hij ze nog steeds als zijn onderdanen ziet. Wij in Nederland waren in de veronderstelling dat het Nederlanders zijn. Om mensen als mede-landers te zien, is de tentoongestelde loyaliteit aan een andere staat bijzonder eigenaardig.

    En je ziet ook dat de bestaande spanningen in het land zelf tussen politiek stromingen, hier gewoon door gaan.

    Absurd, de Turken zouden zich hier moeten drukmaken om Nederlandse issues. Die gaan tenslotte over je leven dat zich hier afspeelt.
    Waarom gaat een vierde generatie Turk zich drukmaken over dat referendum dat hem/ haar helemaal niet raakt of aangaat.



    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Maar wat voor probleem zie jij hierin?

  13. #1393
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Het is denk ik een mentaal probleem. Wanneer Erdogan je telkens blijft aanspreken op je Turks-zijn, dan doet dat wat. Wanneer Turkije haar ideologie via de moskeeën uitvent dan verdubbelt dat. Ook moet men daar de dienstplicht vervullen (of afkopen, heel cynisch). Ook als is men NOOIT daar geweest. En dat gaat maar daar elke volgende generatie. Dat is in iedere geval niet bevorderlijk voor de integratie.
    Dus een persoon kan geen onvoorwaardelijke liefde hebben voor 2 landen is wat jij zegt?
    Heavy

  14. #1394
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Niet als het om vierde of vijfde generatie gaat, is dat absurd Doed.

    Mag ik je eraan herinneren dat Turken elkaar hier bedreigen om issues in Turkije.. En worden mensen verdacht gemaakt over issues daar. Een CDA raadslid van de gemeenteraad Rotterdam is bedreigd, en kan zijn werk niet meer doen omdat hij als Gulenist wordt verdacht gemaakt. Een Rotterdams raadslid....

    echt, als je dat niet snapt dan snap je de onrust niet in NL.


    Wat nou liefde?

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Dus een persoon kan geen onvoorwaardelijke liefde hebben voor 2 landen is wat jij zegt?

  15. #1395
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Niet als het om vierde of vijfde generatie gaat, is dat absurd Doed.

    Mag ik je eraan herinneren dat Turken elkaar hier bedreigen om issues in Turkije..


    Wat nou liefde?
    Waarom niet? Ik zou graag willen dat mijn kinderen en klein kinderen zich bewust blijven van hun afkomst. Dat zij kinderen zijn van Afrika en dat ze daar trots op mogen zijn. Dus hieruit kunnen we concluderen dat absurd subjectief is.

    Bedreigen is nooit correct. Ieder mens dient zich gewoon aan de wet te houden en als die dat niet kan. Dan dient die te worden aangepakt volgens de procedures van het systeem

    Maar mensen staan gewoon in hun recht. Om hun mening over een geval in het buitenland te uiten. Zolang het op een vredig manier verloopt dan is er niks aan de hand.

    Maar jij zegt dus als wij de dubbele nationaliteiten weghalen.
    Dan zullen de Turken zich niet meer verbonden voelen met Turkije?
    Heavy