1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    455
    30-10-2017

    Lightbulb What's An Atheist's Moral Anchor?

    https://www.youtube.com/watch?v=hnID8GxE878

    https://www.news24.com/MyNews24/Do-a...mpass-20150827

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Simpel de maatschappij waarin hij of zij is opgegroeid.
    De ervaringen die hij of zij heeft opgedaan. Is ook bij meer mensen zo je ziet het dagelijks. Mensen die een bepaalde trend volgen of mensen die zich echt vasthechten aan een bepaald groep. Onze sociale conditie bepaalt voor ons wat voor keuze wij zouden kunnen maken in de toekomst. Ik zeg zou met voorzichtigheid want hoe voorspelbaar ons gedrag ook is het kan altijd veranderen. Dat is de keuze die wij mensen hebben in vergelijking met andere.

    Wij bepalen onze toekomst en tegelijkertijd is het zo voorbestemd. Zolang je maar zelf schrijft en een richting oploopt waar je bewust en intellectueel voor kiest. Niet iedereen volgt blind hamdoulilah er zijn genoeg die lopen met 1 oog open.
    Heavy

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    9.767
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Simpel de maatschappij waarin hij of zij is opgegroeid.
    De ervaringen die hij of zij heeft opgedaan. Is ook bij meer mensen zo je ziet het dagelijks. Mensen die een bepaalde trend volgen of mensen die zich echt vasthechten aan een bepaald groep. Onze sociale conditie bepaalt voor ons wat voor keuze wij zouden kunnen maken in de toekomst. Ik zeg zou met voorzichtigheid want hoe voorspelbaar ons gedrag ook is het kan altijd veranderen. Dat is de keuze die wij mensen hebben in vergelijking met andere.

    Wij bepalen onze toekomst en tegelijkertijd is het zo voorbestemd. Zolang je maar zelf schrijft en een richting oploopt waar je bewust en intellectueel voor kiest. Niet iedereen volgt blind hamdoulilah er zijn genoeg die lopen met 1 oog open.
    Dat is bij iedereen ja.
    Iedereens morele anker is sterk afhankelijk van de omgeving, ervaringen etc.
    Zoals je zelfs ziet bij religieuze mensen die een duidelijk moreel anker hebben (het boek) en toch zie je wat moraal betreft nog hele grote verschillen in verschillende gebieden.

    Een deel zit ook in de genen, maar dat is wat ingewikkeld vast te stellen.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Dat is bij iedereen ja.
    Iedereens morele anker is sterk afhankelijk van de omgeving, ervaringen etc.
    Zoals je zelfs ziet bij religieuze mensen die een duidelijk moreel anker hebben (het boek) en toch zie je wat moraal betreft nog hele grote verschillen in verschillende gebieden.

    Een deel zit ook in de genen, maar dat is wat ingewikkeld vast te stellen.
    Zeker weten ik zal dat met liefde erkennen. Islam bepaalt mijn morele anker in combinatie met mij eigen ervaringen. Allah is waar Moslims hun normen en waarden vandaan halen en daar proberen we zo goed mogelijk naar te streven.

    Tegelijkertijd geloven we ook dat Allah ons allemaal de Fitrah heeft gegeven. Ons natuurlijk instinct als het ware om goed van slecht te kunnen onderscheiden. Plus tot in een diepere level om Allah te erkennen als de Creator van dit universum en meer.

    Daarom geloven we dat ieder kind als Moslim word geboren. Daarom geloven we ook niet in bekeerlingen hoe spijtig genoeg dat vaak word gebruikt. De gepaste term is tot inkeer komen en datgene erkennen wat jij eigenlijk al weet.

    Allah weet het beste.
    Heavy