1. #25216
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door bandidaa Bekijk reactie
    ik werd uitgelachen toen ik heel vroeg maagzuur had. Alsof t niet kan omdat de baby nog niet op ja maag drukt. Het komt dus door een hormoon dat zelfde hormoon zorgt ook voor de haar groei van de baby. Had je mannetje een lekkere bos haar.

    Heb nu ook weer vroeg last van maagzuur.
    Hahha mijn zoontje had/heeft zo veel haar mashaAllah echt ongelooflijk eigenlijk hoeveel. We hebben em al 4x geknipt. Groeit ook super had.

    Denk echt weer een volle bosje wat hier binnen groeit
    Bij mn zoontje ook echt vanaf 14 weken tot het einde.
    Happiness is an inside job


  2. #25217
    MVC Lid

    Reacties
    291
    05-04-2016

    Citaat Geplaatst door golden_nadoriaa Bekijk reactie
    Oke ja gewenning ik snap dan dat je je kind even laat huilen
    Maar bedoel meer sommige oudets laten urenlang kindje huilen die ken ik wel hoor! Gewoon nee snachts is slaaptijd huil maar lekker 2 uur lang je MOET slapen. dat vind ik zo zielig
    je herkent ook als ouder goed zo een zeurig huil of honger tenminste hier wel
    Ja urenlang huilen ben ik ook echt tegen en schijnt ook slecht voor te zijn het stress hormoon wat vrij komt. Maar je kunt een kindje op een gegeven moment wel sturen in een ritme wat fijn is.... khair inchallah uiteindelijk doen we allemaal wat ons het beste lijkt

    En over dat huilen Hahahahah mijn dochter kan echt een drama huil opzetten soms als ze naar bed moet. Dan blijf ik erbij en is ze in 5 minuten weg. Dan denk ik ja schat je wil graag blijven spelen en niet slapen maar slapen is ook gezond en moet soms gewoon joh

  3. #25218
    MVC Lid

    Reacties
    291
    05-04-2016

    Nu we het toch hebben over je kindje wel of niet volgen. Hoever ga je hierin vinden jullie?
    Ik ken bv iemand die haar kinderen zo opvoed en zij bepalen heel veel. Ik zeg bij het ontbijt bv willen jullie een broodje of cornflakes?
    Die moeder pakt het anders aan en zegt nee wij bepalen ook zelf wat we eten dus zij legt bij wijze van 10 dingen op tafel.
    Idem met slapen. Ik leg ze op vaste tijden op bed en dan gaan ze ook echt slapen binnen korte tijd dus geloof dat ze dat nodig hebben. Zij laat de kids dat zelf beslissen wat resulteert in kindjes die nog tot 22/23 tv kijken....

    Ben benieuwd naar jullie meningen

  4. #25219
    MVC Lid

    Reacties
    9.411
    07-10-2009

    Citaat Geplaatst door Chaima. Bekijk reactie
    Ja urenlang huilen ben ik ook echt tegen en schijnt ook slecht voor te zijn het stress hormoon wat vrij komt. Maar je kunt een kindje op een gegeven moment wel sturen in een ritme wat fijn is.... khair inchallah uiteindelijk doen we allemaal wat ons het beste lijkt

    En over dat huilen Hahahahah mijn dochter kan echt een drama huil opzetten soms als ze naar bed moet. Dan blijf ik erbij en is ze in 5 minuten weg. Dan denk ik ja schat je wil graag blijven spelen en niet slapen maar slapen is ook gezond en moet soms gewoon joh
    Gair inshaAllah ieder ouder zn eigen kind en opvoeding daarin
    Haha 5min huilen is niet zo heel erg. ze blijven idd liever spelen maar slapen moet ook. Gelukkig is ze na 5min in dromenlamd
    Ik open geen pm's van mensen die ik niet spreek. Dus doe vooral geen moeite.

  5. #25220
    MVC Lid

    Reacties
    291
    05-04-2016

    Citaat Geplaatst door golden_nadoriaa Bekijk reactie
    Gair inshaAllah ieder ouder zn eigen kind en opvoeding daarin
    Haha 5min huilen is niet zo heel erg. ze blijven idd liever spelen maar slapen moet ook. Gelukkig is ze na 5min in dromenlamd
    Nee ik vind dat huilen mag en er ook bij hoort. Huilen is een emotie die er ook gewoon mag zijn. en ik zal er altijd zijn om ze te troosten en bij te staan Inchallah

    Hahaha gelukkig wel ja

  6. #25221
    MVC Lid

    Reacties
    9.411
    07-10-2009

    Citaat Geplaatst door Chaima. Bekijk reactie
    Nu we het toch hebben over je kindje wel of niet volgen. Hoever ga je hierin vinden jullie?
    Ik ken bv iemand die haar kinderen zo opvoed en zij bepalen heel veel. Ik zeg bij het ontbijt bv willen jullie een broodje of cornflakes?
    Die moeder pakt het anders aan en zegt nee wij bepalen ook zelf wat we eten dus zij legt bij wijze van 10 dingen op tafel.
    Idem met slapen. Ik leg ze op vaste tijden op bed en dan gaan ze ook echt slapen binnen korte tijd dus geloof dat ze dat nodig hebben. Zij laat de kids dat zelf beslissen wat resulteert in kindjes die nog tot 22/23 tv kijken....

    Ben benieuwd naar jullie meningen
    Hier gaat het zo
    k
    Ik open geen pm's van mensen die ik niet spreek. Dus doe vooral geen moeite.

  7. #25222
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door Chaima. Bekijk reactie
    Precies dit, ben het met je eens maar vind wel dat het goed is om je kindje te volgen maar een kindje van jonge leeftijd weet niet wat goed voor hem/haar is. Dus een handje helpen in een goed ritme bijv ben ik wel van! Voor iedereen is dat goed, zowel de ouders als het kind. Ze zeggen niet voor niks die rust reinheid en regelmaat.... ik ben dr wel van
    Jaa ik volg haar ook gwn.. ik herken dr huiltjes. En ze had gwn de borst nodig.. niet honger maar als speentje. Wanneer ze een flesje kreeg kon ze daarna niet slapen omdat ze niet kon sabbelen..tja sorry maar ben geen speen haha. Speen pakte ze trouwens niet. Vind ritme ook echt fijn maar overdag helaas geen ritme puur op verzoek..maar dat vind ik ook prima. Aangezien ik thuis zit kan dat ook gwn..en volg ik haar hierin.
    Maar ben zelf ook van ritme en regelmaat en ben ook echt blij met haar vaste slaaptijd. Vind dat ook belangrijk bij kinderen vooral als ze wat ouder zijn.
    Wanneer ze wat ouder is komt er ook een vast slaap ritueeltje en vaste slaaptijd..wanneer ik klaar ben met borstvoeding wil ik ook meer ritme en regelmaat overdag. Ik ben van mening dat ritme regelmaat en consequentie echt goed is voor een kind. Tuurlijk niet om elke dag stipt om 12 uur of 5 uur eten maar proberen wel rond die tijd. Ik vind het echt van belang dat een kind weet waar hij aan toe is en wat hij kan verwachten qua regels etc. Qua eten gwn met de pot mee.. ga straks ook niet voor elk kind wat anders koken omdat diegene dat niet lust. Beleg op brood etc mag zelf gekozen worden maar houd wel in de gaten dat het niet alleen maar zoet is. Maja opvoeden is een zware taak haha dus inshAllah gaat het me goed af..

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    21-10-2009

  8. #25223
    MVC Lid

    Reacties
    9.411
    07-10-2009

    Fessia dat is zeker fijn dan heb je met zn tweetjes ook je avond terug enz. Als ze nog jong zijn is het wat lastiger
    Ik open geen pm's van mensen die ik niet spreek. Dus doe vooral geen moeite.

  9. #25224
    MVC Lid

    Reacties
    5.185
    16-09-2013

    Citaat Geplaatst door lieff_c Bekijk reactie
    Jammer khair inshaAllah
    In sh allah xx


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  10. #25225
    -

    Reacties
    5.885
    27-03-2007

    Nou we hebben weer een afspraak gehad in het wkz, ben er niet zo blij mee..
    Ze hebben als optie gegeven bij mijn zoontje om zijn wijsvinger op de plek van zijn duim te zetten, waardoor hij dus 3 vingers en een duim heeft. Dat is echt voor mij de allerlaatste optie.

    Ze gaan binnenkort nog meer foto's van de hand van mijn zoontje maken en over een maand krijgen we te horen of er nog meer opties zijn waarbij hij wel alle vingers zou kunnen behouden. Ben benieuwd of ze die opties voor ons hebben, want ben er echt niet blij mee eerlijk gezegd. Had nooit verwacht dat ze zoiets als beste optie aan ons zouden voorstellen

  11. #25226
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door Chaima. Bekijk reactie
    Nee ik vind dat huilen mag en er ook bij hoort. Huilen is een emotie die er ook gewoon mag zijn. en ik zal er altijd zijn om ze te troosten en bij te staan Inchallah

    Hahaha gelukkig wel ja
    Er is ook een verschil tussen zomaar laten huilen en gecontroleerd huilen. Ben wel blij dat ze het na 3 dagen door had. Heb haar ook gwn getroost, alleen niet opgepakt.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    21-10-2009

  12. #25227
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door LaiiLaa Bekijk reactie
    Nou we hebben weer een afspraak gehad in het wkz, ben er niet zo blij mee..
    Ze hebben als optie gegeven bij mijn zoontje om zijn wijsvinger op de plek van zijn duim te zetten, waardoor hij dus 3 vingers en een duim heeft. Dat is echt voor mij de allerlaatste optie.

    Ze gaan binnenkort nog meer foto's van de hand van mijn zoontje maken en over een maand krijgen we te horen of er nog meer opties zijn waarbij hij wel alle vingers zou kunnen behouden. Ben benieuwd of ze die opties voor ons hebben, want ben er echt niet blij mee eerlijk gezegd. Had nooit verwacht dat ze zoiets als beste optie aan ons zouden voorstellen
    Wat is er eigenlijk me het duimpje van je zoontje?
    Ghair inshaAllah. Doe voor je een dua dat ze met meer en wat betere opties komen.
    Happiness is an inside job


  13. #25228
    -

    Reacties
    5.885
    27-03-2007

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Wat is er eigenlijk me het duimpje van je zoontje?
    Ghair inshaAllah. Doe voor je een dua dat ze met meer en wat betere opties komen.
    Hij heeft in beide duimen verkeerde botten, maar met rechts kan hij wel alles.

    Zijn linkerduim kan hij niet buigen en heeft er heel weinig kracht in. Ze gaan kijken of hij daar überhaupt wel alle spieren heeft.
    Zoals het er nu naar uitziet zou hij later niet eens een bord kunnen vasthouden zonder die te laten vallen. Ook als hij kleine dingen pakt dan gebruikt hij zijn andere vingers en doet hij zijn duim er als laatst bij. Zijn pols staat ook iets maar binnen.

    Vind het raar dat ze dat als beste optie voorstelt aangezien ze de precieze oorzaak ervan nog niet eens weten, dat krijgen we de volgende afspraak waarschijnlijk te horen

  14. #25229
    MVC Lid

    Reacties
    291
    05-04-2016

    Citaat Geplaatst door golden_nadoriaa Bekijk reactie
    Hier gaat het zo
    En om hoelaat wil je kindje bv slapen nu? Gelukkig dat hij nu langer slaapt naarmate hij ouder wordt, dat is voor jou ook heerlijk.
    Avond eten inderdaad gewoon wat de pot schaft.... maar waarom bepaal je de hoeveelheid? Ik heb altijd begrepen dat je als ouder de eet momenten bepaalt en het kindje de hoeveelheid maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen

  15. #25230
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door golden_nadoriaa Bekijk reactie
    Fessia dat is zeker fijn dan heb je met zn tweetjes ook je avond terug enz. Als ze nog jong zijn is het wat lastiger
    Jaa vind het wel echt fijn. Kan haar ook laten slapen om uur of 12 en tot 12 uitslapen maar daar houd ik niet van.. toen ze nog kleiner was was er wel een periode dat ze pas sliep rond 23/24 en dus ook later wakker..maar met 3 maanden is dat langzaamaan naar 8 uur gegaan dus ook hierin haar wel gevolgd en niet gedwongen om 8 uur na bed te moeten maar nu gaat ze wel standaard rond 8 en tis heerlijk haha

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    21-10-2009