1. #25186
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door bandidaa Bekijk reactie
    ik vat het zeker niet verkeerd op. Mijn dochter is 13maanden. Metteen toen ik wist dat ik zwanger was ben ik meteen gestopt met haar bij ons te laten slapen. Ze slaapt er trouwens pas vorg in de ouchtend vanaf een uur of 5 6. Omdat ik bezig was met nachtelijke voedingen te stoppen werd ik te moe en heb ik t opgegeven en nam haar weer in bed. Il ben wel van plan om in he 2de trwmeste weer alles op te pakken.

    Bedankt voor je advies.
    En als je haar laat huilen? Mijn middelste kindje kwam ook met 1 jaar nog zeker 4 keer per nacht. Ik zat er zo doorheen, heb hem laten huilen. Hij huilde 20 minuten en sindsdien slaapt hij door alhamdulilaah! Mijn jongste deed dit ook en met 8 maanden hem laten huilen en ook hij slaapt sindsdien gewoon van 7 tot 7 alhamdulilaah. Het is niet ideaal en het breekt je hart maar zeker als ze al wat ouder zijn (jonge kindjes laten huilen ben ik geen voorstander van) is het vaak een gewenning.

  2. #25187
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Als het jullie lukt de voedingen af te bouwen, lees ik hier graag de tips haha.


    Een beetje een off topic vraag, maar wat doen jullie zoal voor ontspanning? Dus ik bedoel echt dagje uit of weekendje weg. Omdat mijn zoontje nog volledig bv krijgt, lijkt alles zo onmogelijk. Ik kan hem niet ergens laten, dus hij zal fijn mee gaan insha Allaah, maar lijkt me zoveel gedoe? Wat zijn leuke haalbare uitjes in Nederland of buurlanden?
    Gewoon iets voor jezelf doen wat jij leuk vind. Baby meenemen en kleding aandoen waardoor je toch bedekt kan voeden. Ikzelf heb een rits in mijn abayah en dan de baby onder mijn khimaar en niemand die iets ziet haha. Mijn kinderen gaan ook altijd met mij mee. Dagje strand? lekker uitwaaien..

  3. #25188
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door bandidaa Bekijk reactie
    ik geef nog borstvoeding snacht en savonds tot wel 5 x op een goede nacht 2a 3 x. En voel me wel 60 de eerste en de laatste maanden zijn het zwaarst. Dus ik kijk uit nr t 2de tremester
    Ow mashallah je geeft nog vaak ook s nachts, hoe oud is je kleintje dan? Die van mij is nu bijna 21 ( ). Eigenlijk kan ze wel zonder, maar het zijn een paar slokjes voor het slapen gaan. En soms als ze op staat moet ze eerst een sigaretje anders is ze chaggie

    Citaat Geplaatst door Chaima. Bekijk reactie
    Nou hier ook heel erg moe ondanks een dutje vandaag. Ben zo sloom ook... de kids liggen op bed en ik ben zoooooo blij dat ik op de bank lig en NIKS meer hoef vandaag pff.. alhamdulilah voor alles en bedenk dat deze eerste trimester ook weer voorbij gaat!
    Ja die vermoeidheid is lastig als er andere kleintje rond lopen. Je voelt je soms schuldig tegen over hen. Althans ik.

  4. #25189
    MVC Lid

    Reacties
    5.204
    23-10-2008

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Ik las dat hier zwangere dames borstvoeding geven. Ik wil stoppen maar de dame wilt nog niet. Ik geef nu een keer soms twee keer een paar slokjes.

    Was de vermoeidheid bij jullie ook extreem of word ik oud. Vandaag bijna de hele dag gelegen. Ik haat me bed en de muren komen op mij af.
    Bij mijn zoontje was de vermoeidheid extremer dan deze zwangerschap.
    Ik heb het bij deze zwangerschap ook wel gehad, maar minder erg. gewoon een paar keer.. dat ik echt moest gaan liggen, maar over het algemeen gaat het nu verder goed. Voel me zwangerloos.

    Gelukkig getrouwd al hamdoulilah...


  5. #25190
    MVC Lid

    Reacties
    291
    05-04-2016

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Ow mashallah je geeft nog vaak ook s nachts, hoe oud is je kleintje dan? Die van mij is nu bijna 21 ( ). Eigenlijk kan ze wel zonder, maar het zijn een paar slokjes voor het slapen gaan. En soms als ze op staat moet ze eerst een sigaretje anders is ze chaggie



    Ja die vermoeidheid is lastig als er andere kleintje rond lopen. Je voelt je soms schuldig tegen over hen. Althans ik.
    Ja klopt hier ook. Maar dan doe ik leuke dingen met ze als ik me wel goed voel ter compensatie zehma

  6. #25191
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Hier had ze ook de borst nodig om in slaap te vallen en dan moest ik er altijd slapen wegleggen. Zelf in slaap vallen kon ze niet. Vaak werd ze dan ook wakker bij het neerleggen of na een uurtje weer. Toen ze 4 maanden heb ik haar wakker neergelegd en laten huilen/jammeren. Begin om de paar min gaan troosten en dan weer 5 min toen 10 min etc. Alleen troosten en niet pakken ook geen borst gegeven. Eerste dag duurde het 1.5 uur!!! 2e dag 25 min en 3e dag al na 5 min. Nu soms jammert ze maar huilt niet meer en slaapt elke dag om 8 uur..komt nog 1x in de nacht en slaapt dan weer tot 8 a 9 uur. Heerlijk de avond weer voor onszelf en wat ritme er in!

    Tis echt zielig om te laten huilen maar t helpt wel echt!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    21-10-2009

  7. #25192
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Is laten huilen echt de enige mogelijkheid?

    Klinkt wel heel mooi dat ze dan zo lang slapen 's nachts.

  8. #25193
    MVC Lid

    Reacties
    291
    05-04-2016

    Citaat Geplaatst door fessia_ka Bekijk reactie
    Hier had ze ook de borst nodig om in slaap te vallen en dan moest ik er altijd slapen wegleggen. Zelf in slaap vallen kon ze niet. Vaak werd ze dan ook wakker bij het neerleggen of na een uurtje weer. Toen ze 4 maanden heb ik haar wakker neergelegd en laten huilen/jammeren. Begin om de paar min gaan troosten en dan weer 5 min toen 10 min etc. Alleen troosten en niet pakken ook geen borst gegeven. Eerste dag duurde het 1.5 uur!!! 2e dag 25 min en 3e dag al na 5 min. Nu soms jammert ze maar huilt niet meer en slaapt elke dag om 8 uur..komt nog 1x in de nacht en slaapt dan weer tot 8 a 9 uur. Heerlijk de avond weer voor onszelf en wat ritme er in!

    Tis echt zielig om te laten huilen maar t helpt wel echt!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    Ja ik had van alles geprobeerd en niks werkte behalve laten huilen en ik dacht Jezus waarom heb ik dit niet eerder gedaan.
    Ja je avondje terug en nachtrust is onbetaalbaar

  9. #25194
    MVC Lid

    Reacties
    291
    05-04-2016

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Is laten huilen echt de enige mogelijkheid?

    Klinkt wel heel mooi dat ze dan zo lang slapen 's nachts.
    Ja subhanallah je mijne sliep vanaf toen de nacht door terwijl ze voorheen vaak wakker werd en de borst nodig had want honger was t niet meer na zovaak drinken. Was echt een gewoonte geworden.

  10. #25195
    MVC Lid

    Reacties
    9.411
    07-10-2009

    Ik heb nooit laten huilen en het gaat prima!
    Ben daar niet zo een voorstander van ook weleens uitgeprobeerd hoor maar dan werd het nog erger

  11. #25196
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Ik ben ook niet van het laten huilen. Vooral nadat ik een programma had gezien. Kinderen worden geboren met al fitrah dat betekent dat ze o.a. veel beter zijn dan ons in het aangeven van wat ze willen. Als het aandacht is, dan moeten wij ouders proberen te voldoen aan die behoefte. En als het verschonen, voeden, verzorgen is idem.

    Ik heb de eerste wel laten huilen en met regeltjes opgevoed. Die is zo afhankelijk en kan moeilijk zelfstandig beslissingen nemen. Ze zoekt steeds naar bevestiging. De latere twee heb ik steeds zelf laten bepalen wat ze willen en ik heb hun signalen goed geobserveerd en beantwoord. Zij zijn zo anders dan de tweede. Ook borstvoeding heb ik steeds op verzoek gegeven. Ik dacht altijd als ik zelf dorst heb, dan ga ik drinken. Ik drink op gevoel niet op een afgesproken tijdstip.

    Maar ik begrijp wel dat het lastig is vooral voor mama's die daarnaast werken. Daar heb ik respect voor dat ze desondanks borstvoeding blijven geven.

  12. #25197
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door golden_nadoriaa Bekijk reactie
    Ik heb nooit laten huilen en het gaat prima!
    Ben daar niet zo een voorstander van ook weleens uitgeprobeerd hoor maar dan werd het nog erger
    Jaa maar jij volgt je baby toch? Toch geen vaste tijd om naar bed te gaan en komt/kwam ook niet elke 1.5 a 2 uur? Kijk als je baby het goed doet en hij slaapt ook uit zichzelf, en heeft geen borst nodig om in slaap te vallen en in eigen bedje slaapt dan hoeft het natuurlijk niet.

    Ben ook geen voorstander van laten huilen maar als je weet dat er niets aan de hand is. Gegeten, geboerd, schone luier en als je dr oppakt direct stil dan kan je toch laten liggen en laten jammeren/huilen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    21-10-2009

  13. #25198
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Ik ben ook niet van het laten huilen. Vooral nadat ik een programma had gezien. Kinderen worden geboren met al fitrah dat betekent dat ze o.a. veel beter zijn dan ons in het aangeven van wat ze willen. Als het aandacht is, dan moeten wij ouders proberen te voldoen aan die behoefte. En als het verschonen, voeden, verzorgen is idem.

    Ik heb de eerste wel laten huilen en met regeltjes opgevoed. Die is zo afhankelijk en kan moeilijk zelfstandig beslissingen nemen. Ze zoekt steeds naar bevestiging. De latere twee heb ik steeds zelf laten bepalen wat ze willen en ik heb hun signalen goed geobserveerd en beantwoord. Zij zijn zo anders dan de tweede. Ook borstvoeding heb ik steeds op verzoek gegeven. Ik dacht altijd als ik zelf dorst heb, dan ga ik drinken. Ik drink op gevoel niet op een afgesproken tijdstip.

    Maar ik begrijp wel dat het lastig is vooral voor mama's die daarnaast werken. Daar heb ik respect voor dat ze desondanks borstvoeding blijven geven.
    Ik laat haar ook niet huilen verder alleen die 3 dagen dus wel. Nu is het soms even jammeren (geen tranen) en daarna valt ze direct in slaap en slaapt door. Verder gaat alles op verzoek. Haar vaste bedtijd is er ook zo ingekropen. Rond 7 uur halfb8 begint ze te jammeren dan schone luier pyjama slaapzak en voeden en dan na bedje. Overdag helaas nog geen echt ritme vergeleken met de nacht maar dit ook omdat ik haar volg. Ben wel heel blij met vaste tijdstip dat ze na bed gaat en de nachten goed verlopen. Komt nog wel 1x rond 3 a 4 uur.


    Subhanallah het verschil tussen je kindjes. Dus wel een verschil..

    Ik heb het idee juist doordat ik haar nu wakker in bed leg en ze dus zelf in slaap valt ipv aan de borst en door elke avond het zelfde dat ze juist herkent van ik moet nu slapen etc.
    Ik ben juist van ritme en structuur haha maar met bv op verzoek lukt dat niet dus ik volg haar verder en dat gaat gwn goed gelulkig

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    21-10-2009

  14. #25199
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door Chaima. Bekijk reactie
    Ja ik had van alles geprobeerd en niks werkte behalve laten huilen en ik dacht Jezus waarom heb ik dit niet eerder gedaan.
    Ja je avondje terug en nachtrust is onbetaalbaar
    Haha jaa ik heb dit bij 4 maanden gedaan. Ze kwam toen een periode om de 1.5 a 2 uur werd echt gek haha. Waren toen ook geen regeldagen die had ik al gehad. Toen laten huilen en wel troosten.. maar niet pakken. En alhamdoulilah nachten gaan goed nu. Ze is nu 5 maanden. Hopelijk blijft het zo gaan kan ook weer zo veranderen haha

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    21-10-2009

  15. #25200
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Erge maagzuur weer aanwezig sinds 2 dagen.
    Zo vroeg weer net als bij mn zoontje toen.
    Happiness is an inside job