1. #106
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Je bedoelt het Boek is waar, waarom zoek je niet naar de bewijzen? Prima hoor, maar als je niet begint met die acceptatie is een zoektocht natuurlijk zinloos. Blijft staan waarom het gebied van Lot niet gevonden is. Laten we zeggen dat dat feit, het speculatieve bewijs van het bestaan ervan niet bepaald sterker maakt voor ons gehandicapten.

    en verder, je ondertekening stelt: DieInYourRageKuffar...

    men zou bijna kunnen denken dat je een hekel aan atheisten hebt.. ik weet niet hoe ik daaraan kom, maar dat vermoeden heb ik


    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    moslims hebben dat niet nodig als bewijs en dat wordt hen ook niet gevraagd om op zoek te gaan naar bewijs. Zulke teksten in de Koran over duidelijke tekenen is meer bedoeld voor niet gelovigen zodat ze op die dag niet zullen aankomen met een excuus dat ze geen bewijs hebben gevonden.

    Atheïsten islamhaters? Eerder waarheidhaters misschien?

  2. #107
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Je bedoelt het Boek is waar, waarom zoek je niet naar de bewijzen? Prima hoor, maar als je niet begint met die acceptatie is een zoektocht natuurlijk zinloos. Blijft staan waarom het gebied van Lot niet gevonden is. Laten we zeggen dat dat feit, het speculatieve bewijs van het bestaan ervan niet bepaald sterker maakt voor ons gehandicapten.

    en verder, je ondertekening stelt: DieInYourRageKuffar...

    men zou bijna kunnen denken dat je een hekel aan atheisten hebt.. ik weet niet hoe ik daaraan kom, maar dat vermoeden heb ik
    een moslim heeft bevestigd gekregen dat het boek de waarheid zegt, over het verleden, heden, toekomst tot zelfs over wat ie in jezelf verbergt voor anderen.

    Het gaat niet om het accepteren van de waarheid, maar om de bereidheid om de waarheid te accepteren als die komt, en niet al op voorhand de vurige wens hebben dat er geen God is. Door deze vorm van hoogmoed zullen de bewijzen alleen maar opstapelen, wetend je geen kant op kunt en toch blijft ontkennen... uiteindelijk kom je te staan voor datgene wat je ontkent hebt, de Hel, dan zal dat die dag genoeg als bewijs zijn voor de ongelovige.


    wat heeft mijn ot met de discussie te maken? als je je daardoor niet aangesproken voelt dan is het ook niet naar jou gericht toch? heb je razernij in je hart tegen de moslims dan?

    Wij houden van wie Allah houdt en hebben een hekel aan degenen aan wie Hij een hekel heeft. Zo simpel is dat, maar we blijven ons goed gedragen naar iedereen die zich naar ons blijft goed gedragen, zoals het ons is opgedragen te doen.

  3. #108
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    het is niet de vraag zelf die lastig is, jouw formulering van de vraag, hou het gewoon simpel.


    Waarom noodzakelijkerwijze? Ik zeg je, 100% bewijs is te vinden, als we toch al kunnen boren tot 40 kilometers onder de grond, waarom gaan we niet boren op die plek waar de steden van het volk van Lot ondersteboven is gedraaid en zien wat we boven water krijgen? De techniek is er, alleen mist men de bereidheid om de gruwelijke waarheid te ontdekken.

    Noodzakelijkerwijze vanwege ons gebrek aan bereidheid om verder te gaan dan wat we voor onszelf acceptabel vinden, want oh wat zal onze reputatie een gigantische schade oplopen... Reputatie? the hell met die reputatie alsof dat iets voorstelt tegenover waarvoor de mensheid gewaarschuwd wordt. Maar wie zegt dat hun reputatie schade zal lopen als de waarheid aan het licht komt? De positie die je had in het ongeloof behoud je, Kijk maar naar de bekeerde PVV-er, die is in zijn positie zelfs vele malen omhoog geschoten dat weeldleiders hem ontvangen.

    ff terug naar de discussie... noodzakelijkerwijs moeten we er wel vanuit gaan dat er leven is na de dood want we zijn er nooit in geslaagd om dit onomstotelijk te bewijzen, dus kan je het ook niet uitsluiten, en waarom zou het dan niet simpel blijven? integendeel, het wordt juist simpeler. Ineens begrijp je waarom alle puzzels zo netjes in elkaar passen, op atoomniveau tot intergalactisch niveau. Ineens weten we waar we vandaan komen en wat ons doel is in het leven. Ineens begrijpen we de herkomst van al die schoonheden en de natuurlijke wetten...

    dat maakt het toch simpeler?
    SA heeft budgetten en interesse genoeg om de historiciteit van 'het volk van Lot' en de goddelijke gruwelijkheden die hen zijn te beurt gevallen te onderzoeken.
    Wat houdt hen tegen?

    Een leven na de dood zoals beschreven in de Abrahamistische tradities roept veel lastige vragen op, en nog meer praktische en morele bezwaren.
    Voorts geeft het ons geen enkel inzicht in het hoe noch waarom van de natuurlijke wereld/kosmos.
    Tenminste , ik vind het een hoogst onbevredigende , onnodig complicerende hypothese.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  4. #109
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Dat is een boude stelling. Heb jij voor mij een wetenschappelijke definitie van bewustzijn die onomstotelijk aangehangen wordt?
    Er is niet 1 wetenschappelijke definities of consensus mbt bewustzijn.
    Maar er is wel een wetenschappelijke consensus dat bewustzijn een fysische basis heeft.
    Als bewustzijn een niet-fysische basis heeft dan kunnen we dat met wetenschap onmogelijk vaststellen.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  5. #110
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    De arrogantie dat wij als mensheid de geheime van de fysica hebben ontrafeld is niet mjjn deel.

    Hobbit aub hou er mee op om het Geloof te bestrijden met wetenschap...wetenschap is leuk..die boodschap die jij dikwijls koppelt aan wetenschsp is dat niet...die is obsessief edoch kinderachtig.
    Voor jou hetzelfde antwoord.

    Er is niet 1 wetenschappelijke definities of consensus mbt bewustzijn.
    Maar er is wel een wetenschappelijke consensus dat bewustzijn een fysische basis heeft.
    Als bewustzijn een niet-fysische basis heeft dan kunnen we dat met wetenschap onmogelijk vaststellen.

    Ik begrijp niet wat daar arrogant aan is.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  6. #111
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Voor jou hetzelfde antwoord.

    Er is niet 1 wetenschappelijke definities of consensus mbt bewustzijn.
    Maar er is wel een wetenschappelijke consensus dat bewustzijn een fysische basis heeft.
    Als bewustzijn een niet-fysische basis heeft dan kunnen we dat met wetenschap onmogelijk vaststellen.

    Ik begrijp niet wat daar arrogant aan is.
    Ik begrijp niet waarom jij alles op wetenschap gooit, wetenschap absoluut maakt

    Ik zeg bovendien iets anders mbt arrogantie.

    Wij hebben de geheimen van de fysica nog lang niet ontrafeld..een tipje van de sluier in aardse omstandigheden hebben we kennis van genomen..Daar doel ik op als ik spreek over arrogantie.

  7. #112
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Ik begrijp niet waarom jij alles op wetenschap gooit, wetenschap absoluut maakt
    Het topic gaat over wetenschap en het wetenschappelijk inzicht mbt de dood.
    Over wat zou ik het moeten hebben?

    En, absoluut? Denk niet in absoluten, wel in termen van (on)waarschijnlijkheid. Ik laat ruimte voor onbeantwoordbare vragen buiten de wetenschap om.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  8. #113
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Twijfel is goed.

    Maar fysische wetten blijven fysische wetten ook als een constante in die wetten verandert.
    Een niet-leven impliceert een niet-fysische wet.
    Had ik al gezegd dat ik deze reactie veels te gratuit vindt?

    Bij deze
    [IMG]https://ichef.bbci.co.uk/images/ic/336xn/p05mg6hw.jpg[/IMG]

  9. #114
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Het topic gaat over wetenschap en het wetenschappelijk inzicht mbt de dood.
    Over wat zou ik het moeten hebben?

    En, absoluut? Denk niet in absoluten, wel in termen van (on)waarschijnlijkheid. Ik laat ruimte voor onbeantwoordbare vragen buiten de wetenschap om.
    Je dat doe je wel...maar ruimte voor onbeantwoorde vragen binnen de wetenschap dicht je af.

  10. #115
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Had ik al gezegd dat ik deze reactie veels te gratuit vindt?

    Bij deze
    [IMG]https://ichef.bbci.co.uk/images/ic/336xn/p05mg6hw.jpg[/IMG]
    Beide zinnen?
    Voor alle duidelijkheid, een 'niet-leven' als in 'een leven na de dood', anders wordt m'n bewering pas echt gek.
    Starling-Dino !
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  11. #116
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Beide zinnen?
    Voor alle duidelijkheid, een 'niet-leven' als in 'een leven na de dood', anders wordt m'n bewering pas echt gek.
    Starling-Dino !
    Enkel met de eerste heb ik geen moeite

    Twijfel is wetenschappelijk gezien goed. ..het doet wetenschappers onderzoeken

  12. #117
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Je dat doe je wel...maar ruimte voor onbeantwoorde vragen binnen de wetenschap dicht je af.
    Neen hoor.
    Binnen wetenschap zijn er zowel onbeantwoorde als onbeantwoordbare vragen.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  13. #118
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Neen hoor.
    Binnen wetenschap zijn er zowel onbeantwoorde als onbeantwoordbare vragen.
    Je zegt net dat als een constante binnen een fysische wet veranderd het een fysische wet blijft...dat het bij ons bekende wel eens totaal anders kan zijn door die verandering dicht jij door die semantische zin geheel af.

    Dat is wat ik bedoel.

  14. #119
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Je zegt net dat als een constante binnen een fysische wet veranderd het een fysische wet blijft...dat het bij ons bekende wel eens totaal anders kan zijn door die verandering dicht jij door die semantische zin geheel af.

    Dat is wat ik bedoel.
    Ok.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  15. #120
    MVC Lid

    Reacties
    9.056
    06-06-2009

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    volgens jullie ben je zonder reden gekomen... en zonder reden ga je weer net zo makkelijk weg van waar je gekomen bent toch?


    of je echt een doel moet hebben in dit leven? als jij ergens wakker wordt in no where in een perfecte pak die zelfs jij niet kunt namaken en overal om je heen instrumenten en puzzelstukken... dan zou ik denken dat degene die ze daar heeft achtergelaten misschien jou iets duidelijk wilt maken? dat die daar niet voor niets zijn misschien...


    wat denk jij?
    Er is niets perfect aan het menselijk lichaam. Het zit zelfs vol onvolkomenheden.
    Jij veronderstelt dat iemand iets heeft achtergelaten. Ik zeg dat dat niet zo is. Daar hoef ik dan ook niet bij stil te staan.
    Soms zijn dingen nou eenmaal zo. Daar hoef je niks achter te zoeken