1. #30271
    Be happy

    Reacties
    26.421
    08-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Bintu erg spannend! In sha Allah ben je al bevallen van een gezonde baby en maken jullie het beiden goed!!! Hou ons op de hoogte Haha. Moge Allah het voor je vergemakkelijken x
    Trotse mama ♡♡

  2. #30272
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Dankjulliewel dames! Ameen op jullie adiyaat!

    Helaas nog geen baby haha.

  3. #30273
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Lhoceima- Bekijk reactie
    Wanneer spreek je van een taalachterstand bij een dreumes/peutertje ?

    Bij mijn zoontje is dat in ieder geval niet ter sprake. Hij is Tbarkallah echt slim. Begrijpt echt alles wel en spreekt al veel woordjes en begint al met korte zinnen maken.
    Verder wil ik hem het liefst 4 dagdelen op de peuterspeelzaal hebben omdat hij echt van spelen en van kinderen houdt en zich zo ook in sha Allah snel zal kunnen ontwikkelen en kan wennen.. maar goed, hij gaat nog niet dus we zien het tegen die tijd wel..


    Wij voeden hem wel tweetalig op. Vind het wel belangrijk als hij ook tmazight begrijpt en wat woordjes kan zeggen.
    Maar alsnog kijken ze toch ook wat je beiden gestudeerd hebt en wat het jaarsalaris is toch..


    Mijn man heeft ff op een site een berekening gemaakt.. stel dat ik ook werkte dan zouden we minder betalen per maand. Nu met een salaris zullen wij veel meer betalen per maand ... hoe krom.
    Volgens mij kijken ze niet naar de opleiding van ouders hoor. Of mss is dat per cb verschillend? Wij zijn beiden goed geschoold en we hebben nooit om die vve gevraagd, maar toen ze mij vroegen of ik hem de moedertaal leerde, zei ze meteen, oh dan krijgen jullie een vve verklaring. Ik wist niet eens wat het was en na dat gesprek noemen ze het elke keer als ze over de psz beginnen. Kennelijk vinden ze het bij deze gemeente heel belangrijk?? Ik zou het sowieso bij jouw cb goed vragen. Wat zijn de voorwaarden en hoe kan je de vve verklaring krijgen? Kan je desnoods nog ergens een verzoek indienen?

    Verder denk ik ook niet dat het jaarsalaris van invloed is op die vve verklaring? Want het is een stimulatie regeling vanuit de gemeente om taalachterstand op te lossen. Het moet de ouders stimuleren om hun kind vaker te brengen.

    Ik vind die bedragen ook krom hoor en ik zie ook niet direct wat de verschillen zijn als je zou werken.

  4. #30274
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Btw toen wij de eerste keer over vve spraken was mijn zoontje nog maar 11 maanden en dus van taalachterstand was sowieso geen sprake. Sindsdien toetsen ze zijn taal verder ook niet. Dus ik krijg echt de indruk dat elke cb hun eigen weg hierin volgt. Sommige doen er kennelijk heel moeilijk over als ik het zo lees.

  5. #30275
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Ben benieuwd of Bintu al bevallen is.... spannend! Kom elke keer even kijken haha
    21-10-2009

  6. #30276
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Nee hoor. Nog steeds zwanger HELAAS haha khayr in shaa Allaah.

  7. #30277
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Zet hem op komende dagen bintu!

    Heb je nog oefenweeën gehad?

  8. #30278
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Ahhh jammer!! InshAllah zet het snel door! Was je al langs de verloskundige geweest?
    21-10-2009

  9. #30279
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Bintubernardus ik snap je helemaal! Moge Allah je een voorspoedige bevalling geven. Ameen!

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  10. #30280
    MVC Lid

    Reacties
    9.411
    07-10-2009

    kindgebonden budget is net als zorg/huur toeslag en is dus inkomensafhankelijk en krijg je alleen als je onder een bepaald bedrag zit geheel of een deel daarvan.

    in sommige steden/dorpen krijg je al een vve indicatie als je thuis een andere taal thuis spreekt, sommige doen er makkelijker over dan andere. En het heeft helemaal niets te maken met de intelligentie van je kind. zo klinkt het als je "taalachterstand" zegt maar is helemaal niet het geval. Want een andere taal thuis zien zij dus als "taalachterstand".

    Bintubernadus Wafka sahla inshaAllah
    rust goed uit totdat het zover is
    InshaAllah een goede en natuurlijke bevalling. ♡
    Ik open geen pm's van mensen die ik niet spreek. Dus doe vooral geen moeite.

  11. #30281
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Zet hem op komende dagen bintu!

    Heb je nog oefenweeën gehad?
    Dankjewel lieverd. Ja het rommelt flink. Heb ook best wel voorweeën die ook wel echt pijn doen. Dus ik hoop een deze dagen.

    Citaat Geplaatst door fessia_ka Bekijk reactie
    Ahhh jammer!! InshAllah zet het snel door! Was je al langs de verloskundige geweest?
    Vandaag bij de gyn geweest. Ze heeft even gevoeld en alles was wel week en 2 cm ontsluiting alhamdulilaah. Als het niet vanzelf op gang komt willen ze a.s. maandag mijn vliezen breken en dan even afwachten of mijn lichaam het overneemt en zoniet dan willen ze een keizersnee doen aangezien ze mij niet willen inleiden via een infuus vanwege die eerdere keizersnedes. Dus doe dua voor mij dat het voor maandag allemaal op gang komt aub.

    Citaat Geplaatst door _Hidaya Bekijk reactie
    Bintubernardus ik snap je helemaal! Moge Allah je een voorspoedige bevalling geven. Ameen!
    Ameen!! BarakAllaahu feeki. wat lief zeg al jullie berichten Allaahuma bareek. fleurt mij weer helemaal op haha.

  12. #30282
    MVC Lid

    Reacties
    95
    06-01-2011

    Citaat Geplaatst door BintuBernardus Bekijk reactie
    Dankjewel lieverd. Ja het rommelt flink. Heb ook best wel voorweeën die ook wel echt pijn doen. Dus ik hoop een deze dagen.



    Vandaag bij de gyn geweest. Ze heeft even gevoeld en alles was wel week en 2 cm ontsluiting alhamdulilaah. Als het niet vanzelf op gang komt willen ze a.s. maandag mijn vliezen breken en dan even afwachten of mijn lichaam het overneemt en zoniet dan willen ze een keizersnee doen aangezien ze mij niet willen inleiden via een infuus vanwege die eerdere keizersnedes. Dus doe dua voor mij dat het voor maandag allemaal op gang komt aub.



    Ameen!! BarakAllaahu feeki. wat lief zeg al jullie berichten Allaahuma bareek. fleurt mij weer helemaal op haha.
    In sha Allah komt het vanzelf op gang en hoeft een geplande keizersnede misschien niet. Allah swt is de beste planner, vertrouw op hem.

    Bij mij kwam het niet op gang na het breken van mijn vliezen en strippen had ook niks gedaan helaas ondanks 4 cm ontsluiting. Had helemaal geen weeen. Kreeg weeën opwekkers, vanaf moment dat infuus aan ging tot haar geboorte was zo een 2,5 uur.

    Vond het heftig omdat de weeën achter elkaar komen en bij mijn 1e bevalling alles natuurlijk ging en het beter op kon vangen. Nu was het echt zo een weeën storm. Maar het moest wel want ik was 42 weken. Alhamdoulilah, als ze eenmaal in je armen ligt ben je (bijna) alles vergeten....

    Succes met de laatste loodjes. Moge Allah swt het vergemakkelijken voor iedereen.

  13. #30283
    MVC Lid

    Reacties
    186
    27-09-2017

    Bintu, inchaAllah heb je ondertussen je kleine spruit in je armen...laat even wat weten hoe het met je gaat.

  14. #30284
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door CompValley1 Bekijk reactie
    In sha Allah komt het vanzelf op gang en hoeft een geplande keizersnede misschien niet. Allah swt is de beste planner, vertrouw op hem.

    Bij mij kwam het niet op gang na het breken van mijn vliezen en strippen had ook niks gedaan helaas ondanks 4 cm ontsluiting. Had helemaal geen weeen. Kreeg weeën opwekkers, vanaf moment dat infuus aan ging tot haar geboorte was zo een 2,5 uur.

    Vond het heftig omdat de weeën achter elkaar komen en bij mijn 1e bevalling alles natuurlijk ging en het beter op kon vangen. Nu was het echt zo een weeën storm. Maar het moest wel want ik was 42 weken. Alhamdoulilah, als ze eenmaal in je armen ligt ben je (bijna) alles vergeten....

    Succes met de laatste loodjes. Moge Allah swt het vergemakkelijken voor iedereen.
    Heftig zeg. Ja ik vond inleiden ook alles behalve een pretje. De inleiding duurde te lang toen en het vorderde gewoon niet waardoor er een ks weer werd gedaan. Mijn 3e kindje kwam spontaan met 40 weken en subhaa Allaah duurde 75 minuten totaal. Dit is mijn 4e kindje maar deze blijft het langst zitten haha. Ameen!

    Citaat Geplaatst door woestijnroosje1 Bekijk reactie
    Bintu, inchaAllah heb je ondertussen je kleine spruit in je armen...laat even wat weten hoe het met je gaat.
    Helaas helaas haha. In shaa Allaah vandaag. We wachten gewoon rustig af. Heb wel voorweeën om de 10/15 minuten en vrij pijnlijk maar niet sterk genoeg en ze gaan soms ook gewoon weer weg. Ik hoop dat ze, net als de vorige keer doorzetten!

  15. #30285
    MVC Lid

    Reacties
    366
    07-04-2014

    Bintu moge Allah het voor je vergemakkelijken. Als stille lezer lezer in deze topic wil ik enkel aangeven dat ik jou een heerlijke persoonlijkheid vind hebben, ontzettend zen mashaAllah.