1. #181
    MVC Lid

    Reacties
    35
    13-12-2013

    Citaat Geplaatst door Nadorlady010 Bekijk reactie
    ZO lijkt het alsof de ene zieke niet sterk genoeg was om het te overwinnen en de ander weer wel. Dat je het hebt overleefd is puur omdat Allah heeft gewild dat je het zou redden.
    Dit is precies wat ik bedoel....

  2. #182
    INTJ

    Reacties
    4.111
    01-10-2013

    Ik weet niet of het hetzelfde is.

    Citaat Geplaatst door prisonbreak Bekijk reactie
    bedoel je de immuunbehandeling die 80 000 euro kost?

  3. #183
    MVC Lid

    Reacties
    682
    24-07-2013

    Citaat Geplaatst door DuNyA Bekijk reactie
    salam aleikom,

    Ik heb zelf borstkanker, heb chemo gehad en moet nog geopereerd worden inshallah . inshallah zal ik het overwinnen, want heb 2 schatten van kinderen voor wie ik dit gevecht met deze vreselijke ziekte aanga. Ik wil ze zien opgroeien inshallah. Shiefa voor alle zieke zusters en broeders op deze wereld.

    veel liefs
    allah ychafiek ou y3tik sbar

  4. #184
    Bijna Lid

    Reacties
    7.637
    27-01-2011

    Een tijdje niets van je gehoord. Ik hoop dat het met jou en je dierbaren goed gaat.

  5. #185
    MVC Lid

    Reacties
    30
    20-03-2013

    gair inchaAllah

  6. #186
    MVC Lid

    Reacties
    446
    01-05-2011

    Selam aleikom zuster,het kan erfelijk zijn.Bij deze wens ik iedereeeeeeeeeeen genezing. Moge Allah swt jullie allemaal genezen en geduld geven. een goed gezondheid.....................

  7. #187
    Junior lid

    Reacties
    4.396
    24-12-2002

    IK vraag mij altijd af waarom er gesproken wordt van ik heb kanker overwonnen???? Er valt niets te overwinnen, het is je lot, je beproeving en Allah is diegene die beslist of je geneest of niet. Er is geen winsituatie alleen maar een herstelsituatie of niet.

  8. #188
    MVC Lid

    Reacties
    7.530
    05-02-2009

    Citaat Geplaatst door JETLI Bekijk reactie
    IK vraag mij altijd af waarom er gesproken wordt van ik heb kanker overwonnen???? Er valt niets te overwinnen, het is je lot, je beproeving en Allah is diegene die beslist of je geneest of niet. Er is geen winsituatie alleen maar een herstelsituatie of niet.
    je hebt wel een punt, kufars willen het zo zien, kanker is voor hun een monster, moeten wij het overwinnen. Maar Allah beslist of je ziek wordt of niet, iets slecht krijgen betekend niet iets erg, krijg je het terug als je dood bent omdat je zo veel geduld had.
    als iemand een andere ziekte heeft, praten wij ook niet overwinnen. Kanker is een ziekte, het teken dat het lichaam niet goed fonctionneerd, het zijn je eigen cellen, het gebeurd in je lichaam. Het is een beproeving waar mensen geduld moeten hebben, Allah kan genezen maar kan ook beslissen dat het afgelopen is, in beide geval moeten wij dankbaar zijn.

  9. #189
    Dus dat...

    Reacties
    1.860
    06-06-2007

    Moge Allah swt alle zusters en broeders genezen!
    De schoonmoeder van me broer had borstkanker en dat heeft ze overwonnen!
    Die vrouw bleef zo positief en dat vond ik echt knap van d'r!

    Liefs!!!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  10. #190
    Junior lid

    Reacties
    4.396
    24-12-2002

    Citaat Geplaatst door prisonbreak Bekijk reactie
    je hebt wel een punt, kufars willen het zo zien, kanker is voor hun een monster, moeten wij het overwinnen. Maar Allah beslist of je ziek wordt of niet, iets slecht krijgen betekend niet iets erg, krijg je het terug als je dood bent omdat je zo veel geduld had met elke situatie in jouw leven.
    als iemand een andere ziekte heeft, praten wij ook niet overwinnen. Kanker is een ziekte, het teken dat het lichaam niet goed fonctionneerd, het is geen monster, het gebeurd in je lichaam, je bent ook geen monster. Het is een beproeving waar mensen geduld moeten hebben, Allah kan genezen maar kan ook beslissen dat het afgelopen is, in beide geval moeten wij dankbaar zijn.
    Ja alsof je mee doet aan olympisch spelen dat je spreekt van winnen of verliezen. Je kan in een ziekte niet spreken van winnen of verliezen. Je hersteld of je hersteld niet ervan.

  11. #191
    INTJ

    Reacties
    4.111
    01-10-2013

    Citaat Geplaatst door JETLI Bekijk reactie
    Ja alsof je mee doet aan olympisch spelen dat je spreekt van winnen of verliezen. Je kan in een ziekte niet spreken van winnen of verliezen. Je hersteld of je hersteld niet ervan.
    Zoals bij alles leg je het lot in de handen van Allaah, je vertrouwt op een goede afloop, hoe die er ook uit mag zien, rabbi heeft alle wijsheid.

    Net als vechten tegen de ziekte. Je ondetgaat de behandeling, doet dua, meer kun je niet doen. Dat ' vechten' kost alleen maar energie die je wel beter kunt gebruiken.

  12. #192
    MVC Lid

    Reacties
    3.861
    09-04-2009

    Begrijp echt niet waarom mensen een discussiepunt moeten maken bij een woordkeuze. Je kan inderdaad kanker overwinnen bi idni Llaah. Had de ts dat laatste toegevoegd was beter geweest maar dat heeft ze niet gedaan so what? Is dit zo belangrijk wanneer men spreekt over zo een zwaar onderwerp? Er zijn leden geweest die dit hebben aangehaald maar vooralsnog erover blijven hameren. Subhan Allaah!

    Enfin, ik heb dierbare verloren aan kanker, dierbare die momenteel nog in het proces zitten ( moge Allaah haar genezen) en dierbare die Alhamdulillaah zijn genezen. Ikzelf ben draagster van het brca1 gen, dat betekend dat ik een verhoogd risico heb op borstkanker en eierstokkanker wa Alhamdulillaah ala kulli 7aal
    Marokko Altijd 1

  13. #193
    MVC Lid

    Reacties
    2.386
    06-12-2010

    Citaat Geplaatst door snotdoekje Bekijk reactie
    Begrijp echt niet waarom mensen een discussiepunt moeten maken bij een woordkeuze. Je kan inderdaad kanker overwinnen bi idni Llaah. Had de ts dat laatste toegevoegd was beter geweest maar dat heeft ze niet gedaan so what? Is dit zo belangrijk wanneer men spreekt over zo een zwaar onderwerp? Er zijn leden geweest die dit hebben aangehaald maar vooralsnog erover blijven hameren. Subhan Allaah!



    Enfin, ik heb dierbare verloren aan kanker, dierbare die momenteel nog in het proces zitten ( moge Allaah haar genezen) en dierbare die Alhamdulillaah zijn genezen. Ikzelf ben draagster van het brca1 gen, dat betekend dat ik een verhoogd risico heb op borstkanker en eierstokkanker wa Alhamdulillaah ala kulli 7aal
    Moge Allah sob7ana wa ta 3ala je dierbaren en alle mensen met deze ziekte doen genezen inshaAllah.

    Mag ik aan je vragen hoe je er achter bent gekomen dat je een draagster bent van deze gen?

  14. #194
    MVC Lid

    Reacties
    3.861
    09-04-2009

    Citaat Geplaatst door packy Bekijk reactie
    Moge Allah sob7ana wa ta 3ala je dierbaren en alle mensen met deze ziekte doen genezen inshaAllah.

    Mag ik aan je vragen hoe je er achter bent gekomen dat je een draagster bent van deze gen?
    Ameen! Tuurlijk mag je dat vragen. Het balletje begon te rollen nadat er bij meerdere 1ste graad familieleden borstkanker werd geconstateerd en dat op vrij jonge leeftijd ( +/- 30 jaar). Nadat er DNA is afgenomen bij hun is er een afwijkende gen gevonden. Na jaren lang onderzoek bleek het toch de brca1 gen te zijn. Toen werden de overige familieleden opgeroepen om ook een DNA test te doen en zo ben ik erachter gekomen. De kans op borstkanker is bij mij 60 tot 80 % aldus de wetenschap.

    Ik hoop dat als er vrouwen zijn die dit soort tekenen herkennen binnenin hun familie dat het hun zal aansporen om onderzoek te doen.
    Marokko Altijd 1

  15. #195
    MVC Lid

    Reacties
    2.386
    06-12-2010

    Citaat Geplaatst door snotdoekje Bekijk reactie
    Ameen! Tuurlijk mag je dat vragen. Het balletje begon te rollen nadat er bij meerdere 1ste graad familieleden borstkanker werd geconstateerd en dat op vrij jonge leeftijd ( +/- 30 jaar). Nadat er DNA is afgenomen bij hun is er een afwijkende gen gevonden. Na jaren lang onderzoek bleek het toch de brca1 gen te zijn. Toen werden de overige familieleden opgeroepen om ook een DNA test te doen en zo ben ik erachter gekomen. De kans op borstkanker is bij mij 60 tot 80 % aldus de wetenschap.

    Ik hoop dat als er vrouwen zijn die dit soort tekenen herkennen binnenin hun familie dat het hun zal aansporen om onderzoek te doen.

    Hartstikke bedankt voor je info. Het is dus niet zo dat je zelf een aanvraag kan indienen om te kijken of je genetisch vatbaar bent voor dit gen. Ik bedoel als er geen reden voor onderzoek is dan doen de artsen geen onderzoeken?
    Moge Allah sob7ana wa ta3ala je inshaAllah behoeden voor deze nare ziekte.
    Ik vind je een hele sterke vrouw dat je zo goed om kan gaan met de prognose, Ma Sha Allah..