1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Eten tijdens menstruatie!

    Citaat Geplaatst door IJsklontje
    Hallo allemaal,

    allereerst wil ik iedereen een gezegende Ramadan wensen!!!

    Zoals iedereen weet mogen vrouwen tijdens hun menstruatieperiode, in de Ramadan, eten. Hoe doe je dit als je op school zit of werkt waar ook Marokkaanse mannen zijn? Ze zitten je dan zo dan aan te kijken of je ik weet niet wat aan het doen bent.
    Dames eten jullie gewoon ondanks die vreselijke blikken van het andere geslacht of duiken jullie het toilet in om je broodje te kunnen eten?
    En dan nog wat. Als je eet tijdens die periode gaan die Hollanders vragen waarom JIJ niet meedoet aan de Ramadan. Binnen no time weet de hele afdeling dat je ongesteld bent!

    Graag jullie reacties.

    Groetjes,
    IJsklontje

    By the way, ik weet wel hoor, schijt aan die mannen!!!!
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    17.647
    28-08-2002

    gewoon doen alsof ge meevast ..nu ja gij wilt u brood eten da ga natuurlijk nie ma zo gewoon smorgens eten en drinken zoals altijd nie bij sobh ofsow ma zo gewoon you know....ofzo gewoon u brood ergens anders eten waar geen mannen zijn
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.848
    20-05-2003

    ik eet stiekem....... niet in de toilet ben je gek die stink en ik eet ook niet voor mensen die vasten......

  4. #4
    Quran en Soena

    Reacties
    1.240
    24-11-2002

    Gewoon Eten En Zeggen Dat Je Ongesteld Bent

  5. #5
    Proud 2 Be Me!!

    Reacties
    797
    03-05-2003

    Re: Eten tijdens menstruatie!

    Origineel gepost door IJsklontje
    Hallo allemaal,

    allereerst wil ik iedereen een gezegende Ramadan wensen!!!

    Zoals iedereen weet mogen vrouwen tijdens hun menstruatieperiode, in de Ramadan, eten. Hoe doe je dit als je op school zit of werkt waar ook Marokkaanse mannen zijn? Ze zitten je dan zo dan aan te kijken of je ik weet niet wat aan het doen bent.
    Dames eten jullie gewoon ondanks die vreselijke blikken van het andere geslacht of duiken jullie het toilet in om je broodje te kunnen eten?
    En dan nog wat. Als je eet tijdens die periode gaan die Hollanders vragen waarom JIJ niet meedoet aan de Ramadan. Binnen no time weet de hele afdeling dat je ongesteld bent!

    Graag jullie reacties.

    Groetjes,
    IJsklontje

    By the way, ik weet wel hoor, schijt aan die mannen!!!!



    Moeilijk joh, ik werd eens op straat door een hadj achterna gezeten toen hij me erop betrapte dat ik snel een hapje van mn boterham naar binnen werkte, echt zo van "Waarom eet je?? je denkt zeker ik ben buiten mijn ouders zien me niet, maar onthou Allah ziet je" terwijl hij druk met zijn wandelstok zat te zwaaien, echt ahshoema, alsof hij niet weet dat je mag eten als je ongesteld bent

    Ach ja ik kan de oplossing in ieder geval niet zo snel bedenken .sorry!
    ''En Wij zullen u een weinig beproeven door vrees, honger, verlies van bezittingen, levens en vruchten; maar verkondig blijde tijdingen aan de geduldigen, Zij die, wanneer een rampspoed hen achterhaalt, zeggen: 'Voorzeker, wij zijn van Allah en tot Hem zullen wij wederkeren'. Dezen zijn het, op wie de zegeningen en de barmhartigheid van hun Heer rusten en dezen zijn het, die de rechte weg volgen." (Soera Al Baqara 2, vers 155 - 157)

  6. #6
    Galtoe MaNaNa

    Reacties
    1.118
    02-01-2003

    Niemand hoeft te weten dat ik ongesteld ben, aangezien ik de hele dag toch op mijn werk zal zijn heb ik dan zowiezo geen mogelijkheid om te kunnen eten, dus dat wordt gewoon meevasten. Ook al telt het niet.

    Tenzij ik in de ochtend stiekem iets kan meepikken, voordat mijn broers wakker worden
    In de ban van groen!




    U all crackheads.

  7. #7
    Getrouwd lid

    Reacties
    2.586
    22-06-2002

    Re: Eten tijdens menstruatie!

    Origineel gepost door IJsklontje
    Hallo allemaal,

    allereerst wil ik iedereen een gezegende Ramadan wensen!!!

    Zoals iedereen weet mogen vrouwen tijdens hun menstruatieperiode, in de Ramadan, eten. Hoe doe je dit als je op school zit of werkt waar ook Marokkaanse mannen zijn? Ze zitten je dan zo dan aan te kijken of je ik weet niet wat aan het doen bent.
    Dames eten jullie gewoon ondanks die vreselijke blikken van het andere geslacht of duiken jullie het toilet in om je broodje te kunnen eten?
    En dan nog wat. Als je eet tijdens die periode gaan die Hollanders vragen waarom JIJ niet meedoet aan de Ramadan. Binnen no time weet de hele afdeling dat je ongesteld bent!

    Graag jullie reacties.

    Groetjes,
    IJsklontje

    By the way, ik weet wel hoor, schijt aan die mannen!!!!
    Ik eet ook niet waar mannen erbij zijn
    Op dit moment loop ik stage
    Ik ga gewoon buiten op een afgelegen plekje en dan stiekem eten

    2. De Koe (el-Baqarah) ayaa 255.
    God! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande. Sluimer, noch slaap overmant Hem. Al wat in de hemelen en wat op aarde is, behoort Hem. Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn verlof? Hij kent het geen voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, dan wat Hij wil. Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Grote.

  8. #8
    Proud 2 Be Me!!

    Reacties
    797
    03-05-2003

    Origineel gepost door MariamaMslma
    Niemand hoeft te weten dat ik ongesteld ben, aangezien ik de hele dag toch op mijn werk zal zijn heb ik dan zowiezo geen mogelijkheid om te kunnen eten, dus dat wordt gewoon meevasten. Ook al telt het niet.

    Tenzij ik in de ochtend stiekem iets kan meepikken, voordat mijn broers wakker worden



    Heb ik ook eens gedaan, maar het is geloof ik verplicht om te eten als je ongesteld bent (volgens mijn ma dan )
    ''En Wij zullen u een weinig beproeven door vrees, honger, verlies van bezittingen, levens en vruchten; maar verkondig blijde tijdingen aan de geduldigen, Zij die, wanneer een rampspoed hen achterhaalt, zeggen: 'Voorzeker, wij zijn van Allah en tot Hem zullen wij wederkeren'. Dezen zijn het, op wie de zegeningen en de barmhartigheid van hun Heer rusten en dezen zijn het, die de rechte weg volgen." (Soera Al Baqara 2, vers 155 - 157)

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    17.647
    28-08-2002

    Origineel gepost door loeloesch
    Heb ik ook eens gedaan, maar het is geloof ik verplicht om te eten als je ongesteld bent (volgens mijn ma dan )
    ja ik geloof ook dat da verplicht is..
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  10. #10
    Kunstschaatser

    Reacties
    4.300
    14-05-2002

    Origineel gepost door loeloesch
    Heb ik ook eens gedaan, maar het is geloof ik verplicht om te eten als je ongesteld bent (volgens mijn ma dan )
    Klopt, het is je RECHT dus je moet gewoon eten...je mag juist niet gaan vasten puur omdat andere je dan zien..

    Het beste is om op een afgelegen plekje wat te gaan eten waar je niet gezien wordt...

    Ik heb een eigen kantoor en kan zo makkelijk steeds wat binnenwerken...

    Bij ons in huis mag je gewoon eten..ook al komt pa binnen...Hij vindt dat je je daarvoor niet hoeft te schamen...Nou dat doe ik dus wel!

  11. #11
    Marmoucha = Haramoucha

    Reacties
    952
    16-05-2002

    Het is niet de bedoeling dat jullie jullie buikjes vol gaan proppen ofzo.
    Het is wel verplicht om je vasten te verbreken als die niet geldig is door het maandelijks probleempje. Slokje water of een dadeltje neem ik dan, verder vast ik gewoon mee.

    BlaBla
    Leef, en laat leven...

    De sterke man is niet degene die goed is in worstelen. Maar iemand die controle over zichzelf heeft tijdens een aanval van woede.

  12. #12

    Reacties
    8.105
    24-10-2003

    Je Pa Mag Niet Eens Weten Dat Je Niet Vast.
    Laat Staan De Hele Afdeling Op School.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    17.647
    28-08-2002

    sommigen schamen zich andere weer nie.. maar mogen eigenlijk de andere da wel weten da ge nie vast?.. trouwens mag je eigenlijk wel eten voor mensen die vasten
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    38
    27-10-2003

    hey,
    luister ik ben 14 jaar en heb ook men regels en ik eet dan ook he.
    ik eet voor iedereen, voor men vader, voor andere jongens op school...
    En laat ze kijken, dinja hanija, ik bedoel het is toch normaal da meisjes hun regels hebben enwaarom moet je dat verbergn, alsof de jongens da ni weten da ge u regels hebt!!!
    Dus schaam u niet en eet zoveel als je wil, dinja henija!!!!!!!!
    xxxx nisrine xxxxxx

  15. #15
    22 alweer:(

    Reacties
    40
    06-10-2003

    selam oe alikoem ramadan moebarek eet op een afgelegen plek zodat niemand je ziet dan weet je zeker dat niemand je hiervoor aanspreekt ik neem zelf de avond ervoor eten op mijn kamer en eet de volgende dag daar er komt toch niemand binnen voor ze kloppen dus dat scheelt suc-6 meid beslama