1. #1
    Verbannen

    Reacties
    12.290
    16-12-2014

    Children are born believers in God, academic claims

    Children are "born believers" in God and do not simply acquire religious beliefs through indoctrination, according to an academic.

    http://www.telegraph.co.uk/news/reli...ic-claims.html





    Is natuur.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    In welke god geloven babies dan?

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    12.290
    16-12-2014

    De Byzantijnen 30:[1]

    Daarom, richt uw aangezicht oprecht tot de (ware) godsdienst, overeenkomstig de natuur naar welke God de mensen heeft geschapen. De schepping van God kent geen verandering. Dat is het ware geloof. Maar de meeste mensen weten het niet.





    Binnen de islam wordt door de fitra aangenomen dat ieder kind als moslim wordt geboren, waarbij wordt aangenomen dat het de natuurlijke religie is die God de Schepper voor de mensheid bedoeld heeft. Dit heeft tot gevolg dat men zich niet kan ‘bekeren’ tot de islam, maar dat men tot inkeer komt, berouw toont en zodoende terugkeert tot God. Dit houdt niet in dat het jodendom en het christendom dus verworpen worden; immers gaat het om de aanbidding van God, maar de islam ziet zich wel als de vervolmaking hiervan.

  4. #4
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    In welke god geloven babies dan?
    Jij ontkent god als atheist, maar weet niet dat een kind pas volledig een gelovigen is als hij of zij geslachtsrijp is.
    Hoe kan je iets of een geloof verwerpen als je zelf er geen bal van af weet? je zou hieruit kunnen concluderen dat jij eigenlijk nog maar een baby bent.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Jij ontkent god als atheist, maar weet niet dat een kind pas volledig een gelovigen is als hij of zij geslachtsrijp is.
    Hoe kan je iets of een geloof verwerpen als je zelf er geen bal van af weet? je zou hieruit kunnen concluderen dat jij eigenlijk nog maar een baby bent.
    Je zou je ook kunnen afvragen in welke god babies kennelijk geloven. Of ben je bang voor het antwoord?

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    12.290
    16-12-2014

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Je zou je ook kunnen afvragen in welke god babies kennelijk geloven. Of ben je bang voor het antwoord?
    Er is maar 1 god.


    Daarom, richt uw aangezicht oprecht tot de (ware) godsdienst, overeenkomstig de natuur naar welke God de mensen heeft geschapen. De schepping van God kent geen verandering. Dat is het ware geloof. Maar de meeste mensen weten het niet.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door Izanovic. Bekijk reactie
    De Byzantijnen 30:[1]

    Daarom, richt uw aangezicht oprecht tot de (ware) godsdienst, overeenkomstig de natuur naar welke God de mensen heeft geschapen. De schepping van God kent geen verandering. Dat is het ware geloof. Maar de meeste mensen weten het niet.





    Binnen de islam wordt door de fitra aangenomen dat ieder kind als moslim wordt geboren, waarbij wordt aangenomen dat het de natuurlijke religie is die God de Schepper voor de mensheid bedoeld heeft. Dit heeft tot gevolg dat men zich niet kan ‘bekeren’ tot de islam, maar dat men tot inkeer komt, berouw toont en zodoende terugkeert tot God. Dit houdt niet in dat het jodendom en het christendom dus verworpen worden; immers gaat het om de aanbidding van God, maar de islam ziet zich wel als de vervolmaking hiervan.
    Ik denk dat de baby van een hindoe vanaf zijn geboorte gelooft in Shiva. Althans, dat is wat de Hindoe zal beweren.

    Wij van wc eend..

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door Izanovic. Bekijk reactie
    Er is maar 1 god.


    Daarom, richt uw aangezicht oprecht tot de (ware) godsdienst, overeenkomstig de natuur naar welke God de mensen heeft geschapen. De schepping van God kent geen verandering. Dat is het ware geloof. Maar de meeste mensen weten het niet.
    Iedere godsdienst is de ware godsdienst voor degenen die erin geloven. Het zou nogal vreemd zijn een religie aan te hangen, terwijl je weet dat een andere religie stiekem de enige echte religie is.

  9. #9
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Je zou je ook kunnen afvragen in welke god babies kennelijk geloven. Of ben je bang voor het antwoord?
    Hoe dom ben je nou eigenlijk? geslachtsrijp wordt ook wel gezien als volledig verantwoordelijke, een baby kent geen spraak en zindelijkheid en noem maar op wat al die babies nog niet kunnen en weten,
    het enige wat aankomt bij een baby is signalen, lachen, pijn, verdriet.
    Kom jij als volwassen vent echt met deze reactie... en dan aan mij vragen of ik bang ben voor het antwoord.

    #facepalm.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Hoe dom ben je nou eigenlijk? geslachtsrijp wordt ook wel gezien als volledig verantwoordelijke, een baby kent geen spraak en zindelijkheid en noem maar op wat al die babies nog niet kunnen en weten,
    het enige wat aankomt bij een baby is signalen, lachen, pijn, verdriet.
    Kom jij als volwassen vent echt met deze reactie... en dan aan mij vragen of ik bang ben voor het antwoord.

    #facepalm.
    Je hebt gelezen waar dit topic over gaat he? Mensen worden gelovig geboren. Babies dus.

    Misschien eerst even rustig het artikel lezen voordat je domme dingen zegt.

  11. #11
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Je hebt gelezen waar dit topic over gaat he? Mensen worden gelovig geboren. Babies dus.

    Misschien eerst even rustig het artikel lezen voordat je domme dingen zegt.
    En daarom gaan ze ook direct naar de hemel als hun wat overkomt.

    Ik denk dat jij dit even moet verwerken, je bekrompenheid, sorry bedoel je open minded-heid speelt je parten.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    En daarom gaan ze ook direct naar de hemel als hun wat overkomt.

    Ik denk dat jij dit even moet verwerken, je bekrompenheid, sorry bedoel je open minded-heid speelt je parten.
    Je denkt, ik draai even 180 graden ten opzichte van mijn eerdere reacties, en dan verwijt je mij wat ook alweer?

    Kinderen overlijden doordat jouw goede liefdevolle god weigert ze te redden. Of ze naar de hemel gaan of niet is dan vrij irrelevant. Als baby in de hemel, zonder vader en moeder, nou, dat wordt wat hoor.

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    12.290
    16-12-2014

    Kinderen zijn nog puur en zuiver.

    Daarna beginnen te invloeden pas., zoals bijv homofilie/atheisme etc

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    Citaat Geplaatst door Izanovic. Bekijk reactie
    De Byzantijnen 30:[1]

    Daarom, richt uw aangezicht oprecht tot de (ware) godsdienst, overeenkomstig de natuur naar welke God de mensen heeft geschapen. De schepping van God kent geen verandering. Dat is het ware geloof. Maar de meeste mensen weten het niet.





    Binnen de islam wordt door de fitra aangenomen dat ieder kind als moslim wordt geboren, waarbij wordt aangenomen dat het de natuurlijke religie is die God de Schepper voor de mensheid bedoeld heeft. Dit heeft tot gevolg dat men zich niet kan ‘bekeren’ tot de islam, maar dat men tot inkeer komt, berouw toont en zodoende terugkeert tot God. Dit houdt niet in dat het jodendom en het christendom dus verworpen worden; immers gaat het om de aanbidding van God, maar de islam ziet zich wel als de vervolmaking hiervan.
    je bedoel soerat al rom, byzantijnen komt niet voor in de koran.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door Izanovic. Bekijk reactie
    Kinderen zijn nog puur en zuiver.

    Daarna beginnen te invloeden pas., zoals bijv homofilie/atheisme etc
    Drugs, drank, vrouwen. Uiteraard zijn die zondes minder erg omdat jij ze begaat, maar ik wilde ze toch even noemen.