1. #1
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Post Trouw begeleiding exclusief voor dames

    Voor wie mijn topics over trouwen (nog) niet kent: er zijn nogal wat dames (ook heren) die op zoek zijn naar hun levensgezel en ik wil ze graag bij hun zoektocht helpen.

    Aangezien ik het lastig vind om mannen te adviseren, hou ik het vooral bij de dames. (sorry guys)

    Wie van de dames behoefte heeft aan advies op dit gebied, kan me een puntje sturen en dan stuur ik je de gegevens waarmee we in contact kunnen treden. (m'n inbox is dicht, vandaar)

    Ik zal je dan (geheel anoniem) begeleiden, door naar je verhaal te luisteren en je advies te geven waar ik kan. Ik weet dat veel mensen niet graag hun persoonlijke gegevens delen en tegen een vreemde praten praat nu eenmaal gemakkelijker.

    In de toekomst overweeg ik ook een discord-sessie met jullie dames samen te houden zodra we een groot genoeg groepje zijn, om elkaar tools te geven en ervaringen uit te wisselen.

    Dus als je vastloopt, blijf er niet mee zitten! Er zijn genoeg zusters (waaronder ik) die je willen uithelpen!

    Allemaal vrijwillig, overigens, so no worries

    Moge Allah het van nut voor jullie doen zijn!

    EDIT/Toevoeging: de besloten groep is voor alle dames die zich graag willen voorbereiden op het huwelijk, of ze nu binnenkort willen trouwen of niet.
    Als je je aanmeldt: je hoeft geen naam of iets op te geven, dit is geheel anoniem (voor degene die dat waardeert)
    Via de discord groep worden ook podcasts gehouden! Dus voor die zuster die haarzelf wil ontwikkelen op weg naar het huwelijk en je wilt leren van andere 'big sisters' hier is je kans!
    Jullie kunnen je aanmelden via een puntje naar mij.
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  2. #2
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  3. #3
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Ik zie in jou wel een goede matchmaker.
    Je bent nuchter plus kennelijk tijd over om er zoveel energie in te blijven steken.

    Why not je beroep ervan maken?

  4. #4
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Ik zie in jou wel een goede matchmaker.
    Je bent nuchter plus kennelijk tijd over om er zoveel energie in te blijven steken.

    Why not je beroep ervan maken?
    Oh begrijp me niet verkeerd, ik ben geen matchmaker. Heb dat vorig jaar al geprobeerd en gemerkt dat dat te ingewikkeld is.

    Ipv dat wil ik me nu focussen op het adviseren van dames.

    Ik maak er niet mijn baan van, omdat ik dit gewoon ernaast wil doen. Plus het geeft me energie, omdat ik zo van nut ben voor anderen laat staan de hasanaat, dus altijd win/win.

    Wel probeer ik te kijken hoeveel ik aan kan. Ik denk niet dat ik alle dames 1 op 1 ga begeleiden (ligt er aan of het storm loopt of niet), maar het lijkt me juist tof een community te creëren waarin dames elkaar kunnen steunen, in sha Allah <3.
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  5. #5
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Voor de dames die zich afvragen wat je je kunt voorstellen bij zo'n begeleiding:

    * Luisterend oor:
    voor als je even vastzit met een bepaalde probleem en je graag perspectief van een ander wil horen, die niet een bekende is (en daarom dus niet bang hoeft te zijn voor oordelen)
    *Analyserende rol: ik luister naar jouw problemen en waar jij tegenaan loopt en probeer met jou te ontdekken waar de knelpunten zitten.
    * Adviserende rol: wat voor advies ik je kan geven met alle kennis die ik inmiddels heb opgedaan op dat pad naar het huwelijk. Wat wil jij precies? Wat voor persoon kun je zijn? Wat voor persoon zoek je of moet je naar zoeken? Hoe kun je ernaar zoeken?
    * Sturende/informerende rol: waar te beginnen? Wat kan je doen?

    Hierbij wil ik graag vermelden dat ik niet alle wijsheid in pacht heb en dit puur doe op basis van mijn eigen kennis.
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  6. #6
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Oh begrijp me niet verkeerd, ik ben geen matchmaker. Heb dat vorig jaar al geprobeerd en gemerkt dat dat te ingewikkeld is.

    Ipv dat wil ik me nu focussen op het adviseren van dames.

    Ik maak er niet mijn baan van, omdat ik dit gewoon ernaast wil doen. Plus het geeft me energie, omdat ik zo van nut ben voor anderen laat staan de hasanaat, dus altijd win/win.

    Wel probeer ik te kijken hoeveel ik aan kan. Ik denk niet dat ik alle dames 1 op 1 ga begeleiden (ligt er aan of het storm loopt of niet), maar het lijkt me juist tof een community te creeeren waarin dames elkaar kunnen steunen, in sha Allah <3.

    Hm een community zou ook een goede zijn voor jou. Je straalt zoveel energie en good vibes uit in je teksten Alkahuma baarik im sure you will be the bom met je advies community.

    Focus ook meteen op basic voorbereiding op het huwelijkse leven. Ik denk dat het daar vooral aan schort bij de meeste dames.
    Dus ff met die beide benen terug op de grond zetten.

    Good luck

  7. #7
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Hm een community zou ook een goede zijn voor jou. Je straalt zoveel energie en good vibes uit in je teksten Alkahuma baarik im sure you will be the bom met je advies community.

    Focus ook meteen op basic voorbereiding op het huwelijkse leven. Ik denk dat het daar vooral aan schort bij de meeste dames.
    Dus ff met die beide benen terug op de grond zetten.

    Good luck
    Haha, kom ik echt zo over? Soms heb ik het idee dat ik jullie OVERLAAD met deze topics en jullie me zat zijn

    But thanks voor de lieve woorden

    Natuurlijk! Ik denk dat de weg naar het huwelijk niet alleen kijken is wat je zoekt, maar ook de beste versie van jezelf worden <3
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  8. #8
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Haha, kom ik echt zo over? Soms heb ik het idee dat ik jullie OVERLAAD met deze topics en jullie me zat zijn

    But thanks voor de lieve woorden

    Natuurlijk! Ik denk dat de weg naar het huwelijk niet alleen kijken is wat je zoekt, maar ook de beste versie van jezelf worden <3

    Jazeker ik vind je ontzettend positief overkomen altijd en dat is toch wel nodig wil je anderen überhaupt aanspreken/ bereiken.

    Niemand zit te wachten op een negatieve zeur

    Laatste ben ik het mee eens btw. Helaas hebben veel mensen dat niet helemaal onder de knie.

    Best fascinerend hè.

  9. #9
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Jazeker ik vind je ontzettend positief overkomen altijd en dat is toch wel nodig wil je anderen überhaupt aanspreken/ bereiken.

    Niemand zit te wachten op een negatieve zeur

    Laatste ben ik het mee eens btw. Helaas hebben veel mensen dat niet helemaal onder de knie.

    Best fascinerend hè.
    Het probleem is, dat niemand je daar ook op wijst. Natuurlijk, onze ouders voeden ons op om goede personen te worden, maar het echt 'pinpointen' waar je aan kan werken, is iets wat je toch echt zelf moet ontdekken en doen.

    Zolang je niet zelf een persoon bent waarmee een ander mee wilt trouwen, moet je denk ik ook niet gaan zoeken naar je ideale partner.

    Eerst zelf de ideale persoon worden <3
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  10. #10
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Het probleem is, dat niemand je daar ook op wijst. Natuurlijk, onze ouders voeden ons op om goede personen te worden, maar het echt 'pinpointen' waar je aan kan werken, is iets wat je toch echt zelf moet ontdekken en doen.

    Zolang je niet zelf een persoon bent waarmee een ander mee wilt trouwen, moet je denk ik ook niet gaan zoeken naar je ideale partner.

    Eerst zelf de ideale persoon worden <3
    Dus dat was je echte vraag

  11. #11
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door BenKamal Bekijk reactie
    Dus dat was je echte vraag
    Gaan we weer cryptisch doen BenKamal? Wat bedoel je?
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  12. #12
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Gaan we weer cryptisch doen BenKamal? Wat bedoel je?
    Je zegt het zelf

    Eerst zelf de ideale vrouw worden



    Hoef je niet maar ben wie ik ben

    lieg ik?

  13. #13
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door BenKamal Bekijk reactie
    Je zegt het zelf

    Eerst zelf de ideale vrouw worden



    Hoef je niet maar ben wie ik ben

    lieg ik?
    Begrijp jou eerlijk waar echt niet
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  14. #14
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Begrijp jou eerlijk waar echt niet
    Het probleem is, dat niemand je daar ook op wijst. Natuurlijk, onze ouders voeden ons op om goede personen te worden, maar het echt 'pinpointen' waar je aan kan werken, is iets wat je toch echt zelf moet ontdekken en doen.

    Zolang je niet zelf een persoon bent waarmee een ander mee wilt trouwen, moet je denk ik ook niet gaan zoeken naar je ideale partner.

    Eerst zelf de ideale persoon worden <3

  15. #15
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Ik ga alleen af wat je zegt..

    Oplossing meestal voor je neus..

    Snappie