1. #46
    Liberar el guanché

    Reacties
    2.713
    24-06-2013

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Wat maakt het uit Arabisch of Berbers je bent toch niet superieur op basis van je afkomst. Zie elkaar nou maar eerst als mensen en moslims meer heb je niet nodig.
    liegen is haram.
    en imperialisme is haram.
    snap dus ook niet waarom ik dan mensen moet prijzen die alles behalve tayb waren.
    ik ben liever onderdanig aan allah.
    arme badissi is dat liever aan quraish

    You're living, you occupy space, and you have mass. You know what that means ? You Matter

    "Little knowledge of science makes man an atheist, but in-depth study of science makes him a believer in God"


  2. #47
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Abdelkrim al khattabi had arabisch als officiële taal erkent

  3. #48
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Accelerator Bekijk reactie
    liegen is haram.
    en imperialisme is haram.
    snap dus ook niet waarom ik dan mensen moet prijzen die alles behalve tayb waren.
    ik ben liever onderdanig aan allah.
    arme badissi is dat liever aan quraish
    Badissi is Hakeem hij is geen Moslim dat je effe weet waarmee je praat. Ik heb met deze jongen gesproken en hij heeft openlijk hier vrouw van profeet vrede zij met hem beledigd. Hij beledigd de sahaba en hij verketterd zelfs geleerden zoals Bukhari dat ze corrupt zijn en dwaling verspreiden.

    Nog zelfs openlijk gezegd dat Allah binnenhuis moet blijven en geen autoriteit heeft om een volk te leiden. Kortom Seculier is the way en Theocratie is gevaarlijk. Ik zeg je deze man is straight up Kaffir.
    Heavy

  4. #49
    Verbannen

    Reacties
    1.016
    01-01-2018

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Badissi is Hakeem hij is geen Moslim dat je effe weet waarmee je praat. Ik heb met deze jongen gesproken en hij heeft openlijk hier vrouw van profeet vrede zij met hem beledigd. Hij beledigd de sahaba en hij verketterd zelfs geleerden zoals Bukhari dat ze corrupt zijn en dwaling verspreiden.

    Nog zelfs openlijk gezegd dat Allah binnenhuis moet blijven en geen autoriteit heeft om een volk te leiden. Kortom Seculier is the way en Theocratie is gevaarlijk. Ik zeg je deze man is straight up Kaffir.
    zware beschuldiging.
    la3nato allahi 3alaik,heb nooit ahl albeit beledigd, heb enkel hadith geplaatst ,

    jij doet zich voor als moslim maar in werkelijkheid ben je een katholiek , jij ziet jesus als zoon van god.

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Jazeker ik geloof dat Jezus met de wil van de Vader in staat was bepaalde dingen te doen waarom?

  5. #50
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Badissi Bekijk reactie
    zware beschuldiging.
    la3nato allahi 3alaik,heb nooit ahl albeit beledigd, heb enkel hadith geplaatst ,

    jij doet zich voor als moslim maar in werkelijkheid ben je een katholiek , jij ziet jesus als zoon van god.
    Ga MJA je bent bekend Hakeem iedereen weet wat voor soort "moslim" jij bent. Je komt hier alleen maar ruzie veroorzaken met iedereen ah jahil.
    Heavy

  6. #51
    Verbannen

    Reacties
    1.016
    01-01-2018

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Ga MJA je bent bekend Hakeem iedereen weet wat voor soort "moslim" jij bent. Je komt hier alleen maar ruzie veroorzaken met iedereen ah jahil.
    iedereen? er is een groep van een man of 4 a 5 waarbij jij ook bij hoort doen soms achterlijke domme politiek en religieus uitspraken waarin ik met mening op reageer , we weten sommige domme mokros zoals jij niet tegen kritiek kunnen en ook te trots om toe te geven, dat soorte zieke mensen keren dan tegen je en proberen je overal zwart te maken.

    die groep noem ik rif separatisten

  7. #52
    Liberar el guanché

    Reacties
    2.713
    24-06-2013

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Badissi is Hakeem hij is geen Moslim dat je effe weet waarmee je praat. Ik heb met deze jongen gesproken en hij heeft openlijk hier vrouw van profeet vrede zij met hem beledigd. Hij beledigd de sahaba en hij verketterd zelfs geleerden zoals Bukhari dat ze corrupt zijn en dwaling verspreiden.

    Nog zelfs openlijk gezegd dat Allah binnenhuis moet blijven en geen autoriteit heeft om een volk te leiden. Kortom Seculier is the way en Theocratie is gevaarlijk. Ik zeg je deze man is straight up Kaffir.

    dat merkte ik al toen hij idrissiyien fatimiden en banu hilal.
    benoemde shab zawiyas

    fatimiden waren imazighen
    idrisyien hebben niet bestaan volgens bronnen.

    en dan ben ik de leugenaar.

    You're living, you occupy space, and you have mass. You know what that means ? You Matter

    "Little knowledge of science makes man an atheist, but in-depth study of science makes him a believer in God"


  8. #53
    Liberar el guanché

    Reacties
    2.713
    24-06-2013

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    Abdelkrim al khattabi had arabisch als officiële taal erkent
    en allah heeft ons in volkeren geschapen.
    met ieder hun eigen taal en cultuur.
    dat iemand een volk wilt annxeren met taal.
    is dat haram.
    arabisch is geen heilige taal.
    41:44 die aya is het antwoord derop

    You're living, you occupy space, and you have mass. You know what that means ? You Matter

    "Little knowledge of science makes man an atheist, but in-depth study of science makes him a believer in God"


  9. #54
    Liberar el guanché

    Reacties
    2.713
    24-06-2013

    Citaat Geplaatst door Badissi Bekijk reactie
    iedereen? er is een groep van een man of 4 a 5 waarbij jij ook bij hoort doen soms achterlijke domme politiek en religieus uitspraken waarin ik met mening op reageer , we weten sommige domme mokros zoals jij niet tegen kritiek kunnen en ook te trots om toe te geven, dat soorte zieke mensen keren dan tegen je en proberen je overal zwart te maken.

    die groep noem ik rif separatisten
    hahahaha a seta7a douwar lkas

    You're living, you occupy space, and you have mass. You know what that means ? You Matter

    "Little knowledge of science makes man an atheist, but in-depth study of science makes him a believer in God"


  10. #55
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door Accelerator Bekijk reactie
    en allah heeft ons in volkeren geschapen.
    met ieder hun eigen taal en cultuur.
    dat iemand een volk wilt annxeren met taal.
    is dat haram.
    arabisch is geen heilige taal.
    41:44 die aya is het antwoord derop
    Welke taal spreekt u tijdens het gebed

  11. #56
    Liberar el guanché

    Reacties
    2.713
    24-06-2013

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    Welke taal spreekt u tijdens het gebed
    dat ik ermee bid maakt het niet speciaal of iets.
    dus een bekeerling die in zijn eigentaal bid.
    is minderwaard ?

    waar is het eigenlijk verplicht dat bidden in het arabisch moet ?

    You're living, you occupy space, and you have mass. You know what that means ? You Matter

    "Little knowledge of science makes man an atheist, but in-depth study of science makes him a believer in God"


  12. #57
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door Accelerator Bekijk reactie
    dat ik ermee bid maakt het niet speciaal of iets.
    dus een bekeerling die in zijn eigentaal bid.
    is minderwaard ?

    waar is het eigenlijk verplicht dat bidden in het arabisch moet ?
    Hoe kan een bekeerling in zijn eigen taal bidden?? Een bekeerling leert arabisch om
    Ons geloof beter te begrijpen. Arabisch is de grootste taal die er bestaat. Soms heb je een hele tekst in het nederlands nodig om gewoon 1 woord te begrijpen.

  13. #58
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Accelerator Bekijk reactie
    dat ik ermee bid maakt het niet speciaal of iets.
    dus een bekeerling die in zijn eigentaal bid.
    is minderwaard ?

    waar is het eigenlijk verplicht dat bidden in het arabisch moet ?
    Het is de taal van onze geliefde profeet Mohammed vrede zij met hem. ❤

    Je mag bidden in alle talen hamduliallaah.
    Daar hoeft je géén bekeerling voor te zijn. Genoeg moslims over de wereld die de arabische taal niet machtig zijn en in de taal die ze wel spreken Allah swt aanbidden.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  14. #59
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    Hoe kan een bekeerling in zijn eigen taal bidden?? Een bekeerling leert arabisch om
    Ons geloof beter te begrijpen. Arabisch is de grootste taal die er bestaat. Soms heb je een hele tekst in het nederlands nodig om gewoon 1 woord te begrijpen.
    Hier ben ik het mee eens. Wanneer je de Koran in het arabisch leest is dat duizend maal mooier dan de vertaling ❤

    Kost wat moeite maar meer dan waard! Arabische taal is zo poetïsch Allahoma baarik
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  15. #60
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Accelerator Bekijk reactie
    en allah heeft ons in volkeren geschapen.
    met ieder hun eigen taal en cultuur.
    dat iemand een volk wilt annxeren met taal.
    is dat haram.
    arabisch is geen heilige taal.
    41:44 die aya is het antwoord derop

    Allah swt zegt:

    “…terwijl dit (d.w.z. de Koran in) een duidelijke Arabische taal is (geopenbaard).”

    (Soerat an-Nahl:103)

    Elke persoon die de Koran en de Soennah van de Profeet (vrede zij met hem) goed wilt bestuderen, zou bekend moeten raken met de taal hiervan, namelijk het Arabisch. Het is immers in deze taal waarin het woord gericht wordt tot de moslim. Het is daarom dan ook niet slechts een taal, maar een onderdeel van het geloof, zoals de grote metgezel Omar Ibn ul-Khattaab heeft gezegd: “Leer de Arabische taal, want het vormt (een onderdeel van) jullie geloof.”

    (Iqtidaa’ us-Siraat il-Moestaqiem)

    Degene die een blik werpt op de schatten van de Arabische taal, en de vruchten die het leren hiervan met zich meebrengt, zal dan ook versteld staan. Naast het feit dat de Arabische taal het symbool van de Islam en haar aanhangers is, heeft het ook een impact op het verstand, gedrag en geloof van een persoon. Ook zal het leren van deze taal bijdragen aan het tonen van gelijkenissen met de eerste generatie van deze Oemmah, aldus Sheikh ul-Islaam ibn Taymiyah in zijn werk Iqtidaa’ us-Siraat il-Moestaqiem.

    Het is daarom ook betreurenswaardig om te zien dat vele moslims vandaag de dag nog maar weinig waarde hechten aan de taal van de Koran. Zo wordt er veel tijd en energie gestoken in het leren van allerlei andere vreemde talen – wat overigens heus prijzenswaardig is – maar moet het Arabisch hiervoor wijken.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna