1. #1
    Bijna Lid

    Reacties
    937
    07-10-2005

    een vraag over goochelen.....

    ik weet dat goochelen een grote zonde is, maar mijn vraag is of goochelen ook verboden is om naar te kijken bijvoorbeeld op TV etc?



    wa jazakoemoe allah

  2. #2
    führer

    Reacties
    756
    31-10-2007

    waarom is goochelen verboden?

  3. #3
    Bijna Lid

    Reacties
    937
    07-10-2005

    Citaat Geplaatst door z0mbie_boy Bekijk reactie
    waarom is goochelen verboden?



    dat heb ik gelezen ergens, maar ik kan je helaas geen daliel geven, ik hoop dat er iemand is dat dat wel heeft en dat kan bewijzen....

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    66
    16-09-2007

    ik heb de daliel ook niet bij de hand agy, maar ik weet wel zeker dat het verboden is

    Nieuw forum voor moslims die leven in dar el-kuffar:


    http://www.istiqama.org/smf/




  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.737
    02-11-2007

    Zou me verbazen moest dit verboden zijn. Mensen die dit beweren toon het aan aub. Of je moet aanhalen dat 'mensen misleiden' haraam is maar dan ben je wel erg aan het vitten want mensen weten dat het een truuk is.

    Moest het verboden zijn dan is het kijken ernaar logischerwijze ook verboden.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    66
    16-09-2007

    Citaat Geplaatst door djoko Bekijk reactie
    Zou me verbazen moest dit verboden zijn. Mensen die dit beweren toon het aan aub. Of je moet aanhalen dat 'mensen misleiden' haraam is maar dan ben je wel erg aan het vitten want mensen weten dat het een truuk is.

    Moest het verboden zijn dan is het kijken ernaar logischerwijze ook verboden.
    je gaat er van uit dat iedereen weet dat het een truc is, dat is een domme aanname. er zijn ook nog mensen die geloven dat de VS Irak zijn aangevallen omdat ze de mensen willen helpen en niet vanwege de olie...

    niet iedereen ziet het verschil tussen echt en onecht, tussen leugen en waarheid. Dus ik ben niet aan het vitten maar geef slechts aan wat haraam is. Gedraag je als een moslim anders moet je maar naar andere forums

    Nieuw forum voor moslims die leven in dar el-kuffar:


    http://www.istiqama.org/smf/




  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.737
    02-11-2007

    Citaat Geplaatst door gedachte Bekijk reactie
    je gaat er van uit dat iedereen weet dat het een truc is, dat is een domme aanname. er zijn ook nog mensen die geloven dat de VS Irak zijn aangevallen omdat ze de mensen willen helpen en niet vanwege de olie...

    niet iedereen ziet het verschil tussen echt en onecht, tussen leugen en waarheid. Dus ik ben niet aan het vitten maar geef slechts aan wat haraam is. Gedraag je als een moslim anders moet je maar naar andere forums
    1. het is hier islaam forum niet moslim forum
    2. als je goochelen gebruikt om op te lichten dan is het natuurlijk haram

    3. de mensen die denken dat David Copperfield echt kan vliegen vanwege magische krachten, zouden ze bestaan?

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    66
    16-09-2007

    Citaat Geplaatst door djoko Bekijk reactie
    1. het is hier islaam forum niet moslim forum
    2. als je goochelen gebruikt om op te lichten dan is het natuurlijk haram

    3. de mensen die denken dat David Copperfield echt kan vliegen vanwege magische krachten, zouden ze bestaan?
    ja, net zoals er mensen zijn die de VS en haar slaven geloven.

    er zijn ook mensen die de islam niet toelaten; dat het een leugen is; ze bestaan broeder, wees niet naif.

    Nieuw forum voor moslims die leven in dar el-kuffar:


    http://www.istiqama.org/smf/




  9. #9
    You can be saved!

    Reacties
    316
    29-10-2007

    Daarom zou de koran ook verboden moeten worden. Het is één en al gegoochel van regeltjes, verhalen uit de bijbel die verdraaid worden etc.

  10. #10
    MVSICA DONVM DEI

    Reacties
    4.192
    03-07-2003

    Citaat Geplaatst door gedachte Bekijk reactie
    je gaat er van uit dat iedereen weet dat het een truc is, dat is een domme aanname. er zijn ook nog mensen die geloven dat de VS Irak zijn aangevallen omdat ze de mensen willen helpen en niet vanwege de olie...

    niet iedereen ziet het verschil tussen echt en onecht, tussen leugen en waarheid. Dus ik ben niet aan het vitten maar geef slechts aan wat haraam is. Gedraag je als een moslim anders moet je maar naar andere forums
    Hm. Ik vind niet kunnen om een oorlog met veel te veel doden te vergelijken met het doen van wat goocheltrucs.

    Er zitten toch wel aardig wat verschillen tussen deze twee?



    1 Todo está ya en su punto, y el ser persona en el mayor. 2 Más se requiere hoy para un sabio que antiguamente para siete; 3 y más es menester para tratar con un solo hombre en estos tiempos que con todo un pueblo en los pasados

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1.737
    02-11-2007

    dat wel ja.

  12. #12
    führer

    Reacties
    756
    31-10-2007

    Citaat Geplaatst door Gedalja Bekijk reactie
    Hans Klok zou een moord doen voor die truc van Mohammed... 1,2 miljard gaan er blind voor... een meesterillusionist die Mo .. dat moet ik hem wel nageven.
    ga vissen laten lopen jij onbenul.

  13. #13
    MVSICA DONVM DEI

    Reacties
    4.192
    03-07-2003

    Citaat Geplaatst door z0mbie_boy Bekijk reactie
    ga vissen laten lopen jij onbenul.
    Zoiets?

    1 Todo está ya en su punto, y el ser persona en el mayor. 2 Más se requiere hoy para un sabio que antiguamente para siete; 3 y más es menester para tratar con un solo hombre en estos tiempos que con todo un pueblo en los pasados

  14. #14
    MVSICA DONVM DEI

    Reacties
    4.192
    03-07-2003

    1 Todo está ya en su punto, y el ser persona en el mayor. 2 Más se requiere hoy para un sabio que antiguamente para siete; 3 y más es menester para tratar con un solo hombre en estos tiempos que con todo un pueblo en los pasados

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    66
    16-09-2007

    hier het bewijs:
    Question :

    What is the correct ruling on one who practices magic or witchcraft?

    Answer :

    Praise be to Allaah.

    Magic in all its forms in haraam according to all divinely-revealed laws, and there is scholarly consensus that magic and learning magic are haraam.

    Magic goes against that which the Messengers brought and it opposes the purpose for which the Books were revealed.

    Most of the scholars were of the view that the one who practices magic is a kaafir whom the authorities are obliged to execute.

    Allaah says (interpretation of the meaning):

    “Sulaymaan did not disbelieve, but the Shayaateen (devils) disbelieved, teaching men magic…”

    [al-Baqarah 2:102]

    “but neither of these two (angels) taught anyone (such things) till they had said, ‘We are for trial, so disbelieve not (by learning this magic from us)’”

    [al-Baqarah 2:102]

    This proves that that magic is kufr

    Most of the Shaafa’i fuqahaa’ were of the view that the one who practices magic is not a kaafir unless he believes that magic is permitted or he believes something like the people of Babylon believed, that practicing magic would bring them closer to the seven stars [which they used to worship].

    This is subject to further debate; there is no evidence to suggest that (describing the one who practices magic as a kaafir) is conditional upon his believing that to be permissible.

    The correct view is that the one who practices magic is a kaafir, whether he believes it to be haraam or not. Simply doing magic is kufr. This is the apparent meaning of the evidence, and there are no other texts to contradict this.

    Once it is proven that a person is guilty of practicing magic, then he must be killed. This was proven from a group of the Sahaabah, but it is not for individuals to carry out this hadd punishment without the command of the ruler or his deputy, because carrying out the hadd punishments without the authority of the ruler may lead to mischief, and destroy any sense of security in the society, and undermine the position of the ruler.

    Shaykh Sulaymaan al-‘Alwaan

    Nieuw forum voor moslims die leven in dar el-kuffar:


    http://www.istiqama.org/smf/