1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Alledaags racisme is zo alledaags dat het gewoon en ongevaarlijk lijkt. Niet is minder waar. Het legt bloot dat velen helemaal niets begrijpen van de diepe pijn van racisme. Grof racisme is meteen herkenbaar, daar kun je je makkelijk en goedkoop van distantiëren. Alledaags racisme wordt echter bedekt en gelegitimeerd door grappen. Die grappenmakers verheffen zich ten koste van anderen, het gevoel van heersen, domineren en superioriteit is voor hen prettig, en de macht van de taal is groot. Wie zich de norm voelen, stralen uit dat anderen afwijken en minder zijn. Conclusie: grappen over de huidskleur van anderen zijn verre van onschuldig, ze zijn ondermijnend.
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    742
    18-05-2020

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    Alledaags racisme wordt echter bedekt en gelegitimeerd door grappen.
    Wat men vaak doet over de Marokkanen en vervolgens beweren is maar flauw grapje hoor...

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    597
    27-01-2020

    Je hebt zeker racisme in Nederland maar om nou dat hele black lives matters hier te gaan eisen is gewoon onzin.
    Je kan de leefomstandigheden van de zwarte Amerikanen niet vergelijken met NL.

    Daar worden ze nog wekelijks door de politie doodgeschoten hier niet.
    Daar werden ze tot in jaren 60 massaal gelyncht, niet in NL.
    Daar mochten ze tot eind jaren 60 begin 70 jaren niet in zwembaden waar blanken zwommen. Ze moesten gescheiden van blanken in bussen stappen , en en en.........

    De woede van zwarte Amerikanen begrijp ik volledig en ik steun ze daarin maar hier in NL zijn het gewoon paar wannabe's die erbij willen horen, je kan Amerika niet met NL vergelijken.

    Is alsof een Palestijn gaat beweren dat leven als een Palestijn in Palestina en hoe ze door Israëlisch behandeld worden het zelfde is als een Palestijn die in NL woont en door Nederlanders behandeld wordt...

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    742
    18-05-2020

    Citaat Geplaatst door Z3ROFUCKSGIVEN Bekijk reactie
    Je hebt zeker racisme in Nederland maar om nou dat hele black lives matters hier te gaan eisen is gewoon onzin.
    Je kan de leefomstandigheden van de zwarte Amerikanen niet vergelijken met NL.

    Daar worden ze nog wekelijks door de politie doodgeschoten hier niet.
    Daar werden ze tot in jaren 60 massaal gelyncht, niet in NL.
    Daar mochten ze tot eind jaren 60 begin 70 jaren niet in zwembaden waar blanken zwommen. Ze moesten gescheiden van blanken in bussen stappen , en en en.........

    De woede van zwarte Amerikanen begrijp ik volledig en ik steun ze daarin maar hier in NL zijn het gewoon paar wannabe's die erbij willen horen, je kan Amerika niet met NL vergelijken.

    Is alsof een Palestijn gaat beweren dat leven als een Palestijn in Palestina en hoe ze door Israëlisch behandeld worden het zelfde is als een Palestijn die in NL woont en door Nederlanders behandeld wordt...
    de grap is het gaat om het verkeerde aanpak van politie en niet om de donkeren.
    die donkeren die gekilled worden door politie is nog altijd veel minder dan de blanken die gekilled worden door politie. daarnaast is hun grootste dreiging iemand uit de eigen community.

    Tijdens de demonstraties zijn er veel donkeren polities omgekomen door geweld van de donkeren, maar deze zijn niet tot Black Lives Matters gerekend. kennelijk het leven van deze black polities, doesnt matter!

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Witte onschuld;

    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Gloria Wekker is één van die trieste mensen, alle mogelijkheden gehad in ons land, mooie carrière gemaakt; hoogleraar, maar vol met rancune, haat jegens de blanke meerderheid.
    Die overigens zelfs het recht wordt onzegt door haar en mede gefrustreerden/haters om zich blank te mogen noemen.Anr

    Op jonge leeftijd vanuit haar geboorteland Suriname naar Nederland gekomen.
    Antropologie gestudeerd en als eerste zwarte vrouw tot hoogleraar benoemd. Oke, in die geitenwollensokken "wetenschap" genderstudies.

    Zij werd als hoogleraar geacht wetenschapster te zijn; iemand die objectief onderzoek doet, zonder van te voren vast te stellen op welke uitslag men terecht MOET komen.

    Deze "wetenschapster" presteerde het in onderhavig boek waar ze al haar vooroordelen, haat en frustratie kon uiten, zelfs te stellen dat de west-Europeanen, zoals de Nederlanders, leiden aan een congenitale hersenaandoening; racisten, hunkeren naar de overzeese gebieden.
    Omdat deze mensen de verre nazaten zijn van een enorm koloniaal rijk gedurende 400 jaar!
    Dit beweert een antropologe, wetenschapper, zonder - uiteraard - enig bewijs daarvoor te kunnen aandragen!

    Wekker stelt zelf; mensen twijfelen wel eens of ik echt een wetenschapster ben.
    Maar: "ik ben niet van objectieve wetenschap"!
    Logisch, als wetenschapster zijn haar frustraties en haat, vooroordelen haar richtsnoer!
    En; "Die objectiviteit is het schaamlapje voor posities die mannen innemen"
    Hier komen we op de volgende haat en frustraties van wekker; de enorme haat jegens mannen die altijd de baas waren in de wereld!
    Wellicht nog versterkt door haar seksuele geaardheid.
    Weer zo'n idiote opmerking, objectief is toch een duidelijk begrip; zonder vooroordelen, volkomen blanco aan onderzoek beginnen!

    Toen Wekker werd gevraagd, u hebt het over de Europese, NL slavenhandel waar zij het altijd over heeft, u weet toch van de slavenhandel in Afrika zelf?
    Ja dat wist ze, maar gaf zij aan de slavenhandel van de Europeanen was oneindig veel omvangrijker dan alle andere slavenhandelaars!

    Deze mevrouw zit zo vol haat tegen de blanken dat zij zelfs leugens niet schuwt!
    Er zij echte wetenschappers, die hebben uitgezocht hoe dat precies zat; zwarte slaven zijn voor 1/3 door blanke handen gegaan en voor 2/3e door de handen van imazighen en Arabieren vanuit noord-Afrika en zwarte slaven handelaars!
    Die 1/3 transatlantisch verscheept gekocht van zwarte slavenhandelaars en, als een vertrekkend schip nog niet geheel was gevuld gekocht van imazighen/Arabieren.
    En gaf zij aan mijn boek gaat niet over de zwarte slavenhandelaars waaronder onze verre voorouders!
    Nee enige nuance is aan Wekker niet besteed!
    Dat zwarte Afrikanen zwarte Afrikanen gevangen namen zelf hielden of verkocht aan Europeanen, geen enkel punt voor Wekker!
    Terwijl zij toch ook schreef dat een mens gevangen nemen en als slaaf houden en/of verkopen het ergste is wat je een mens kunt aandoen.
    Maar dat geldt voor Wekker dus alleen als de blanke die zwarte slaaf koopt!

    Ook geeft zij aan racisme, toen zij hier met ouders in NL kwam mensen hun ogen uitkeken! Aan hun huid voelde aan hun haar/.

    Ik heb al eerder geschreven dat blanke mensen met blond haar die in de bush in dorpjes in Afrika komen, dat ook ondervinden!
    Even door het blonde haar voelen etc. geen enkel probleem niets met racisme te maken, gewoon nieuwsgierigheid.

    Een interviewer zei dat ook tegen Wekker, hij had dat ook meegemaakt in Indonesië! Niks bijzonder
    Hier liet Wekker weer haar ware aard zien;

    Zeker daar gebeurt het ook, maar het verschil is, kunnen die Indonesiers die dat doen die blanken kwaad doen?!
    Moet je je voorstellen die Nederlanders met een cognitieve hersenaandoening, racist, superieurvoelen.

    Wekker is zo erudiet, hoogleraar, en weet niet dat de massa in NL in die 400 jaar afschuwelijk arm was?
    Op wat matrozen na, soldaten, ambtenaren, kooplieden van de VOC en WIC hun hele leven niet verder kwamen dan het dorp, de stad waar ze waren geboren en stierven?
    Honger leden, vandaag niet wisten of ze morgen eten, onderdak hadden, leden onder een flinter dunne laag van adel en omhooggevallen handelaars die rijk waren geworden?
    Nooit een Afrikaan of een Aziaat hadden gezien of zouden zien?
    Zij voelden zich superieur?! Trots op een imperium waarvan zij niet eens wisten waar het lag, hoe het er daar uitzag?!
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  8. #38
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.305
    19-09-2019

    Volgens Gloria Wekker hebben "alle witte mensen" een zogenaamd 'cultureel archief' in hun hoofd.
    Daarin zit vierhonderd jaar koloniaal denken, dat ervan uitgaat dat wit superieur is aan zwart.
    Elk blank kind wordt volgens haar geboren en opgevoed met deze onbewuste racistische erfzonde.

    Wekkers boek is wetenschappelijke onzin.
    De werkelijkheid is gewoon hardstikke simpel:
    Elk individu denkt van nature dat zijn eigen groep
    (zwart, wit, christelijk, moslim, etc.) het beste is.
    En daar is ook niks mis mee, mits je niet overdrijft
    en een ander behandelt zoals ook jij behandeld wilt worden ...
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Ik wordt er af en toe een beetje moe van. Steeds weer mensen met wortels in andere werelddelen die hier een mooie carrière hebben (gehad) maar afgeven op de blanken als racisten.
    En opmerkingen dat het hier zo blank is!

    Ja als ik mij vestig in Afrika en dag in dag uit ga klagen dat Afrika zo zwart is, zouden zij mij met zachte doch besliste hand afvoeren in een sterk dwangbuis.
    Als je denkt dat ze klagen over het feit dat Europeanen in meerderheid wit zijn, heb je er weinig van begrepen.

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Als je denkt dat ze klagen over het feit dat Europeanen in meerderheid wit zijn, heb je er weinig van begrepen.
    Neem mij niet kwalijk, ik ben maar een simpel mens.....
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  11. #41
    ⵣ AitSaid ❤️

    Reacties
    2.422
    21-08-2013

    Talpa: Na de zomer door met Johan Derksen in Veronica Inside


    Johan Derksen is ook na de zomer nog te zien in Veronica Inside. De voetbalanalist zei eerder dinsdag tegen De Telegraaf dat hij sterk twijfelde, maar Talpa laat aan NU.nl weten dat er inmiddels met hem gesproken is en het zeker is dat hij terugkeert.



    De bevestiging van Talpa komt nadat Derksen aan De Telegraaf vertelde boos te zijn na de uitzending van maandagavond, waarin de vaste analisten in gesprek gingen over racisme.

    "Ik ben zo van de tafel naar mijn auto gelopen, maar mijn woede trekt met een paar dagen wel weg. Daar ben ik professioneel genoeg voor. Tegelijkertijd doe ik al tweeëntwintig jaar hetzelfde kunstje. Ik ga deze zomer eens goed overdenken of ik de laatste twee jaar van mijn contract bij Talpa wel wil uitdienen."



    https://www.google.de/amp/s/www.nu.n...ica-inside.amp


    “Le roi est mort... vive la République”

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    2.712
    31-03-2020

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Neem mij niet kwalijk, ik ben maar een simpel mens.....
    Zwijgen en luisteren Maquis..dat schijnt de enige mogelijkheid te zijn om uit deze ellende te komen.
    Nee ik ben geen pollewop!!

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Pollewop. Bekijk reactie
    Zwijgen en luisteren Maquis..dat schijnt de enige mogelijkheid te zijn om uit deze ellende te komen.
    Dat hoeft natuurlijk niet, maar onzin verkondigen om een punt te maken is ook niet ideaal.

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    1.555
    04-02-2017

    Dries heeft wat mij betreft een slechte indruk achtergelaten.