1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    2
    10-05-2019

    Abortus blijven bloeden

    Salam Aleykom,

    Ik weet dat dit een heel gevoelig onderwerp is
    en hier mensen zijn die er niet mee eens zijn. 3 weken geleden heb ik Abortus gepleegd, omdat ik geen situatie ik deze kind kon houden. Nu is het zo dat het Ramadan is en juist in deze maand wil ik vergeving en mijn best doen om deze fout recht te zetten. Maar sinds de dag van de ingreep ben ik steeds aan het bloeden, nu nog steeds? Is het mogelijk dat ik mee zou kunnen doen ondanks dat ik blijf vloeien, ik weet dan ook niet of dit mijn menstruatie periode is. Heel erg bedankt, als iemand me even advies hier over kan geven.

    Liefs Amirah
    X

  2. #2
    moroccan pride

    Reacties
    759
    10-02-2003

    Is niet echt.....een meid die abortus pleegt zal het echt niet aan de grote klok hangen hoor.dit is fake.......

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.008
    30-12-2005

    Ze vraagt advies en ze krijgt oordeel in de plaats. Wie zijn wij om te oordelen.

    ik zou niet vasten zolang het bloeden niet stopt.
    ?

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    65
    19-05-2018

    ze is met shi kafir shi neger shi weet ik veel de bed ingedoken ..en zag de problemen al aankomen en wou probleem op probeem gooien door abortus te doen..je hebt de grootste werk van de duivel verricht ..een baby vermoorden ook al is ie niet op aarde
    nu bloed je zometeen komt er een sprinkhaanenplaag uit je poes

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2
    10-05-2019

    Is niet fake

  6. #6
    Cogito ergo sum

    Reacties
    147
    12-09-2008

    Citaat Geplaatst door Amirah32 Bekijk reactie
    Salam Aleykom,

    Ik weet dat dit een heel gevoelig onderwerp is
    en hier mensen zijn die er niet mee eens zijn. 3 weken geleden heb ik Abortus gepleegd, omdat ik geen situatie ik deze kind kon houden. Nu is het zo dat het Ramadan is en juist in deze maand wil ik vergeving en mijn best doen om deze fout recht te zetten. Maar sinds de dag van de ingreep ben ik steeds aan het bloeden, nu nog steeds? Is het mogelijk dat ik mee zou kunnen doen ondanks dat ik blijf vloeien, ik weet dan ook niet of dit mijn menstruatie periode is. Heel erg bedankt, als iemand me even advies hier over kan geven.

    Liefs Amirah
    X
    Waleikoum salaam,

    Ik denk dat dit type bloeding het beste te vergelijken is met kraambloedingen en voor kraambloedingen geldt dat de bloeding ofwel moet stoppen, ofwel veertig dagen dienen te zijn gepasseerd om de grote wassing te kunnen verrichten en mee te doen aan het gebed en het vasten. Dit betekent dat als je na veertig dagen nog steeds bloed, je toch gewoon (na de ghoesl) kunt bidden en vasten. Bron: https://www.al-yaqeen.com/va/regels-...kraambloeding/

    Wa Allah ou a3laam.

    Ook als je deze maand niet mee kunt doen in de zin van jezelf onthouden van voedsel, kun je op zoveel andere manieren meedoen in schaa Allah. De Ramadan doe je ook met je tong: niet kwaadspreken en zorgen dat er niets dan goeds uit je mond komt in schaa Allah. In de Ramadan moet je proberen te groeien als moslim door bijvoorbeeld meer dan anders goede daden te verrichten, meer dan anders naar Quran te luisteren en de Quran te lezen (een authentieke Quran mag je tijdens je "onzuivere periode" niet aanraken, maar een vertaling of andere werken wel). Je kunt naar lezingen luisteren online. Als je Engels goed is zijn er echt prachtige lezingen te vinden op YouTube. Aangezien jij deze Ramadan Alhamdolilah in het teken wilt stellen van vergeving, kun je veel dua doen, want dat kan ook als je niet kunt bidden/vasten. Dua kun je in iedere mogelijke taal doen in schaa Allah. Je kunt deze maand ook meer dan anders Adhkaar (dua's) leren of lezen over het leven van de Profeet, vrede zij met hem, en op alle andere mogelijke manieren kennis opdoen. Deze mooie maand gaat om het vergroten van je Imaan en dat kan op vele manieren. Moge Allah soebhan wa taäla ons allen leiden. Laat je tot slot niet demotiveren door het feit dat je een zonde hebt begaan. Zolang je leeft, staat de weg naar Allah soebhan wa taäla open. Hij is de meest barmhartige en de meest genadevolle. Arrahmaan, Arraheem.

    Wa Salaam Aleikoum.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    353
    23-01-2014

    Citaat Geplaatst door Amirah32 Bekijk reactie
    Salam Aleykom,

    Ik weet dat dit een heel gevoelig onderwerp is
    en hier mensen zijn die er niet mee eens zijn. 3 weken geleden heb ik Abortus gepleegd, omdat ik geen situatie ik deze kind kon houden. Nu is het zo dat het Ramadan is en juist in deze maand wil ik vergeving en mijn best doen om deze fout recht te zetten. Maar sinds de dag van de ingreep ben ik steeds aan het bloeden, nu nog steeds? Is het mogelijk dat ik mee zou kunnen doen ondanks dat ik blijf vloeien, ik weet dan ook niet of dit mijn menstruatie periode is. Heel erg bedankt, als iemand me even advies hier over kan geven.

    Liefs Amirah
    X
    Je moet in principe gewoon de dagen inhalen en je mag onrein niet meedoen en/of het gebed verrichten. Deze worden niet geaccepteerd als men onrein is.

    Oprechte tauwbah verrichten is de juiste weg voor deze grote zonde.

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    278
    20-07-2011

    Begrijp mensen niet wanneer zij negatief regeren op iets wat al is gebeurd en toch niet terug gedraaid kan worden.

    Geef haar een goed advies vanuit dit startpunt en laat het verleden slechts een iets zijn om van te leren.