1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    22
    16-03-2013

    Thumbs up Namen Geaccepteerde studenten islamitische Universiteit te Madinah 2014-2015

    Salaamoe alaikoem Wa rahmatoellahi wa Barakatoeh,

    Voor de broeders die zich hadden ingeschreven voor een studie aan de Islamitische universiteit te madinah..
    Alhamdulillaah zijn de namen bekend gemaakt voor studie jaar 2014/2015..

    De onderstaande link brengt je naar de site van de Islamitische Universiteit. Selecteer je land (Nederland) en kijk of je Insja Allaah aangenomen bent.

    http://admission.iu.edu.sa/IuAbroadInquery.aspx

    Moge Allah het voor ons vergemakkelijken!

    Fi Amani Allah.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.864
    15-09-2011

    Broeder, is het gemakkelijk om daar binnen te komen?

  3. #3
    -

    Reacties
    3.381
    25-05-2012

    Citaat Geplaatst door Universiteit. Bekijk reactie
    Broeder, is het gemakkelijk om daar binnen te komen?
    Wat wil jij daar doen?
    Je krijgt daar les van ''madkhali sheikhs''.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2.864
    15-09-2011

    Citaat Geplaatst door JeWiltmeNiet Bekijk reactie
    Wat wil jij daar doen?
    Je krijgt daar les van ''madkhali sheikhs''.
    Wil je zeggen dat iedereen daar 1 van hem is?


    En sowieso, ik neem het goed en laat het slechte. (sowieso de ware masheikh bellen als ik twijfel om iets)

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    22
    16-03-2013

    Salaamoe Alaikoem beste broeder,

    Indien jij voldoet aan de gestelde eisen (zie website), dan heb je Bi idni Allaah een grote kans om aangenomen te worden.
    Dit jaar zijn er (maar) 12 studenten uit Nederland aangenomen..in tegenstelling tot voorgaande jaren is dit niet slecht.

    Je kan makkelijk via de website inschrijven. Gewoon alle gevraagde documenten uploaden en verzenden. Het is aanbevolen om een persoonlijk interview te houden, maar dan moet je wel eerst naar madinah afreizen (bijv, tijdens je umrah).

    Hayaak Allah

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    2.864
    15-09-2011

    Citaat Geplaatst door andalus Bekijk reactie
    Salaamoe Alaikoem beste broeder,

    Indien jij voldoet aan de gestelde eisen (zie website), dan heb je Bi idni Allaah een grote kans om aangenomen te worden.
    Dit jaar zijn er (maar) 12 studenten uit Nederland aangenomen..in tegenstelling tot voorgaande jaren is dit niet slecht.

    Je kan makkelijk via de website inschrijven. Gewoon alle gevraagde documenten uploaden en verzenden. Het is aanbevolen om een persoonlijk interview te houden, maar dan moet je wel eerst naar madinah afreizen (bijv, tijdens je umrah).

    Hayaak Allah
    Wa alaykoemoe salaam.


    Kan ik nu alvast inschrijven en pas over bv. 3 jaar gaan?

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    22
    16-03-2013

    Citaat Geplaatst door Universiteit. Bekijk reactie
    Wa alaykoemoe salaam.


    Kan ik nu alvast inschrijven en pas over bv. 3 jaar gaan?

    Helaas is dat niet mogelijk beste broeder. Indien je nu inschrijft, dan zal het voor studiejaar 2015-2016 gelden.
    Als je pas over 3 jaar wilt/kan gaan, dan die je in die periode in te schrijven. Let wel op , dat acceptatie niet vanzelfsprekend is!

    Je moet echt voldoen aan de gestelde eisen (tenzij je contacten hebt daar). Een voorbeeld eis: Max. 25 jaar oud! Ik weet niet hoe oud je bent, maar houd het in gedachten..Wa allahu a3lam!

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    2.864
    15-09-2011

    Citaat Geplaatst door andalus Bekijk reactie
    Helaas is dat niet mogelijk beste broeder. Indien je nu inschrijft, dan zal het voor studiejaar 2015-2016 gelden.
    Als je pas over 3 jaar wilt/kan gaan, dan die je in die periode in te schrijven. Let wel op , dat acceptatie niet vanzelfsprekend is!

    Je moet echt voldoen aan de gestelde eisen (tenzij je contacten hebt daar). Een voorbeeld eis: Max. 25 jaar oud! Ik weet niet hoe oud je bent, maar houd het in gedachten..Wa allahu a3lam!
    Ik weet al wat de eisen zijn broeder, bedankt.


    Wat ik me dus afvraag, je dient 2 getuigschriften te hebben van 2 verschillende islamitische organisaties.

    Hoe dien ik aan deze te komen?

  9. #9
    -

    Reacties
    3.381
    25-05-2012

    Citaat Geplaatst door Universiteit. Bekijk reactie
    Wil je zeggen dat iedereen daar 1 van hem is?
    De Mashaykh wel ja.
    Daarnaast, ook al is iemand van een andere manhadj, dan krijgt hij de kans niet om zijn baatil te verspreiden.
    Maar ik hoop dat jij aangenomen wordt en Allah jou ogen opent in sha Allah.


    Citaat Geplaatst door Universiteit. Bekijk reactie
    En sowieso, ik neem het goed en laat het slechte. (sowieso de ware masheikh bellen als ik twijfel om iets)
    Dat is geen stelregel van de Sunnah, de selef waren keihard in het nemen van innoveerders.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    2.864
    15-09-2011

    Citaat Geplaatst door JeWiltmeNiet Bekijk reactie
    De Mashaykh wel ja.
    Daarnaast, ook al is iemand van een andere manhadj, dan krijgt hij de kans niet om zijn baatil te verspreiden.
    Maar ik hoop dat jij aangenomen wordt en Allah jou ogen opent in sha Allah.


    Dat is geen stelregel van de Sunnah, de selef waren keihard in het nemen van innoveerders.
    Ik ben sowieso niet iemand die zich vasthoudt aan leugens. Indien de bewijzen duidelijk zijn, zal ik de waarheid direct accepteren.

    Het oordeel dat ik nu voor ogen heb is dat hij (Rabee') and the likfes of him vol met tegenstrijdigheden zitten.


    In shaa Allah word ik aangenomen...

  11. #11
    .

    Reacties
    1.314
    27-11-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Universiteit. Bekijk reactie
    Ik weet al wat de eisen zijn broeder, bedankt.


    Wat ik me dus afvraag, je dient 2 getuigschriften te hebben van 2 verschillende islamitische organisaties.

    Hoe dien ik aan deze te komen?
    Lessen volgen agi. Dan krijg je tazkieyah. Ze geven geen tazkieyah voordat ze je kennen. En dan bij stichtingen of mensen die bekend zijn bij hen als ik me niet vergis..


  12. #12
    .

    Reacties
    1.314
    27-11-2009

    MVC Premium MVC Premium
    @topicstarter.

    Voor dit jaar, vanaf wanneer tot wanneer kun je inschrijven?


  13. #13
    -

    Reacties
    3.381
    25-05-2012

    Citaat Geplaatst door Universiteit. Bekijk reactie
    Ik ben sowieso niet iemand die zich vasthoudt aan leugens. Indien de bewijzen duidelijk zijn, zal ik de waarheid direct accepteren.

    Het oordeel dat ik nu voor ogen heb is dat hij (Rabee') and the likfes of him vol met tegenstrijdigheden zitten.


    In shaa Allah word ik aangenomen...
    Dat is een mooi uitgangspunt.
    Misschien kun je jou vragen dan ook aan de mashaykh daar voorleggen, die kunnen het jou denk ik wat beter uitleggen dan Marokko.nl leden.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    95
    27-07-2010

    Citaat Geplaatst door Universiteit. Bekijk reactie
    Ik weet al wat de eisen zijn broeder, bedankt.


    Wat ik me dus afvraag, je dient 2 getuigschriften te hebben van 2 verschillende islamitische organisaties.

    Hoe dien ik aan deze te komen?
    In december zijn er meestal conferenties waar veel shoeyoekh uit de golf landen komen. Deze hebben vaak ook hun contacten op de verschillende Uni's. Je kunt aan hun vragen een tazkiya te schrijven, een vriend van mij heeft op deze manier tazkiya gehad van sh. Shathrie en is nu in Mediena

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    22
    16-03-2013

    Citaat Geplaatst door Universiteit. Bekijk reactie
    Ik weet al wat de eisen zijn broeder, bedankt.


    Wat ik me dus afvraag, je dient 2 getuigschriften te hebben van 2 verschillende islamitische organisaties.

    Hoe dien ik aan deze te komen?

    Oke, je bent dus al op de hoogte van de eisen Alhamdulilaah.
    Je hebt Inderdaad 2 verschillende tazkiyyas nodig..Je kan bijv naar je locale moskee gaan en daar eentje aanvragen. Je kan ook proberen om het via een broeder te regelen die daar studeert of iemand die afgestudeerd is aan de islamitisch uni. Ze moeten je wel kennen, anders zal de getuigenschrift op een leugen gebaseerd worden en dat is niet de bedoeling.