1. #16
    Test: 1-2-3

    Reacties
    5.038
    05-10-2008

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Je kunt je als vrouw tegenwoordig alhamdoelillah prima financieel onderhouden. Emotionele aandacht zul je moeten delen met een andere vrouw. Maar ik ben wel benieuwd naar andere meningen, wat bijv de voordelen van kunnen zijn. Ik kan me wel voorstellen dat het misschien te maken kan hebben met de behoefte aan een 'mahram'?
    Behoefte aan ma7ram is er 1, meer tijd voor andere zaken, taken verdelen met de andere vrouw die met de man te maken hebben, meer vrijheid en privacy, als je geen kinderwens meer hebt en de man wel, dan kan je dat ook zo oplossen. Verder ben ik het eens met Ummroqayqa, diegene die een dergelijk huwelijk belachelijk maken, weet dan dat je met jouw deen aan het spotten bent . En wat ben je als je spot met de deen? Moge Allah ons behoeden voor dergelijke misvattingen, dwalingen en afvalligheid. Ameen
    De Profeet zei: "Als je geen schaamte kent, doe dan wat je wilt.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    1.560
    17-02-2014

    Citaat Geplaatst door innoe Bekijk reactie
    Behoefte aan ma7ram is er 1, meer tijd voor andere zaken, taken verdelen met de andere vrouw die met de man te maken hebben, meer vrijheid en privacy, als je geen kinderwens meer hebt en de man wel, dan kan je dat ook zo oplossen. Verder ben ik het eens met Ummroqayqa, diegene die een dergelijk huwelijk belachelijk maken, weet dan dat je met jouw deen aan het spotten bent . En wat ben je als je spot met de deen? Moge Allah ons behoeden voor dergelijke misvattingen, dwalingen en afvalligheid. Ameen
    hoezo ben je dan aan het spotten?

  3. #18
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Nou sorry hoor maar ik spot niet met het geloof als ik het maar niks vind dat een man tegenwoordig meerdere vrouwen trouwt. Ik respecteer het recht, maar de meeste mannen die hiervoor gaan respecteer ik niet puur om het feit hoe ze ermee omgaan. Sommige vrouwen in die tijd vonden het ook niks hoor en ik kan voor mezelf bepalen wat ik ervan vind. Mocht mn man ooit een 2e willen dan zeg ik tegen hem Allahi3awn. Ik weet dat hij er recht op heeft dus dat ga ik hem niet ontnemen maar wil er zelf niks mee te maken hebben. Mag hij gelijk nog een andere vrouw zoeken cause I'm out! En ja klopt wat dit betreft ben ik zwak jaloers etc etc so what.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  4. #19
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Citaat Geplaatst door innoe Bekijk reactie
    Behoefte aan ma7ram is er 1, meer tijd voor andere zaken, taken verdelen met de andere vrouw die met de man te maken hebben, meer vrijheid en privacy, als je geen kinderwens meer hebt en de man wel, dan kan je dat ook zo oplossen. Verder ben ik het eens met Ummroqayqa, diegene die een dergelijk huwelijk belachelijk maken, weet dan dat je met jouw deen aan het spotten bent . En wat ben je als je spot met de deen? Moge Allah ons behoeden voor dergelijke misvattingen, dwalingen en afvalligheid. Ameen
    Mooi gezegd.
    HAGENEESJE

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    353
    23-01-2014

    Citaat Geplaatst door luwea Bekijk reactie
    Selaam allemaal,

    Zijn er hier vrouwen die 2e echtgenote van een man zijn? Of kennen jullie iemand die 2e vrouw is van iemand?
    Je hoort er zoveel over, maar ik ken niermand die voor die status kiest en al helemaal niet in deze tijd.
    Volgens de Nederlandse wet is polygamie verboden.

  6. #21
    Test: 1-2-3

    Reacties
    5.038
    05-10-2008

    Citaat Geplaatst door _Hidaya Bekijk reactie
    Nou sorry hoor maar ik spot niet met het geloof als ik het maar niks vind dat een man tegenwoordig meerdere vrouwen trouwt. Ik respecteer het recht, maar de meeste mannen die hiervoor gaan respecteer ik niet puur om het feit hoe ze ermee omgaan. Sommige vrouwen in die tijd vonden het ook niks hoor en ik kan voor mezelf bepalen wat ik ervan vind. Mocht mn man ooit een 2e willen dan zeg ik tegen hem Allahi3awn. Ik weet dat hij er recht op heeft dus dat ga ik hem niet ontnemen maar wil er zelf niks mee te maken hebben. Mag hij gelijk nog een andere vrouw zoeken cause I'm out! En ja klopt wat dit betreft ben ik zwak jaloers etc etc so what.
    Dat jij het een concept vindt wat niet bij jou past, dat is je goed recht natuurlijk. En dit is niet wat ik versta onder spotten. Diegene die beginnen over triootje en het concept belachelijk maken, die moeten vrezen voor hun deen. Als een man meerdere vrouwen willen trouwen, dan rust op hem een zware verantwoordelijkheid. Sommige slagen daar in en sommigen niet, de rekenschap is bij Allah . Niet iedereen is hier voor gemaakt, maar het is niet aan jou of aan ons om dat maar niks te vinden en dat ook constant publiekelijk te moeten verkondigen. What a support from their own sisters and brothers... Waarom niet gewoon het beste wensen voor alle betrokkenen...altijd dat negatieve gedoe er om heen, daar wordt niemand beter van.
    De Profeet zei: "Als je geen schaamte kent, doe dan wat je wilt.

  7. #22
    Test: 1-2-3

    Reacties
    5.038
    05-10-2008

    Citaat Geplaatst door gekke-meid Bekijk reactie
    hoezo ben je dan aan het spotten?
    Je noemt het concept, "sick"...Als dat niet belachelijk maken is, wat is het dan wel?
    De Profeet zei: "Als je geen schaamte kent, doe dan wat je wilt.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    1.560
    17-02-2014

    Citaat Geplaatst door innoe Bekijk reactie
    Je noemt het concept, "sick"...Als dat niet belachelijk maken is, wat is het dan wel?
    Sick. Mijn mening!
    Waarom zou een man niet genoeg aan één vrouw hebben?
    Omdat hij 24-7 aan seks denkt?

    Ik weet niet wat mensen die het accepteren daar gezond aan vinden. Een vrouw is nou eenmaal van nature al jaloers als er een andere vrouw naar haar man kijkt laat staan met hem het bed deelt. Waarom 2'3 of 4 vrouwen, waarvoor is dat nodig?

  9. #24
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door innoe Bekijk reactie
    Dat jij het een concept vindt wat niet bij jou past, dat is je goed recht natuurlijk. En dit is niet wat ik versta onder spotten. Diegene die beginnen over triootje en het concept belachelijk maken, die moeten vrezen voor hun deen. Als een man meerdere vrouwen willen trouwen, dan rust op hem een zware verantwoordelijkheid. Sommige slagen daar in en sommigen niet, de rekenschap is bij Allah . Niet iedereen is hier voor gemaakt, maar het is niet aan jou of aan ons om dat maar niks te vinden en dat ook constant publiekelijk te moeten verkondigen. What a support from their own sisters and brothers... Waarom niet gewoon het beste wensen voor alle betrokkenen...altijd dat negatieve gedoe er om heen, daar wordt niemand beter van.
    Why.. als iemand ergens een topic over opent dan is het toch logisch dat je daar je mening over geeft ook al is dat iets wat diegene misschien niet wil horen. Het is dus wel aan jou of aan ons om daar iets over te zeggen wanneer je daar een mening over hebt op een forum. Niet alles is rozengeur en maneschijn.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  10. #25
    Verbannen

    Reacties
    695
    12-08-2017

    Citaat Geplaatst door _Hidaya Bekijk reactie
    Why.. als iemand ergens een topic over opent dan is het toch logisch dat je daar je mening over geeft ook al is dat iets wat diegene misschien niet wil horen. Het is dus wel aan jou of aan ons om daar iets over te zeggen wanneer je daar een mening over hebt op een forum. Niet alles is rozengeur en maneschijn.
    Dat je het met iets eens of niet eens bent is totaal geen argument. Want dan zeg je eigenlijk gewoon dat je het met iets niet eens bent wat in de Koran staat. Je kunt geen moslima zijn en het niet eens zijn met iets wat in de Koran staat. In de Koran staat namelijk dat een moslim niet het ene deel van het Boek mag geloven of gehoorzamen en het andere niet. of weet jij het beter dan Allah? Ik zeg niet dat ik ALLES gehoorzaam wat de islam voorschrijft, maar er zijn geen zaken waar ik moeite mee heb..

    Als je moslima of moslim bent moet je ALLES wat in de Koran staat gehoorzamen of in ieder geval er geen problemen mee hebben

    Dus wat is het, heb jij een hekel aan iets wat Allah heeft beschreven in de Koran of is het iets anders waar je een hekel aan hebt?

    Die 'eigen mening' bullshit van jullie mag je anderen mee voor de gek houden. Je mag je eigen mening hebben, maar bedenk bij jezelf even of je dan met die mening nog wel een moslima bent.

  11. #26
    Verbannen

    Reacties
    695
    12-08-2017

    Citaat Geplaatst door gekke-meid Bekijk reactie
    Sick. Mijn mening!
    Waarom zou een man niet genoeg aan één vrouw hebben?
    Omdat hij 24-7 aan seks denkt?

    Ik weet niet wat mensen die het accepteren daar gezond aan vinden. Een vrouw is nou eenmaal van nature al jaloers als er een andere vrouw naar haar man kijkt laat staan met hem het bed deelt. Waarom 2'3 of 4 vrouwen, waarvoor is dat nodig?
    Je noemt iets wat in de Koran staat 'sick' ....

    Ik geef je de gelegenheid om dit uit te leggen, dus wat bedoel je hiermee.


    Weet je wat het met jullie is, jullie willen alleen de makkelijke zaken van de islam. Zodra het moeilijk wordt, verzinnen jullie excuses of hebben jullie ineens een eigen mening of verdraaien jullie de zaken zo dat het lijkt alsof datgene iets heel verkeerds is.

    Een man mag gewoon 4 vrouwen hebben, dat staat in de Koran!

    Als je dit 'sick' noemt, laat je zien wie je in werkelijkheid bent. Iemand die in zijn hart een afkeer heeft voor bepaalde dingen van de islam. En daarvan zijn er heel veel in de islamitische wereld

  12. #27
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Citaat Geplaatst door JamalRandstadd Bekijk reactie
    Je noemt iets wat in de Koran staat 'sick' ....

    Ik geef je de gelegenheid om dit uit te leggen, dus wat bedoel je hiermee.


    Weet je wat het met jullie is, jullie willen alleen de makkelijke zaken van de islam. Zodra het moeilijk wordt, verzinnen jullie excuses of hebben jullie ineens een eigen mening of verdraaien jullie de zaken zo dat het lijkt alsof datgene iets heel verkeerds is.

    Een man mag gewoon 4 vrouwen hebben, dat staat in de Koran!

    Als je dit 'sick' noemt, laat je zien wie je in werkelijkheid bent. Iemand die in zijn hart een afkeer heeft voor bepaalde dingen van de islam. En daarvan zijn er heel veel in de islamitische wereld
    Een man mag 4 vrouwen onder voorwaarden ja, en tegenwoordig is al lang gebleken dat de mannen niet eens die verantwoordelijkheid kunnen afdragen bij 1 vrouw, laat staan meerdere. Je mag hier dus best wel kritisch over zijn. Wij zijn nl geschapen met gezond verstand, en dienen dat ook te gebruiken.
    HAGENEESJE

  13. #28
    Test: 1-2-3

    Reacties
    5.038
    05-10-2008

    Citaat Geplaatst door gekke-meid Bekijk reactie
    Sick. Mijn mening!
    Waarom zou een man niet genoeg aan één vrouw hebben?
    Omdat hij 24-7 aan seks denkt?

    Ik weet niet wat mensen die het accepteren daar gezond aan vinden. Een vrouw is nou eenmaal van nature al jaloers als er een andere vrouw naar haar man kijkt laat staan met hem het bed deelt. Waarom 2'3 of 4 vrouwen, waarvoor is dat nodig?
    Ok
    De Profeet zei: "Als je geen schaamte kent, doe dan wat je wilt.

  14. #29
    Test: 1-2-3

    Reacties
    5.038
    05-10-2008

    Ik heb gezegd wat ik nodig vond om te zeggen. Wat iedereen daar mee doet, is aan hun verder.
    De Profeet zei: "Als je geen schaamte kent, doe dan wat je wilt.

  15. #30
    Ik PM niet meer.

    Reacties
    8.512
    24-02-2009

    Citaat Geplaatst door french-montana Bekijk reactie
    Volgens de Nederlandse wet is polygamie verboden.
    Volgens de Nederlandse wet is homoseksualiteit toegestaan.
    Citaat Geplaatst door Mellls Bekijk reactie
    Ik wil hem! Waar kan ik hem kopen?
    ik wil hem anders ook wel aan je voorlezen als je lyca hebt