1. #136
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door deleukstuu Bekijk reactie
    het is een emotineel wrak wat helemaal vastloopt. Gewoon error in dat bovenkamertje. . Ruqia zou hem goed doen.
    iedereen heeft tijd nodig om zijn nafs te overmeesteren en haar datgene op te leggen wat juist is. Iemand die zijn leven lang geloofd heeft in de evolutietheorie en dat alles te danken is aan een toevalligheid zal veel moeite hebben met het omschakelen naar een andere gedachtegoed dan wie daar blanco in zat.

  2. #137
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    HoBBiT... misschien kan je jezelf de vraag stellen... wat maakt het uiteindelijk uit wie gelijk heeft... wat kan het jou schelen als Allah toch wel bestaat of anders niet. Dood zal iedereen toch gaan in beide gevallen.

    Wat is nou het ergst dat jou kan overkomen he?
    Het gaat niet over Allah. Het gaat niet over persoonlijke geloofsbeleving. Het gaat niet over de dood. Hoewel dat stuk voor stuk heel interessante discussiedomeinen zijn.

    Het gaat over leven. En hoe we dat willen invullen. Als individu en als samenleving.
    Het gaat over potentieel misbruik van waarheid om onwaarheid te legitimeren in een maatschappelijke arena.

    Het ergste wat mij kan overkomen is een confrontatie met een set van geboden en verboden die het mij onmogelijk maken als ongelovig humanist te leven.
    Mijn overtuiging dat dat geen wezenlijk toekomstbeeld is is gebaseerd op het vertrouwen in de ratio van mijn medeburgers, gelovig en ongelovig.

    Op microschaal maakt niks uit wie gelijk heeft. Dat kan niet gezegd worden van 'wat waar is' op het maatschappelijke niveau.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  3. #138
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie

    Afgelopen week was 'the big lebowski' op tv.
    Gezien?

    Heerlijke film.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  4. #139
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Afgelopen week was 'the big lebowski' op tv.
    Gezien?

    Heerlijke film.
    haha nee nooit gezien, wat een toeval... wel vaak gehoord van die film, scoort wel goed zo te zien. Die man heeft wel een aparte humor met zijn accent. Latere films van hem zoals R.I.P.D, 7th son en 2de Tron heb ik wel gezien.

  5. #140
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    haha nee nooit gezien, wat een toeval... wel vaak gehoord van die film, scoort wel goed zo te zien. Die man heeft wel een aparte humor met zijn accent. Latere films van hem zoals R.I.P.D, 7th son en 2de Tron heb ik wel gezien.
    Die heb ik niet gezien .

    True grit dan weer wel. Ook een Coen brothers film.

    Die mannen hun films kan ik warm aanbevelen.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  6. #141
    Soufiane.

    Reacties
    9.623
    28-09-2005

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Ja ja het klopt. Op naar de volgende Nobelprijs.

    Er zit dus een zekere tragiek in de islamitische openbaring. Al 1400 jaar zitten moslims op het summum van pionierswetenschap. Alleen kunnen ze die wetenschap blijkbaar pas ontdekken en begrijpen met het inzicht van ongelovigen en andersgelovigen.
    Hoe wetenschappelijk redundant kan een goddelijke boodschap zijn?
    Zo slim, maar uiteindelijk zal je verschoond moeten worden bij t verpleeghuis. Allah heeft jou geloof niet nodig hoor. Je zal zien hoever dat hoogmoedige intellect van je zal reiken en je van nut zal zijn

    Je bent heel sluw in het tegenwerken van de islam echt duivels, maar goed dit heb je niet eens door misschien omdat je jezelf niet eens kent als mens zijnde ken je je plek gewoon nog niet. Je werd geschapen kreeg een verstand en nu wil je ontkennen dat je geschapen bent en een verstand hebt. Rare man.

    Ga gwn met jezelf discussieren beste oplossing zijn wij van je af want we vinden jou niet eens interessant. Jouw denkvermogen is te zwak begaafd voor ons.
    Lam yansahu Lmalakaani hiena nasietahu, bal athbataahu wa anta laahin tal3abu.

  7. #142
    Verbannen

    Reacties
    1.097
    25-06-2016

    Lichtsnelheid was al vermeld in de Qur'an
    Berekening en uitkomst komen overeen met de formule van Einstein

    https://youtu.be/TkvQluFXSXI

  8. #143
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door MisterMaster Bekijk reactie
    Lichtsnelheid was al vermeld in de Qur'an
    Berekening en uitkomst komen overeen met de formule van Einstein

    https://youtu.be/TkvQluFXSXI
    1.Staat er ook vermeld waarom de afstand van de siderische maanomwenteling gebruikt wordt in verhouding tot de tijd gebaseerd op de synodische maankalender? Het onzorgvuldig gebruikt van deze 2 verschillende fenomenen zorgt er tevens voor dat het aantal omwentelingen niet 12.000 maar 12.967 kan zijn.
    2.Wordt er uitgelegd waarom men die 'corrigerende' factor van cos a toepast terwijl Einsteins relativiteitstheorie zegt dat lichtsnelheid in een vacuüm op z'n maximum is en blijft ook in een zwaartekrachtveld. Het is nl de ruimtetijd die kromt onder gravitatie., en het licht zal doen afbuigen maar niet vertragen (nl niet enkel ruimte maar ook tijd verbuigt). Voor een externe observeerde zal het licht trager lijken te gaan terwijl het in werkelijkheid dezelfde snelheid blijft aanhouden. Het waarom van die Cos a als gravitatiecorrectie op de maanbaan is dus bijzonder onfris. Een kunstgreep die een kunstmatig vast referentiekader schept dat niet klopt met de werkelijkheid en een vergelijking met het referentiekader van lichtsnelheid in een zwaartekrachtveld onjuist maakt.
    3. Als je dan toch bezig bent, waarom geen correctie doorvoeren voor de impact van gravitatie door de Melkweg (centrale zwarte gat in ons sterrenstelsel )?
    4. Wat met 70:4 ? Sahih International: The angels and the Spirit will ascend to Him during a Day the extent of which is fifty thousand years. Hieruit zou volgen dat sommige wezens 50x sneller gaan dan het licht? En vallen 'angels' en 'spirit' trouwens ook niet onder 'his affairs' ?
    5.Gelijkaardige verzen zijn in de bijbel terug te vinden. Dat zou dan betekenen dat de Koran niet de primeur had.
    6.Je kan zelf een veel eenvoudiger berekening doen met cijfers beschikbaar bij oa Nasa. Resultaat is in elk geval niet de lichtsnelheid.
    7. In het vers en de context gaat het nergens over licht.
    8. De rotatiesnelheid aarde-maan is niet constant, maar vertraagd mettertijd.
    9. Case closed.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  9. #144
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Het gaat niet over Allah. Het gaat niet over persoonlijke geloofsbeleving. Het gaat niet over de dood. Hoewel dat stuk voor stuk heel interessante discussiedomeinen zijn.

    Het gaat over leven. En hoe we dat willen invullen. Als individu en als samenleving.
    Het gaat over potentieel misbruik van waarheid om onwaarheid te legitimeren in een maatschappelijke arena.

    Het ergste wat mij kan overkomen is een confrontatie met een set van geboden en verboden die het mij onmogelijk maken als ongelovig humanist te leven.
    Mijn overtuiging dat dat geen wezenlijk toekomstbeeld is is gebaseerd op het vertrouwen in de ratio van mijn medeburgers, gelovig en ongelovig.

    Op microschaal maakt niks uit wie gelijk heeft. Dat kan niet gezegd worden van 'wat waar is' op het maatschappelijke niveau.

    Ik denk dat je niet eerlijk bent naar jezelf toe anders had je gezegd dat het wel of niet bestaan van Allah bepaalt wat het ergst is van wat je kan overkomen. Als hij niet zou bestaan dan is er eigenlijk niks ergs wat iemand kan overkomen wat alles is eindig en wat een einde heeft lost uiteindelijk op, dus alle ellende van het wereldse leven ook.

    Dat kan je in het geval van het bestaan van Allah dus niet zeggen. Hoe ga je dan om met de problemen die dan om de hoek komen kijken? Wat ik mij afvraag is eigenlijk hoe jij erover denkt bij deze veronderstelling… mocht toch blijken dat… wat verwacht je dan te kunnen doen aan de situatie die dan werkelijkheid is? Beschouw je het als een probleem van mocht het zich voor doen dan zie ik wel of heb je al een plan B?

  10. #145
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Adela. Bekijk reactie
    mooie gesprekken.... wat heb ik dat gemist zeg in dit hoekje.

    tijdje terug kwam ik even kijken en schrok hoe erg het hier gedaald is...

    het niveau is gelukkig weer een beetje opgekrikt sinds een paar jaar... islam&ik wordt steeds vaker bezocht door niet-gelovigen waardoor de gelovigen automatisch een eenheid vormen...

  11. #146
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    Ik denk dat je niet eerlijk bent naar jezelf toe anders had je gezegd dat het wel of niet bestaan van Allah bepaalt wat het ergst is van wat je kan overkomen. Als hij niet zou bestaan dan is er eigenlijk niks ergs wat iemand kan overkomen wat alles is eindig en wat een einde heeft lost uiteindelijk op, dus alle ellende van het wereldse leven ook.

    Dat kan je in het geval van het bestaan van Allah dus niet zeggen. Hoe ga je dan om met de problemen die dan om de hoek komen kijken? Wat ik mij afvraag is eigenlijk hoe jij erover denkt bij deze veronderstelling… mocht toch blijken dat… wat verwacht je dan te kunnen doen aan de situatie die dan werkelijkheid is? Beschouw je het als een probleem van mocht het zich voor doen dan zie ik wel of heb je al een plan B?
    Hoe kan ik iets erg vinden dat of waarin ik niet geloof?
    Mijn enige bekommernis is mijn tijd voor mijn dood.
    En hypothetisch, god blijkt uiteindelijk te bestaan ... Hij is toch rechtvaardig (als ik jullie mag geloven)? Waar moet ik me dan hypothetisch druk over maken?
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  12. #147
    Soufiane.

    Reacties
    9.623
    28-09-2005

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Hoe kan ik iets erg vinden dat of waarin ik niet geloof?
    Mijn enige bekommernis is mijn tijd voor mijn dood.
    En hypothetisch, god blijkt uiteindelijk te bestaan ... Hij is toch rechtvaardig (als ik jullie mag geloven)? Waar moet ik me dan hypothetisch druk over maken?
    en waarom een bekommernis in tijd als je toch niet gelooft?
    Lam yansahu Lmalakaani hiena nasietahu, bal athbataahu wa anta laahin tal3abu.

  13. #148
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Noeha. Bekijk reactie
    en waarom een bekommernis in tijd als je toch niet gelooft?
    Neen, wat ik zeg is dat mijn focus op het leven ligt, niet de dood of een hiernamaals.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  14. #149
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Het gaat niet over Allah. Het gaat niet over persoonlijke geloofsbeleving. Het gaat niet over de dood. Hoewel dat stuk voor stuk heel interessante discussiedomeinen zijn.

    Het gaat over leven. En hoe we dat willen invullen. Als individu en als samenleving.
    Het gaat over potentieel misbruik van waarheid om onwaarheid te legitimeren in een maatschappelijke arena.

    Het ergste wat mij kan overkomen is een confrontatie met een set van geboden en verboden die het mij onmogelijk maken als ongelovig humanist te leven.
    Mijn overtuiging dat dat geen wezenlijk toekomstbeeld is is gebaseerd op het vertrouwen in de ratio van mijn medeburgers, gelovig en ongelovig.

    Op microschaal maakt niks uit wie gelijk heeft. Dat kan niet gezegd worden van 'wat waar is' op het maatschappelijke niveau.
    Ik snap dit Ni...
    Begrijp nog minder..
    Ma ik voel dit is punt waard..
    Kan ik niet doen..
    Juist men laptop door de raam gegooid..
    Andere Battle
    Si simpel is het..
    Desondanks.
    Geef het ruimte

  15. #150
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door deleukstuu Bekijk reactie
    het is een emotineel wrak wat helemaal vastloopt. Gewoon error in dat bovenkamertje. . Ruqia zou hem goed doen.
    Jups:
    Netjes bidden met de zon mee lost alles op..

    Ofcourse en