1. #1
    Wees Je Zelf

    Reacties
    27
    31-07-2009

    geslachtgemeenschap en bidden?

    hallo iedereen ik wil graag beginnen met bidden enzovoort maar ik weet niet zoveel ik ben getrouwd maar ik wil weten hoe men zich moet wassen na geslachtgemeenschap en hoe verichte je de woudoe kan iemand mij helpen zonder dat iemand tegen mezegt zoek op google of iets want ik ben heel erg onhandig met zoeken ik hoor graag serieus reacties of pms dankjewel

  2. #2
    Wees Je Zelf

    Reacties
    27
    31-07-2009

    niemand die het weeet

  3. #3
    *****

    Reacties
    1.805
    28-11-2010

    Ik zou je toch aanraden om filmpjes te bekijken op youtube, das het beste.
    Verder zou ik in het rubriek DWDMV de topic openen en niet hier meid.

  4. #4

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    699
    15-12-2012

    Zij bedoelt de grote wudu, niet de kleine wudu als je gaat bidden nadat je geslachtsgemeenschap hebt gehad..

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    699
    15-12-2012

    Citaat Geplaatst door laila-23 Bekijk reactie
    hallo iedereen ik wil graag beginnen met bidden enzovoort maar ik weet niet zoveel ik ben getrouwd maar ik wil weten hoe men zich moet wassen na geslachtgemeenschap en hoe verichte je de woudoe kan iemand mij helpen zonder dat iemand tegen mezegt zoek op google of iets want ik ben heel erg onhandig met zoeken ik hoor graag serieus reacties of pms dankjewel
    Ghusul...

    Lees verder, ik hoop dat dit is wat je zocht..

    http://www.risallah.com/islam/gebed.php?g=ghusul

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    615
    23-10-2010

    normale wassing voor t gebed=
    3x je poenie en bil, 3x je handen, 3x je mond goed spoelen, 3x je neus met je rechterhand water ingooien en met je linkerhand snuiten,3x je gezicht, 3x je rechterhand daarna 3x je linkerhand tot je elleboog, 1x je haar aanraken met natte handjes achter dan naar voor en meteen je oor eve goed schoonmaken, 3x je rechter voet en 3x je linkervoet tot je enkels.

    Grote wassing na sex=
    Precies wat je hier boven ziet, maar na je HAAR ,niet meteen je VOETEN maar,eerst je RECHTERHELFT VAN JE LICHAAM (van haar tot teen)MET WATER EN BEETJE MET JE HAND SCHROBBEN, DAN LINKERKANT MET WATER EN JE HAND SCHROBBEN , daarna je voeten.

    LET OP: nadat je je poenie/ lala hebt gewassen (bij stap 1)mag je daarna je poenie/ lala niet meer aanraken.
    anders moet t opnieuw.

  8. #8
    <3

    Reacties
    3.291
    06-07-2012

    Citaat Geplaatst door laila-23 Bekijk reactie
    hallo iedereen ik wil graag beginnen met bidden enzovoort maar ik weet niet zoveel ik ben getrouwd maar ik wil weten hoe men zich moet wassen na geslachtgemeenschap en hoe verichte je de woudoe kan iemand mij helpen zonder dat iemand tegen mezegt zoek op google of iets want ik ben heel erg onhandig met zoeken ik hoor graag serieus reacties of pms dankjewel
    Hoe oud ben je?

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    758
    02-08-2012

    Citaat Geplaatst door laila-23 Bekijk reactie
    hallo iedereen ik wil graag beginnen met bidden enzovoort maar ik weet niet zoveel ik ben getrouwd maar ik wil weten hoe men zich moet wassen na geslachtgemeenschap en hoe verichte je de woudoe kan iemand mij helpen zonder dat iemand tegen mezegt zoek op google of iets want ik ben heel erg onhandig met zoeken ik hoor graag serieus reacties of pms dankjewel
    grote ghusul is gewoon douchen, zorg dat je hele lichaam water raakt en reinig je geslachtsdeel goed.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    877
    24-09-2012

    kan je ook gewoon douchen??

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    699
    15-12-2012

    Citaat Geplaatst door JimmyOVZ Bekijk reactie
    grote ghusul is gewoon douchen, zorg dat je hele lichaam water raakt en reinig je geslachtsdeel goed.
    Nopes, het is de bedoeling dat je echt een ghusul verricht, ook met zuivere intentie..

    Citaat Geplaatst door sahbieee Bekijk reactie
    kan je ook gewoon douchen??
    Zie antwoord hier boven..

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    615
    23-10-2010

    EErst gewoon douchen..
    ..daarna grote wassing.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    877
    24-09-2012

    bedankt voor het antwoord, al die stappen weet ik nog niet, dus gwn douchen is ook reinigen dan

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    615
    23-10-2010

    douchen moet je zowiezo doen a stinkerd.
    om rein te zijn, dus om te bidden eten enz nadat je bent klaargekomen moet je eerst douchen..en dan meteen de grote wassing doen.
    en als je geen sex hebt gehad maar gwn wil twedda, de kleine wassing (boven)

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    699
    15-12-2012

    Mensen verwar aub een douche beurt niet met een ghusul of l'wodo..
    Dit moet sws gebeuren ook al heb je gedouched!
    Aub, maak deze fout niet..
    Het is verplicht een lwodo/ghusul te verrichten, muv als het echt niet kan! Dan hebben de wel bekende ghusul steen..
    Kortom L'wodo en Ghusul is verplicht. Dus niet alleen douche..