1. #31
    Djengiz

    Reacties
    6.912
    05-01-2020

    <==vervolg

    Zikr

    The Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, said:

    Allah: "I am always with my servant. I am with him when he remembers me. If he remembers me from his heart, I remember him in my soul. If he remembers me in a congregation, I remember him in a better congregation than that congregation. If he comes close to me, I will remember him." " (Muslim 48/21)

    HADITHS ABOUT ZIKRULLAH (Dhikr)
    "Shall I Tell You One Thing That You Will Get Above Everyone else?"
    According to what is narrated from Abu Hurairah radiyallahu anh, the poor of the Muslims who migrated from Mecca to Medina came to the Messenger of Allah (pbuh) and said:

    Wealthy Muslims took away the highest degrees of Paradise and eternal blessings. They also perform the prayers we offer. They also keep the fasts we keep. They do hajj and umrah, jihad and give alms because they have too much money, but we can't.

    Thereupon, the Messenger of God said to them:

    "Shall I inform you of something that you can catch up with those who are ahead of you, surpass those who come after you, that you will be superior to everyone except those who do what you do?" he asked.

    "Yes, tell me O Messenger of Allah!" they said.

    The Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, said:

    "After each prayer, you glorify Allah thirty-three times, praise Him, and utter takbir."

    According to Abu Salih, who narrated the hadith from Abu Huraira, when the Companions asked how to recite these dhikrs, the Messenger of Allah said:

    “Say subhanallah, alhamdulillah, Allahu akbar, thirty-three times each.” [14]

    There is the following addition in a narration by Muslim:

    A few days later, poor immigrants came to the Messenger of Allah (pbuh) again and said:

    "Our rich brothers have heard our dhikr. They do the same." they said.

    Thereupon, the Messenger of Allah (pbuh) said:

    "What should we do? Now this is a favor of Allah, Allah gives His bounty to whom He wills." (Muslim, Masâcid 142.)

    The Best, Most Valuable, Most Profitable Deed
    According to what is reported from Abu'd-Darda radiyallahu anh, the Messenger of Allah (pbuh) said to his Companions:

    “Shall I tell you what is the best deed, the most valuable in the sight of Allah, the one that will raise your rank the most, more profitable for you than distributing gold and silver as alms, and which will bring more rewards than you beating the neck of the enemy and they kill you?” she asked. They are also:

    "Yes say it." they said. The Messenger of Allah said:

    “It is to remember Allah.” he commanded. (Tirmidhi, Daavât 6. See also İbni Mâce, Adab 53.)

    The Prophet's Advice to the Companions
    Abdullah Ibn Busr radiyallahu anh said:

    A man addressed the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him):

    "O Messenger of Allah! The orders of Islam have increased. Tell me something that I will hold fast to." said. Room:

    “May your tongue always remember Allah!” he commanded. (Tirmidhi, Daavât 4. See also İbni Mâce, Adab 53.)

    The Place Where the Servant Is Closest To Allah
    According to what is narrated from Abu Hurairah radiyallahu anh, the Messenger of Allah (pbuh) said:

    “The closest a servant is to his Lord is in prostration. This is why you should pray a lot in prostration!” (Muslim, Salat 215. Abu Dawud, Salat 148

    The Difference Between Those Who Remember His Lord and Those Who Don't
    According to what is reported from Abu Musa al-Ash'ari radiyallahu anh, the Prophet sallallahu 'alaihi wa sallam said:

    “The difference between those who remember their Lord and those who do not is like the difference between the living and the dead. ” (Bukhari, Daavât 66.)

    Muslim narrated this hadith as follows:

    “The difference between the house in which Allah is remembered and the house in which Allah is not remembered is like the difference between the living and the dead. " (Muslim, Musafirin 211.)

    Prayers to be recited to be a chanting servant
    “O my God! Help me in remembering you, thanking you, and worshiping well.” Hz. The Prophet (pbuh) advised Muadh ibn Jabal to recite this prayer in every prayer or at the end of every prayer. (A. Ibn Hanbal, V, 247.)

    "My God! Make me a person who thanks you a lot, remembers you a lot, fears your torment, obeys you properly, bows only for you, always begs and turns to you ! (Ibn Majah, Dua, 2.)

    Remembering Allah in Prayer
    " If one of you does not perform an obligatory prayer due to sleep or forgetfulness, he should immediately perform it when he remembers it. Because Allah the Exalted has said , "Perform the prayer to remember me (Taha, 20/14.)" . (Muslim, Mesâcid, 316 Tirmidhi, Salat, 16, Mace, Salat, 10.)

    What Do Angels Do in Dhikr Assemblies?
    Narrated by the Prophet (saas). They said:

    Undoubtedly, Allah Almighty and Ta'ala has some mobile angels. They research dhikr assemblies. When they find an assembly with dhikr in it, they sit with them. And they surround each other with their wings. That is, the distance between them and the lower sky is filled. When the congregation disperses, they rise and ascend to the sky.

    Even though Allah (Azza wa Ce'le) knew about them, he asked them: "Where did you come from?" he asks.

    They say: (We came from some of your servants on earth), they glorify you, make takbir, tehlil, praise you and ask you, they answer.

    His Excellency: What do they want from me? He asks: "They ask you for your paradise. They say, "Have they seen my paradise?" He says, "No, my Lord!

    Angels: They ask you for safety, they say. Why do they ask me for safety? she asks. From your hell, O Lord! they reply. Have they seen my hell? says. No! they answer. What would they do if they saw my hell? says. They ask your forgiveness, they say. He said: I forgave them and gave them whatever they asked for. And I saved them from what they wished for, he says.

    Then the angels said: O my Lord! There is such and such among them, a servant with a lot of sin. They say that he only sat with them as he passed by.

    His Excellency: I have forgiven him too. They are such a congregation that there is no song to sing with them." (Muslim 2689/25)

    Our Prophet (saas) Speaks at the Sermon!
    “O people!

    Repent before you die; Do good deeds while you have the opportunity! Reconcile yourselves with your Lord by giving charity in secret and openly and remembering Allah much! If you do this, you will be provided with sustenance, help and you will get what you missed." (Ibn-i Hisham, I, 118-119, Beyhakî, Delâil, II, 524)

    All Creatures Remember Allah
    “Ride on your animals well without tiring them out and give them a good rest (even when not in use). Don't take them as podiums for your speeches on the roads and streets (don't sit on their backs to chat). There are many animals that can be ridden, which are better than those that ride on their backs, and they remember Allah Blessed and Exalted more than they do.” he commanded. (Ahmed, III,439)

    What is the Polishing of Hearts?
    The Messenger of Allah (saas):

    “–Hearts rust like iron rusts.” he had commanded.

    The Companions:

    “–What is its polish, O Messenger of Allah?” they asked.

    The Messenger of Allah (pbuh):

    “–To recite the Book of Allah a lot and to remember Allah much.” gave his answer. (Ali al-Muttaqi, II, 241)

    What Do People of Paradise Longing for in the World?
    The Messenger of Allah -upon him blessings and peace- expressed the longing and regret felt by pious believers who passed away as follows:

    “The people of Paradise yearn and regret only the moments they spent in this world without remembering Allah, not for anything else!” (Heysemi, X, 73- 74)

    The Reward of Those Who Come Together for Allah
    “When a group gathers to remember Allah, angels surround them. Allah's mercy covers them, tranquility descends on them, and Allah mentions them among those who are with him." (Muslim, Dhikr, 39)

    Signs of Loving Allah
    The Messenger of Allah (saas) says:

    “The sign of loving Allah is loving the remembrance of Allah.” (Suyuti, II, 52)

    Three Things That Are Valuable In The World
    The Messenger of Allah (saas) said:

    “The world and what is in it are worthless. A scholar who teaches knowledge and a student who wants to learn only through the remembrance of Allah and the things that bring them closer to Him are exempt from this.” (Tirmidhi, Zuhd, 14)

    It Is Superior To Any Worship
    "The dhikr of Allah is superior to any worship without dhikr." (Ihyâ, I, 847)

    It is easy to chant with pure language. However, the real purpose of our Lord from us servants is; Filled with the effulgence of dhikr, it is a wise, sensitive and wise heart that is always conscious and conscious of being together with Allah.
    Four Arab countries reject oil embargo against Israel
    The United Arab Emirates, Saudi Arabia, Morocco, and Bahrain

    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==

  2. #32
    Djengiz

    Reacties
    6.912
    05-01-2020

    Four Arab countries reject oil embargo against Israel
    The United Arab Emirates, Saudi Arabia, Morocco, and Bahrain

    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==

  3. #33
    Djengiz

    Reacties
    6.912
    05-01-2020

    Op de Dag des Oordeels zullen 2 mensen voor Allah gebracht worden. 2 mensen die zondaars waren.

    Beiden zullen verbannen worden naar het hel-vuur.

    Nadat ze zijn verbannen naar het hel-vuur, 1 van hun zal de aankondiging van Allah horen dat hij verbannen is naar het hel-vuur en hij begint te rennen en rennen richting het hel-vuur. Zo snel als hij kan rent hij die richting op..

    En de andere hoort de aankondiging dat Allah hem verbannen heeft naar het hel-vuur en hij sleept zijn voet, en kijkt achterom, loopt weer richting hel-vuur en kijkt weer achterom en sleept weer zijn voet en kijkt weer achterom.

    Beide worden terug gebracht naar Allah en er zal gevraagd worden aan de eerste, je was verbannen naar het hel-vuur waarom rende je?

    Dat persoon zal zeggen, Oh Allah mijn hele leven ben ik ongehoorzaam geweest richting jou, ik dacht het minste wat ik kan doen om maar in deze situatie jou te gehoorzamen dus rende ik naar het hel-vuur. Jij zei ga naar het hel-vuur dus ik rende zo snel als ik kon om jou gehoorzaam te zijn. Allah swt vergeeft deze persoon en stopt hem in het Paradijs. Voor dat excuus gaat deze persoon naar Jannah.

    De tweede persoon wordt gevraagd, jij bent verbannen naar het hel-vuur, je sleepte je voet en keek achterom keer op keer waarom?

    Deze persoon zegt, Ya Allah, je hebt mij verbannen naar het hel-vuur maar, jou genade is zo overweldigend dat terwijl ik liep naar het hel-vuur dacht ik misschien zul je mij terug roepen uit jou genade. En ik liep weer vooruit en keek weer achterom denkend dat je mij zou terug roepen uit je genade en dit keer op keer.

    En op basis van dit zal Allah zeggen, ja mijn genade overschaduwd mijn toorn en Allah zal ook deze persoon in het Paradijs stoppen.

    Dit zijn wat uitreksels van excuses die letterlijk gemaakt zullen worden op de Dag des Oordeels wat mensen in het Paradijs van Allah swt zullen stoppen.

    Moge Allah ons maken onder de mensen die het Paradijs zullen betreden. Ameen.
    Four Arab countries reject oil embargo against Israel
    The United Arab Emirates, Saudi Arabia, Morocco, and Bahrain

    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==

  4. #34
    Djengiz

    Reacties
    6.912
    05-01-2020

    12 meisjesnamen die in de Quran voorkomen die mensen bijna nooit gebruiken jammer genoeg

    Allah houdt niet van lelijke namen

    The Prophet (ﷺ) said: On the Day of Resurrection you will be called by your names and by your father's names, so give yourselves good names.

    abu Dawud al adab 69


    1- SIDRA, Een plaats waar zelfs engelen niet kunnen komen, naam van een boom dat in de 7e hemel staat.. Surah Najm 12

    2- SEDJA, De rust van de nacht, zee

    3- EFNAN, Verschillende schoonheden van bomen in de hemel Surah Rahman 48

    4- ILAF, verlichting, vertrouwen, veiligheid Surah Quraish

    5- LEYAL, kalme nachten Surah Fajr 2

    6- RAVZA, Tuin van Eden Surah Rum 15

    7- EBRAR, Goedaardig, waarheidsgetrouw, eerlijk

    8- SENA, vertegenwoordigt de scheppingskracht van Allah. Surah Nur 43

    9- TESNIM, Naam van een van de rivieren in het Paradijs Surah Mutaffifin 27

    10- SENABİL, Maagden Surah Baqara 261

    11- MIHAD, De oogappel van de familie Surah Naba 6

    12- BEYZA, heel wit, heel schoon, vlekkeloos, zonder zonde
    Four Arab countries reject oil embargo against Israel
    The United Arab Emirates, Saudi Arabia, Morocco, and Bahrain

    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==

  5. #35
    Djengiz

    Reacties
    6.912
    05-01-2020

    Er was eens een gelovige man genaamd Abid Barsisa en was een geliefd en gerespecteerd persoon onder het volk.. Hij kon zelfs de meest hulpeloze patiënten genezen die naar hem zijn gestuurd door het water te lezen en te blazen.. Zijn faam verspreidde zich in de loop van de tijd over de hele wereld omdat het publiek achterdochtig waren over de effectiviteit van medicijnen waardoor artsen van die periode werkloos waren..

    Satan die erg verontrust was door deze situatie roept op een nacht al zijn zonen bij elkaar en vraagt ​​hoe ze Barsisa op een dwaalspoor kunnen brengen...

    -wie van jullie kan hem op een dwaalspoor brengen? hij heeft jullie werkeloos gemaakt!

    -ik, zei een van zijn zonen genaamd ifrit, bespaar de moeite en geef deze opdracht aan mij, schepte hij op..

    -Als je dit werk goed doet, zegt Satan, zal je mijn blinde oog verlichten en mijn trouwste zoon worden..

    Hoewel Satans zoon er eerst over denkt Barsisa gek te maken met goud en bezit, realiseert hij zich dat dit geen oplossing zal zijn, want de liefde voor goud is eenzijdig, je houdt ervan, maar het kan niet van jou houden.. Er is inderdaad geen beter lokaas om op mensen te jagen dan met mooie jonge vrouwen.. hij zal van haar houden en zij van hem..

    Nadat Satans zoon zijn beslissing had genomen, reist hij van land naar land op zoek naar een geschikte vrouw.. het moet van een koning of sultan zijn en uiteindelijk vind hij haar, ze is een mooi en slim meisje, precies zoals hij zocht en zonder tijd te verspillen, dringt hij haar brein binnen en maakt het meisje gek..

    Alle artsen uit die tijd stonden machteloos tegenover de plotselinge ziekte van de dochter van de sultan.. Daarop verschijnt Satans zoon, vermomd als asceet voor de sultan en zegt dat alleen Barsisa zijn dochter kan redden.. De sultan stuurt zijn dochter naar Barsisa omdat hij geen andere keuze heeft.. Satans zoon komt uit de hersenen van het meisje nadat Barsisa leest en blaast, Hij heeft nu het vertrouwen van de sultan gewonnen omdat ze "genezen" is..

    Na een tijdje dringt satans zoon weer in de hersenen van het meisje en zegt deze keer tegen de sultan:

    -Breng haar weer naar Barsisa, maar breng haar niet meteen terug, laat haar bij hem blijven tot zij helemaal genezen is!

    Ze nemen het meisje mee terug naar Barsisa en laten haar achter.. ze blijft lang bij Barsisa die inmiddels verliefd is geworden op het meisje en zij op hem..

    Toen hij zag dat het gewenste resultaat is bereikt, gaat Satans zoon naar Barsisa, die aan het piekeren is, en vraagt ​​waarom hij zoveel piekert..

    Barsisa vertelt één voor één wat er is gebeurd en zegt dat het meisje zwanger is geraakt, ze is nu compleet radeloos en weet niet wat ze moet doen..

    Satans zoon zegt: Er zit niets anders op dan dit meisje te vermoorden.

    Barsisa, die niets anders kan, doet met tegenzin wat hij zegt om zijn reputatie en hachje te redden..

    Hierop gaat Satans zoon naar de sultan zonder tijd te verspillen en zegt dat hij haar moet gaan halen nu zijn dochter is hersteld.. De sultan en zijn mannen gaan naar Barsisa en vragen om het meisje, maar wanneer ze horen dat ze dood en begraven is, keren ze wanhopig terug en beginnen te rouwen..

    Deze keer verschijnt Satans zoon in een andere gedaante voor de sultan:

    - Waar is het meisje vraagt hij?

    - We brachten haar naar Barsisa, ze stierf daar!

    - Wie heeft dat gezegd?

    - Barsisa!

    - Nee, protesteerde satans zoon, hij loog, hij heeft zina gepleegd en het meisje werd zwanger van hem en uit angst voor jou doodde hij haar en begroef haar op die en die plaats, als je het niet gelooft, graaf het dan op en je zult het zien!

    De sultan staat zeven keer boos op van zijn stoel en gaat ergens anders zitten, dan stapt hij op zijn paard en gaat met zijn mannen naar Barsisa's gebedshuis en vraagt ​​weer naar zijn dochter. Toen hij hetzelfde antwoord kreeg,

    - Wat moet ik doen als alles wat je zegt niet klopt zei de sultan boos?! waarop Barsisa zenuwachtig begon te worden..

    De sultan liet zijn mannen de plaats graven die Satans zoon had gemeld en ze haalden het meisje eruit.. Ze zien dat zij echt is vermoord waar de sporen van wurging nog te zien waren aan haar hals..

    Ze binden Barsisa's handen vast en nemen hem mee naar de galg en doen de strop om zijn nek.

    De mensen verzamelen zich op het plein. Op dat moment nam Satans zoon een menselijke vorm aan en verscheen aan Barsisa:

    - Barsisa, ik heb dit allemaal voor je gedaan, ik heb nog steeds de kracht, de remedie is in mijn handen. Buig voor me en ik zal je redden!

    Barsisa in wanhoop; Hoe kan ik knielen, ik heb een touw om mijn nek??

    - Wijs met je hoofd met de bedoeling te knielen, een teken is genoeg voor de wijzen!

    Barsisa, die voor zijn leven vreest, is van plan te knielen, maar met zijn hoofd gekanteld spant het touw zijn nek nog meer

    Zo knielde Barsisa neer voor de duivel en stierf ongelovig..
    Four Arab countries reject oil embargo against Israel
    The United Arab Emirates, Saudi Arabia, Morocco, and Bahrain

    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==

  6. #36
    Djengiz

    Reacties
    6.912
    05-01-2020

    mysterieuze dorp

    Aan de voet van een enorme berg lag een dorp van een paar huizen.. Hoewel er huizen waren, woonde hier niemand. İhsan ontdekte deze plek toen hij een baan ging zoeken.. İhsan woonde pas een half jaartje in de buurt van deze dorp met zijn vrouw Aisha en hun kinderen, Samet en Nur.. Ze bevonden zich weer in zo'n slechte situatie dat ze de huur van het huis niet meer konden betalen.. Na een lange tijd door het dorp te hebben gelopen, realiseerde hij zich dat er niemand was.. Hij dacht erover het gehuurde huis te verlaten en zich hier te vestigen.. Toen hij thuiskwam, vertelde hij dit idee aan zijn vrouw. Eerst waren ze er niet zo blij mee, maar later besloten ze dat het wel een goed idee was aangezien ze de huur niet meer konden betalen..

    De volgende dag leenden ze een auto en vestigden zich in die dorp.. Er was hier geen enkele kruidenier of persoon.. Het was een rustige plek met niemand.. s'nachts legden ze hun bedden op en sliepen.. Het was hier s'nachts erg koud.. Er waren geluiden van wilde dieren. Men kon hier niet leven ​​uit angst en kou..

    In de ochtend werd Aisha wakker en maakte het ontbijt klaar en ging haar man İhsan wakker maken, maar İhsan lag niet in zijn bed.. Aisha was erg verontrust want er was niemand in deze dorp.. Waar zou Ihsan heen kunnen gaan? Zijn vrouw Aisha was nogal nieuwsgierig.. Na een paar uur was het avond.. De kinderen vroegen naar hun vader.. Ondertussen duwde İhsan tegen de deur en ging naar binnen, zodra İhsan binnenkwam, vroeg zijn vrouw: "Waar was je?" Hij zei dat hij een baan ging zoeken. daarna waren de angsten en zorgen van zijn vrouw verdwenen..

    İhsan en zijn familie zouden hun tweede nacht in deze stad doorbrengen.. het weer was erg koud en overal bedekt met sneeuw. Toen Nur ochtend wakker werd en de sneeuw buiten zag, rende ze naar haar moeder en zei dat het buiten bedekt was met sneeuw.. Aisha liet haar kinderen niet buiten omdat ze bang was voor te veel sneeuw en in een dorp woonde waar niemand leefde..

    Nur ging naar buiten zonder toestemming van haar moeder.. Na een tijdje was het avond, maar Nur was er nog steeds niet.. Aisha was erg bang en begon met haar zoon samet te zoeken maar konden haar niet vinden..

    Toen haar man İhsan thuiskwam, was er niemand thuis, toen hij naar buiten ging, zag hij zijn zoon op afstand.. Hij ging haastig naar zijn zoon en vroeg hem: "Wat is er gebeurd?" Zijn zoon zei dat zijn zusje vermist was.. İhsan begon samen met z'n gezin te zoeken, maar de uren tikten en de inspanningen waren tevergeefs.. Het was bijna ochtend, maar Nur was nog steeds niet gevonden..

    İhsan belde in paniek de politie.. Tien, vijftien minuten later kwam de politie. De politie ging op zoek naar het meisje met getrainde honden.. Tien kilometer verderop vond de politie haar spoor.. Ze begonnen onmiddellijk de sneeuw op te graven en het meisje eruit te halen.. Toen ze het meisje onder de sneeuw vandaan haalden, was ze bevroren en kon ze niet ademen, toen mevrouw Aisha hoorde dat het meisje was overleden, viel ze flauw. Samet keek alsof hij niet begreep wat er aan de hand was.. İhsan toonde zijn pijn niet, maar hij bloedde van binnen..

    Een dag later besloot de familie hun enige dochter te begraven in de bossen tegenover het huis.. Toen ze het bos in gingen op zoek naar een geschikte plek, konden ze hun ogen niet geloven.. Er waren hier veel graven, kleine graven.. Ze dachten dat deze plek vroeger een begraafplaats was, maar waarom waren er alleen maar kindergraven? Ze vonden een geschikte plek en begonnen te graven. Terwijl İhsan het graf aan het graven was, raakte de schop een hard voorwerp.. Wat ze dachten dat het een steen was, was eigenlijk een groot pot. Toen ze de pot uit de grond haalden en ernaar keken, zagen ze dat er goud in zat. İhsan begroef zijn dochter in de grond en nam de pot mee naar huis..

    De volgende ochtend zag İhsan een voorbijganger tegenover zijn huis, waar hij hout ging hakken. De man leek verrast dat er iemand in het dorp was. Hij vroeg İhsan: "Wat doe jij hier?" Ihsan antwoordde dat we hier wonen en bood deze mysterieuze vreemdeling thuis iets aan.. De man vertelde dat er vroeger mensen in deze stad woonden.. Ihsan vroeg waar ze nu zijn? de man antwoorde: Toen enkele van hun kinderen stierven, begroeven ze hen in het bos aan de overkant, maar toen ze werden begraven, vonden ze kruiken vol goud op de plaats waar ze gingen graven en daarna vertrokken ze van hier zei hij..

    İhsan luisterde gefascineerd naar wat de man vertelde en zei dat ons hetzelfde is overkomen.. Deze keer was het de beurt aan de mysterieuze vreemdeling om verrast te worden.. De gast zei stotterend dat die nu moest gaan en liep haastig naar de deur..

    Hij draaide om en zei: 'Ik denk dat jullie hier zo snel mogelijk weg moeten voordat jullie je andere kind verliezen.'


    wordt vervolgd..
    Four Arab countries reject oil embargo against Israel
    The United Arab Emirates, Saudi Arabia, Morocco, and Bahrain

    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==

  7. #37
    احب الجمال

    Reacties
    6.280
    02-01-2021

    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    mysterieuze dorp

    Aan de voet van een enorme berg lag een dorp van een paar huizen.. Hoewel er huizen waren, woonde hier niemand. İhsan ontdekte deze plek toen hij een baan ging zoeken.. İhsan woonde pas een half jaartje in de buurt van deze dorp met zijn vrouw Aisha en hun kinderen, Samet en Nur.. Ze bevonden zich weer in zo'n slechte situatie dat ze de huur van het huis niet meer konden betalen.. Na een lange tijd door de dorp te hebben gelopen, realiseerde hij zich dat er niemand was.. Hij dacht erover het gehuurde huis te verlaten en zich hier te vestigen.. Toen hij thuiskwam, vertelde hij dit idee aan zijn vrouw. Eerst waren ze er niet zo blij mee, maar later besloten ze dat het wel een goed idee was aangezien ze de huur niet meer konden betalen..

    De volgende dag leenden ze een auto en vestigden zich in die dorp.. Er was hier geen enkele kruidenier of persoon.. Het was een rustige plek met niemand.. s'nachts legden ze hun bedden op en sliepen.. Het was hier s'nachts erg koud.. Er waren geluiden van wilde dieren. Men kon hier niet leven ​​uit angst en kou..

    In de ochtend werd Aisha wakker en maakte het ontbijt klaar en ging haar man İhsan wakker maken, maar İhsan lag niet in zijn bed.. Aisha was erg verontrust want er was niemand in deze dorp.. Waar zou Ihsan heen kunnen gaan? Zijn vrouw Aisha was nogal nieuwsgierig.. Na een paar uur was het avond.. De kinderen vroegen naar hun vader.. Ondertussen duwde İhsan tegen de deur en ging naar binnen, zodra İhsan binnenkwam, vroeg zijn vrouw: "Waar was je?" Hij zei dat hij een baan ging zoeken. daarna waren de angsten en zorgen van zijn vrouw verdwenen..

    İhsan en zijn familie zouden hun tweede nacht in deze stad doorbrengen.. het weer was erg koud en overal bedekt met sneeuw. Toen Nur ochtend wakker werd en de sneeuw buiten zag, rende ze naar haar moeder en zei dat het buiten bedekt was met sneeuw.. Aisha liet haar kinderen niet buiten omdat ze bang was voor te veel sneeuw en in een dorp woonde waar niemand leefde..

    Nur ging naar buiten zonder toestemming van haar moeder.. Na een tijdje was het avond, maar Nur was er nog steeds niet.. Aisha was erg bang en begonnen haar met haar zoon samet te zoeken maar konden haar niet vinden..

    Toen haar man İhsan thuiskwam, was er niemand thuis, toen hij naar buiten ging, zag hij zijn zoon op afstand.. Hij ging haastig naar zijn zoon en vroeg hem: "Wat is er gebeurd?" Zijn zoon zei dat zijn zusje vermist was.. İhsan begon samen met z'n gezin te zoeken, maar de uren tikten en de inspanningen waren tevergeefs.. Het was bijna ochtend, maar Nur was nog steeds niet gevonden..

    İhsan belde in paniek de politie.. Tien, vijftien minuten later kwam de politie. De politie ging op zoek naar het meisje met getrainde honden.. Tien kilometer verderop vond de politie haar spoor.. Ze begonnen onmiddellijk de sneeuw op te graven en het meisje eruit te halen.. Toen ze het meisje onder de sneeuw vandaan haalden, was ze bevroren en kon ze niet ademen, toen mevrouw Aisha hoorde dat het meisje was overleden, viel ze flauw. Samet keek alsof hij niet begreep wat er aan de hand was.. İhsan toonde zijn pijn niet, maar hij bloedde van binnen..

    Een dag later besloot de familie hun enige dochter te begraven in de bossen tegenover het huis.. Toen ze het bos in gingen op zoek naar een geschikte plek, konden ze hun ogen niet geloven.. Er waren hier veel graven, kleine graven.. Ze dachten dat deze plek vroeger een begraafplaats was, maar waarom waren er alleen maar kindergraven? Ze vonden een geschikte plek en begonnen te graven. Terwijl İhsan het graf aan het graven was, raakte de schop een hard voorwerp.. Wat ze dachten dat het een steen was, was eigenlijk een groot pot. Toen ze de pot uit de grond haalden en ernaar keken, zagen ze dat er goud in zat. İhsan begroef zijn dochter in de grond en nam de pot mee naar huis..

    De volgende ochtend zag İhsan een voorbijganger tegenover zijn huis, waar hij hout ging hakken. De man leek verrast dat er iemand in de dorp was. Hij vroeg İhsan: "Wat doe jij hier?" Ihsan antwoordde dat we hier wonen en bood deze mysterieuze vreemdeling thuis iets aan.. De man vertelde dat er vroeger mensen in deze stad woonden.. Ihsan vroeg waar ze nu zijn? de man antwoorde: Toen enkele van hun kinderen stierven, begroeven ze hen in het bos aan de overkant, maar toen ze werden begraven, vonden ze kruiken vol goud op de plaats waar ze gingen graven en daarna vertrokken ze van hier zei hij..

    İhsan luisterde gefascineerd naar wat de man vertelde en zei dat ons hetzelfde is overkomen.. Deze keer was het de beurt aan de mysterieuze vreemdeling om verrast te worden.. De gast zei stotterend dat die nu moest gaan en liep haastig naar de deur..

    Hij draaide om en zei: 'Ik denk dat jullie hier zo snel mogelijk weg moeten voordat jullie je andere kind verliezen.'


    wordt vervolgd..


    Zit je ook hier fanta verhalen te vertellen, raap mij op

    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    FSA zijn voornamelijk Turkmeense strijders en een handje vol arabieren en koerden die zich verwant voelen met het Turks zijn

    Citaat Geplaatst door Stijnsansvarke Bekijk reactie
    Iedereen is vrouw
    die zich vrouw voelt ...