1. #676
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Het is net als die discussie tussen wetenschappers, niet alleen zij overigens, of er leven is na de dood. je kan het niet eenvoudig bewijzen dat het er is, evenmin kan je het uitsluiten dat het er niet is. conclusies zijn daarom altijd gebaseerd op 1 van de 2...of het is een voorlopige aanname totdat het tegendeel is bewezen of het is vanuit geloofsovertuiging.


    Daarbij heb je wetenschappers die denken bewijs te hebben gevonden en mensen die bij hun bijna-dood-ervaring iets mee gemaakt te hebben, of een combinatie daarvan... heeft vooral te maken met het feit dat de wetenschap het bewustzijn nog niet heeft kunnen classificeren. We weten dat het er is maar hoe het is... dat weet nog niemand...

  2. #677
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    die scenario's kan je in zo'n planetarium model simuleren...



    Als het model sterkgenoeg is gewoon de poten er vanaf halen en vastpinnen op de aarde... en kijken hoe het geheel in beweging is daaromheen. Ruimte is sowieso vacium dus gewicht en snelheid spelen geen rol

    of deze... in elk geval je begrijpt wat ik bedoel




    ik denk dat ik mezelf ook even eentje ga aanschaffen...

  3. #678
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    vooralsnog gaat men uit van het bestaande model maar dat houdt de wetenschappers niet tegen om het tegendeel te bewijzen zolang dat niet uitgesloten is. Het experiment van malcolm Bowden en vorig jaar nog verschenen boek van Edward Hendrie geven al aan hoe hot en recentelijk deze discussie is, te zien aan de stof dat het doet opwaaien, als is het alleen nog maar achter de deuren. En als klap op de vuurpijl komt nog eens een arabier zeggen dat de islam dat ook ziet. Tja, als je dat kunt weerleggen dan is het hele boek weerlegd en bestaat er ook niet iets als een God of een Hel (denk dat dit vooral de motivatie van velen is, en wellicht van jou ook)....
    Bowden , Hendrie zijn charlatans.

    Het bestaande model is bewezen. Hun fabeltjes zijn weerlegd. Inclusief diegene die je uit de Koran meent te kunnen afleiden.
    Het wel of niet bestaan van een god is daarbij irrelevant.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  4. #679
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Allaho a3lem...

  5. #680
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Heb je ooit al eens naar de maan of saturnus gekeken door een goeie telescoop?

    Kan je doen bij een sterrenwacht in de buurt.

    Als je denkt dat die hemellichamen ook plat zijn dan scheelt er waarschijnlijk iets aan jouw ogen.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  6. #681
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Bowden , Hendrie zijn charlatans.

    Het bestaande model is bewezen. Hun fabeltjes zijn weerlegd. Inclusief diegene die je uit de Koran meent te kunnen afleiden.
    Het wel of niet bestaan van een god is daarbij irrelevant.
    het enige wat bewezen is zijn de wisselende afstanden tussen de planeten, sterren en van alles in de ruimte. Meer dan dat is het niet.

  7. #682
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Heb je ooit al eens naar de maan of saturnus gekeken door een goeie telescoop?

    Kan je doen bij een sterrenwacht in de buurt.

    Als je denkt dat die hemellichamen ook plat zijn dan scheelt er waarschijnlijk iets aan jouw ogen.
    plat? ik heb nooit beweerd dat ze plat zijn, maar een goeie telescoop zou ik wel eens willen inderdaad... al is het alleen maar om de sterren te kijken...

  8. #683
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    het enige wat bewezen is zijn de wisselende afstanden tussen de planeten, sterren en van alles in de ruimte. Meer dan dat is het niet.
    Van ons zonnestelsel weet men van de belangrijkste lichamen de omloop, omloopsnelheid, posities relatief tov elkaar, ...
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  9. #684
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    plat? ik heb nooit beweerd dat ze plat zijn, maar een goeie telescoop zou ik wel eens willen inderdaad... al is het alleen maar om de sterren te kijken...

    Waarom dweep je dan met die flat-earthers en creationistische bible-thumpers?

    Saturnus door een telescoop is spectaculair! Heb lange tijd een dobson spiegeltelescoop van diameter 20 cm gehad. Voor 300€ heb je al een degelijk 2dehands exemplaar.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  10. #685
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Van ons zonnestelsel weet men van de belangrijkste lichamen de omloop, omloopsnelheid, posities relatief tov elkaar, ...
    ja maar de Melkweg draait ook om zijn as toch? ik denk dat dit feit dat alles ergens omheen draait het moeilijk maakt om vast te stellen wat nou om wat aan het draaien is. De melkwegen bij elkaar zullen ook weer ergens omheen draaien. Al die bewegingen geven dus geen uitsluitsel.

  11. #686
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Waarom dweep je dan met die flat-earthers en creationistische bible-thumpers?

    Saturnus door een telescoop is spectaculair! Heb lange tijd een dobson spiegeltelescoop van diameter 20 cm gehad. Voor 300€ heb je al een degelijk 2dehands exemplaar.

    ik weet niet wie dat zijn maar met mijn eerste reactie hier in de topic gaf ik al aan dat de aarde en de planeten rond moeten zijn.


    nog geen 3 maanden geleden had ik me daar een beetje in verdiept, welke telescopen zeg maar goed zijn. Heb je nu dan een andere telescoop? ik had een op YouTube gevolgd die automatisch gericht wordt op de ster of planeet waar je naar wilt kijken. Maar dat was wel een zeeg geavanceerde thuis telescoop.

  12. #687
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    one could as.....Stel de zon zou dan om de wereld draaine, waarom zou Allah het zo gewild hebben terwijl je in de eerste instantie anders gedacht zou hebben....


    Dit wordt waarschijnlijk de ontdekking van de eeuw als we (lees: de wetenschappers) er eindelijk uit zijn gekomen....

  13. #688
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Aan de andere kant kan je deze vers ook interpreteren als, en het zou ook niet tegenstrijdig zijn:
    "zij zweven elk in hun eigen baan."

    In het arabisch staat voor het woord "Zij" "Koellun", dat betekent eerder "allen" in plaats van alleen zij, de zon en de maan... daarmee zou je kunnen zeggen dat de aarde daar ook onder valt, net als de rest in het universum.

    Dus als nu blijkt dat de aarde om de zon draait dan heeft de koran dat niet tegengesproken want dan valt het binnen het woord "koellun". Blijkt dat de zon om de aarde draait, dan spreekt de koran dat niet tegen omdat hij gezwegen heeft over de begingen van de aarde.

  14. #689
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    ik weet niet wie dat zijn maar met mijn eerste reactie hier in de topic gaf ik al aan dat de aarde en de planeten rond moeten zijn.


    nog geen 3 maanden geleden had ik me daar een beetje in verdiept, welke telescopen zeg maar goed zijn. Heb je nu dan een andere telescoop? ik had een op YouTube gevolgd die automatisch gericht wordt op de ster of planeet waar je naar wilt kijken. Maar dat was wel een zeeg geavanceerde thuis telescoop.
    Je weet niet wie dat zijn maar je haalt ze wel aan ... ?

    Ik heb momenteel geen telescoop meer.
    Zo'n automatisch volgsysteem is wel bijzonder handig. Het compenseert de aardrotatie. Manueel is lastig. Je ziet het object zo uit beeld schuiven. Je moet constant bijstellen.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  15. #690
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    one could as.....Stel de zon zou dan om de wereld draaine, waarom zou Allah het zo gewild hebben terwijl je in de eerste instantie anders gedacht zou hebben....


    Dit wordt waarschijnlijk de ontdekking van de eeuw als we (lees: de wetenschappers) er eindelijk uit zijn gekomen....
    Let me break it to you ... het heliocentrische model werd mbt onze zonnestelsel door Copernicus wiskundig bevestigd in 1543.

    We zijn er dus al een tijdje geleden 'uitgekomen'.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein