1. #46
    Mocro

    Reacties
    504
    13-03-2010

    ik geloof alleen in mocros. en niet in andere mensen.

    wel heb ik nu een uitkering omdat de nederlanders mij niet geloven dat ik diploma's heb.

  2. #47
    MVC Lid

    Reacties
    332
    11-04-2010

    Citaat Geplaatst door Ave_Shaitan Bekijk reactie
    ik geloof alleen in mocros. en niet in andere mensen.

    wel heb ik nu een uitkering omdat de nederlanders mij niet geloven dat ik diploma's heb.
    Dat zal daar vast niet aan liggen hoor, een goede knipbeurt, beugel, en een scheerbeurt doet wonderen......

  3. #48
    ١٩&#1640

    Reacties
    54
    26-08-2004

    Citaat Geplaatst door Dezelfde Bekijk reactie
    Wat is dat voor suggestie?....
    mmmm, maar..... dan reageren ze toch eender?????

    Een jan gelooft eerder een jan dan een tarik, en een tarik gelooft een jan niet eerder, dan een Tarik,..... dus gelooft ie een tarik eerder.

    mmmm, jongleur....jongleuren( of is het w.w. jongleren?) met gelul.
    Scherp opgemerkt..Helaas is jouw eindconclusie niet waar want ik heb de twee namen onopgemerkt omgekeerd.
    Het moest dus zijn:
    Een jan gelooft eerder een Jan dan een Tarik, maar een Tarik gelooft niet eerder een Tarik dan een Jan....Zegt dat nou meer iets over een Jan of over een Tarik?

  4. #49
    ١٩&#1640

    Reacties
    54
    26-08-2004

    Citaat Geplaatst door Lastig Bekijk reactie
    Komt omdat een Piet zich superieur voelt tegenover een Tarik en een Tarik niet tegenover een Piet.
    Volgens mij is het gevoel van superioriteit meer een negatief iets dan positief...Maar jouw argument zou weleens waar kunnen zijn

  5. #50
    MVC Lid

    Reacties
    1.155
    19-03-2010

    Citaat Geplaatst door Jongleur Bekijk reactie
    Volgens mij is het gevoel van superioriteit meer een negatief iets dan positief...Maar jouw argument zou weleens waar kunnen zijn
    Dat denk ik ook maar daar mee maakt men zich niet geliefd

  6. #51
    ١٩&#1640

    Reacties
    54
    26-08-2004

    Citaat Geplaatst door guusdeflater Bekijk reactie
    Dat denk ik ook maar daar mee maakt men zich niet geliefd
    Dat klopt, misschien is het een idee voor jou om daar onderzoek naar te verrichten.."Wat maakt een Marokkaan geliefder?"

  7. #52
    ١٩&#1640

    Reacties
    54
    26-08-2004

    Citaat Geplaatst door Anne33 Bekijk reactie
    ik denk dat ik het onderzoek ga opvragen bij de uni
    ik wil weten hoe hij tot deze conclusie is gekomen
    in het kader van nutteloze informatie ben ik toch nieuwsgierig wat de methodiek was
    Het onderzoek is gepubliceerd, zie http://arno.uvt.nl/show.cgi?fid=99392

  8. #53
    MVC Lid

    Reacties
    55
    13-04-2010

    Citaat Geplaatst door Redactie Bekijk reactie
    Nederlanders zijn eerder overtuigd door mensen uit eigen cultuur, Marokkaanse Nederlanders echter niet, zo laat een onderzoek zien.

    Jan gelooft eerder Jan dan Tarik, maar Tarik gelooft Tarik niet meer dan Jan.

    De laatste jaren zijn de verhoudingen tussen moslims en niet-moslims in Nederland aangetast. Factoren als de beruchte aanslagen in New York en negatieve beeldvorming hebben hieraan bijgedragen. Onderzoekers aan de Universiteit van Tilburg vroegen zich af of Marokkanen in Nederland last hebben van 'guilt by association' in die zin dat Marokkaanse Nederlanders door autochtone Nederlanders in beginsel als minder geloofwaardig of betrouwbaar worden ervaren dan autochtone Nederlanders.

    Uit onderzoek naar het leesgedrag van masterstudent Geesteswetenschappen Tarik Baamier blijkt dat inderdaad het geval te zijn: autochtoon-Nederlandse proefpersonen die zich betrokken voelen bij het tekstonderwerp vinden een argumentatieve tekst van een autochtone Nederlander geloofwaardiger dan die van een Marokkaans-Nederlandse bron.
    Baamier manipuleerde teksten afkomstig uit Nederlandse kranten zodanig dat ze toe waren te schrijven aan ofwel een bron van autochtoon-Nederlandse afkomst, ofwel van Marokkaans-Nederlandse afkomst. Aan proefpersonen uit dezelfde2 bevolkingsgroepen vroeg hij vervolgens een oordeel over de geloofwaardigheid van de argumentatie en de competentie van de bron.

    Volgens recente inzichten over tekstbegrip bepaalt interesse in het onderwerp hoe lezers een tekst verwerken. Zijn ze geinteresseerd, dan beoordelen ze de argumenten inhoudelijk. Zijn ze niet geïnteresseerd, dan zullen andere, niet-inhoudelijke factoren zoals bron, lettertype, toon, etc. belangrijker zijn. De verwachting was daarom dat een vooroordeel over een andere bevolkingsgroep vooral zou moeten blijken bij lezers die minder inhoudelijk naar de argumentatie kijken.
    Maar wat blijkt?: ook betrokken autochtone Nederlanders vinden de eigen-cultuur bron geloofwaardiger dan een Marokkaanse bron. Waar verwacht werd dat betrokken lezers zich zouden richten op de inhoud van de argumentatie, laten ook betrokken autochtone Nederlanders zich leiden door wie het artikel geschreven heeft, de bron.

    Opvallend in dit experiment is dat Marokkaans-Nederlandse lezers de teksten toegeschreven aan de eigen-cultuurgroep niet geloofwaardiger vinden dan die van autochtone Nederlanders. De vraag die dit onderzoek nu weer oproept is: hoe is het gesteld met het vertrouwen van Marokkaanse Nederlanders in elkaar?

    Wereldjournalisten.nl
    De huisnegermentaliteit van allochtonen zit er dus nog steeds in.

  9. #54
    MVC Premium

    Reacties
    1.645
    30-12-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Is niet waar Ik ben wel geloofwaardig hoor mensen alleen deze Tarik

  10. #55
    ....

    Reacties
    119
    02-12-2008

    ik geloof eerder een moslimbroeder dan een ongelovige hollander maarja

  11. #56
    MVC Lid

    Reacties
    13
    23-11-2008

    Baamier manipuleerde teksten afkomstig uit Nederlandse kranten zodanig dat ze toe waren te schrijven aan ofwel een bron van autochtoon-Nederlandse afkomst, ofwel van Marokkaans-Nederlandse afkomst.


    Weet iemand WAT ze dan precies gemanipuleerd hebben?? Intelligentie, kennis, nauwkeurigheid etc. zijn niet toe te schrijven aan afkomst maar aan de persoon zelf. Afkomst is maar een soort "toeval" vind ik, je hebt het van te voren niet voor het kiezen waar je ouders zich vestigen.... Achterlijk onderzoek naar mijn mening.

  12. #57
    Ambtenaar 2.0

    Reacties
    520
    30-08-2004

    Citaat Geplaatst door TYGER Bekijk reactie
    Ik geloof ook eerder een Jan dan een Tarik.
    Ik geloof ook eerder een Melissa dan een Malika

  13. #58
    Madridista

    Reacties
    137
    18-01-2010

    ik vertrouw niemand

  14. #59
    ...

    Reacties
    17.024
    17-02-2007

    MVC Premium MVC Premium
    cultuur bestaat helemaal niet
    (ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻

  15. #60
    ١٩&#1640

    Reacties
    54
    26-08-2004

    Citaat Geplaatst door Karima_bd Bekijk reactie

    Weet iemand WAT ze dan precies gemanipuleerd hebben?? Intelligentie, kennis, nauwkeurigheid etc. zijn niet toe te schrijven aan afkomst maar aan de persoon zelf. Afkomst is maar een soort "toeval" vind ik, je hebt het van te voren niet voor het kiezen waar je ouders zich vestigen.... Achterlijk onderzoek naar mijn mening.
    Volgens mij is dat al benoemd:
    "... manipuleerde argumentatieve teksten afkomstig uit Nederlandse kranten zodanig dat ze toe waren te schrijven aan ofwel een bron van autochtoon-Nederlandse afkomst, ofwel van allochtoon-Nederlandse afkomst, namelijk Marokkaans"...
    Hieruit kan ik afleiden dat alleen de namen zijn gemanipuleerd. Dat betekent dat eventuele verschillen alleen toe te schrijven waren aan een Nederlandse of Marokkaanse naam..Dat betekent dus dat de artikelen geheel overeenkomen, behalve dan de naam..

    En afkomst is geen soort "toeval"..Dit is 50.000 jaar voor de schepping bepaalt.