1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    2.465
    07-11-2014

    Vaak zit diegene waar op men boos ( vooral bij familieleden) is ook ermee.....maar door koppigheid laat men dat niet blijken !

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    6.605
    27-02-2008

    Citaat Geplaatst door Groene_Kreeft Bekijk reactie
    Sommige wonden zijn te diep om goed geheeld te zijn. In dat geval is het beter om die met rust te laten. Want ook al vergeven we, we vergeten nooit. Ik vraag me dan af of het echt vergeven is als de herinnering eraan nog pijn doet. Ik heb ook totaal verbroken met iemand die ik ook nooit meer wil zien. Zij is geen familie en ik heb geen verplichting naar haar toe. Dat maakt het voor mij makkelijker om alle contact te breken. En vergeven doe ik maar ik betrap mezelf erop dat het vergeving van de tong en verstand is maar niet van het hart.
    Ik heb er vrede mee en heb idd veel meer rust.
    Maar in geval van sm is toch ander verhaal, het is de moeder van je man, de oma van je kinderen. Omwille van hen moet die contact blijven. Jij hoeft er niet bij te zijn. Laat het rusten, misschien toch nog meer tijd gunnen...

    Dat is makkelijker om afstand van een vreemde te nemen. Afstand van familie is moeilijker omdat je makelijk geconfronteerd wordt met gebeurtenissen. Ik dacht dat mijn wonden zouden helen. Maar ze worden maar dieper.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    2.465
    07-11-2014

    Diep...diep van binnen wil iedereen eigenlijk het met elkaar goed maken !

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    1.317
    29-01-2009

    Citaat Geplaatst door san_rayane Bekijk reactie
    Dat is makkelijker om afstand van een vreemde te nemen. Afstand van familie is moeilijker omdat je makelijk geconfronteerd wordt met gebeurtenissen. Ik dacht dat mijn wonden zouden helen. Maar ze worden maar dieper.
    Zij is de vrouw van mn broer dus haar bestaan kan ik helaas niet volledig negeren. Hamdolillah 3ala kolli 7al. Jouw reactie vertelt me dat je er nog niet open voor staat. Laat het rusten.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    6.605
    27-02-2008

    Citaat Geplaatst door citroencake Bekijk reactie
    Vaak zit diegene waar op men boos ( vooral bij familieleden) is ook ermee.....maar door koppigheid laat men dat niet blijken !
    Ik heb vernomen dat zij er ook mee zit. Ze probeerd alles in andermans schoenen te schuiven. (Andere schoondochter) ik geloof er gwen snars van. Een vos verleerd zijn streken niet.
    Mijn 4 lieve prinsjes, mamma houdt zoveel van jullie.


    mijn lieve pappa, je blijft voor eeuwig een plaats in mijn hart hebben.... Ik hou zoveel van jou...allah irahmak...

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    6.605
    27-02-2008

    Citaat Geplaatst door Groene_Kreeft Bekijk reactie
    Zij is de vrouw van mn broer dus haar bestaan kan ik helaas niet volledig negeren. Hamdolillah 3ala kolli 7al. Jouw reactie vertelt me dat je er nog niet open voor staat. Laat het rusten.
    Dat gaat idd moeilijk. Ik sta er nog niet voor open. En wil het ook niet. Ik ben gewoon bang voor de gevolgen. Met de jarenheb ik een kort lontje gekregen. Voorheen kon ik nog wel wat hebben.
    Mijn 4 lieve prinsjes, mamma houdt zoveel van jullie.


    mijn lieve pappa, je blijft voor eeuwig een plaats in mijn hart hebben.... Ik hou zoveel van jou...allah irahmak...

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    7.563
    31-12-2014

    Citaat Geplaatst door san_rayane Bekijk reactie
    Wie kan hier iemand makkelijk vergeven? Ik heb na zoveel jaar mijn best gedaan om te leren los laten. Zonder resultaat ik kan degene niet eens in de ogen aankijken. Ik heb een trauma behandeling ondergaan zonder resultaat. Soms wil ik mij erover heen slepen en het verleden proberen los te laten. Maar zodra ik weer nadenk en bedenk dat als je die persoon weer in je leven toelaat. Weer je leven overhoop kan gooien. Ik heb mijn zoons hier nooit in betrokken. Maar ik merk dat ze met de jaren vragen beginnen te stellen. Ze kunnen zich een hoop nog herinneren. Vergeef je een persoon die je leven in behoorlijk overhoop heeft gegooid in het verleden makkelijk?
    Salaam alaykum

    Vergeven deed ik vroeger niet zo snel ,nu wel alhamdoulillah.
    Vergeven wilt niet zeggen dat je de persoon zijn fouten goed keurt ,nee maar dat je gewoon vrede wilt.
    Allah swt houdt van degenen die vergeven .
    En Allah swt houdt niet van degenen die zijn famliebanden verbreekt .
    Ik zou mezelf niet lang toelaten om zo hard te worden.
    Ik denk dat het je goed zou doen ts.
    Om toch the bigger person te zijn
    Je hoeft geen beste vriendinnen te worden ,maar gewoon met feestgelegenheden en familie bezoekjes (silaat arahiem )op een respectvolle manier met elkaar omgaan.
    Allahi gawan

    fi amaani Allah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  8. #23
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door betuls Bekijk reactie
    Salaam alaykum

    Vergeven deed ik vroeger niet zo snel ,nu wel alhamdoulillah.
    Vergeven wilt niet zeggen dat je de persoon zijn fouten goed keurt ,nee maar dat je gewoon vrede wilt.
    Allah swt houdt van degenen die vergeven .
    En Allah swt houdt niet van degenen die zijn famliebanden verbreekt .
    Ik zou mezelf niet lang toelaten om zo hard te worden.
    Ik denk dat het je goed zou doen ts.
    Om toch the bigger person te zijn
    Je hoeft geen beste vriendinnen te worden ,maar gewoon met feestgelegenheden en familie bezoekjes (silaat arahiem )op een respectvolle manier met elkaar omgaan.
    Allahi gawan

    fi amaani Allah

    Mooi verwoord.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    55
    10-12-2013

    De boodschapper van Allah (sallallahu 'alaihi wasallam) zat in een vergadering met de Sahabah toen hij naar de ingang keek en zei, “Een man van het Paradijs komt eraan”. Op dat moment betrad iemand, die erg gewoon leek, de moskee waar ze zaten. Een Sahabi was nieuwsgierig waarom de Profeet dit zei. Dus volgde hij de man naar zijn huis. Deze Sahabi vertelde de man dat hij een reiziger was en verbleef als gast. Voor drie dagen zag de Sahabi niets ongewoons, dus uiteindelijk vertelde hij de man wat de Profeet zei en vroeg hem wat er zo speciaal was. De man dacht een lange tijd na en zei, “Er zou een ding zijn --- Ik vergeef iedereen en slaap met een rein hart voordat ik ga slapen elke nacht.

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    1.789
    17-01-2013

    Lieve ts, ik heb je verhalen ook gelezen en ik.voel je pijn omdat ik ook zoveel met me schoonfamilie heb meegemaakt en ik herken ook wat je zegt over dat je nu harder bent.
    Ik heb wel afstand genomen maar je zit er toch aan vast.
    Ik heb in me leven nog niet zulke vreemde mensen gezien me schoonmoeder is zo gemeen gewoon niet in woorden uit te leggen.
    Ik zie ze eens in de zoveel tijd en praat ik haast niet en ben ik weer weg.
    Ik voel hun negatieve energie van ver , haat opmerkingen, haar roddels etc. Zelfs haar eigen zussen snappen er niks van ...

    Maar goed bij mij is er ook met mijn man en mij ook veel aan de hand maar ik geef vooral nu de tijd aan me kids en me moeder die zijn voor mij alles nu

    Ik wou je zeggen dat ik je begrijp en dat ik je heel veel.sabr toe wens .
    "Het leven is niet makkelijk maar Allah swt zal me helpen "
    Gebruikers horia en souad

  11. #26
    Test: 1-2-3

    Reacties
    5.038
    05-10-2008

    Citaat Geplaatst door horia20 Bekijk reactie
    Lieve ts, ik heb je verhalen ook gelezen en ik.voel je pijn omdat ik ook zoveel met me schoonfamilie heb meegemaakt en ik herken ook wat je zegt over dat je nu harder bent.
    Ik heb wel afstand genomen maar je zit er toch aan vast.
    Ik heb in me leven nog niet zulke vreemde mensen gezien me schoonmoeder is zo gemeen gewoon niet in woorden uit te leggen.
    Ik zie ze eens in de zoveel tijd en praat ik haast niet en ben ik weer weg.
    Ik voel hun negatieve energie van ver , haat opmerkingen, haar roddels etc. Zelfs haar eigen zussen snappen er niks van ...

    Maar goed bij mij is er ook met mijn man en mij ook veel aan de hand maar ik geef vooral nu de tijd aan me kids en me moeder die zijn voor mij alles nu

    Ik wou je zeggen dat ik je begrijp en dat ik je heel veel.sabr toe wens .
    Allah ysahal 3liekoem. De focus naar je kinderen en je moeder verleggen is een goede manier om met dat andere negatieve te dealen. Allahyauwnak..
    De Profeet zei: "Als je geen schaamte kent, doe dan wat je wilt.

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    7.563
    31-12-2014

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Mooi verwoord.
    Yazaak Allah gairan
    Lief
    xxx
    fi amaani Allah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  13. #28
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Vroeger dacht ik ook...veegeven..be the biggee one...toen kende ik in mijn leven nog geen door en door verdorven mensen. Ze zullen nooit rusten met hun gedoe...never...even lijkt het normaal en daar gaan we weer. Verschillende kansen gehad. Soms moet je zeggen tot hier en niet verder.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    3.769
    14-02-2011

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Vroeger dacht ik ook...veegeven..be the biggee one...toen kende ik in mijn leven nog geen door en door verdorven mensen. Ze zullen nooit rusten met hun gedoe...never...even lijkt het normaal en daar gaan we weer. Verschillende kansen gehad. Soms moet je zeggen tot hier en niet verder.
    +
    Being a Muslim is about changing yourself, Not changing Islam.
    Dubai gebouwd op Slaven.https://m.youtube.com/watch?v=gMh-vlQwrmU

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    1.956
    19-06-2008

    Dit is het moeilijkste wat je kunt doen.. denk ik (persoonlijk)
    Misschien dat er daarom zo'n grote beloning voor is.


    Had je maar een reset knop, dat alle slechte herinneringen gewist konden worden..
    the best things are free