1. #91
    sP/rebelle

    Reacties
    2.842
    27-08-2010

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Iedereen die aan de vereisten gesteld voor een functie voldoet kan worden aangenomen.
    Afkomst speelt geen rol.
    Dus ook een moslim man of vrouw, geen enkel probleem.
    Inderdaad, als ze nou hoofddoek draagt of niet, zolang ze op een correcte wijze de wet toepast voor mij geen enkel probleem. Ik zou er zelfs me petje nog voor afdoen, voor de lef.
    Dat hoofddoekje maak er haar niet minder "agente" om.
    Maar ik denk dat daar juist het probleem ligt. .. oei een agente, zo gekleed, die gaat de wet op eigen manier toepassen, die aanvaarden we niet. Dan ben je als maatschappij niet goed bezig. Geef iedereen zijn kansen om zich te ontplooien ongeacht.
    ~~~~ Never stand begging for that which you have the power to earn. ~~~~

  2. #92
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door Ma-at Bekijk reactie
    Inderdaad, als ze nou hoofddoek draagt of niet, zolang ze op een correcte wijze de wet toepast voor mij geen enkel probleem. Ik zou er zelfs me petje nog voor afdoen, voor de lef.
    Dat hoofddoekje maak er haar niet minder "agente" om.
    Maar ik denk dat daar juist het probleem ligt. .. oei een agente, zo gekleed, die gaat de wet op eigen manier toepassen, die aanvaarden we niet. Dan ben je als maatschappij niet goed bezig. Geef iedereen zijn kansen om zich te ontplooien ongeacht.
    Je blijft voorbij gaan aan de kern van de zaak Ma-at. Voor het uitoefenen van die functie is het nodig dat iedereen tijdens het werk het voorgeschreven uniform draagt.
    Wie dat weigert kan de baan dus niet krijgen.

    De hoofddoek is geen kledingstuk in de zin van het woord, maar een uiting van een bepaald geloof.
    Jaren geleden is al beslist dat overheidsfunctionarissen - zoals agenten, maar ook Officieren van Justitie, rechters in hun ambtsuitoefening neutraal moeten zijn.
    Niet hun geloof uitdragen.

    N.a.v. de zoveelste poging om toch de hoofddoek toe te laten bij het uniform is in het Parlement al direct door diverse partijen van links tot rechts dat hier niet aan kan worden getornd.
    Een duidelijke meerderheid.

    Zo liggen de zaken dus.

  3. #93
    sP/rebelle

    Reacties
    2.842
    27-08-2010

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Je blijft voorbij gaan aan de kern van de zaak Ma-at. Voor het uitoefenen van die functie is het nodig dat iedereen tijdens het werk het voorgeschreven uniform draagt.
    Wie dat weigert kan de baan dus niet krijgen.

    De hoofddoek is geen kledingstuk in de zin van het woord, maar een uiting van een bepaald geloof.
    Jaren geleden is al beslist dat overheidsfunctionarissen - zoals agenten, maar ook Officieren van Justitie, rechters in hun ambtsuitoefening neutraal moeten zijn.
    Niet hun geloof uitdragen.

    N.a.v. de zoveelste poging om toch de hoofddoek toe te laten bij het uniform is in het Parlement al direct door diverse partijen van links tot rechts dat hier niet aan kan worden getornd.
    Een duidelijke meerderheid.

    Zo liggen de zaken dus.
    Nee Joosje ik ga aan niets voorbij, bij mij telt integratie waar we zo om schreeuwen, maar ze wel ondertussen in alles beperken.
    Hoe de zaken bij de regering ook liggen, anders denkenden moeten ook hun kansen krijgen in de maatschappij, ongeacht hoofddoek of niet. Zelfs al is het iemand met een keppeltje. Iedereen verdient gelijke kansen. Anders zijn we verkeerd bezig.
    ~~~~ Never stand begging for that which you have the power to earn. ~~~~

  4. #94
    MVC Lid

    Reacties
    9.767
    15-04-2016

    Ik ben persoonlijk fan van zowel meer vrouwelijke agenten als meer 'allochtone' agenten, zeker in de grote steden.
    Onderzoeken genoeg die aantonen dat dit bijdraagt aan minder incidenten, maar hoe je het ook wendt of keert een hoofddoek is een religieus symbool en deze zijn bij wet niet toegelaten in die functiie.
    Dat is een hele simpele zaak, of die wet verandert zou moeten worden is veel ingewikkelder.
    Normaal gesproken worden wetten aangepast als de mores in een land verandert .
    Persoonlijk heb ik niet het idee dat een meerderheid in Nederland wil dat religieuze symbolen wel toegelaten zouden moeten worden in deze, maar daar zou dan eens onderzoek naar gedaan moeten worden.

    Ik denk niet dat een moslima met een hoofddoek geen goede agente kan zijn.
    Zij kan net zo goed geschikt zijn als elke ander, maar het punt ligt wat dieper.
    Als je dit wel toelaat zet je een precedent voor andere meer zorgelijke zaken die scheiding van kerk en staat kunnen bedreigen.
    Dat is waarom ik momenteel in ieder geval nog geen voorstander van het toelaten van het dragen van een hoofddoek als agente, hoewel ik dit toelaten an sich niet als een probleem zie.

    Citaat Geplaatst door DrWho Bekijk reactie
    Als jij er geen vertrouwen in hebt, dan is dat jouw probleem. Een donkere man kan ook minder vertrouwen hebben in een blanke agent. Of een Marokkaan. Dat is ook hun probleem.
    Vertrouwen hebben in iets, is subjectief.
    Zeker waar, des te meer reden je als politie alles moet proberen uniformiteit uit te stralen.....

    Citaat Geplaatst door Ma-at Bekijk reactie
    Ik vind van niet, trouwens hier in Belgie loopt een gelijkaardig voorstel van Hans Bonte.
    Zowiezo moet je capaciteit laten primeren, wat je in de dagelijkse samenleving toelaat moet je hogerop niet gaan weren. Dat is met 2 maten meten.
    In de samenleving wordt heel veel toegelaten wat je echt niet in het apparaat met het geweldsmonopolie wilt zien.
    Ik denk niet dat ik voorbeelden hoef te noemen.

  5. #95
    sP/rebelle

    Reacties
    2.842
    27-08-2010

    @MikeH waarom een man wel en een vrouw niet?
    Tewijl in sommige bemiddelings zaken een vrouw al meer overtuigende kracht heeft.
    Je moet me de proeven niet leren kennen
    Zie je al moslimas die geen gevechts sporten doen, komt allemaal op hetzelfde neer.
    Telkens is het maar een vrouw met een hoofddoek....en die hoofddoek daar vallen de meeste over.
    ~~~~ Never stand begging for that which you have the power to earn. ~~~~

  6. #96
    MVC Lid

    Reacties
    9.767
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Ma-at Bekijk reactie
    @MikeH waarom een man wel en een vrouw niet?
    Tewijl in sommige bemiddelings zaken een vrouw al meer overtuigende kracht heeft.
    Je moet me de proeven niet leren kennen
    Zie je al moslimas die geen gevechts sporten doen, komt allemaal op hetzelfde neer.
    Telkens is het maar een vrouw met een hoofddoek....en die hoofddoek daar vallen de meeste over.
    Een man wel wat?
    Agent worden? Mag een vrouw ook.

    Het gaat mij niet om een hoofddoek, heb ik geen enkele moeite mee hoewel ik het niet zou doen maar dat is totaal onbelangrijk.
    Een man mag ook geen religieuze uitingen dragen.

    Ik snap niet wat je precies bedoelt verder.

  7. #97
    sP/rebelle

    Reacties
    2.842
    27-08-2010

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Een man wel wat?
    Agent worden? Mag een vrouw ook.

    Het gaat mij niet om een hoofddoek, heb ik geen enkele moeite mee hoewel ik het niet zou doen maar dat is totaal onbelangrijk.
    Een man mag ook geen religieuze uitingen dragen.

    Ik snap niet wat je precies bedoelt verder.
    Laat die hoofddoek dan maar een nevenstaande functie hebben, zolang de bekwaamheid er maar is.
    ~~~~ Never stand begging for that which you have the power to earn. ~~~~

  8. #98
    MVC Lid

    Reacties
    9.767
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Ma-at Bekijk reactie
    Laat die hoofddoek dan maar een nevenstaande functie hebben, zolang de bekwaamheid er maar is.
    Welke functie stel je voor?
    Administratie of zo?

  9. #99
    MVC Lid

    Reacties
    1.208
    18-04-2014

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Ik ben persoonlijk fan van zowel meer vrouwelijke agenten als meer 'allochtone' agenten, zeker in de grote steden.
    Onderzoeken genoeg die aantonen dat dit bijdraagt aan minder incidenten, maar hoe je het ook wendt of keert een hoofddoek is een religieus symbool en deze zijn bij wet niet toegelaten in die functiie.
    Dat is een hele simpele zaak, of die wet verandert zou moeten worden is veel ingewikkelder.
    Normaal gesproken worden wetten aangepast als de mores in een land verandert .
    Persoonlijk heb ik niet het idee dat een meerderheid in Nederland wil dat religieuze symbolen wel toegelaten zouden moeten worden in deze, maar daar zou dan eens onderzoek naar gedaan moeten worden.

    Ik denk niet dat een moslima met een hoofddoek geen goede agente kan zijn.
    Zij kan net zo goed geschikt zijn als elke ander, maar het punt ligt wat dieper.
    Als je dit wel toelaat zet je een precedent voor andere meer zorgelijke zaken die scheiding van kerk en staat kunnen bedreigen.
    Dat is waarom ik momenteel in ieder geval nog geen voorstander van het toelaten van het dragen van een hoofddoek als agente, hoewel ik dit toelaten an sich niet als een probleem zie.


    Zeker waar, des te meer reden je als politie alles moet proberen uniformiteit uit te stralen.....


    In de samenleving wordt heel veel toegelaten wat je echt niet in het apparaat met het geweldsmonopolie wilt zien.
    Ik denk niet dat ik voorbeelden hoef te noemen.
    Uniformiteit straal je uit door je uniform te dragen.

  10. #100
    MVC Lid

    Reacties
    1.208
    18-04-2014

    Citaat Geplaatst door No-No Bekijk reactie
    Je weet niet dat het tot nu toe geeoon wettelijk verboden is
    Om religieuze uitingen te dragen bij de politie.
    Dat zie ik niet snel veranderen.
    Het politiekorps in Amsterdam wil er mogelijk mee starten. Dus ik hoop dat het snel gebeurt.

  11. #101
    MVC Lid

    Reacties
    9.767
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door DrWho Bekijk reactie
    Uniformiteit straal je uit door je uniform te dragen.
    Niets meer en niets minder inderdaad.

  12. #102
    sP/rebelle

    Reacties
    2.842
    27-08-2010

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Welke functie stel je voor?
    Administratie of zo?
    Nee zeker niet, maar moet kunnen, of je gaat voor de functie of niet, binnen de opleiding heb je keuzes of veldwerk of bureel werk.
    Doch ook wel mits overal inzetbaar. En die keuze kunnen ze maken.
    ~~~~ Never stand begging for that which you have the power to earn. ~~~~

  13. #103
    MVC Lid

    Reacties
    9.767
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Ma-at Bekijk reactie
    Nee zeker niet, maar moet kunnen, of je gaat voor de functie of niet, binnen de opleiding heb je keuzes of veldwerk of bureel werk.
    Doch ook wel mits overal inzetbaar. En die keuze kunnen ze maken.
    Uiteraard, maar nogmaals, voorlopig althans en ik zie dat ook niet snel veranderen, zonder vertoon van religieuze uitingen, man of vrouw.

    Het argument dat je met hoofddoek of welke andere religieuze uiting gewoon een goede agente kunt zijn, gaat niet op ten opzichte van uniformiteit en neutraliteit in deze.

  14. #104
    sP/rebelle

    Reacties
    2.842
    27-08-2010

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Uiteraard, maar nogmaals, voorlopig althans en ik zie dat ook niet snel veranderen, zonder vertoon van religieuze uitingen, man of vrouw.

    Het argument dat je met hoofddoek of welke andere religieuze uiting gewoon een goede agente kunt zijn, gaat niet op ten opzichte van uniformiteit en neutraliteit in deze.
    We leven wel in een multi culturele samenleving, we willen moslims erbij betrekken, we willen ze in het korps, maar gaan dan een simpel probleem lijk een hoofddoek niet aanvaarden, alles lijkt een probleem te zijn, doch de problemen zijn wij die het niet aanvaarden.
    In mijn beroep moet ik niet selectief zijn, zo leer je ook mensen aanvaarden om wie ze zijn, om wat ze zijn, ongeacht.
    Van dat standpunt ga ik altijd uit. Een mens is een mens ... ik zie graag alle mensen. Sorry.
    ~~~~ Never stand begging for that which you have the power to earn. ~~~~

  15. #105
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Ma-at Bekijk reactie
    We leven wel in een multi culturele samenleving, we willen moslims erbij betrekken, we willen ze in het korps, maar gaan dan een simpel probleem lijk een hoofddoek niet aanvaarden, alles lijkt een probleem te zijn, doch de problemen zijn wij die het niet aanvaarden.
    In mijn beroep moet ik niet selectief zijn, zo leer je ook mensen aanvaarden om wie ze zijn, om wat ze zijn, ongeacht.
    Van dat standpunt ga ik altijd uit. Een mens is een mens ... ik zie graag alle mensen. Sorry.
    Beter van niet geloof me. Politiekorps is geen prettige plek voor Moslims.
    Heavy