1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    162
    15-01-2016

    We're just friends. (Waargebeurd)

    Hallo dames en heren,

    Ik ben Sarah , 20 bijna 21 jaar. Ik ben half Marokkaans. In me leven is er heel veel gebeurd en graag wil ik me hart luchten door alles hier te plaatsen in een verhaal vorm. Mocht er vragen zijn kunnen jullie ze altijd stellen.


    'Mama nee laat me niet los !' tranen vloeide over haar wangen. 'Mijn dochter dit de beste keuze , ik kan niet voor je zorgen' Ze liet me hand los en ze namen me mee , de mensen die ik tot dag van vandaag verafschuw.

    Ik werd helemaal bezweet wakker. 'Liefje? gaat het?' vroeg Nanny het hoofd van het pleeghuis. 'Ik had een nachtmerrie' Ze bracht me een glas water en verliet mijn kamer die ik deelde met Elif. Ik werd aantal jaren geleden meegenomen door de kinderbescherming. Ik dacht na over alles. Ik probeerde in slaap te vallen , maar de slaap kon me niet vatten. 'Wakker worden !' schudde Elif me heen en weer. 'Jaa.. ' kreunde ik zachtjes. Ik had altijd al een issue met opstaan, had er zo'n hekel aan. Het liefst bleef ik nog een aantal uren in bed liggen. 'Nordin is hier, hij wilt je zien' Meteen stond ik rechtop en keek naar mezelf in de spiegel. 'Ik zie er niet uit, zeg dat hij wat later moet komen' Hij kwam al binnen lopen. Hij gaf me een knuffel en vroeg me hoe het ging. 'Het gaat goed hoor en met jou?' Hij knikte lief. Ik voelde me hart bonken in me keel. 'Pas op dat Nanny je niet ziet' zei Elif zachtjes en we hoorde het getik van de hakjes van Nanny. Nordin sprong meteen van het raam. Hij wilt namelijk zn plek als stagiar niet verliezen.

    'Dames maak jullie klaar we gaan zo ontbijten' riep ze vanuit de deur. Vandaag mochten we een vrije keuze maken. Je mag het pas als je boven de 16 bent. Ik had het geluk dat ik pas 16 was geworden , daarvoor mocht ik nergens naar toe , alleen met begeleiding. Tijdens het ontbijt viel er een ongemakkelijke stilte, normaliter was iedereen spraakzaam , maar precies vandaag waren ze zo stil dat je een krekel kon horen. Elif verbrak de stilte. 'Wat gaan jullie vandaag allemaal doen?' Ik begon. 'Ik ga iets leuks doen met me beste vriend' Elif begon nep te hoesten. Nanny keek ons met een nieuwsgierige blik aan. 'Sarah vertel eens wat meer over die beste vriend' Ik dacht hardop na. Als er erachter kwam dat het Nordin is , dan kan hij z'n opleiding vergeten. Ik wil dat niet op me geweten hebben. ‘Je kent hem niet’ Elif schoot in de lach en de rest aan tafel ook.
    ‘Aangezien ik het hier voor het zeggen heb wil ik hem best leren kennen’ Elif viel op de grond van het lachen. Ik voelde me ongemakkelijk en probeerde mezelf uit deze situatie te redden. ‘Hij woont heel ver, dus dat is niet mogelijk’ Nanny keek me doordringend aan. Ik durfde haar niet in de ogen aan te kijken. Ze wist wanneer we logen. ‘Oh oke wat jammer, doe hem de groetjes’ Ze stond op en ik voelde me ademhaling weer op gang komen.

    ‘Zie ik er goed uit?’ vroeg ik aan Elif terwijl ik onzeker naar mezelf in de spiegel keek. ‘Je ziet er prachtig uit, oogverblindend niet zo onzeker’ Ik hield echt veel van Elif. We zijn op het zelfde moment hier geplaatst en sinds kleins af aan zijn we dikke vriendinnen. Ik zou haar voor geen goud willen verliezen. Ik kreeg een smsje binnen.

    Lieverd ik wacht buiten op je

    Snel trok ik me schoenen aan en liep twee straten verder, zodat niemand ons zou opmerken. Ik zag hem naar me toe rijden. Ik voelde de vlinders in me buik fladderen doordat ik zo dicht bij hem zat. Ik snoof zn parfum. ‘Hey Saartje hoe is het?’ Ik keek hem aan. ‘Goed hoor en met jou? Hij knikte en reed Brabant uit. Elif stuurde me nog een smsje en wenste me veel succes. ‘Wat wil je doen? Eerst eten of eerst de stad in een filmpje pakken ?’ Ik dacht na. ‘Je mag het zelf weten Nour’ Hij schudde zn hoofd. ‘Nee jij mag het zeggen !’ Het kon me niets schelen wat we deden, zolang ik maar dicht bij hem zat.

    ‘De film was leuk he?’ Hij gaf me een speelse duwtje. Ik duwde hem keihard terug waardoor hij op de grond viel. ‘Oh sorry Nour dat was niet de bedoeling’ Alle mensen om ons heen begonnen naar ons te kijken. Typisch we waren in Utrecht. ‘Geeft niet , je bent wel sterk Saar’ Hij voelde aan me armen , het zorgde ervoor dat me adem bij me ging stokken. Ik kon niet wachten tot hij me de zijne zou maken. Tot hij me officieel als zn vriendin zou vragen. Zou hij me wel leuk vinden? Of blijven we gewoon vrienden.


  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    57
    10-10-2010

    Een goed begin meid

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    162
    15-01-2016

    Citaat Geplaatst door Amintje1 Bekijk reactie
    Een goed begin meid
    Dankjewel

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    162
    15-01-2016

    Zo lief dat jullie uppen dames er zal snel een vervolg komen

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    162
    15-01-2016

    ‘Het was erg gezellig Saar , ik zal je echt missen. Zodra ik me stage heb afgerond kom ik je wekelijks bezoeken. Ik mag je heel erg. Je bent me beste maatje’ Maatje? Was ik alleen maar een maatje? Ik moest de hoop echt opgeven. Ik denk niet dat hij voor mij zal vallen. Door heel Nederland krioelt het van de mooie dames , waarom zou hij perse mij uitkiezen? Elif wachtte me af. ‘En? Hoe was het?’ Ik zuchtte. ‘Elif ik kan beter niet op hem rekenen, hij ziet me alleen als een gewone vriendin’ Elif dacht na. ‘Misschien is hij te verlegen of staat z’n eer hoog om je te vragen’ Ik schudde me hoofd. ‘Ik kan hem beter vergeten en me richten op me plaatsing over 2 jaar. Dan zou ik eindelijk verlost zijn van deze gevangenis en mocht ik gaan en staan waar ik wou. Ik kon echt niet wachten.

    2 jaar later…

    Elif barstte in tranen uit en wou me niet loslaten. ‘Saartje ik hou echt heel veel van je, weet dat ik altijd je wederhelft zal zijn. Ik kom je over een aantal maanden sowieso bezoeken. Vergeet me niet lieverd’ Ik pinkte een aantal tranen weg en zwaaide het pleeghuis uit. Aan de ene kant was ik blij dat ik eindelijk verlost van was , maar aan de andere kant zal ik ze vreselijk missen. Het was net een tweede huis voor me en had er heel veel meegemaakt.
    Ik opende me huis. Hij was kaal en leeg , maar daar zou snel verandering in komen. Nour zou me een handje helpen. We kennen elkaar al heel lang. We zijn zo dicht tot elkaar gegroeid. Naar mate ik ouder werd hoe meer ik me open stelde voor hem. Had het gevoel alsof ik er een broer bij kreeg. Ik zag een hele grote vrachtwagen de straat in rijden. Daar zou me meubels in zitten. Nour kwam eruit en gaf me een kus op me wang. ‘Eindelijk kan ik je nu vaker zien !’ …. ‘Hoezo? Je woont toch in Brabant?’ Hij gaf me een schuine glimlach. ‘Niet meer woon nu 10 minuten van je vandaan’ Nour was niet te geloven. Waarom zou hij zoveel moeite voor me doen? We zijn toch gewoon vrienden?

    ‘Nou mevrouw Sarah, welkom in onze school. Ik zie dat je op Havo hebt gezeten en dat je graag in aanmerking zou willen komen met een versnelde traject?’ Ik knikte. Met een goed gevoel liep ik Hogeschool in Utrecht uit. Ik had me draai al in Utrecht gevonden , maar het was nog even wennen.
    Ik deed de muziek op een hoge volume en begon te dansen. Zo vrolijk was ik. Ik kon eindelijk doen wat ik wou. ‘Zina lekker bezig !’ hoorde ik van buiten. ‘Shit ik was vergeten dat ik nog geen gordijnen had’ Snel deed ik de muziek uit en zag een groep jongens voor me raam staan. ‘Lekkerding kom eens naar buiten of laat ons binnen. Voor geen goud dacht ik. Ik negeerde het en plofte neer op de bank. Ik had al tijdje niets van Nour gehoord en ik verveelde me best hier alleen. Ik besloot om eens te gaan chatten. Ik praatte met de gekste mensen. De meeste besloot ik zelfs te bellen. Zo kwam ik me tijd door.
    Nour en ik namen de rekeningen door. Ik was er bar slecht in en had z’n hulp nodig. Ik bekeek me rekening en zag dat ik net niet genoeg had. ‘Ik betaal het voor je’ zei hij vastbesloten. ‘Nee dat laat ik niet toe’ Hij zat te typen op z’n telefoon. ‘Zo dat is geregeld !’ Hij stond op en kuste me op me voorhoofd. Samen zaten we op de bank. ‘Ik betaal het je terug , dat beloof ik’ Hij wuifde met z’n handen en keek geconcentreerd naar de televisie.




  6. #6
    ♥ Al Walideen ♥

    Reacties
    26.692
    08-11-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Aahh meskien die nourdin moree aub

    Marmita 15♥ Poppetjee inouu

    If uu wanna be strong ; Learn to fight alone♥

    ❦Yemma♥ Shem tament an our inou❦


  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    162
    15-01-2016

    Citaat Geplaatst door iesiej Bekijk reactie
    Aahh meskien die nourdin moree aub
    Hij is lief he

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    162
    15-01-2016

    Ik zal inshallah als er meer reacties zijn meer vervolgjes plaatsen

  9. #9
    ♥ Al Walideen ♥

    Reacties
    26.692
    08-11-2005

    MVC Premium MVC Premium
    In sha Allaah uppssaaa

    Marmita 15♥ Poppetjee inouu

    If uu wanna be strong ; Learn to fight alone♥

    ❦Yemma♥ Shem tament an our inou❦


  10. #10
    ♥ Al Walideen ♥

    Reacties
    26.692
    08-11-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Blondina_20 Bekijk reactie
    Hij is lief he
    Haha Jaa super cutee

    Marmita 15♥ Poppetjee inouu

    If uu wanna be strong ; Learn to fight alone♥

    ❦Yemma♥ Shem tament an our inou❦


  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    57
    10-10-2010

    Haha meiden besmeur ik een klein beetje loyaliteit jegens Nour? Maar hij is idd een lieverd. Ik ben benieuwd hoe het verhaal gaat verlopen. Laat het in ieder geval een goed einde zijn :P. Upp voor jou

  12. #12
    ♥ Al Walideen ♥

    Reacties
    26.692
    08-11-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Amintje1 Bekijk reactie
    Haha meiden besmeur ik een klein beetje loyaliteit jegens Nour? Maar hij is idd een lieverd. Ik ben benieuwd hoe het verhaal gaat verlopen. Laat het in ieder geval een goed einde zijn :P. Upp voor jou
    Neee niet nu al aan een einde denken ik wil nog lekker heeeeeel lang lezen

    Marmita 15♥ Poppetjee inouu

    If uu wanna be strong ; Learn to fight alone♥

    ❦Yemma♥ Shem tament an our inou❦


  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    162
    15-01-2016

    Citaat Geplaatst door Amintje1 Bekijk reactie
    Haha meiden besmeur ik een klein beetje loyaliteit jegens Nour? Maar hij is idd een lieverd. Ik ben benieuwd hoe het verhaal gaat verlopen. Laat het in ieder geval een goed einde zijn :P. Upp voor jou
    Citaat Geplaatst door iesiej Bekijk reactie
    Neee niet nu al aan een einde denken ik wil nog lekker heeeeeel lang lezen

    Citaat Geplaatst door Fasma Bekijk reactie
    Ga verderrrrrrrrrr!
    Welkom nieuwe lezers zo leuk dat jullie helemaal in het verhaal zitten , ik zal snel een nieuwe vervolgje plaatsen

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    162
    15-01-2016


    Ik liep richting de jaarbeurs, toen ik de roltrap opging rinkelde me telefoon. ‘Hey met Sarah ‘ Ik hoorde niks aan de andere kant van de lijn. ‘Saartje ik heb je zo gemist , ik moet je zien’ Ik herkende haar stem uit duizenden. Het was Elif. Ik had haar al een tijdje niet gezien , ik was haar zeker niet vergeten. ‘Ik rij nu met de trein jou richting op, ik kan echt niet zonder je !’ Me ogen werden glazig. ‘Om hoe laat arriveert je trein?’ Ik keek naar de klok. Dat was al over 10 minuten. Gelukkig liep ik er heen. Zou haar voor geen goud willen laten wachten.

    ‘Schatje !’ Ik nam haar in me armen. Beide barstte we in tranen uit. ‘Je bent zo veranderd Saar’ Beide liepen we Hoog Catharijne in. Nadat we de stad door hebben gelopen liepen we naar Kanaalstraat. ‘Heb je honger?’ vroeg ik. Ze schudde haar hoofd. ‘Toch moet je eten’ We namen plaatst. ‘Hoe is het tussen jou en Nour?’ zei ze slurpend aan haar cola. ‘We zijn gewoon vrienden en eerlijk gezegd , voel ik niets meer voor hem. Het was alleen een fase’ Elif keek verbaasd. ‘Je bent ook een stuk ouder’ glimlachte ze. ‘Waar woon je nu?’ vroeg ik aan Elif en ze keek de andere kant op. ‘Ik woon nu met me vriend in Roosendaal’ Vol met verbazing keek ik haar aan. ‘Je hebt me nooit wat verteld !’ Ze scrolde in haar telefoon en liet me een foto zien. ‘Jullie zijn zo leuk samen, hoe heet hij?’ Ze grinnikte en kreeg blosjes in haar wangen. ‘Hij heet Karim’ Ze keek verliefd voor zich uit. ‘Het is dus een Marokkaan?’ We gaven elkaar een high five. Beide vielen we op Marokkanen. Marokkanen zijn gewoon leuk , knap en charmant.
    We namen afscheid van elkaar en dat niet zonder tranen. Ik wist dat ik haar voor een tijdje niet zou zien. Ze woont niet om de hoek. Ik had ook al weken niet van Nour gehoord , maar wat kon het mij nou schelen.

    ‘Gefeliciteerd met je diploma’ Me mentor gaf me twee kusjes op me wangen. Na een jaar hard zwoegen en zweten had ik uiteindelijk me diploma gehaald. Ik was zelfs daardoor een aantal kilo’s lichter. De mentor begon een speech over me te houden.

    Beste Sarah,
    In de 10 jaar dat ik les heb gegeven heb ik nog nooit zo’n gemotiveerde student als jou gezien. Ik ben ook erg blij dat je me leerling was en zal je erg missen , veel succes in de toekomst.



    Iedereen begon te klappen en hij overhandigde me een bos rozen en nogmaals 4 kusjes, kreeg ook 4 pakkerds van me andere docenten die me les hebben gegeven. Ik moest huilen van blijdschap. Ik dacht dat ik het nooit zou halen. Die twee jaren leken zo oneindig.


  15. #15
    ♥ Al Walideen ♥

    Reacties
    26.692
    08-11-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Geweldiiiggg

    Marmita 15♥ Poppetjee inouu

    If uu wanna be strong ; Learn to fight alone♥

    ❦Yemma♥ Shem tament an our inou❦