1. #76
    MVC Lid

    Reacties
    1.301
    16-01-2012

    Ooo wauw, echt jaren later ben ik toevallig weer op deze site en ik kijk echt mijn ogen uit. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet welke richting ik op wou met dit verhaal, maar nu ik mijn eigen woorden heb gelezen wil ik weer graag mijn fantasie zijn werk laten doen. Ik ben inmiddels al bijna 4 jr ouder (pinkt traantje weg haha), dus ben benieuwd waarom ik hier helemaal gek op was. Ik kan mij herinneren dat ik elk vrij momentje dat ik had mijn laptop erbij pakte of mijn telefoon om een vervolgje te schrijven haha. Als er mensen zijn die dit verhaal nog willen lezen, dan hoor ik dat graag! En als er behoefte is aan een ander verhaal met net zo een historische kant als mijn voorgaande verhalen, dan hoor ik dat ook graag

  2. #77
    MVC Lid

    Reacties
    24
    11-12-2019

    Yeahh! ben blij dat je weer terug bent! .
    Ik zou het heel fijn vinden als je verder gaat met dit verhaal
    Ik kijk ernaar uit! hihi

  3. #78
    MVC Lid

    Reacties
    1.301
    16-01-2012

    De man kijkt naar meneer Idrissi, knikt en loopt weg. Meneer Idrissi blijft mij aankijken en verrekt geen spier. “Die man vroeg mij om een rode map mee te geven en in ruil daarvoor zou ik voor een veel hoger salaris mogen werken bij meneer Bougrissi”. Hij blijft me een tijdje aankijken, maar ik kan niet achterhalen wat er door hem heen gaat.


    Langzaam loopt hij mijn kant op. “En aangezien je mij dit hebt verteld, ga ik ervanuit dat je zijn aanbod hebt afgeslagen?” vraagt hij me. “Tuurlijk heb ik het afgeslagen! Een bedrijf dat is gebouwd op dit soort taferelen, daar heb ik niks te zoeken. Het lef ook om dit überhaupt aan te bieden”, zeg ik fel.

    Hij blijft me aankijken en dit keer diep in mijn ogen, alsof hij ergens naar opzoek is. Ik merk nu pas op hoe mooi zijn donkere kijkers zijn en blijf hem aankijken. Ik voel mijn wangen rood worden en begin ongemakkelijk te worden door zijn blik en de afstand tussen ons. Ik kijk snel weg met een kuch. “Wat nu?”, vraag ik hem. Hij wenkt me om mee te komen en we lopen naar de lift toe waar meneer Bougrissi met een glimlach staat te wachten op ons.


    Vol verbazing kijk ik naar wat er gebeurt. De mannen omhelzen elkaar? Meneer Bougrissi heeft een brede lach op zijn gezicht. “Het was fijn om je weer te zien oude makker. Kom gauw weer, mijn moeder zeurt mij de oren er nog vanaf, omdat je al zo lang niet langs bent geweest”, zegt meneer Bougrissi. “Zeg maar dat ik binnenkort tijd zal vrij maken en doe de groetjes”, hoor ik meneer Idrissi zeggen. Ik kijk met open mond naar wat er gebeurt hier voor me.


    “Oude makker?...”, komt er zacht uit mijn mond. “Je hebt een goede assistente aan de haak geslagen, het is een keeper”, zegt meneer Bougrissi en kijkt mij lief aan. Meneer Idrissi kijkt mijn kant op en blijft me calculerend aankijken. “Maar ik moet gaan, mijn vrouw doet me nog wat als ik niet optijd thuis ben”, zegt hij met rollende ogen maar ik kan zien aan hem dat hij met liefde praat over zijn vrouw. “Doe nou niet alsof je het anders zou willen hebben”, zegt meneer Idrissi plagend.

    “Nee dat zeker niet, ik wil bij wijze van nu al thuis zijn en genieten van haar en mijn kinderen. Daarom ga ik er snel vandoor. Pas op jezelf en in sha allah tot snel” zegt meneer Bougrissi en stapt de lift in. Zodra de deuren sluiten loopt meneer Idrissi terug naar zijn kantoor en blijf ik nog steeds vol verbazing staan. Wat was dat?

    Ik loop gauw achter hem aan en voordat zijn kantoordeur dichtvalt stop ik mijn voet ertussen. “Wat had dat te betekenen?”
    Meneer Idrissi kijkt op van zijn laptop. “Hoe bedoel je?” vraagt hij. “Hoe bedoel je? Zoals ik het zeg! Zijn mannetje probeerde aan een map te komen en jij knuffelt de man daarna? Oude makker? Moeder die zeurt?” praat ik aan een stuk door.

    “Je bent loyaal, maar ook traag van begrip zie ik”, zegt hij bedenkelijk. Het vergt alles in mij om niet met dingen te smijten naar hem. “Je had een loyaliteitstest, daarvoor ben je geslaagd. Iedereen ondergaat zo een test als ze dicht bij mij werken, voel je niet speciaal”, zegt hij droog. Hij ziet dat ik vuisten maak van mijn hand en ik moet er alles aan doen om hem niet te wurgen.


    “Probeer je jouw baas te bedreigen met die kleine handen van je?”, vraagt hij bespottelijk en gaat achterover zitten. Ik kan hem echt wat aandoen! “Onderschat ze niet, omdat ze klein zijn”, zeg ik kalm en zie die stomme grijns op zijn gezicht. Voor hij nog wat kan zeggen ga ik verder. “Je hebt mij ooit gevraagd of ik in aanmerking gekomen ben met de politie. Wat heb ik daarop gezegd?” vraag ik met mijn handen op mijn heupen. Hij blijft achterover zitten en doet zijn handen over mekaar, “Traag van begrip en vergeetachtig. Het lijstje wordt steeds groter”, zegt hij spottend. “Maar ik help je voor deze ene keer, je antwoord was nee”. Deze man is ongelofelijk! “En dat wil ik ook graag zo houden”, snauw ik. “Voordat de verleiding te groot wordt, werk ze! ”, en loop gelijk de deur uit.


  4. #79
    MVC Lid

    Reacties
    1.301
    16-01-2012

    Citaat Geplaatst door dina_prinsesje Bekijk reactie
    Yeahh! ben blij dat je weer terug bent! .
    Ik zou het heel fijn vinden als je verder gaat met dit verhaal
    Ik kijk ernaar uit! hihi
    Ik hoop dat je het een leuk vervolgje vindt!

  5. #80
    MVC Lid

    Reacties
    341
    19-12-2013

    Up up

  6. #81
    MVC Lid

    Reacties
    1.301
    16-01-2012

    “Hoe heeft dit kunnen gebeuren zonder dat ik ervan afweet!!”, schreeuwt de man naar de lijn aan mannen voor zich. De man is gekleed in een duur zwart pak, heeft zwarte kijkers, die mogelijk nog donkerder kijken door de woede die hij voelt. Ze zijn gelegen in een donkere kamer, met enkel een spaarlamp die het bijna begeeft. Naast het getik van de druppels water die van het plafond vallen is het muisstil. De angst die de mannen voelen is bijna te ruiken, de kille aura van de man is bijna verstikkend.

    De mannen voor hem, allemaal in het zwart gekleed, die buiten misschien iedereen de angst op jagen, doen het bijna in hun broek op dit moment. De man pakt een willekeurige man van zijn haar en gooit hem hard tegen de muur aan. “Jullie moesten haar in de gaten houden! Hoe werkt zij bij Idrissi Creations?”, vraagt hij met een psychopathische blik. De man op de grond trilt na, omdat hij weet dat hij zich op glad ijs bevindt nu. Hij is uitgekozen om een verklaring te geven.

    “Ze is gelijk aangenomen baas... Voor we iets konden doen, had ze al getekend. Het proces is niet zoals gewoonlijk gegaan. Sorry..sorry, ik doe alles wat je wilt”, begint de man te smeken. De man begint te lachen, duivels te lachen en schopt de man weg. Hij knielt naar de man toe en begint zijn hoofd te aaien. “O wat schattig, je denkt dat jullie hier levend uit gaan komen om het goed te maken”. De man begint te huilen. “Baas ik heb een kind van 2 en een vrouw, zonder mij overleven ze het niet. Aubbb... geef me nog een kans”, smeekt de man. Het is bijna lachwekkend dat een brede man van 1.95 en meerdere littekens zo aan het janken is voor z’n leven.

    De meedogenloze man sust hem en kust zijn voorhoofd. Er bloeit hoop in de ogen van de man op de grond, wat al snel een levenloze blik wordt op het moment dat hij meerdere malen wordt gestoken met een mes. De man is al een tijdje dood, maar de man met pak blijft doorgaan. “Het is jammer dat je zo hebt moeten overlijden. Het komt goed met je vrouw en kind, dat is mijn genade naar jou toe”, mompelt de man lachend en veegt met een witte doek het bloed van zijn handen.

    Al die tijd stond het neefje van die man in een hoek mee te kijken. Hij begint te fluiten en zegt “Sjonge jonge, dat is geen fijne dood kan ik je vertellen”. “Wat wil je met de rest doen neef?”, vraagt hij. De man kijkt bedenkelijk, “ Het moet geen makkelijke dood zijn, ik heb het deze man al gegund. Ik wil mijn handen ook niet meer vies maken... Stop ze in een kooi met de honden!”, zegt hij met een twinkeling in zijn ogen. Eén van de mannen valt flauw en de rest verstrakt, zelfs huilen kost moeite op dit moment.

    “Komt in orde”, zegt het neefje en maakt een buiging naar zijn neef toe. “Ik zie jullie allemaal wel in de hel!” en met die woorden loopt de man weg. Yasmine Amrani, binnenkort ben je de mijne. Niet lang meer..."


  7. #82
    MVC Lid

    Reacties
    1.301
    16-01-2012

    Citaat Geplaatst door Sara-amira Bekijk reactie
    Up up
    Nog een klein vervolgje!

  8. #83
    MVC Lid

    Reacties
    1.301
    16-01-2012

    Soufiane

    Ik kijk toe hoe ze de deur uit stormt en staar bedenkelijk voor me uit. Ik had haar niet zo verwacht, zo levendig. Terwijl mijn zusje.... Door de woede die ik voel breek ik de pen in mijn hand in tweeën. Ik haal diep adem en ga met mijn handen door mijn haar. Ik zal het ze betaald zetten, dat zweer ik op alles wat ik liefheb. Geduldig zal ik zijn om mijn zusje te wreken. Ik laat niks van ze over, al moet ik over Yasmine of tig mensen heen. Ik zal ze vermorzelen.

    Er wordt geklopt op mijn deur en Idris loopt binnen. Deze man beschouw ik als familie, ik vertrouw hem zonder twijfel. Na de dood van mijn ouders stonden mijn zusje, broertje en ik er alleen voor. Naast onze oma hadden we niemand. Ik heb gevochten om te zijn waar ik nu ben en zal blijven vechten voor mijn familie. Net zoals ik door het vuur zou gaan voor ze, zou hij zou ook door het vuur gaan voor mij en mijn familie.

    “De vliegtickets zijn geboekt en we houden de boel goed in de gaten”, zegt Idris. “Mooi”, beaam ik en sta op. “Wat ben je van plan met haar te doen Soufiane?”, vraagt hij me zacht en ik kijk hem woedend aan. “Ik betwijfel je keuzes niet, ik vraag me alleen af of dit niet te snel is. We weten helemaal niet wat haar verbintenis is met de zaak van Imane en...”, voor Idris zijn zin nog kan afmaken slaat Soufiane hard op zijn bureau.

    “Te snel! Te snel! Ik wacht al 3 jaar. 3 helse jaren, waarin ik Imane in de ogen aankijk en voel dat ik heb gefaald als broer. Ik heb je hoog in het vaandel Idris, maar ga hierover door en ik doe je wat”, spuwt Soufiane kwaad. De woede die hij 3 jaar lang heeft onderdrukt is niet te beschrijven. 3 jaar lang heb ik dit plan tot op de puntjes uitgestippeld. Idris zit ernaast, ik twijfel er niet aan dat Yasmine verbonden is aan Imane’s zaak. 3 jaar geleden is ook zij spoorloos verdwenen, ik heb haar zaak goed onderzocht. Dezelfde brieven, dezelfde rozen. Zij moet de persoon zijn die mij dichter tot de dader zal brengen. En als ik de dader in mijn handen heb... ik maak zijn leven zuur. Niks zal hem redden uit mijn klauwen.

    “Dat weet ik Soufiane, je weet dat ik net zoveel geef om Imane. Ik zie haar ook als mijn zusje en zal altijd achter je staan”, zegt Idris. “Twijfel dan niet aan mijn beslissingen”, zegt Soufiane ijzig en pakt zijn autosleutels. Hij loopt met zelfverzekerde stappen zijn deur uit en gaat langs Yasmine’s kantoor. Zonder te kloppen loopt hij naar binnen en ziet haar verschrikt opkijken van de mappen op haar bureau. Haar schoenen heeft ze uitgedaan en haar haar heeft ze weer in die verdomde paardenstaart. Prachtig dik zwart haar dat los veel mooier staat en haar prachtige groene ogen die hem geschrokken aankijken. Het ontgaat Soufiane niet dat de vrouw beeldschoon is, maar dat zal hem niet afleiden.

    “Morgen stipt 6 uur op kantoor. Ik verwacht een presentatie over alle informatie die je hebt opgedaan vandaag. Wees geen teleurstelling zou ik zeggen, al gaat dat moeilijk in jouw geval”, zeg ik droog. Haar ogen beginnen weer vuur te spuwen. Voor ze kan reageren doe ik de deur dicht en ik kan zweren dat ze iets heeft gegooid naar de deur. Ik onderdruk een grijns en loop met Idris achter me richting de lift. “Waarom doe je zo tegen haar? Ik kan me niet voorstellen dat dit in jouw voordeel werkt”, zegt Idris geamuseerd.

    Ze doet wat met me, vanaf het eerste moment dat ik haar foto heb gezien. Ik weet niet wat het is aan haar dat mij zo kan raken, en dan heb ik het niet alleen over irritatie. Aangezien ik hier geen antwoord op heb, ontwijk ik zijn vraag. “Heb je het cadeautje?”, vraag ik aan Idris. “Zit in de auto, alles is geregeld”, geeft Idris aan. Ik knik en loop het gebouw uit naar mijn auto.

    Een kort kwartier later geef ik mijn sleutels aan de portier en loop mijn grote voordeur in. Linea direct loop ik naar de kamer van mijn zusje en zie haar op haar zij liggen. “Imane”.


  9. #84
    MVC Lid

    Reacties
    24
    11-12-2019

    Wauwiee

  10. #85
    MVC Lid

    Reacties
    24
    11-12-2019

    Upp!

  11. #86
    Alhamdoulillah.

    Reacties
    378
    04-05-2012

    Up

  12. #87
    MVC Lid

    Reacties
    1.301
    16-01-2012

    Ik merk al gauw op dat mijn engel aan het slapen is. Rustig sluip ik haar kamer in en neem plaats naast haar op het bed. Zachtjes streel ik haar licht bruine haren en kus haar voorhoofd. Zo blijf ik naast haar zitten genieten van de kalmte die ze uitstraalt. Genietend van het feit dat ze hier, wel en veilig, thuis is.

    Dit komt echter snel tot een einde, want Imane begint onrustig te bewegen in haar slaap. “Nee... niet doen”, ze kijkt moeilijk en schud met haar hoofd. “Nee! Alsjeblieft laat me gaan, nee!! Allah help mij!”, haar stem slaat al snel over en in paniek probeer ik haar wakker te krijgen. “Imane, Imane wordt wakker. Het is maar een nachtmerrie, wordt wakker”, probeer ik haar wakker te krijgen wetend dat haar nachtmerrie gebaseerd is op een werkelijke gebeurtenis. Ze begint te krijsen en om haar heen te slaan, “Raak me niet aan! Laat los!”.

    “Imane!”, schreeuw ik en schud haar wakker. Pure angst is wat ik zie zodra ze haar mooie donkere ogen opent. Ze ademt nog moeilijk en lijkt zich niet te beseffen waar ze is. “Ik ben het liefje, ik ben het Soufiane”, zeg ik zachtjes en probeer haar weer aan te raken. Ze laat het gelukkig toe en ik zie het besef vallen dat ze veilig is.

    “Soufiane?” vraagt ze met een piepstem. Het doet me verdomd pijn om mijn zusje zo bang en kwetsbaar te zien. “Soufiane”, zegt ze opgelucht en omhelsd me hard. Ik hoor haar zachtjes snikken en mijn hart breekt. “Je bent veilig Imane”, sus ik haar en streel haar haren. We blijven een tijdje zo zitten tot ze weer kalmeert.

    Rustig laten we elkaar los en veegt ze haar tranen weg. Ik pak haar hand vast, “Hoe gaat het kleintje?”. “Beter”, zegt ze met een kleine glimlach. “Heb je nog vaak last van nachtmerries? Ik dacht dat het beter ging”, vraag ik zachtjes en ga met mijn hand langs haar haren. “Het gaat ook beter, ik heb ze al een tijdje niet gehad”, zegt ze snel. “Weet je het zeker? Ik kan zo weer de psycholoog inschakelen Imane. Je voelde je veel beter na die sessies altijd”. “Nee absoluut niet, ik heb geen psycholoog nodig. Jij bent trouwens vroeg vandaag”, merkt ze op. “Voor deze ene keer geef ik je jouw zin en verander van onderwerp, maar weet dat ik niet op mijn achterhoofd gevallen ben kleintje. We gaan het hier zeker nog over hebben”. Ze kijkt me met grote onschuldige ogen aan “Ik? Hoe kom je daar nou weer op?” Ja, ja, kijk me maar aan met die grote onschuldige ogen”, zeg ik nep boos.

    Ze lacht eindelijk en er valt een last van mijn schouders. Ik vind het heerlijk om haar zo te zien, het liefst zie ik haar altijd zo...“Maar even terugkomend op wat jij hebt opgemerkt, tuurlijk ben ik vroeg vandaag. Je denkt toch niet dat ik ben vergeten welke dag het is vandaag?”, vraag ik haar plagerig en tik haar speels aan op haar neus. Haar lach wordt breder. “Gefeliciteerd kleintje, mogen we nog vele jaren van je genieten in sha allah”, zeg ik oprecht tegen haar. “En ik van jou grote broer”, ze kijkt me geëmotioneerd aan en knuffelt me.

    “Oké hup hup opstaan, je denkt toch niet in bed te liggen heel de dag op deze speciale dag”, zeg ik tegen haar. “Is er nog plek voor mij?”, horen we opeens vanuit de deur. “Amin!”, schreeuwt Imane blij en ik zie mijn broertje met zijn koffer voor de deur staan. Eindelijk denk ik met een brok in mijn keel. Mijn broertje is terug. Hij kijkt ons allebei met een brede lach aan, maar ik zie het schuldgevoel nog branden in zijn ogen. O Amin


  13. #88
    MVC Lid

    Reacties
    1.301
    16-01-2012

    Citaat Geplaatst door dina_prinsesje Bekijk reactie
    Wauwiee
    Citaat Geplaatst door Liefdevol_ Bekijk reactie
    Up

  14. #89
    MVC Lid

    Reacties
    24
    11-12-2019

    Upp

  15. #90
    Alhamdoulillah.

    Reacties
    378
    04-05-2012

    Up