1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    38
    21-10-2001

    Angry PvdA voorman Rob Oudkerk spreekt van 'k*u*t*-Marokkanen'

    PvdA voorman Rob Oudkerk spreekt van 'k*u*t-Marokkanen'



    AMSTERDAM- PvdA voorman Rob Oudkerk wordt vanavond in het programma 2Vandaag aan de tand gevoeld over zijn eerdere uitspraak over 'k*u*t-Marokkanen', aangehaald in het Algemeen Dagblad.

    In een eerder opgenomen portret van de politicus ving de camera van het 2Vandaag-team een gesprek op tussen Oudkerk en de Amsterdamse burgemeester Job Cohen. Toen de burgemeester aan Oudkerk de vraag stelde of een charismatische figuur als Pim Fortuyn in Amsterdam ook veel stemmen zou hebben behaald, antwoordde Oudkerk bevestigend met: "Wij hebben hier toch ook k*u*t-Marokkanen."

    Hiermee bedoelde hij dat veel Rotterdammers op Fortuyn zouden hebben gestemd uit ontevredenheid over de criminele activiteiten van sommige Marokkaanse jongeren.

    De redactie van het televisieprogramma besloot het fragment eerder niet uit te zenden omdat het 'off the record' was. Wel maakte ze meteen een afspraak met Oudkerk voor een vervolginterview. Dit zal dinsdagvond live plaatsvinden.

    In de uitzending zal de politicus uitleggen wat hij met zijn uitspraak heeft bedoeld. Hij zal spreken over de problemen die de hoofdstad heeft met criminele jongeren, onder meer met bepaalde jonge Marokkanen. Ook burgemeester Cohen komt aan het woord.

    Niet slim

    M. van Hal, hoofd communicatie van de Tros, spreekt van 'een weinig genuanceerde uitspraak' van Oudkerk. "Het betrof een privé-gesprek met Cohen wat onbedoeld was opgenomen. Maar ook dan is het niet slim van deze politicus." Het fragment zal volgens van Hal vanavond wel worden vertoond.

    Rob Oudkerk was woordvoerder volksgezondheid van de PvdA in de Tweede Kamer, maar heeft de landelijke politiek verruild voor de Amsterdamse gemeenteraad. Hij is de nieuwe PvdA-voorman in Amsterdam en leidt de collegebesprekingen.

    Mensen ik ben benieuwd hoe hij zich hier uit gaat praten. Ik zou zeggen kijk vanavond naar 2vandaag.

    ben tevens benieuwd naar jullie reacties op dit bericht en voor degene die het gaan kijken, de reacties m.b.t 2vandaag


    Wa salam aleikom
    --Allah mansour ikhwanana fi kouli ma kan ya arham arahimin--

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    241
    29-03-2001

    De beloofte van Allah

    ZE zijn tenslote de domste volk ter wereld, er komt een tijd dat de islam over hun land gaat heersen dan krijgen geen andere keuze dan de islam en de moslims te accepteren.

    Het licht dat in het oog straalt is eigenlijk het licht van het hart.Het licht dat het hart vult is het licht van God, dat zuiver is en heel anders dan het licht van intellect en zintuigen

  3. #3
    Stilte Voor De Storm

    Reacties
    334
    26-09-2001

    Re: De beloofte van Allah

    Origineel gepost door yassine23
    ZE zijn tenslote de domste volk ter wereld, er komt een tijd dat de islam over hun land gaat heersen dan krijgen geen andere keuze dan de islam en de moslims te accepteren.
    Het domste volk ter wereld..

    Verstandige leren van anderen. Middelmatige leren door schade en schande. Domoren leren niets, zij weten al alles. In welke groep verkeer jij Yassine??????
    Kennis is nog geen wijsheid.

  4. #4
    *Tetouania*

    Reacties
    568
    06-01-2002

    vandaag??????
    hoe laat???????

  5. #5
    erelid

    Reacties
    399
    13-08-2001

    Dit is een typisch voorbeeld hoe tolerant nederland werkelijk is.. 80% van alle nederlanders zijn holkruipers van Fortuin...

    En waarom zenden jullie dat nou niet uit en knippen jullie dat eerst weg. als het een uitspraak van een Imam betreft dan wel uitzenden..zeker..jullie zijn gewoon een zielig zooitje !!



    Salahdin

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    241
    29-03-2001

    aan roy.

    Aan roy ,


    beste broeder op uw vraag heb ik geen antwoord maar ik laat het open voor u ,u mag bepalen in welk groep ik terecht kan ook al is het duidelijk dat u uw zelf beschouwt als een iemand die alles weet en overal opmerkingen over heeft............maar nee broeder niemand weet het volledig.................en de domste bij mij is iemand die niet van de anderen wil leren en koppig blijft...........ik verwijs u naar uw reactie bij de topic ( muziek ) daaaaaaaaaaar treft u u zelf (de echte roy dan ).............sorry dat de realiteit soms hard is maar u bent volgens uw reacties iemand die altijd hoger wil komen en gezien wil worden .............wees uw zelf broeder en toon geen tegen werking aan uw mede mens...............


    vrede!!!!!!!!!!!!wa salaaaaaaaaaaaam broeder.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    974
    07-02-2002

    met k.u.t.marokkanen doelde hij op die probleemjongeren van marokkaanse afkomst dus en niet op alle marokkanen in het algemeen
    het is heel ongelukkig in het nieuws gebracht en die pvda-vent heeft zn excuses betuigt over het voorval dus mensen het is niet nodig je hier over op te winden

  8. #8
    Gone.

    Reacties
    267
    08-01-2002

    Origineel gepost door remii
    met k.u.t.marokkanen doelde hij op die probleemjongeren van marokkaanse afkomst dus en niet op alle marokkanen in het algemeen
    het is heel ongelukkig in het nieuws gebracht en die pvda-vent heeft zn excuses betuigt over het voorval dus mensen het is niet nodig je hier over op te winden
    Remii, hij is een vertegenwoordiger van het volk.

    HIJ MAG DEZE TAAL NIET BEZIGEN.

    Stel je voor dat ie dat tegen, partijgenoot Fatima(weet haar achternaam niet) zegt.........,KAN TOCH NIET.

    Net zo bedenkelijk is dat Cohen niet zegt: hoe kan je dat nu zeggen.

    Zijn (Cohen)NIET verontwaardige reactie verraadt dat zulke taal gebruikelijk is in deze kringen.

    DE MAN DIENT Z'N ONTSLAg DIRECT IN TE DIENEN.

    Wegwezen! zal em leren, hypocriet!!

    Guru
    Zwijg als je geeft maar spreek als je krijgt!

  9. #9
    erelid

    Reacties
    399
    13-08-2001

    remii, je zegt aan de ene kant dat hij alleen de probleemjongeren bedoelde maar waarom maakt hij dan wel zijn excuses ?? dat is dan toch niet nodig..

    guruman. Precies van een politicus verwacht ik een genuanceerd standpunt niet ordinair gescheld !!! Cohen go home en dat is ergens in .......K*u*t israel dat lucht op. Je mag gewoon gaan schelden. Dankjewel Oudkerk

    Salahdin

  10. #10
    Stilte Voor De Storm

    Reacties
    334
    26-09-2001

    Re: aan roy.

    Origineel gepost door yassine23
    Aan roy ,


    beste broeder op uw vraag heb ik geen antwoord maar ik laat het open voor u ,u mag bepalen in welk groep ik terecht kan ook al is het duidelijk dat u uw zelf beschouwt als een iemand die alles weet en overal opmerkingen over heeft............maar nee broeder niemand weet het volledig.................en de domste bij mij is iemand die niet van de anderen wil leren en koppig blijft...........ik verwijs u naar uw reactie bij de topic ( muziek ) daaaaaaaaaaar treft u u zelf (de echte roy dan ).............sorry dat de realiteit soms hard is maar u bent volgens uw reacties iemand die altijd hoger wil komen en gezien wil worden .............wees uw zelf broeder en toon geen tegen werking aan uw mede mens...............


    vrede!!!!!!!!!!!!wa salaaaaaaaaaaaam broeder.
    Graag het verschil opmerken tussen de serieuze topics en de "lang leve de lol" topics...Dus doorverwijzen naar opmerkingen van mij in andere topics heeft heel weinig zin als je te stug bent om van bepaalde zaken het cynisme en de luchtigheid in te willen zien. Kortzichtigheid beperkt de mens en brengt je op den duur in een isolement, je zal in je eigen wereld gaan leven en alleen de signalen die in jouw wereld passen doorlaten dringen tot jouw referentiekader en de rest zal je wegfilteren, je raakt bevooroordeeld.

    De opmerkingen van oudkerk kunnen niet door de beugel, ze getuigen van weinig respect en waardering. Ik vraag me trouwens af of hij rasistisch is, persoonlijk heb ik ook het idee dat hij doelde op een klein gropeje sfeerverpesters, maar dat terzijde. Dat geeft hem namelijk nog niet het recht dergelijke uitspraken te doen. Mensen worden over 1 kam geschoren, iedereen wordt op 1 grote hoop gegooid en die hoop wordt behandeld als 1.. Het individu wordt niet meer erkend in zijn originaliteit en persoonlijke denkwijze en kwaliteiten. Dat is wat je stoort aan de opmerkingen van OUdkerk begrijp ik, maar dat is tegelijk precies wat je zelf doet door het plaatsen van de opmerking: het domste volk ter wereld.

    De pot verwijt de Ketel dat hij zwart ziet.. Think about it.

    ps. ik ben geen 80 dus je hoeft geen u te zeggen. Dat soort doorzichtige praat prik ik zo doorheen. Mij met overdreven respect gaan behandelen, dat is alleen maar beledigend.
    Kennis is nog geen wijsheid.

  11. #11
    Stilte Voor De Storm

    Reacties
    334
    26-09-2001

    Origineel gepost door aSunnyFriend
    Dit is een typisch voorbeeld hoe tolerant nederland werkelijk is.. 80% van alle nederlanders zijn holkruipers van Fortuin...

    En waarom zenden jullie dat nou niet uit en knippen jullie dat eerst weg. als het een uitspraak van een Imam betreft dan wel uitzenden..zeker..jullie zijn gewoon een zielig zooitje !!



    Salahdin
    hmmm te dom om te reageren.....80% weer zo'n onderzoeker..
    Kennis is nog geen wijsheid.

  12. #12
    Stilte Voor De Storm

    Reacties
    334
    26-09-2001

    Origineel gepost door guruman



    Stel je voor dat ie dat tegen, partijgenoot Fatima(weet haar achternaam niet) zegt.........,KAN TOCH NIET.


    Guru
    Elatik
    Kennis is nog geen wijsheid.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    974
    07-02-2002

    Origineel gepost door guruman


    Remii, hij is een vertegenwoordiger van het volk.

    HIJ MAG DEZE TAAL NIET BEZIGEN.

    Stel je voor dat ie dat tegen, partijgenoot Fatima(weet haar achternaam niet) zegt.........,KAN TOCH NIET.

    Net zo bedenkelijk is dat Cohen niet zegt: hoe kan je dat nu zeggen.

    Zijn (Cohen)NIET verontwaardige reactie verraadt dat zulke taal gebruikelijk is in deze kringen.

    DE MAN DIENT Z'N ONTSLAg DIRECT IN TE DIENEN.

    Wegwezen! zal em leren, hypocriet!!

    Guru
    guru je hebt wel gelijk maar politici zijn ook maar mensen en zij laten zich bewust of onbewust ook verleiden tot uitspraken waarvan ze later realiseren dat ze dat beter niet hadden kunnen zeggen , voooral in informele vraaggesprekken
    maar ik hoop dat hij dus bedoelde dat amsterdam bijna de zelfde probleempjes kent als rotterdam
    anders zou het een hele kwalijke zaak zijn

  14. #14
    Gone.

    Reacties
    267
    08-01-2002

    Origineel gepost door remii


    guru je hebt wel gelijk maar politici zijn ook maar mensen en zij laten zich bewust of onbewust ook verleiden tot uitspraken waarvan ze later realiseren dat ze dat beter niet hadden kunnen zeggen , voooral in informele vraaggesprekken
    maar ik hoop dat hij dus bedoelde dat amsterdam bijna de zelfde probleempjes kent als rotterdam
    anders zou het een hele kwalijke zaak zijn
    Ik hoop met je mee...............
    Zwijg als je geeft maar spreek als je krijgt!

  15. #15
    Gone.

    Reacties
    267
    08-01-2002

    Re: Ik heb de beelden ook gezien...

    Origineel gepost door Leeuwenhart
    Maar ik moet zeggen....acteren kunnen ze niet!

    ik denk dat het maar een mediastunt die bewust in scène is gezet...

    Aangezien Pim Fortuyn zeer succesvol werd door zulke uitspraken te maken, dacht oudkerk als ik het nou ook doe, dan word ik ook zo populair en dan kan ik misschien ook de lijstrekker worden van de PvdA.
    Schijnbaar ruikt hij een kans om de heer Melkert uit de weg te kunnen ruimen. Melkert is nu een zwakke concurrent geworden, aangezien zijn positie in de partij in kritiek toestand is beland na het tv-debat met de heer fortyun.

    Ik ben benieuwd naar wat er zal gebeuren!

    BULL!
    Zwijg als je geeft maar spreek als je krijgt!