1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    780
    06-12-2009

    Keizersnede (gepland)

    ..ben behoorlijk nerveus.................is best vreemd dat je weet wann je gaat bevallen..en je bent er ook zo bewust van...ik heb al eerder ks gehad, maar toen was het na 36 uur proberen vaginaal te bevallen..

    wie heeft dit ook meegemaakt

  2. #2
    _ida

    Reacties
    22.369
    26-01-2009

    me zus heeft bij al haar drie kindjes keizersnede gehad, bij de eerste was t een spoedkeyzersnede, dus niet gepland.. was echt zwaar
    bij de 2de was t ook ni gepland maar ze hebben vry snel besloten een keyzersnede te doen omdat de baby niet goed zakte
    de derde was gepland, omdat haar tweede bevalling zo goed ging, vooral in vergelijking met haar eerste, was ze niet zo bang, maar achteraf gezieen was toch haar tweede bevalling t minst zwaar.
    dus zo zie je maar dat t kan verschillen, allah m3ak, komt goed insha allah

  3. #3
    loving my life

    Reacties
    9.182
    05-06-2009

    De mijne was ook gepland, omdat hij in een stuitligging zat. Eerlijk, ik was zo blij omdat ik al eerder aangegeven had om niet via de natuurlijke weg te willen bevallen. De gedachte dat daar beneden een hele mens eruit zou komen, maakte mij erg nerveus.
    Denk dat ALLAH mijn gebeden gehoord heeft. Niet stressen meid, wees blij dat je geen weeen gaat voelen. Doe wel rustig aan na de operatie, zeker de eerste 6 weken. Enne, gefeliciteerd!

  4. #4
    _ida

    Reacties
    22.369
    26-01-2009

    Citaat Geplaatst door missy_chanel Bekijk reactie
    De mijne was ook gepland, omdat hij in een stuitligging zat. Eerlijk, ik was zo blij omdat ik al eerder aangegeven had om niet via de natuurlijke weg te willen bevallen. De gedachte dat daar beneden een hele mens eruit zou komen, maakte mij erg nerveus.
    Denk dat ALLAH mijn gebeden gehoord heeft. Niet stressen meid, wees blij dat je geen weeen gaat voelen. Doe wel rustig aan na de operatie, zeker de eerste 6 weken. Enne, gefeliciteerd!
    aah dat wist ik ni, verliep t dan "makkelijk"??
    maar daarna had je denk ik wel veel pijn van de wond of nie??

  5. #5
    loving my life

    Reacties
    9.182
    05-06-2009

    Citaat Geplaatst door Rach_ Bekijk reactie
    aah dat wist ik ni, verliep t dan "makkelijk"??
    maar daarna had je denk ik wel veel pijn van de wond of nie??

    Ooh wist je niet dat ik via keizersnee bevallen was?

    Ik was niet nerveus, ik had er alles voor over om maar niet via de natuurlijke manier te hoeven bevallen. Na de operatie kreeg ik wel last van krampjes in mijn baarmoeder, volgens de gynecoloog zijn dat naweeen. Ze waren niet heftig hoor, meer als menstruatiepijn.
    Ik kon wel eerste 2 weken niet bukken, omdraaien, hoesten, lachen want dan voelde ik steken. Voor de rest ging het heel goed. Ik bloedde na 8 dagen niet meer.
    Ook mag je niet stofzuigen en dweilen en zware huishoudelijke taken verrichten, maar goed dat deed ik toch al niet

    Met de tweede hoop ik weer op een keizersnee

  6. #6
    _ida

    Reacties
    22.369
    26-01-2009

    Citaat Geplaatst door missy_chanel Bekijk reactie
    Ooh wist je niet dat ik via keizersnee bevallen was?

    Ik was niet nerveus, ik had er alles voor over om maar niet via de natuurlijke manier te hoeven bevallen. Na de operatie kreeg ik wel last van krampjes in mijn baarmoeder, volgens de gynecoloog zijn dat naweeen. Ze waren niet heftig hoor, meer als menstruatiepijn.
    Ik kon wel eerste 2 weken niet bukken, omdraaien, hoesten, lachen want dan voelde ik steken. Voor de rest ging het heel goed. Ik bloedde na 8 dagen niet meer.
    Ook mag je niet stofzuigen en dweilen en zware huishoudelijke taken verrichten, maar goed dat deed ik toch al niet

    Met de tweede hoop ik weer op een keizersnee
    ja je kan idd beter rustig aan doen, zag ik bij me zus ook, zij had bij haar derde wel heel veel pijn na de operatie, vooral die eerste nacht in ziekenhuis, ze gaven haar een verdovingsprik en die hebben ze verkeerd gestoken waardoor haar wond nie verdoofd was maar haar benen, dus ze had pijn en kon haar benen ni bewegen
    ma goed, das ook iets uitzonderlijks dat ze zo een fout maken..
    uiteindelijk kan iedereen zn bevalling beschryven, maar zelfs bij 1 mama gaan alle bevallingen anders, laatstaan als je t gaat vergelijken met elkaar.

  7. #7
    loving my life

    Reacties
    9.182
    05-06-2009

    Citaat Geplaatst door Rach_ Bekijk reactie
    ja je kan idd beter rustig aan doen, zag ik bij me zus ook, zij had bij haar derde wel heel veel pijn na de operatie, vooral die eerste nacht in ziekenhuis, ze gaven haar een verdovingsprik en die hebben ze verkeerd gestoken waardoor haar wond nie verdoofd was maar haar benen, dus ze had pijn en kon haar benen ni bewegen
    ma goed, das ook iets uitzonderlijks dat ze zo een fout maken..
    uiteindelijk kan iedereen zn bevalling beschryven, maar zelfs bij 1 mama gaan alle bevallingen anders, laatstaan als je t gaat vergelijken met elkaar.

    ja je krijgt ook van de gynecoloog te horen dat je 6 weken niets zwaars mag tillen, bukken etc. Want wond is nog vers en kan opengaan dan ben je helemaal van huis of kan infecteren.
    Nee, ik ben superblij dat ik een keizersnee heb gehad. Mijn zus die 2 maanden voor mij beviel had een hel van een bevalling meegemaakt. Er kwam zowel een tang als zuigkap bij te pas, na een zware marteling en uitgescheurd te zijn werd het alsnog een spoedkeizersnee.

  8. #8
    _ida

    Reacties
    22.369
    26-01-2009

    Citaat Geplaatst door missy_chanel Bekijk reactie
    ja je krijgt ook van de gynecoloog te horen dat je 6 weken niets zwaars mag tillen, bukken etc. Want wond is nog vers en kan opengaan dan ben je helemaal van huis of kan infecteren.
    Nee, ik ben superblij dat ik een keizersnee heb gehad. Mijn zus die 2 maanden voor mij beviel had een hel van een bevalling meegemaakt. Er kwam zowel een tang als zuigkap bij te pas, na een zware marteling en uitgescheurd te zijn werd het alsnog een spoedkeizersnee.
    oh my god!! die bevalling van je zus is precies de eerste bevalling van mijn zus, ze kwamen tot aan de persweeën toen ze besloten een spoedkeyzersnede te doen, was echt erg, gewoon haar bezoeken die avond zei voor mij al genoeg, haar haar in de lucht, ze kon niks meskina, ze was echt toegetakeld, er zit ook 5 jaar tussen haar 1ste en 2de, ze moest er echt een paar jaar van bekomen, eerste jaren zei ze zelfs niks meer te willen weten van zwangerschappen of babys.. maar ik wou dit allemaal eigenlijk nie typen eerst omdat ik ts geen angst wou aan aanjagen

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    780
    06-12-2009

    he dames bedankt voor jullie reacties..
    missy chanel: had je zonder medische indicatie gekozen voor een keizersnede? deden ze daar niet moeilijk over?in welke stad als ikvragen mag?
    hoe deden jullie dat met zorg thuis? ik heb nu een kleine van bijna 2,5 jaar..nou wordt druk denk ik..

  10. #10
    Alle lof zij Allah

    Reacties
    2.820
    13-06-2004

    Citaat Geplaatst door missy_chanel Bekijk reactie
    Ooh wist je niet dat ik via keizersnee bevallen was?

    Ik was niet nerveus, ik had er alles voor over om maar niet via de natuurlijke manier te hoeven bevallen. Na de operatie kreeg ik wel last van krampjes in mijn baarmoeder, volgens de gynecoloog zijn dat naweeen. Ze waren niet heftig hoor, meer als menstruatiepijn.
    Ik kon wel eerste 2 weken niet bukken, omdraaien, hoesten, lachen want dan voelde ik steken. Voor de rest ging het heel goed. Ik bloedde na 8 dagen niet meer.
    Ook mag je niet stofzuigen en dweilen en zware huishoudelijke taken verrichten, maar goed dat deed ik toch al niet

    Met de tweede hoop ik weer op een keizersnee


    haha missy had jij dat ook dat heel je pijnlijke steken kreeg als je ging lachen??...

    nou ik had dat dus .. en echt uitgerekend nu ging mijn man hele tijd super droge grapjes maken.... als we alleen waren of als mijn familie op bezoek was steeds grapjes maken... ik moest echt heletijd mijn lach inhouden want deed echt pijn!.. maar t lukte me niet ik hoefde alleen me man aan te kijken en ik schoot in de lach ...werd echt boos op een gegeven moment.


    TS... ik heb een spoed keizersnede gehad na 31 uur

    als ik een volgende keer zwanger zou worden en ik baby alweer niet wilt indalen ga ik ook gewoon vragen om een geplande keizersnede. want is echt zwaaar een keizersnede na urenlang weeen en temmera dan ben je echt uitgeput. dan kan je beter al van te voren inplannen dan kan je je er op voorbereiden.

    وَإِلَـٰهُكُمْ إِلَـٰهٌ وَاحِدٌ ۖ لَّا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ الرَّحْمَـٰنُ الرَّحِيمُ


  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    780
    06-12-2009

    oh ja gaven jullie borstvoeding? ging dat makkelijk na een (geplande) ks?
    en hadden jullie ook last van zo n opgezwollen buik erna ..ik heb t dan neit over zwangerschapsbuikje ..maar meer dat t ook nog eens opgezwollen..bij mijn eerste bevalling middels spoedkeizersnede leek t alsof ik 6 maanden zwanger was na de bevalling..pff

  12. #12
    loving my life

    Reacties
    9.182
    05-06-2009

    Citaat Geplaatst door Ghita77 Bekijk reactie
    he dames bedankt voor jullie reacties..
    missy chanel: had je zonder medische indicatie gekozen voor een keizersnede? deden ze daar niet moeilijk over?in welke stad als ikvragen mag?
    hoe deden jullie dat met zorg thuis? ik heb nu een kleine van bijna 2,5 jaar..nou wordt druk denk ik..


    Ja ik had daarvoor voor zonder medische indicatie gevraagd, kon wel maar moest ik zelf betalen. Dat vond ik niet erg, zolang ik maar niet via natuurlijke weg zou bevallen. Uiteindelijk bleek dat mijn zoontje in stuitligging zat.
    Ik ben bevallen in het buitenland niet in Nederland en daar kan alles zolang je maar geld laat zien.

    Mijn zus, moeder en schoonmoeder kwamen bij mij voor 3 weken die zorgde dan voor mij en voor de baby. Daarna vloog ik naar Nederland ivm geboortefeest.

  13. #13
    loving my life

    Reacties
    9.182
    05-06-2009

    Citaat Geplaatst door Ghita77 Bekijk reactie
    oh ja gaven jullie borstvoeding? ging dat makkelijk na een (geplande) ks?
    en hadden jullie ook last van zo n opgezwollen buik erna ..ik heb t dan neit over zwangerschapsbuikje ..maar meer dat t ook nog eens opgezwollen..bij mijn eerste bevalling middels spoedkeizersnede leek t alsof ik 6 maanden zwanger was na de bevalling..pff

    Nee, heb nooit borstvoeding gegeven direct fles. Ik wilde het zowiezo niet en toen ik door iedereen gepusht werd ging ik het proberen maar kwam niets uit. De verpleegster gaf ook aan dat met keizersnee melk niet snel op gang komt. Maar mijn buik bleef niet lang opgezwollen, ik ging ook na 2 maanden intensief weer trainen en toen was het weer plat geworden als vanouds.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    780
    06-12-2009

    hee missmaghrebia, ja was echt zwaar..ik had een supergrote baby en dat negeerde ze gewoon, ik had nl zwangerschapssuikerziekte..wilde niet indalen..en bovendien draaide de baby zich om op t laatste moment..en had geen persdrang...moest uit eigen kracht persen..nou dat is behoorlijk intensief..en dan pas onderga je een ks ..pff...ben benieuwd of er verschil is in herstel tussen gepland en niet gepland..

  15. #15
    loving my life

    Reacties
    9.182
    05-06-2009

    Citaat Geplaatst door missmagrebia1 Bekijk reactie
    haha missy had jij dat ook dat heel je pijnlijke steken kreeg als je ging lachen??...

    nou ik had dat dus .. en echt uitgerekend nu ging mijn man hele tijd super droge grapjes maken.... als we alleen waren of als mijn familie op bezoek was steeds grapjes maken... ik moest echt heletijd mijn lach inhouden want deed echt pijn!.. maar t lukte me niet ik hoefde alleen me man aan te kijken en ik schoot in de lach ...werd echt boos op een gegeven moment.


    TS... ik heb een spoed keizersnede gehad na 31 uur

    als ik een volgende keer zwanger zou worden en ik baby alweer niet wilt indalen ga ik ook gewoon vragen om een geplande keizersnede. want is echt zwaaar een keizersnede na urenlang weeen en temmera dan ben je echt uitgeput. dan kan je beter al van te voren inplannen dan kan je je er op voorbereiden.

    Ja hahaha erg is dat he, iemand maakt een domme grap en je kan gewoon net lachen omdat je steken voelt. Dit had ik ook met bukken en hoesten, voelde alsof iemand met een mes in mijn wond zat te prutten.