1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    5.699
    11-03-2010

    Er ligt een sociale druk op je. Bij mij was het vanaf mijn 19e aan de gang, ben dan ook vrijlaat getrouwd pas op mijn 25e ben nu 2 jaar verder bijna 27 en elke keer gaat t weer over kids en dit en dat? K zo als t komt zien jullie het wel, ben deze hele marokaanse achterlijke cultuur zat. Ben verder heel rustig doe geen rare dingen thuis, werk, familie. Geen vriendinnen niks maar deze cultuur drijft je soms tot waanzin, ze zullen je is een keer in je waarde laten. Niks van aantrekken, pas trouwen als het goed voelt en je er achter staat. Weet dat dit leven maar tijdelijk is en we allemaal zullen gaan. Het is echt cultuur want ja je moet een bepaalde status hebben ja trouwen is sunnah maar goed, heb k ook weer mijn zegje gedaan. Je ziet dan ook iedereen om je heen trouwen en dan die opmerkingen van zogenaamde vriendinnen wnnr jij kots, alleen op Allah swt vertrouwen.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    43
    18-11-2017

    Citaat Geplaatst door Pareltje91 Bekijk reactie
    Is dit herkenbaar voor de dames?
    Ik ben inmiddels 27 en eerder gehuwd geweest met een nachtmerrie van een man.
    Van deze nachtmerrie ben ik snel gescheiden en daarna mijn leven weer opgepakt waar ik gebleven was.
    Toch wil ik de hoop en moed niet opgeven dat ook ik ooit een leuke en lieve man tref waarmee ik wel de rest van mijn leven kan delen en vooral mijn enorm knagende kinderwens in vervulling kan brengen.
    Vanaf mijn 22e ongeveer wilde ik al heel graag kinderen, ik ben gek op kinderen, kan soms alleen maar denken aan het moederschap en of dit mij ooit gegund gaat worden om moeder te worden.

    Nu komt het, mijn probleem is dat ik maar geen normale man tref.
    En met de nadruk op normaal, want door mijn scheiding heb ik al weinig eisen maar omdat ik niet hetzelfde wil meemaken zijn dit wel gegronde eisen die ik stel aan een man.
    Er hebben zich wel mannen aangediend, bijvoorbeeld via familie, maar deze mannen waren qua uiterlijk echt niet mijn type.
    Een man hoeft echt niet knap te zijn, totaaal niet zelfs, maar wel een enigszins normaal voorkomen.
    De mannen die zich dus aandienen waren, en ik omschrijf het nog mild dames, echt niet om te zien gewoon eng.
    Ook is mijn probleem dat deze mannen vaak aan de oudere kant zijn (33+), terwijl ik er juist weer heel jong uitzie als ik anderen moet geloven.
    Ik heb geprobeerd dat uiterlijk aan de kant te zetten en te kijken naar innerlijk.
    Maar het lukt mij niet.

    Is een huwelijk met een man waar je echt verliefd op bent wel aan mij besteed?
    Vroeger toen ik jong was vond ik het de normaalste zaak van de wereld om te trouwen met een man die je ook leuk vindt en waar je op verliefd bent. Naast dat zijn innerlijk natuurlijk nummer 1 is.
    Zijn hier nog meer dames die uit druk tijdsdruk, zijn gehuwd met een man die ze eigenlijk niet zo aantrekkelijk vinden?
    Waar ik bang voor ben is dat ik ga walgen op den duur vooral met gemeenschap.

    Mijn gevoel zegt dat ik lang kan wachten als ik echt met iemand wil huwen waar ik ook verliefd op ben.
    Trouw met andere afkomst

  3. #18
    La3roebia!

    Reacties
    17.125
    03-02-2012

    Ewa safi. Wat mektab is komt vanzelf en er op focussen helpt niets...behalve dat je er stress van krijgt.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    1.317
    29-01-2009

    Citaat Geplaatst door Booble Bekijk reactie
    Dat is zo herkenbaar, ik walg echt van alles wat Marokkaans is door alles wat ik met de Marokkanen heb mee gemaakt en dat meen ik echt.

    Wat je kan doen is denken aan adoptie, niets mis mee. Er zijn genoeg kindjes in weeshuizen in Marokko die graag in normale omgeving willen opgroeien en die zeker liefde nodig hebben. Vergeet niet dat je daarvoor rijkelijk beloond wordt, want dit valt onder een nobele daad.
    Een adoptiekind is geen vervanging van een levenspartner. Je kan veel van je kind houden, maar je toch eenzaam voelen. Ons geloof heeft het huwelijk sterk aanbevolen, zodat de een bij de ander rust kan vinden en vice versa.

    Subhanallah, staar je niet blind op getallen en uiterlijke kenmerken. Leeftijd of lengte zegt niets en wat de een aantrekkelijk vindt, hoeft niet perse voor de ander te gelden. Soms zegt een blik voldoende of je je fysiek aangetrokken voelt tot de ander. Uit navraag en kennismaking met mahram kom je ook veel te weten over de ander, maar de ultieme test is als jullie samenleven natuurlijk.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    203
    07-03-2017

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Erg vervelend dat jij nare ervaringen hebt opgedaan maar om je zo uit te spreken op de gehele gemeenschap gaat te ver. Overal heb je rotte appels tussen zitten. Ik zeg toch ook niet: Het ligt aan jou je bent verrot dus trek je rotzooi aan!?

    Een kind adopteren is een zeer nobele daad maar zoals je kunt lezen wil ze graag een baby van haar eigen vlees & bloed.
    Ik heb echt veel shit mee gemaakt met die vervloekte gemeenschap, geloof me. Zowel mannen als vrouwen, niemand is te vertrouwen meer, hun daden zijn even erg, zoniet erger dat die van de joden.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    203
    07-03-2017

    Citaat Geplaatst door Groene_Kreeft Bekijk reactie
    Een adoptiekind is geen vervanging van een levenspartner. Je kan veel van je kind houden, maar je toch eenzaam voelen. Ons geloof heeft het huwelijk sterk aanbevolen, zodat de een bij de ander rust kan vinden en vice versa.

    Subhanallah, staar je niet blind op getallen en uiterlijke kenmerken. Leeftijd of lengte zegt niets en wat de een aantrekkelijk vindt, hoeft niet perse voor de ander te gelden. Soms zegt een blik voldoende of je je fysiek aangetrokken voelt tot de ander. Uit navraag en kennismaking met mahram kom je ook veel te weten over de ander, maar de ultieme test is als jullie samenleven natuurlijk.
    Zij is op zich nog jong, alleen denkt ze misschien dat je jaren beginnen te tellen.

    Over adoptie, ik begon daarover omdat ik veel weeskinderen heb gezien en ik vroeg me af waarom moslims niet opstaan voor adoptie. Het is niet verboden in ons godsdienst en ik heb 't gevoel dat de moslims enkel aan zichzelf denken, iedereen wil een eigen kind van zichzelf en niemand bekommert zich om andere moslims kinderen die geen ouders hebben.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    169
    19-09-2014

    Dank jullie wel allemaal voor het reageren.

    Adopteren zou ik pas aan denken wanneer ik de leeftijd van 38 ben gepasseerd en nog steeds ongehuwd ben.
    En wat iemand hierboven al zei, kinderen geven veel maar vullen niet de leegte van een partner, een liefde.
    Denk dat iedereen die behoefte heeft om zijn of haar leven te delen met een zielsmaatje.

    Verder, iemand had het hier over andere afkomst, dat zou ook nog kunnen wanneer deze moslim is.
    Want wat mij zeker opvalt is dat ik over het algemeen afgeschreven word bij normale jonge (26-32) hoogopgeleide mannen van Marokkaanse komaf. Puur vanwege mijn gescheiden status.
    Terwijl ik dit selectief zijn niet terug vind bij andere afkomsten.
    Binnen onze Marokkaanse gemeenschap krijg ik enkel aanzoeken van mannen ouder dan 35, mensen zonder papieren of ook gescheiden mannen.
    En ik sta echt open voor gescheiden mannen, juist wilde ik dit liever want dan heb je beide dezelfde rugzak, helaas uit mijn ervaring bleek vaak dat deze mannen niet voor niets gescheiden zijn en verlaten zijn door hun toenmalige vrouw vanwege wangedrag en zeer erge zaken.
    Dus zit in dubio. Ervaar dit echt als een dillema.
    En over uiterlijk gesproken, ik staar niet blind naar enkel zijn uiterlijke kenmerken. Maar soms is het uiterlijk zo onaantrekkelijk dat dit afleidt van andere zaken. Dat je bijna begint te walgen bij het idee dat je daarmee een bed moet delen etc.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    203
    07-03-2017

    Citaat Geplaatst door Pareltje91 Bekijk reactie
    Dank jullie wel allemaal voor het reageren.

    Adopteren zou ik pas aan denken wanneer ik de leeftijd van 38 ben gepasseerd en nog steeds ongehuwd ben.
    En wat iemand hierboven al zei, kinderen geven veel maar vullen niet de leegte van een partner, een liefde.
    Denk dat iedereen die behoefte heeft om zijn of haar leven te delen met een zielsmaatje.

    Verder, iemand had het hier over andere afkomst, dat zou ook nog kunnen wanneer deze moslim is.
    Want wat mij zeker opvalt is dat ik over het algemeen afgeschreven word bij normale jonge (26-32) hoogopgeleide mannen van Marokkaanse komaf. Puur vanwege mijn gescheiden status.
    Terwijl ik dit selectief zijn niet terug vind bij andere afkomsten.
    Binnen onze Marokkaanse gemeenschap krijg ik enkel aanzoeken van mannen ouder dan 35, mensen zonder papieren of ook gescheiden mannen.
    En ik sta echt open voor gescheiden mannen, juist wilde ik dit liever want dan heb je beide dezelfde rugzak, helaas uit mijn ervaring bleek vaak dat deze mannen niet voor niets gescheiden zijn en verlaten zijn door hun toenmalige vrouw vanwege wangedrag en zeer erge zaken.
    Dus zit in dubio. Ervaar dit echt als een dillema.
    En over uiterlijk gesproken, ik staar niet blind naar enkel zijn uiterlijke kenmerken. Maar soms is het uiterlijk zo onaantrekkelijk dat dit afleidt van andere zaken. Dat je bijna begint te walgen bij het idee dat je daarmee een bed moet delen etc.
    Het is zoiezo niet toegestaan in de islaam om te trouwen met iemand die je niet aantrekkelijk vind, zo heeft de Profeet (vrede zij met hem) ons aangeraden, zowel mannen als vrouwen om hun partners eerst te bekijken voor ze instemmen met een huwelijk. Je moet rust vinden in je partner.

    Ten tweede, misschien moet je je verdiepen in het geloof zodat je eerst een beetje rust vind en de liefde van Allah ervaart, dan komt de rest van zelf, uiteindelijk is alles voorbestemd.

    Laatste, kijk vooral uit met gescheiden mannen, je weet nooit waar je in beland. Zoals ik al zei, niemand is te vertrouwen tegenwoordig. Een Nederlandse blanke bekeerling m/v is tegenwoordig meerdere malen beter dan een Marokkaan.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    169
    19-09-2014

    Citaat Geplaatst door Booble Bekijk reactie
    Het is zoiezo niet toegestaan in de islaam om te trouwen met iemand die je niet aantrekkelijk vind, zo heeft de Profeet (vrede zij met hem) ons aangeraden, zowel mannen als vrouwen om hun partners eerst te bekijken voor ze instemmen met een huwelijk. Je moet rust vinden in je partner.

    Ten tweede, misschien moet je je verdiepen in het geloof zodat je eerst een beetje rust vind en de liefde van Allah ervaart, dan komt de rest van zelf, uiteindelijk is alles voorbestemd.

    Laatste, kijk vooral uit met gescheiden mannen, je weet nooit waar je in beland. Zoals ik al zei, niemand is te vertrouwen tegenwoordig. Een Nederlandse blanke bekeerling m/v is tegenwoordig meerdere malen beter dan een Marokkaan.
    Hierin heb je wel een punt.
    Ik wilde altijd juist een gescheiden man omdat je dezelfde verleden deelt en samen elkaars nare huwelijk kon laten vergeten.
    Maar ik ben hier echt op terug gekomen. Want het merendeel van deze mannen heeft echt veel op hun kerfstok helaas en ben achter veel zaken gekomen die mij enorm hebben doen schrikken.
    Maarja er zullen ook wel normale bij zitten daar niet van alleen ik ontmoet ze niet.

  10. #25
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Booble Bekijk reactie
    Ik heb echt veel shit mee gemaakt met die vervloekte gemeenschap, geloof me. Zowel mannen als vrouwen, niemand is te vertrouwen meer, hun daden zijn even erg, zoniet erger dat die van de joden.
    Zoek hulp is mijn advies.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  11. #26
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Booble Bekijk reactie
    Zij is op zich nog jong, alleen denkt ze misschien dat je jaren beginnen te tellen.

    Over adoptie, ik begon daarover omdat ik veel weeskinderen heb gezien en ik vroeg me af waarom moslims niet opstaan voor adoptie. Het is niet verboden in ons godsdienst en ik heb 't gevoel dat de moslims enkel aan zichzelf denken, iedereen wil een eigen kind van zichzelf en niemand bekommert zich om andere moslims kinderen die geen ouders hebben.
    Ja want jij leeft ook met alle moslims. Seriously girl you've got issues!
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  12. #27
    word

    Reacties
    3.558
    16-07-2009

    Citaat Geplaatst door temsamane25 Bekijk reactie
    Als ik hier alles zo lees, dan ben ik even blij dat ik een nederlandse vrouw heb.Weet je hoe mooi het leven is.Allebij werken nooit geldzorgen op vakantie gaan waar je wilt en niet elke jaar standaard marokko, begrip is vol op aanwezig goede communicatie .Vraag me af wat er was gebeurd als me ouders hun zin hadden gehad en me opzadelden met een marokkaanse.Volgens mij had ik al zelfmoord gepleegd denk ik.
    ok gefeliciteerd



  13. #28
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door temsamane25 Bekijk reactie
    Als ik hier alles zo lees, dan ben ik even blij dat ik een nederlandse vrouw heb.Weet je hoe mooi het leven is.Allebij werken nooit geldzorgen op vakantie gaan waar je wilt en niet elke jaar standaard marokko, begrip is vol op aanwezig goede communicatie .Vraag me af wat er was gebeurd als me ouders hun zin hadden gehad en me opzadelden met een marokkaanse.Volgens mij had ik al zelfmoord gepleegd denk ik.
    Best triest eigenlijk jij bent dus een passieveling.

    Sinds jij met een Nederlandse bent getrouwd ga je op vakantie naar landen buiten marokko om

    Juich niet te vroeg jongeman velen zijn jou voorgegaan en we weten allemaal hoe het eindigde.

    Ik hoop voor jou positief in ieder geval héél veel geluk met je Nederlandse vrouw.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  14. #29
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Best triest eigenlijk jij bent dus een passieveling.

    Sinds jij met een Nederlandse bent getrouwd ga je op vakantie naar landen buiten marokko om

    Juich niet te vroeg jongeman velen zijn jou voorgegaan en we weten allemaal hoe het eindigde.

    Ik hoop voor jou positief in ieder geval héél veel geluk met je Nederlandse vrouw.
    Echt he wat voor man is dat dus stel hij was allahja7fedh met een marokkaanse getrouwd dan kon hij niet meer nr andere landen ofzo superraar hihi

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    302
    21-05-2002

    Citaat Geplaatst door temsamane25 Bekijk reactie
    Als ik hier alles zo lees, dan ben ik even blij dat ik een nederlandse vrouw heb.Weet je hoe mooi het leven is.Allebij werken nooit geldzorgen op vakantie gaan waar je wilt en niet elke jaar standaard marokko, begrip is vol op aanwezig goede communicatie .Vraag me af wat er was gebeurd als me ouders hun zin hadden gehad en me opzadelden met een marokkaanse.Volgens mij had ik al zelfmoord gepleegd denk ik.
    We zouden het allemaal heel erg hebben gevonden als jij zelfmoord had gepleegd.
    En we zijn echt blij voor je dat je nu wel naar andere landen op vakantie kan.
    En gelukkig lijd je nu geen honger.

    Aan de vrouwen die hier adviseren om geen marokkaan te nemen: Jullie hebben serieus issues