1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    1.446
    14-10-2005

    Citaat Geplaatst door sousia12 Bekijk reactie
    ik voelde de weeen als 10000000000000000000000000000000000000x ongiepijn.
    en ik kon ze ook niet goed opvangen, deden heel veel pijn. dus heb ook een aantal keer gebraakt, volgens hun was het normaal. ik heb gelukkig niet gepoept en geplast, dat schijnt ook normaal te zijn tijdens het persen.

    ik heb 24 uur weeen gehad. de onstluitingen gingen best langzaam eigenlijk. dus heb op een skippybal gezeten, in bad, gelegen, rondgelopen . echt van alles. ik werd gek. en ik verloor me water pas toen de vroedvrouw weer ging voelen of ik nu wel tien cm ontsluiting had. ik lag toen in bad. en toen ze der hand in me stak kwam het water er uit.
    ik dacht ik loop leeg en het kindje komt er zo ook uit. maar kon daarna op bed bevallen. me prinsesje was een 8 ponder machallah 3liha. en ik ben niet dik of groot, maar smalletjes.

    en als je daar ligt , met weeen of ook aan het persen, dan denk je niet aan wat anderen van je vinden, het enige wat belangrijk is dat het kindje gezond eruit komt.
    ik heb zelfs geperst nadat ik geen weeen had. en je mag dus alleen persen als je een wee hebt. ben dus ook van alle kanten gescheurd. deed heel veel pijn na de bevalling. kon drie weken niet normaal plassen en poepen.
    maar dan moet je warm water over je edele delen doen en dan kun je beetje plassen.
    maar maak je geen zorgen, alles komt goed. je hoeft nu niet ergens op een berg te bevallen in je eentje. je hebt dokters en ziekenhuizen enz....
    ik heb veeel respect voor me moeder en oma en alle vrouwen die zonder de dokter zijn bevallen. maar helemaal alleen.

    ik hoop dat ik een beetje antwoord heb gegeven. dit is puur mijn ervaring. er zullen zeker andere vrouwen die het totaal anders hebben beleefd. dus laat jeje niet bang maken en blijf positef en geloof in allah.
    wauww bedankt voor je verhaal liefje! nu weet ik pas wat me te wachten staat inchallah zal alles goed komen maar heb 1 probleem en dat is dat ik niet veel verstand van heb en dat is dat 10 cm ontsluiting en 8 pond maar de tijd zal het me leren inchallah vind knap dat heel veel meiden verstand van hebben van dat pond en cm petje af

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    1.052
    08-10-2009

    8 pond betekent dat het kindje 4 kilo is, en tien c m ontsluiting betekent De ontsluiting is het opengaan van de baarmoedermond (portio). De ontsluiting vindt plaats in het begin van de bevalling. Bij elke contractie wordt de baarmoedermond een beetje opgerekt totdat deze een diameter van ongeveer 10 centimeter heeft bereikt. Echter voordat dit gebeurt moet de baarmoedermond eerst verweken en verstrijken.
    Beginfase: van 0 tot 4 cm ontsluiting. Aan het eind van het eerste stadium komt er elke twee uur een wee, die ongeveer een minuut aanhoudt. Deze fase kan lang duren. Twee dagen is zelfs niet abnormaal.
    Middenfase: van 4 tot 8 cm ontsluiting. Nu gaat het een stuk sneller, omdat de weeën krachtiger worden en in een hogere frequentie voorkomen (om de 3 - 4 minuten).
    Late fase: van 8 tot 10 cm ontsluiting. De weeën volgen elkaar nu erg snel op. De zwangere moet zich goed concentreren op het opvangen van de weeën en zij ziet het nu vaak niet meer zitten. Als de ontsluiting 10 cm is dan wordt deze beschouwd als volledig en zal uitdrijving de volgende stap zijn.
    geef gerust een groen puntje, de mijne zijn net allemaal weggevlogen
    geen pm van mannelijke leden

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    1.446
    14-10-2005

    Citaat Geplaatst door sousia12 Bekijk reactie
    8 pond betekent dat het kindje 4 kilo is, en tien c m ontsluiting betekent De ontsluiting is het opengaan van de baarmoedermond (portio). De ontsluiting vindt plaats in het begin van de bevalling. Bij elke contractie wordt de baarmoedermond een beetje opgerekt totdat deze een diameter van ongeveer 10 centimeter heeft bereikt. Echter voordat dit gebeurt moet de baarmoedermond eerst verweken en verstrijken.
    Beginfase: van 0 tot 4 cm ontsluiting. Aan het eind van het eerste stadium komt er elke twee uur een wee, die ongeveer een minuut aanhoudt. Deze fase kan lang duren. Twee dagen is zelfs niet abnormaal.
    Middenfase: van 4 tot 8 cm ontsluiting. Nu gaat het een stuk sneller, omdat de weeën krachtiger worden en in een hogere frequentie voorkomen (om de 3 - 4 minuten).
    Late fase: van 8 tot 10 cm ontsluiting. De weeën volgen elkaar nu erg snel op. De zwangere moet zich goed concentreren op het opvangen van de weeën en zij ziet het nu vaak niet meer zitten. Als de ontsluiting 10 cm is dan wordt deze beschouwd als volledig en zal uitdrijving de volgende stap zijn.
    pfff moelijk moet ik dit eigenlijk allemaal weten?? of krijg ik dat later te horen in het ziekenhuis?

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    1.052
    08-10-2009

    Citaat Geplaatst door sissyy Bekijk reactie
    pfff moelijk moet ik dit eigenlijk allemaal weten?? of krijg ik dat later te horen in het ziekenhuis?
    hahaha, nee meis, het gaat vanzelf.... maar is wel beter als je met je verloskundige praat. dan kan zij jou alles haarfijn uitleggen. misschien wel met foto´s en zo.
    of kijk op internet, lees boeken. dan ben je beetje voorbereid en weet je tenminste iets. ik heb me wel beetje voorbereid. zodat ik wist wat me te wachten staat. en heb ook met me vroedvrouw gepraat. over ziekenhuis tot nageboorte.... en ga niet stressen, is niet nodig. alles valt wel op z´n plek als je mooie meid of jongen in je armen hebt. dan is et verleden niet meer belangrijk
    geef gerust een groen puntje, de mijne zijn net allemaal weggevlogen
    geen pm van mannelijke leden

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    1.446
    14-10-2005

    Citaat Geplaatst door sousia12 Bekijk reactie
    hahaha, nee meis, het gaat vanzelf.... maar is wel beter als je met je verloskundige praat. dan kan zij jou alles haarfijn uitleggen. misschien wel met foto´s en zo.
    of kijk op internet, lees boeken. dan ben je beetje voorbereid en weet je tenminste iets. ik heb me wel beetje voorbereid. zodat ik wist wat me te wachten staat. en heb ook met me vroedvrouw gepraat. over ziekenhuis tot nageboorte.... en ga niet stressen, is niet nodig. alles valt wel op z´n plek als je mooie meid of jongen in je armen hebt. dan is et verleden niet meer belangrijk
    ohhhh zo okee dan dan is het goed ga zeker niet stressen en nog maals bedankt voor je mooie verhaal hbiba

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    1.052
    08-10-2009

    Citaat Geplaatst door sissyy Bekijk reactie
    ohhhh zo okee dan dan is het goed ga zeker niet stressen en nog maals bedankt voor je mooie verhaal hbiba
    hoever ben je eigenlijk???
    geef gerust een groen puntje, de mijne zijn net allemaal weggevlogen
    geen pm van mannelijke leden

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    1.446
    14-10-2005

    Citaat Geplaatst door sousia12 Bekijk reactie
    hoever ben je eigenlijk???
    uhmm ben nog niet zwanger ik wil me alvast voor bereiden voor in de toekomst

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    1.052
    08-10-2009

    Citaat Geplaatst door sissyy Bekijk reactie
    uhmm ben nog niet zwanger ik wil me alvast voor bereiden voor in de toekomst
    das leuk, inchallah ben j egauw zwanger
    geef gerust een groen puntje, de mijne zijn net allemaal weggevlogen
    geen pm van mannelijke leden

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    1.446
    14-10-2005

    Citaat Geplaatst door sousia12 Bekijk reactie
    das leuk, inchallah ben j egauw zwanger
    ja inchallah

  10. #40

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    1.446
    14-10-2005

    Citaat Geplaatst door mmu2 Bekijk reactie
    ben je wel al getrouwd dan?
    waarom vraag je?

  12. #42

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    1.446
    14-10-2005

    Citaat Geplaatst door mmu2 Bekijk reactie
    gewoon.. je stelt vragen over ruggenprik bij een bevalling.
    maar je bent niet zwanger...

    Vandaar dat ik vroeg of je wel getrouwd was..
    mag ik geen vragen stellen? men mag toch voor bereid zijn?

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    9.573
    13-05-2010

    allebei de bevallingen zonder pijnstilling gedaan en insha Allah de derde ook
    ik denk dat het zowiezo beter is voor het kind om het zonder te doen
    teminste als het om een normale bevalling gaat zonder complicaties

  15. #45
    لا إله إلا

    Reacties
    933
    11-12-2009

    Citaat Geplaatst door sissyy Bekijk reactie
    uhmm ben nog niet zwanger ik wil me alvast voor bereiden voor in de toekomst





    Maak je geen zorgen inschallah dhouriat salihat voor jou en alle zusters die deze wens ook hebben, amien.

    Een bevalling doet nu eenmaal pijn, vooral het laatste stukje als je net denkt dat je laatste uur is geslagen maar dan floep daar is je baby soubhanallah. En om een prik kun je niet altijd vragen. Sommige ziekenhuizen doen daar heel moeilijk over of je hebt net teveel cm ontsluiting (dus opening van de baarmoedermond waar de baby vandaan komt) dan zeggen ze ook nee is te laat.

    En weet je ik vind dat een vrouw het eerst zonder moet proberen als het dan nog noodzakelijk is, dan om die prik vragen want uiteindelijk zijn het toch medicijnen die in je lichaam word gespoten en medicijnen kunnen nu eenmaal bijwerkingen geven (hoeft niet altijd).

    En zoals smurfin25 al eerder schreef, zie het als een zondewisser inschallah die pijnen.