1. #481
    Vicit vim virtus

    Reacties
    19.028
    04-09-2010

    "Stalingrad" van Anthony Beevor



    Stalingrad: de wreedste veldslag van de Tweede Wereldoorlog; de titanenstrijd tussen Stalin en Hitler, die zes donkere maanden duurde en een keerpunt in de geschiedenis zou betekenen. Van een weelderige stad aan de oevers van de Wolga veranderde Stalingrad in een inferno, waarin honderdduizend mensen zouden verschroeien in het vuur van bombardementen of bevriezen in de meedogenloze Russische winter.

    In Stalingrad doet Antony Beevor niet alleen verslag van een oorlogsstrategie, maar laat hij vooral de persoonlijke stemmen klinken van Russische en Duitse soldaten en van gewone mannen, vrouwen en kinderen in hun uiterste krachtmeting met oorlog, honger en kou.
    Citaat Geplaatst door Gerry Adams
    In the past I have defended the right of the IRA to engage in armed struggle. I did so because there was no alternative for those who would not bend the knee, or turn a blind eye to oppression, or for those who wanted a national republic. Now there is an alternative.

  2. #482
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Kan jij lezen airitje

  3. #483
    MVC Lid

    Reacties
    383
    12-02-2016

    Ik ben nu bij het hoofdstuk doornroosje aan het lezen. Heb laats zo een dik sprookjesboek gekocht. Blijft mij fascineren die sprookjes.
    Waar ik de laatste tijd ook behoefte aan heb is de hele reeks pinkeltje weer te gaan lezen. Heerlijk die kinderboeken. Ze brengen je naar een mooie wereld ver weg van peej en pieter baan en de rest vd knorries.
    -

  4. #484
    Verbannen

    Reacties
    12.290
    16-12-2014

    Citaat Geplaatst door summer800 Bekijk reactie
    Ik ben nu bij het hoofdstuk doornroosje aan het lezen. Heb laats zo een dik sprookjesboek gekocht. Blijft mij fascineren die sprookjes.
    Waar ik de laatste tijd ook behoefte aan heb is de hele reeks pinkeltje weer te gaan lezen. Heerlijk die kinderboeken. Ze brengen je naar een mooie wereld ver weg van peej en pieter baan en de rest vd knorries.
    die lezen ze dagelijks voor aan de kinderen in hun kelder

  5. #485
    MVC Lid

    Reacties
    383
    12-02-2016

    Citaat Geplaatst door Izanovic. Bekijk reactie
    die lezen ze dagelijks voor aan de kinderen in hun kelder


    Gatverdamme, waarom vertel je me dit?
    -

  6. #486
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Citaat Geplaatst door summer800 Bekijk reactie
    Ik ben nu bij het hoofdstuk doornroosje aan het lezen. Heb laats zo een dik sprookjesboek gekocht. Blijft mij fascineren die sprookjes.
    Waar ik de laatste tijd ook behoefte aan heb is de hele reeks pinkeltje weer te gaan lezen. Heerlijk die kinderboeken. Ze brengen je naar een mooie wereld ver weg van peej en pieter baan en de rest vd knorries.
    ja man heb je die boek ook gelezen van sneeuwwitje en de zeven Turken

  7. #487
    Vicit vim virtus

    Reacties
    19.028
    04-09-2010

    Citaat Geplaatst door touzaniabdelos Bekijk reactie
    Kan jij lezen airitje
    Ja, anders kon ik hier niets plaatse en lezen hé.
    Citaat Geplaatst door Gerry Adams
    In the past I have defended the right of the IRA to engage in armed struggle. I did so because there was no alternative for those who would not bend the knee, or turn a blind eye to oppression, or for those who wanted a national republic. Now there is an alternative.

  8. #488
    Good Vibes

    Reacties
    7.188
    05-03-2005




    Wat beweegt complotdenkers? Zijn het paranoïde geesten of lijkt hun geloof in samenzweringstheorieën eigenlijk nog het meeste op religie? Journalist Maarten Reijnders dompelde zich onder in de wereld van de samenzweringsgelovigen. Hij sprak verscheidene Nederlandse complotdenkers. Van een herhaaldelijk veroordeelde ex-journalist die de jacht heeft geopend op pedo-netwerken tot een anti-vaccinatieactiviste die ervan overtuigd is dat de Holocaust zwaar wordt overdreven. En van een succesvolle ondernemer die meent de moord op John F. Kennedy te hebben opgelost tot een oprichter van een politieke partij die de luchtmacht wil inzetten tegen chemtrails sproeiende vliegtuigen. In Complotdenkers legt Reijnders uit hoe je een samenzweringstheorie kunt herkennen, waarom iedereen wel eens geneigd is om te vallen voor de verleiding van de complottheorie en waarom dat gevaarlijk is.
    Nogal wat namen in het boek die hier met enige regelmaat als 'bron' worden gebruikt.
    Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

  9. #489
    Verbannen

    Reacties
    12.290
    16-12-2014

    heel gevaarlijk voor de gojim
    pas maar op

  10. #490
    Limburger

    Reacties
    11.681
    05-08-2003

    Citaat Geplaatst door LesDennis Bekijk reactie





    Nogal wat namen in het boek die hier met enige regelmaat als 'bron' worden gebruikt.
    Dank u.
    Ik zet hem op mijn lijst.
    Had hier nog in de kast staan: Tussen Waarheid en Waanzin ( Hulspas en Nienhuys). Daar komen een aantal namen ook in voor.

    .
    j'ai vu ta lumière dans ma jante

  11. #491
    Good Vibes

    Reacties
    7.188
    05-03-2005

    Citaat Geplaatst door IVAN Bekijk reactie
    Dank u.
    Ik zet hem op mijn lijst.
    Had hier nog in de kast staan: Tussen Waarheid en Waanzin ( Hulspas en Nienhuys). Daar komen een aantal namen ook in voor.

    .
    Ja, dat boek heb ik ook gelezen. Wie iets van Skepsis volgt kent de schrijvers in ieder geval.
    Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

  12. #492
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Citaat Geplaatst door AirbusA380 Bekijk reactie
    Ja, anders kon ik hier niets plaatse en lezen hé.
    misschien knip en plakwerk dat zou een hoop verklaren

  13. #493
    Verbannen

    Reacties
    235
    27-07-2016

    Het verhaal van onze voorouders van Richard Dawkins. Uitstekend boek voor diegene die geïnteresseerd is in de evolutietheorie en graag wil weten waar we vandaan komen. Echt een aanrader.

  14. #494
    Verbannen

    Reacties
    1.864
    24-01-2016

    Citaat Geplaatst door Rationalkid Bekijk reactie
    Het verhaal van onze voorouders van Richard Dawkins. Uitstekend boek voor diegene die geïnteresseerd is in de evolutietheorie en graag wil weten waar we vandaan komen. Echt een aanrader.
    sprookjesboek

  15. #495
    MVC Lid

    Reacties
    164
    11-08-2016

    Mein Kampf. Interessant boek.