1. #1
    N/A

    Reacties
    388
    15-11-2001

    Vrijheid (wat is dat eigenlijk)

    salam iedereen:
    we zijn nu in de 21ste eeuw, en in plaats van goede discussies te voeren zijn we nog bezig met lage vragen en stellingen (verliefde, maagd, homo,...).
    iedereen van ons weet of heeft al een bepaalde kennis om te oordelen en ook het verschil te merken tussen goed en slecht , zoet en zout,
    de mens is in 1969 naar de maan gereist, de wetten van islam zijn duidelijk, individualisme bestaat, verschil van cultuur normen waarden is normaal, verschil van huids kleur, ogen, vorm is ook normaal, er is glas, steen, stof,
    en alles met elkaar vormt wat we noemen het bestaan of de Helaal.
    aktie creert reactie, maan veroorzaakt de zwartekracht, aard is voor iedereen, aard is een tijdelijk plaats, Allah bestaat, geloof of geloof niet, we zijn toch van hetzelfde komst, eens of oneens, we horen tot dezelfde groep en dat is de mens:
    Islam, Christendom, Jodendom, Boedisme,
    wie heeft gelijk, de Scheper is de Baas, Hij is de rechter, en niet wij.
    ik zie het blauw, jij ziet het geel, kom op tafel om daarover te praten,
    Respect, daar draait om, daar gaat om:
    we zijn hier om elkaar te respecteren, te aanvaarden, samen te werken, samen te leven, en niet elkaar te doden:
    iedereen kiezt zijn eigen weg, en Hij alleen die is verantwoordelijk voor:

    "Vrijheid eindigt wanneer je de vrijheid van een ander aantast"

    wa salam



    [Dit bericht is aangepast door ask_me (aangepast op 28 december 2001).]

  2. #2
    videofilmer

    Reacties
    6.467
    28-12-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Beste ask_me,

    Je hebt gelijk, ik wil ook graag over andere onderwerpen dan de dagdagelijkse discussie voeren.
    Maar, de meeste mensen praten nu eenmaal over de onderwerpen waar ze direct mee te maken hebben, en dat is op zich logisch.

    Het zou heel fijn zijn voor de afwisseling tenminste (want veranderen van spijs doet eten) om andere onderwerpen aan te kaarten, die ons ook aanbelangen.

    Met welke zullen we beginnen?

    Ik zou zeggen,...I ASK YOU ask_me

    veel sterkte,
    Justice.

    ------------------

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    73
    18-09-2001

    Vrijheid is:

    geen hoofddoek dragen,

    als een Jeniffer Lopez erbij lopen,

    jezelf laten penitreren door anderen,

    je maagdenvlies operatief herstellen,

    niet tot Allah bidden,

    jezelf niet verdiepen in de Islam,

    Hollander worden in al het doen en laten,

    discotheken bezoeken in plaats van de moskee,

    onzedelijk zijn,

    je ouders bedriegen en voorliegen,


    Sorry maar als dat vrijheid is dan is voor mij de prijs iets te hoog. En dat zou het voor iedereen moeten zijn.



    [Dit bericht is aangepast door Chokran (aangepast op 02 januari 2002).]

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    4
    27-12-2001

    Vrijheid is;

    een schoon geweten hebben;

    je pad kunnen kiezen zonder anderen te benadelen;

    Liefde kunnen delen

    Respect voor anderen hebben en tonen

    voldoende middelen hebben om te kunnen leven als een mens, je te kunnen kleden en voeden en hetzelfde voor de personen die van je afhankelijk zijn.


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    73
    18-09-2001

    onder andere

  6. #6
    Stilte Voor De Storm

    Reacties
    334
    26-09-2001

    Chokran,

    ik kan me inleven in jouw cynische reactie, maar door het plaatsen van een lijst van negatieve gedragsuitlatingen en daar ook nog eens tussen te zetten:

    "Hollander worden in al het doen en laten"

    plaats je hollanders in een negatieve lijst en dus in een negatief daglicht. Ik begrijp dat je als marokaan je eigen cultuur wilt behouden en je ook naar de marokaanse maatstaven wilt blijven gedragen. Daar is helemaal niets mis mee, zou ik ook doen als ik in het buitenland zou wonen. Dit is echter geen vrijbrief cq reden om hollanders in een negatief daglicht te stellen en hun gedragingen (voor zover je over hun kan spreken, want zoals je weet benader ik een ieder het liefst individueel) in een rij te plaatsen van negativiteit.

    Roy

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    73
    18-09-2001

    Roy, liefie, mijn bedoeling met dit berichtje was om aan te geven dat het begrip vrijheid door Marokkanen tegenwoordig zo wordt begrepen dat men al die dingen kan doen die een Nederlander ook doet (varkensvlees, alcohol, sex voor het huwelijk en ander onzedelijk gedrag enz.). Dit is niet conform de islamitische leer, de leer waarmee wij zijn opgevoed.

    OK poepie?

  8. #8
    Stilte Voor De Storm

    Reacties
    334
    26-09-2001

    ik begrijp de intentie van je berichtje schatje, maar het beroerde is dat je een vergelijking neerzet waarbij je hollander zijn synoniem stelt met slecht zijn. (generalisatie) Uiteraard weet ik dat dit niet je bedoeling is, en dat je niets dan goed in de zin hebt, het kan alleen verkeerd overkomen.

    I love you

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    73
    18-09-2001

    Niet helemaal juist, ik stel Hollander zijn gelijk met onislamitisch zijn.

    love you too

  10. #10
    N/A

    Reacties
    388
    15-11-2001

    salam
    We zijn moslims (met een vraagTeken erbij), maar dat is een ander onderwerp.
    Praten we nu over marokkanen en de situatie in marokko(ons land),
    we lopen een grote achterstand in alle gebieden, (sociale en economishe), en voor elke onderwerp of situatie zijn er meer dan duizenden ideeen en interpratities ,
    soms denk ik dat we niet meer een homogene volk is maar wel volken met verschillende
    normen/waarden,
    mijn vraag luidt als volgt, waarom zijn we zo geworden, hoe komt dat, wat zijn de oorzaken, waar ligt de probleem?
    is het haram of verboden om jou land te steunen ?
    is het verboden om te ontwikkelen?
    is het raar om met een van de groteste landen te (bij) horen (wetenschappelijk)?

    corruptie, leugens, druk, [door wie ?] gewoon door onze broers "marokkanen".
    ik heb malen over onze situatie nagedacht, helaas met woorden krijg je alleen
    hoofdpijn.
    ik zie een land volle met chaos...

    maar waar ligt de probleem en wat is de oplossing?

    wa salam
    said.....

    [Dit bericht is aangepast door ask_me (aangepast op 03 januari 2002).]

    [Dit bericht is aangepast door ask_me (aangepast op 04 januari 2002).]

  11. #11
    cool

    Reacties
    20
    08-12-2001

    vrijheid = je zelf zijn.................

  12. #12
    Stilte Voor De Storm

    Reacties
    334
    26-09-2001

    vrijheid = betrekkelijk, altijd en overal. Op de ene plaats misschien wat minder dan op de andere, maar altijd en overal

  13. #13
    .

    Reacties
    5.752
    13-01-2008

    Vrijheid voel je als je in de paradijs bent, een plek waar je voor eeuwig bent zonder zorgen.