1. #151
    Verbannen

    Reacties
    6.503
    07-09-2016

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Komen we weer terug op de discussie of we hier rijk zijn door het kolonialisme of niet.
    Ik denk van niet, aangezien we na die periode bepaald niet welvarend waren en na WOII bv compleet failliet maar goed.

    Zeker wordt er van zwakke regeringen in Afrika misbruik/gebruik gemaakt.
    Bij elke regering wordt gelobbyd, ook bij de onze zoals je gemerkt hebt de laatste tijd.
    Hoe zwakker de regering, hoe beter dat gaat over het algemeen.
    Het is niet alleen het westen wat dat doet btw, China, Rusland Turkije etc doen daar vrolijk aan mee.

    Wat wel zo is (denk ik), is dat mede door de koloniale periode, er in Afrika weinig structuur in politieke leiding is, waardoor elke machthebber de absolute macht kan misbruiken, maar wat zo'n Mugabe zijn eigen volk aandoet, kun je niet afschuiven op het Westen of wie dan ook.
    Dat doet hij allemaal zelf.
    "Dat doet hij allemaal zelf"

    Sinds vandaag niet meer

    Tevens huren landen als China, KSA, Turkije zeer grote stukken
    landbouw grond in Afrikaanse landen voor een periode van 99jaar.
    Omdaar voedsel te verbouwen, en dat naar huis te sturen.

    Weer een inkomstenbron die de lokale bevolking moet missen.
    En al het vruchtbare land wat ze moeten missen, zie het als een soort neo-kolonialsme.

  2. #152
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door Al-Mahdi Bekijk reactie
    Ja

    en

    ja
    Dan klopt het toch dat ik schreef dat Nederland DEELS bijdraagt (bijdroeg) aan de vluchtelingenstromen vanuit Syrië en Irak.
    Wanneer je huis of je werkplaats gebombardeerd is door een NL ‘precisie’bom en je de helft van je familie, vrienden, kennissen en collega’s hebt verloren en je hierdoor op de vlucht moet gaan, dan is het toch legitiem om te zeggen dat NL DEELS bijdraagt aan de vluchtelingenstroom, of niet soms?
    En dan maakt het toch geen hol uit dat de NL luchtmacht het niet bedoeld had om voor de zoveelste keer burgers ‘per ongeluk’ te bombarderen (colleteral datageneratie)? Feit is dat de overleveraars NU op de vlucht moeten slaan!

    Vind jij het dan niet (bijna) vanzelfsprekend dat een gedeelte van deze gebombardeerde gezinnen richting de EU en dan in het bijzonder naar Nederland trekken?
    “Ja Nederland heeft het niet zo bedoeld de bom was voor IS bestemd, maar goed huis nu weg, vrouw weg, kind weg, mag ik bij u langskomen om opgevangen te worden? Of vind u mij nu vervelend worden?”

    Dit is de realiteit. En NATUURLIJK geldt dat niet voor ALLE vluchtelingen, de meeste zijn op de vlucht voor het geweld van Daesh, Rusland/Hezbollah/Asad/Iran, het FSI, de Koerden, de bommen van de VS en overige geallieerden.

  3. #153
    Verbannen

    Reacties
    3.647
    02-05-2015

    Ik sta er telkens weer van te kijken hoe het 'stemvee' zich telkens weer een rad voor ogen laat draaien!
    Onze 'leiders' zitten niet in de Tweede Kamer om het land te regeren: Zij zitten daar voor zichzelf en niet voor ons!
    Vergeet dat nou alsjeblieft niet en kom daar tegen op!


  4. #154
    MVC Lid

    Reacties
    16.612
    03-05-2015

    Citaat Geplaatst door Paskwil Bekijk reactie
    Ik sta er telkens weer van te kijken hoe het 'stemvee' zich telkens weer een rad voor ogen laat draaien!
    Onze 'leiders' zitten niet in de Tweede Kamer om het land te regeren: Zij zitten daar voor zichzelf en niet voor ons!
    Vergeet dat nou alsjeblieft niet en kom daar tegen op!

    sterk punt
    Verzamel herringeringen en geen geld .