1. #16
    Bijna Lid

    Reacties
    396
    24-08-2017

    Je moet geen energie en tijd in haar steken, volgens mij vinden ze dat prettig en kicken ze daar op .

  2. #17
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Citaat Geplaatst door diversen Bekijk reactie
    Je moet geen energie en tijd in haar steken, volgens mij vinden ze dat prettig en kicken ze daar op .
    Ik keer mn ogen niet af van onrecht. Wanneer een persoon in kwaad daglicht wordt gesteld terwijl ik de waarheid rondom een kwestie ken zal ik dat afkeuren in woord en daad ten alle tijden.

    Het is genoeg geweest met de leugens die hier de boventoon voeren en de misleiding en de duivelse praktijken die mensenlevens verwoesten.

  3. #18
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    What is the meaning of silat al-rahm (upholding the ties of kinship)?

    ☆☆☆☆

    Praise be to Allaah.

    Islam calls for the upholding of the ties of kinship because of the great effect that this has on achieving social cohesion and perpetuating cooperation and love among the Muslims. Upholding the ties of kinship is a duty because Allaah says (interpretation of the meaning):

    “… and fear Allaah through Whom you demand your mutual (rights), and (do not cut the relations of ) the wombs (kinship)…”[al-Nisa’ 4:1]

    “And give to the kindred his due and to the miskeen (poor)…”[al-Isra’ 17:26]

    Allaah has warned us against cutting the ties of kinship (interpretation of the meaning):

    “And those who break the Covenant of Allaah, after its ratification, and sever that which Allaah has commanded to be joined (i.e., they sever the bond of kinship and are not good to their relatives), and work mischief in the land, on them is the curse (i.e., they will be far away from Allaah’s Mercy); And for them is the unhappy (evil) home (i.e., Hell).” [al-Ra’d 13:25]

  4. #19
    Bijna Lid

    Reacties
    396
    24-08-2017

    Dat is heel mooi . Maar weinig mensen die op zo een manier nog handelen .
    Tenminste iig niet onbaatzuchtig .

  5. #20
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Sommigen hebben alhamdoelilah een goede opvoeding genoten en hebben de wens en wil om iets groters te bereiken dan de geneuten des levens.

    Allah swt creert verschillende karakters en harten en hen die gelijken in zielsdiepte, herkennen elkaar in overstijgende doelen.

  6. #21
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017


  7. #22
    Bijna Lid

    Reacties
    396
    24-08-2017

    Citaat Geplaatst door LadyLuck10 Bekijk reactie
    Sommigen hebben alhamdoelilah een goede opvoeding genoten en hebben de wens en wil om iets groters te bereiken dan de geneuten des levens.

    Allah swt creert verschillende karakters en harten en hen die gelijken in zielsdiepte, herkennen elkaar in overstijgende doelen.
    Wollah je haalt de woorden uit mn mond . Zeg eerlijk hoeveel mensen in je sociale omgeving zijn zo ? Hoeveel mensen ken je; wanneer je sorry tegen hun zegt en alle wrok als sneeuw voor de zon verdwijnt .

    Dat soort mensen die jij opnoemde zijn erg dun gezaaid op aarde .
    Ik weet zeker dat er zelfs veel mensen bestaan die in het ochtendgebed plannen beramen hoe ze straks iemands poot kunnen uitdraaien .

    Wil hiermee niet zeggen dat ik goed bezig ben . Ben ook als de rest en hou van klagen over anderen .

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    139
    14-12-2012

    Alhamdoelilah

  9. #24
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Citaat Geplaatst door diversen Bekijk reactie
    Wollah je haalt de woorden uit mn mond . Zeg eerlijk hoeveel mensen in je sociale omgeving zijn zo ? Hoeveel mensen ken je; wanneer je sorry tegen hun zegt en alle wrok als sneeuw voor de zon verdwijnt .

    Dat soort mensen die jij opnoemde zijn erg dun gezaaid op aarde .
    Ik weet zeker dat er zelfs veel mensen bestaan die in het ochtendgebed plannen beramen hoe ze straks iemands poot kunnen uitdraaien .

    Wil hiermee niet zeggen dat ik goed bezig ben . Ben ook als de rest en hou van klagen over anderen .
    Zulke mensen zijn op 1 hand te tellen. Ik ken er een enkeling en voor de rest verbaas is me aan het gebrek aan karakter, gunning en vergevensgezindheid. Zonder arrogant te zijn weet ik dat ik wel zo ben.

    Veel mensen daarentegen zijn negatief ingesteld en rollen op in hun eigen slachtoffermentaliteit zodat ze zich kunnen excuseren voor de dolksteken, misleiding en listen die ze anderen aandoen en ze volharden met ongekende volharding.

    Zeker wordt er ook door hen plannen beraamd, maar Allah swt Slaapt niet. En daar vergist de mens zich in. Soms stuurt Hij een mens naar een ander mens om de list te onthullen, te onrafelen en er een eind aan te maken al kost het 1 dag 1 jaar of 50 jaar. Ik heb geleerd dat ook dat een taak is die je kunt hebben zonder dat het voor jou een direct voordeel brengt. Dat middel tot dat doel moet je ook maar op je durven en kunnen nemen en soms kun je daarbij niet de fluwelen handschoen aanhouden. Maar Allah swt Steunt de waarheid en verzwakt de leugen beetje bij beetje.

    Een fout maken is iets anders dan een structureel karakter van destructie. Dat eerste typeer ik als moment zwakte dat tweede als niet goed bezig zijn in het leven.

  10. #25
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017


  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    139
    14-12-2012

    Alhamdoelilah

  12. #27
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    In de Naam van Allaah de Barmhartige de Genadevolle.

    De Profeet heeft gezegd: “Ar-Rahim hangt aan de troon van Allaah (al-A’rsh) en zegt: Degene die mij verbindt, Allaah zal hem verbinden, en degene die mij verbreekt, Allaah zal met hem verbeken.” [Bukhari & Muslim]

  13. #28
    AITSAID

    Reacties
    4.247
    10-06-2007

    Citaat Geplaatst door LadyLuck10 Bekijk reactie

    Prachtig!

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    139
    14-12-2012

    Alhamdoelilah