1. #32161
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Ik wist dat niet dat je dat pas vanaf 5 jaar mocht geven.

    Ik dacht daarom dus dat ze geen allergie had omdat ze verwerkte ei daarop niet reageert.
    Maar een keertje atje een stukje gebakken ei en kreeg ze allemaal rode vlekken. En nu met die tiramisu, rauwe ei, helemaal opgezwollen lippen, echt eng.
    Denk dus dat ze een allergie heeft.
    Best eens langs gaan bij de kinderarts.

    Heb ooit eens een reportage gezien op Netflix over allergieën en is toch wel belangrijk dat je dan iets ertegen bij je hebt.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  2. #32162
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Was het met fruit of cacoa?

    Het kan namelijk ook door aardbeien komen bijvoorbeeld.
    Het was met speculoos
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  3. #32163
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Hebben jullie hier ervaring met buisjes laten plaatsen bij je kind?
    Zouden jullie het doen bij een veel terugkerende oorontsteking en niet vanwege spraak dat is hier niet het geval.. hij doet het mashaAllah heel goed en verstaat ons gewoon. Alleen heeft hij om de haverklap een flinke oorontsteking ieder keer. Altijd hoge kort daarbij 40+

    Nu weer en kan weer naar de huisarts
    Happiness is an inside job


  4. #32164
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Hebben jullie hier ervaring met buisjes laten plaatsen bij je kind?
    Is het aan te raden? Ook als het terugkerende oorontsteking ieder keer is en niet vanwege spraak dat is hier niet het geval.. hij doet het mashaAllah heel goed en verstaat ons gewoon. Alleen heeft hij om de haverklap een flinke oorontsteking ieder keer. Altijd hoge kort daarbij 40+

    Nu weer en kan weer naar de huisarts
    Of hij het goed kan verstaan kan je niet echt vaststellen zo, wij dachten dat mijn zoontje ons ook goed verstond en hadden nooit het idee dat het niet zo was. Bij hem hielpen buisjes wel, ook tegen minder oorontsteking want hij had dat heel vaak. En het was waarschijnlijk ten tijde van de oorontsteking dat de oren wat meer dicht zaten en ze toch wat minder horen omdat ze dus vol zitten

  5. #32165
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Of hij het goed kan verstaan kan je niet echt vaststellen zo, wij dachten dat mijn zoontje ons ook goed verstond en hadden nooit het idee dat het niet zo was. Bij hem hielpen buisjes wel, ook tegen minder oorontsteking want hij had dat heel vaak. En het was waarschijnlijk ten tijde van de oorontsteking dat de oren wat meer dicht zaten en ze toch wat minder horen omdat ze dus vol zitten
    Maar meestal zijn daar wel signalen voor toch zoals hard praten, of lijkt niet te luisteren.
    Heb daar niks van gemerkt. Maar het is we goed om er op tijd bij te zijn, mocht het toch zo zijn.. Hij heeft zeker soms wel 2x per maand een oorontsteking. En doet veel pijn. Wil hem dat besparen

    Maar die ingreep lijkt me ook zo eng.. of viel dat wel mee?
    Happiness is an inside job


  6. #32166
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Praline vraag ook op psz hoe de juffen hem daarin ervaren.
    Mn oudste bleek ook niet goed te horen. Is nu lhamdoelilah wel goed gekomen.

    Zelf heb ik buisjes, op volwassen leeftijd pas, maar is telkens weer een verademing. Dat vocht is gewoon geen pretje.

    Allah zjieb shifa.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  7. #32167
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Maar meestal zijn daar wel signalen voor toch zoals hard praten, of lijkt niet te luisteren.
    Heb daar niks van gemerkt. Maar het is we goed om er op tijd bij te zijn, mocht het toch zo zijn.. Hij heeft zeker soms wel 2x per maand een oorontsteking. En doet veel pijn. Wil hem dat besparen

    Maar die ingreep lijkt me ook zo eng.. of viel dat wel mee?
    Nee dat had hij toen nog niet, we konden t echt aan niks merken. Hij luisterde ook altijd en deed ook gewoon wat ik vroeg. We fluisterden ook vaak om te kijken en dan reageerde hij ook, maar misschien was het echt toevallig de keren dat zn oren niet vol waren. Het is ook niet dat ze dan niks horen maar bijv iets minder, of bepaalde letters of klanken niet maar alsnog weten ze wat je bedoelt.

    Nee viel wel mee was echt zo gepiept. Die kno art keek echt paar sec in zn oor en wist meteen hoe of wat. Huisarts bleef ons maar wegsturen met antibiotica, echt idioot

  8. #32168
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    Praline, wij kwamen er 'per toeval' achter omdat hij werd opgenomen voor iets, maar daar zag de kno-arts dat zijn neuspoliepen te groot waren en dat hij buisjes nodig had.

    Hij had wel vaker oorontstekingen, hoge koorts, ... Maar de HA zei van: Hij is klein en hoort erbij. Immuunsysteem moet nog beteren etc. Schreef telkens antibiotica voor...

    Swat. Sinds hij buisjes heeft, is hij wel een babbelkous geworden. Nochtans hadden we nooit 't idee dat hij minder goed hoorde, of zaken niet begreep...
    Oh en ik kan me niet herinneren dat hij sindsdien (nu 2,5 jaar geleden) nog een oorontsteking heeft gehad terwijl hij dit dus meermaals in 't jaar had. Alhamdoellillaah.
    Nog geen jaar later had hij een controle en bleken zijn buisjes er al uit te zijn. Hij had verder geen nieuwe nodig...

  9. #32169
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Hier buisjes omdat hij juist wel achter bleef in zijn spraak. Ook al hoorde hij naar onze mening alles: als hij sliep en wij deden de gordijnen open of dicht in een andere kamer, werd hij daar direct wakker van. Waarschijnlijk hoorde hij heel goed, maar dof. Waardoor hij klanken correct nadoenniet kon. Dag dat de buisjes werden geplaatst, merkten we al verschil in zijn spraak. Ingreep stelde niks voor idd, alleen onder narcose is niet prettig.

    Maaaar bij zoontje dus andersom: hij had nooit oorontsteking en nu aan 1 stuk door, al 3 maanden. Zitten alleen dagen tussen dat het beter ging. Terug naar kno, zegt ze dat sommige kinderen chronische oorontsteking ontwikkelen door de buisjes. Ja jaaa tjaaaaaa. Nu hadden we ze toch laten zetten want hij moest wel gaan praten natuurlijk, maar of dit nu zo leuk is...

    Dus even goed goed informeren hoe of wat met oorontstekingen.

  10. #32170
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Nieuwerd Bekijk reactie
    Praline, wij kwamen er 'per toeval' achter omdat hij werd opgenomen voor iets, maar daar zag de kno-arts dat zijn neuspoliepen te groot waren en dat hij buisjes nodig had.

    Hij had wel vaker oorontstekingen, hoge koorts, ... Maar de HA zei van: Hij is klein en hoort erbij. Immuunsysteem moet nog beteren etc. Schreef telkens antibiotica voor...

    Swat. Sinds hij buisjes heeft, is hij wel een babbelkous geworden. Nochtans hadden we nooit 't idee dat hij minder goed hoorde, of zaken niet begreep...
    Oh en ik kan me niet herinneren dat hij sindsdien (nu 2,5 jaar geleden) nog een oorontsteking heeft gehad terwijl hij dit dus meermaals in 't jaar had. Alhamdoellillaah.
    Nog geen jaar later had hij een controle en bleken zijn buisjes er al uit te zijn. Hij had verder geen nieuwe nodig...
    Aah fijn zeg dus heeft echt gord geholpen die buisjes.

    Nou we zijn net thuis en hij heeft indd weer een ontsteking, maar valt nog niet in de groep die het ‘extreem’ vaak heeft hoe vaak moet je t dan wel niet hebben. Soms wist ik het ook dat hij het had en ging het van zelf over.. dus kwam niet eens bij de dokter.

    Antibiotica weer gekregen en neusspray. Maar volgende x vraag ik echt om een doorverwijzing
    Happiness is an inside job


  11. #32171
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Praline, ik zou sowieso vragen om de kno arts te zien. Al geeft die gerichtere antibiotica alleen maar. Want hier dus ook al 3 maanden naar de huisarts, van ene antibioticakuur naar andere. Tot we naar kno gingen en zij iets uitschreef voor deze bacterie (hebben dat vocht getest). Nu hamdulilah weer even rust in de oren.

  12. #32172
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    Hier buisjes omdat hij juist wel achter bleef in zijn spraak. Ook al hoorde hij naar onze mening alles: als hij sliep en wij deden de gordijnen open of dicht in een andere kamer, werd hij daar direct wakker van. Waarschijnlijk hoorde hij heel goed, maar dof. Waardoor hij klanken correct nadoenniet kon. Dag dat de buisjes werden geplaatst, merkten we al verschil in zijn spraak. Ingreep stelde niks voor idd, alleen onder narcose is niet prettig.

    Maaaar bij zoontje dus andersom: hij had nooit oorontsteking en nu aan 1 stuk door, al 3 maanden. Zitten alleen dagen tussen dat het beter ging. Terug naar kno, zegt ze dat sommige kinderen chronische oorontsteking ontwikkelen door de buisjes. Ja jaaa tjaaaaaa. Nu hadden we ze toch laten zetten want hij moest wel gaan praten natuurlijk, maar of dit nu zo leuk is...

    Dus even goed goed informeren hoe of wat met oorontstekingen.

    Het heeft wel even geduurd voor hij echt ging praten, dus dat kan ook daarmee te maken hebben.. Maar hij is ineens heel veel gaan praten dat ik me nu geen zorgen meer maak. Maar ja ik weet het niet of dat aan t gehoor ligt of niet.

    Lastig, maar ik denk dat een bezoekje aan de kno arts niet verkeerd is voor mn zoontje. Zo vaak last van. Gewoon om ff te kijken en informeren al is het niet meteen buisjes plaatsen. Ja algehele narcose las ik.. vind dat eng
    Happiness is an inside job


  13. #32173
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    Praline, ik zou sowieso vragen om de kno arts te zien. Al geeft die gerichtere antibiotica alleen maar. Want hier dus ook al 3 maanden naar de huisarts, van ene antibioticakuur naar andere. Tot we naar kno gingen en zij iets uitschreef voor deze bacterie (hebben dat vocht getest). Nu hamdulilah weer even rust in de oren.
    Ja, ik denk dat ik een afspraak weer maak om te kijken of het vocht weer weg is en dan meteen om een doorverwijzing vragen.. want zo telefonisch kan dat denk ik niet een doorverwijzing krijgen?
    Happiness is an inside job


  14. #32174
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Nee dat had hij toen nog niet, we konden t echt aan niks merken. Hij luisterde ook altijd en deed ook gewoon wat ik vroeg. We fluisterden ook vaak om te kijken en dan reageerde hij ook, maar misschien was het echt toevallig de keren dat zn oren niet vol waren. Het is ook niet dat ze dan niks horen maar bijv iets minder, of bepaalde letters of klanken niet maar alsnog weten ze wat je bedoelt.

    Nee viel wel mee was echt zo gepiept. Die kno art keek echt paar sec in zn oor en wist meteen hoe of wat. Huisarts bleef ons maar wegsturen met antibiotica, echt idioot
    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Praline vraag ook op psz hoe de juffen hem daarin ervaren.
    Mn oudste bleek ook niet goed te horen. Is nu lhamdoelilah wel goed gekomen.

    Zelf heb ik buisjes, op volwassen leeftijd pas, maar is telkens weer een verademing. Dat vocht is gewoon geen pretje.

    Allah zjieb shifa.
    Ameen!

    Ja dat zou ik ook nog even kunnen doen eens navragen..
    ja heb ik wel eens als ik uit de douche kom water in Mn oor.. dat is maar even en heel vervelend gevoel

    Dankjewel freya
    Happiness is an inside job


  15. #32175
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Telefonisch kan je ook een verwijzing krijgen: arts weet waar het over gaat en heeft je zoontje vaker gezien voor de oren. Even overleggen of assistente dat kan regelen of dat je telefonisch spreekuur moet hebben voor overleg eerst.

    Shifa inshallah.