1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    het zal moeilijk worden maar inshallah!

    Citaat Geplaatst door Mysterica
    Selaaam broeders en zusters,

    Ik wil graag even delen met jullie wat mij de laatse tijd dwars zit. Sinds enkele jaren ben ik moslima, elhamdoelah en het is net alsof het nooit anders is geweest. Ik ben moslim en voel me ook moslim, maar toch word ik vaak geconfronteerd met mijn verleden. Ik ben de laatste tijd zo bang om niet geaccepteerd te worden en dat jongens het moeilijk vinden om met een nederlandse moslima te leven. Ik begrijp ook dat dat moeillijk kan zijn, omdat ze vaak toch iemand van hun eigen cultuur willen. Helaas ben ik dan ook nog niemand tegengekomen, maar ik ben gewoon bang dat het zo moeilijk zal worden.
    Maar ik weet het, sabr, en allah subhaanathallah weet het beste en heeft ons voorgeschreven hoe hoe leven zal verlopen.

    Thanks 4 listen
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    22
    10-04-2002

    hai hai,

    Ik begrijp je heel goed, ben zelf ook een moslima (alleen van Zwitserse afkomst), maar je probleem is wel herkenbaar. Maar ik heb ook nu de ware gevonden en je moet gewoon erop vertrouwen dat AllAH je de goede man schenkt INSHALLAH. Als je wilt kun je me mailen op missladypower@hotmail.com

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    129
    25-02-2002

    ik zit zo ongeveer ook met het zelfde probleem!
    ook ik ben heel erg bang voor wat de toekomst me gaat brengen!!
    mensen zeggen dat ik vertrouwen moet hebben, toch blijf ik t moeilijk vinden!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    36
    11-06-2002

    hai lieverds hier komt mijn advies voor jullie ......

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    36
    11-06-2002

    Het is heel normaal dat velen zich een beetje onzeker voelen hierover maar dat hebben we met veel meer dingen in het leven .
    ...
    Het probleem met de liefde is dat wij vaak niet kunnen wachten en verlangen naar de ware liefde en naar het geluk van anderen kijken en het liefst willen wij ook zo gelukkig zijn.....
    Hierin is maar een oplossing en dat is dat geduld de sleutel is tot elke oplossing zo ook moeten wij geduld hebben en wachten naar degene die voor ons is gemaakt want God heeft voor ieder van ons een soort gelijkwaardige partner uitgezocht .De vraag is alleen wanneer en hoe zullen wij onze liefde ontmoeten ........????
    Het is namelijk zo wanneer je erop zoek naar gaat zal je op zoek blijven
    en mocht je het hebben gevonden zul je toch je zelf gaan afvragen of het wel de juiste persoon is ...???omdat het niet op een natuurlijke manier is gegaan ...
    Daarom zal de liefde pas komen op het moment dat je het totaal niet verwacht en dat is ELMAKTAB mijne dames .
    Waaneer je het helemaal niet verwacht zal de liefde om de hoek komen sluipen en in je hart kruipen om zich daar te nestelen ....
    Zo ook voor de dames hier onder ons wil ik jullie hierbij succes wensen en ik weet zeker dat het goed komt voor jullie ,ik hoop dat als het zo ver is voor jullie ....Jullie deze woorden zullen herdenken en mij dan gelijk geven ....
    liefs ouarda1

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    129
    25-02-2002

    bedankt ouarda1 !!!!!!
    k zal t onthouden!!

  7. #7
    BORN TO BE A MUSLIM

    Reacties
    275
    12-06-2002

    salam 3llik zuster

    mashallah van je zuster echt mashallah moge allah je helpen met het zoeken naar een goede moslimse man, en je inshallah naar de hemel leiden. met sabr ogtie kom je er wel verttrouwe me maar erop en als je me graag een keer wilt mailen omdat we toevallig in de zelfde stad wonen graag ik zou het heel erg leuk van je vinden zuster.. ma salaama ogtie. moge allah je belonen om je daad als muslima.

    mijn email adres is almonina_ihsan@ hotmail.com
    De profeet (vzmh) heeft gezegd:
    "Houdt u niet bezich met veel gepraat zonder Allah te gedenken, want veel praten zonder de herinnering aan Allah verhardt het hart en de persoon die zich het verst van Allah bevindt, is degene met een hart van steen."

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    167
    02-06-2002

    Salaam moe3leikoem wara7matoelahi wa barakatoe,

    Mysterica beste zuster in Islam, kom je vaak in de moskee? Want ik ken via een zuster een hoooop broeders die graag in het huwelijk willen treden, en ik heb het over praktizerende moslimbroeders, die niet kijken naar afkomst, maar naar religie, heb je interesse dan kun je me mailen op amira1800@yahoo.com.

    Verder moet je veeeeeel dua doen en Allah swt smeken om een goede man inschaallah.

    Moge ALlah swt je zegenen met de man van je dromen,
    aaaaaaaaaaamien.

    Salaam moe3leikoem wara7matoelahi wa barakatoe,
    Soerat al-bakara: (225) "God rekent jullie onnadenkende uitspraken niet aan, maar Hij rekent jullie aan wat jullie harten bedoelen.God is vergevend en zachtmoedig."

    SoebhanAllah wal Hamdoelilah wa la ilaaha ila Allah walahoe akbar!!!!!!!!!

  9. #9
    Asalaam alaikoem

    Reacties
    12.420
    28-03-2002

    De bekeerde moslimvrouwen hebben het een stuk makkelijker dan de bekeerde moslimmannen. Vaak doet een vader van een Marokkaans meisje heel moeilijk als een Nederlandse moslim om haar hand komt vragen. Dat heeft niets te maken met de islam, maar met cultuur.

    Dus dat wil zeggen dat er ook heel wat bekeerde Nederlandse moslimmannen zijn waar je ook mee kunt trouwen. Of wil je dat liever niet?