1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    37
    07-01-2016

    Citaat Geplaatst door Dr.Oetker Bekijk reactie
    Wat kan hier een voordeel zijn voor de vrouw dan? Buiten Nederlandse wet om trouwen.
    Voor de vrouw geen enkel voordeel.

  2. #17
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Voordelen die voor de man gelden, gelden toch net zo hard voor de vrouw?

    Btw partneralimentatie is niet van de islam. En ja er zijn mensen die im andere redenen dan fraude willen plegen alleen islamitisch/ marokkaanse wet getrouwd willen zijn. Ieder zn meug.

    En al willen ze frauderen...waarom ga ik mezelf daarover opvreten...Allah boven ons.
    Ga je opvreten over multinationals met allerlei constructies/fraude al dan biet gesubsidieerd door de staat.

    Primark die zn wn een laag salaris geeft om ook nog subsidies te kunnen pakken etc etc etc
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door Dr.Oetker Bekijk reactie
    Wat kan hier een voordeel zijn voor de vrouw dan? Buiten Nederlandse wet om trouwen.
    Het frauderen gebeurt door zowel man als vrouw. Hoe leef je als je weet dat je beide bedriegt en steelt voor een zogenaamd harmonieus huwelijk?

    Desalniettemin is deze tijd ook de vrouw in een even sterke positie als de man of zelfs sterker. Partneralimentatie is niet alleen voor de man. Huursubsidie is ook niet alleen een voorrecht voor de man.

    Vele trouwen voor de Marokkaanse wet en vinden dit voldoende, zonder hier ook te trouwen. Uiteindelijk kan je hier trouwen met een contract waarin de kleinste detail gehomologeerd wordt dus geen enkel probleem.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    97
    20-01-2018

    Citaat Geplaatst door Asiyaa Bekijk reactie
    Weet je hoe vaak dit voorkomt en het trieste is dat vooral Marokkanen (NB moslims) zich hier schuldig aan maken.

    En dan denk ik het is haram geld, hoe kun je daarvan leven als je ook gewoon kunt werken. Want ziek, zwak en misselijk ben je niet.
    klopt dat het haram is , maar je kan niet ontkennen dat als je eerlijk gaat werken en samen gaat wonen en alles wit doorgeeft dat je dan financieel veel nadeliger uitkomt in nederland , dan werk je eigenlijk voor lucht want je mag toch alles weer inleveren en je hebt geen recht op toeslagen meer , ik praat het niet goed maar nederland is het enige EU land waar het financieel zeer nadelig is getrouwd te zijn , je wordt helemaal uitgekleed door de belastingdienst

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    104
    31-07-2018

    Citaat Geplaatst door bimo Bekijk reactie
    klopt dat het haram is , maar je kan niet ontkennen dat als je eerlijk gaat werken en samen gaat wonen en alles wit doorgeeft dat je dan financieel veel nadeliger uitkomt in nederland , dan werk je eigenlijk voor lucht want je mag toch alles weer inleveren en je hebt geen recht op toeslagen meer , ik praat het niet goed maar nederland is het enige EU land waar het financieel zeer nadelig is getrouwd te zijn , je wordt helemaal uitgekleed door de belastingdienst
    Je moet leren houden van de Belastingdienst. Op een gegeven moment krijg je iedere keer als er een blauwe brief op de deurmat valt kriebels in je buik en een rode blos op je wangen. Komt goed.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    53
    20-11-2015

    Handig vooral voor de man indien hij een 2e vrouw overweegt. Al staan de meeste dames daar niet om te springen. Maar ja..kan ook zonder als je "trouwt via de moskee"

  7. #22
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door Dr.Oetker Bekijk reactie
    Salaam alaykoem,

    Serieuze vraag:

    Wat zijn de voordelen van trouwen voor de Marokkaanse wet alleen? Ik zie regelmatig stellen die dat doen, maar ik zie absoluut geen voordelen. Eerder veel last. Alles moet in Marokko geregeld worden. En als ze gaan scheiden wederom tickets boeken naar Marokko. Als het niet op consulaat geregeld kan worden.

    Mijn vraag is nu: wat is het grote geheim? Waarom doen mensen het zo? Ondanks alle hoofdpijn dat erbij komt kijken.
    Niks de Marokkaanse wet trouwen tenzij je misbruikt wilt worden

    Er is maar 1 wet waar je voor moet trouwen...de Universele

    Ze moet je graag zien en andersom ook so simpel


    iedereen een kes harira en dat ze opdonderen geen tijd meer

    je hebt een vrouw voor money making een toekomst te bouwen

    Farek sgull!!! love the kids

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    53
    20-11-2015

    Er zijn wel voordelen eraan ja. Maar ik geloof dat de bijstandsfraude voordeel de grootste reden is.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    173
    21-01-2015

    Ik ben negatief ingesteld. En in een tijd als deze vind ik het helemaal zo gek nog niet om eerst alleen voor de Marokkaanse wet te trouwen en na een jaar pas ook voor de Nederlandse wet.

    Zie het als een elkaar beter leren kennen periode maar dan halal

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    53
    28-09-2014

    Mochten ze samen een kind krijgen dan heeft de vrouw alleen het gezag over het kind. Ook al erkend de man het kind.

    Dus bij scheiden hoeft vrouw nooit toestemming te vragen voor reizen met kind etcetera. En de man moet ondanks dat hij geen gezag heeft over het kind toch kinderalimentatie betalen.

  11. #26
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    het gezag kan je ook zo regelen zonder te hoeven trouwen.
    Happiness is an inside job


  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Is dit echt zo?
    Citaat Geplaatst door lolalita82 Bekijk reactie
    Mochten ze samen een kind krijgen dan heeft de vrouw alleen het gezag over het kind. Ook al erkend de man het kind.

    Dus bij scheiden hoeft vrouw nooit toestemming te vragen voor reizen met kind etcetera. En de man moet ondanks dat hij geen gezag heeft over het kind toch kinderalimentatie betalen.
    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  13. #28
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door lolalita82 Bekijk reactie
    Mochten ze samen een kind krijgen dan heeft de vrouw alleen het gezag over het kind. Ook al erkend de man het kind.

    Dus bij scheiden hoeft vrouw nooit toestemming te vragen voor reizen met kind etcetera. En de man moet ondanks dat hij geen gezag heeft over het kind toch kinderalimentatie betalen.
    Als je als man het kind alleen erkend dan heb je inderdaad niet vanzelfsprekend het gezag. Dit moet apart ernaast aanvragen.

    Zodra je getrouwd bent gaat dit automatisch.

  14. #29
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door BintuBernardus Bekijk reactie
    Als je als man het kind alleen erkend dan heb je inderdaad niet vanzelfsprekend het gezag. Dit moet apart ernaast aanvragen.

    Zodra je getrouwd bent gaat dit automatisch.

    Inderdaad, daarom moet een man ook op zn hoede zijn dat bij erkennen van zijn kind ook meteen het gezag aan te vragen. is trouwens ook zo gebeurd net als erkennen als beide ouders instemmen.
    Happiness is an inside job


  15. #30
    مَعاذ الله

    Reacties
    2.995
    26-04-2002

    Qur3iyabi قرعيابي taa ti toe

    قل سبحان الله ومآ أنا من المشركيين ~ ومآ من المبتدعييييين