1. #151
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Racial biology

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Scientific_racism

    Scientific racism (sometimes race realism, human biodiversity, race biology or racial biology[1]) is the pseudoscientific belief that empirical evidence exists to support or justify racism (racial discrimination), racial inferiority, or racial superiority;[2][3][4] alternatively, it is the practice of classifying[5] individuals of different phenotypes or genotype into discrete races. Historically it received credence in the scientific community, but is no longer considered scientific
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  2. #152
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door OBB Bekijk reactie
    Blanke, bruine en rode mensen hebben een lager IQ dan Chinezen... Wat nu?

    Ob dit is dus niet waar.

    Het hele artikel legt uit waarom niet en toch verkondig jij het wel als waarheid

  3. #153
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Natuurlijk

    racisme is het*exceptionalistische idee*dat*rassen*gerangschikt kunnen worden als superieur en inferieur ten opzichte van elkaar. Daaruit voortvloeiend kunnen voor het ene ras andere maatstaven worden aangelegd dan voor het andere[

    Discrimiatie is dus datgene wat er uit voort vloeit

    Maar ik hou het hierbij hobbit...jij denkt dat mensen op genetische wijze gecategoriseerd kunnen worden of is het een pure hypothetische aanname van je.

    Hey interesseert me ook niet...ik discussier nieet verder overt dit....Ik deel de ideologie van racisme niet...zoals figuren van maquis tot touzaniblous dat wel doen.

    Dus als je wilt bomen dan kies je hen maar om je dure woorden aan op te hangen.
    Onder referte aan reactie nr 105, nogmaals de kern van wat ik schreef;

    "Dat er verschillende rassen, binnen de genus mens bestaan is volstrekt duidelijk. Gewoon te zien. Dat is geen enkel probleem.
    Een probleem is, mensen die menen dat het ras waartoe zij stom toevallig bij horen beter zou zijn dan de andere rassen.
    Dat idee vindt je onder alle volken."

    Benoemen wat evident is iedereen kan zien is natuurlijk geen racisme. Ook geen probleem.
    Probleem wordt dat pas als mensen gaan stellen dat alle leden van hun eigen ras superieur is aan alle leden van alle andere rassen.
    Dát is kwalijk en ook onzin.

  4. #154
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Ob dit is dus niet waar.

    Het hele artikel legt uit waarom niet en toch verkondig jij het wel als waarheid
    Kijk waar ze je van willen overtuigen dat racisme zit er echt diep in bij hun.
    Heavy

  5. #155
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    Racial biology

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Scientific_racism

    Scientific racism (sometimes race realism, human biodiversity, race biology or racial biology[1]) is the pseudoscientific belief that empirical evidence exists to support or justify racism (racial discrimination), racial inferiority, or racial superiority;[2][3][4] alternatively, it is the practice of classifying[5] individuals of different phenotypes or genotype into discrete races. Historically it received credence in the scientific community, but is no longer considered scientific
    Zou je het onderverdelen van de mensheid in haplogroepen ook racisme noemen ?
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  6. #156
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Ob dit is dus niet waar.

    Het hele artikel legt uit waarom niet en toch verkondig jij het wel als waarheid
    Als ik het goed gelezen heb zegt het artikel dat daar geen biologische grond voor is. Terecht overigens.

    Dat betekent nog niet dat er geen statistisch diverse kenmerken/eigenschappen kunnen worden gedetecteerd die een andere verklaring dan een genotypische behoeven.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  7. #157
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Kijk waar ze je van willen overtuigen dat racisme zit er echt diep in bij hun.
    Dat betwijfel ik. Althans voor wat de meeste mensen die op dit topic reageren betreft.
    Ik ervaar wel heel veel onbegrip van jouw kant. In meerdere discussies overigens. Niks nieuw dus.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  8. #158
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Als ik het goed gelezen heb zegt het artikel dat daar geen biologische grond voor is. Terecht overigens.

    Dat betekent nog niet dat er geen statistisch diverse kenmerken/eigenschappen kunnen worden gedetecteerd die een andere verklaring dan een genotypische behoeven.
    Jij weet ook niet van ophouden je zei toch dat je hem niet volgde en het dus gaat laten wat loop je noord de kindermoordenaar te steunen.
    Heavy

  9. #159
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    "De beschuldiging van racisme in de wetenschap speelde ook rond een Amerikaanse conferentie over criminaliteit en erfelijkheid. In 1992 werd die conferentie afgeblazen omdat een belangrijke sponsor, het National Institute of Health, zich terugtrok op aandringen van voornamelijk zwarte burgerrechtenorganisaties. Die vreesden dat het grote aantal zwarten in de Amerikaanse gevangenissen uitgelegd zou worden vanuit de erfelijkheidsleer en de biologie. Drie jaar later vond de conferentie alsnog plaats. Naast genetici en gedragsonderzoekers waren nu ook sociologen, moraalfilosofen, juristen en psychologen uitgenodigd. Een verband tussen criminaliteit en erfelijkheid kon natuurlijk nauwelijks aangetoond worden. Wat immers tot criminaliteit gerekend wordt, is overduidelijk een politieke beslissing."

    Zie hier wat er speelt in westelijke landen, onder blanken. De hysterische angst om beschuldigd te worden van racisme.
    Zelfcensuur. De oren laten hangen naar pressiegroepen, vooral binnen de eigen blanke groepen.

  10. #160
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Jij weet ook niet van ophouden je zei toch dat je hem niet volgde en het dus gaat laten wat loop je noord de kindermoordenaar te steunen.
    Dat ging over de definitie van ... En daar geraken we blijkbaar toch niet uit.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  11. #161
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Attentie. Bekijk reactie
    Ook jij moet die Belg negeren

    Die kaffer heeft een m.nl leven
    Wie is Belgisch?
    Heavy

  12. #162
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Wie is Belgisch?
    Ik.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  13. #163
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    "De beschuldiging van racisme in de wetenschap speelde ook rond een Amerikaanse conferentie over criminaliteit en erfelijkheid. In 1992 werd die conferentie afgeblazen omdat een belangrijke sponsor, het National Institute of Health, zich terugtrok op aandringen van voornamelijk zwarte burgerrechtenorganisaties. Die vreesden dat het grote aantal zwarten in de Amerikaanse gevangenissen uitgelegd zou worden vanuit de erfelijkheidsleer en de biologie. Drie jaar later vond de conferentie alsnog plaats. Naast genetici en gedragsonderzoekers waren nu ook sociologen, moraalfilosofen, juristen en psychologen uitgenodigd. Een verband tussen criminaliteit en erfelijkheid kon natuurlijk nauwelijks aangetoond worden. Wat immers tot criminaliteit gerekend wordt, is overduidelijk een politieke beslissing."

    Zie hier wat er speelt in westelijke landen, onder blanken. De hysterische angst om beschuldigd te worden van racisme.
    Zelfcensuur. De oren laten hangen naar pressiegroepen, vooral binnen de eigen blanke groepen.
    Je doet hysterisch.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  14. #164
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Ik.
    WAAAAAAAT! Ik dacht gewoon dat je een kaasblok was maar je bent een wafel. Weer wat nieuws geleerd.
    Heavy

  15. #165
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Attentie. Bekijk reactie
    Hoe lang post jij al op m.nl?
    Uhm nu denk ik jaartje of anderhalf why?
    Heavy