1. #59896

    Reacties
    6.670
    11-05-2010

    Citaat Geplaatst door Noenie. Bekijk reactie
    Wat deze hitte wel niet teweegbrengt.

  2. #59897
    MVC Lid

    Reacties
    5.832
    30-09-2013

    Daar bereiken. Ik dacht dat ik er 9 maanden geleden zou zijn. Voor de hand was ik opgelucht en blij, maar aangekomen kwam k iets erger tegen dan t geen waarvoor ik was gevlucht. Ik dacht bij mezelf kifesh heb ik niet genoeg sbar gehad? 9 maanden zijn alweer voorbij gevlogen. Niet een genezing had in de tussentijd plaats gevonden maar het tegenovergestelde. Ik snap eigenlijk niet waarom dat er nog even bij moest*kijkt naar boven, Allah ou a3lam, maar nu ben ik er eindelijk hmdl
    If you 'don't know', Allah knows.

  3. #59898
    ︻╦╤─

    Reacties
    997
    28-05-2014

    Citaat Geplaatst door Deadly. Bekijk reactie
    Met dit weer zijn waterijsjes beter.

    Ik weet niet, werk alleen maar met deze warme dagen. Thuis is het lekker koel. Ik probeer iig zoveel mogelijk water te drinken.
    I know.

    Maar om te werken moet je naar buiten gaan...

  4. #59899
    MVC Lid

    Reacties
    399
    04-07-2018

    39° C Zbzbzjzbzbzjzzbzbbzjzbzbjzb

  5. #59900
    Bijna Lid

    Reacties
    451
    15-09-2016

    Citaat Geplaatst door Honnete Bekijk reactie
    Wat deze hitte wel niet teweegbrengt.



    Hahaha. Ehm.. als je het aandurft, why not? Ik ehm.. pas haha. Vind die hadith waarin de profeet salla Allaahu 3alayhi wa sallam een stap terug deed bij het zien van die sprinkhanen wel grappig en toepasselijk.
    Gaat vast nooit gebeuren, tho.
    Citaat Geplaatst door 100EURO Bekijk reactie
    I know.

    Maar om te werken moet je naar buiten gaan...
    In de ochtend was het niet zo heet.

  6. #59901
    Bijna Lid

    Reacties
    4.193
    20-10-2015

    Heerlijk, die airco die op 22 staat..

    Citaat Geplaatst door Anoniem1993 Bekijk reactie
    Iemand the alchemist als e book? Ik wil ‘m zo graaaag! Maar kan ‘m via bol.com bestellen..
    Volgens mij wel, maar ben pas over 2 weken weer thuis. Volgens mij ook als audioboek trouwens, mocht dat je wat lijken..

  7. #59902
    Bijna Lid

    Reacties
    4.193
    20-10-2015

    Citaat Geplaatst door Honnete Bekijk reactie
    Denk dat Deadly het meer heeft over de korte termijn? Volgens mij bedoelt ze dat het verschil van 10 dagen ervoor kan zorgen dat je in hetzelfde jaar meer moet betalen als je vermogen ineens toeneemt. Stel dat je binnen die 10 dagen bijv. je salaris van een paar duizend euro binnenkrijgt, dan moet je meer betalen dan wanneer je 10 dagen ervoor je zakaat zou hebben betaald. Maar dan is hetgeen jij zegt natuurlijk buiten beschouwing gelaten.
    Maar dat geld is heeft niet een “hawl” bereikt (een maanjaar in je bezit geweest), dus daar hoef je geen zakaat over te betalen.

    Net even gedubbelcheckt bij Yeng, mijn Quant, en hij zegt dat het klopt.

    *wrijft over blonde haartjes*

  8. #59903
    Bijna Lid

    Reacties
    451
    15-09-2016

    Citaat Geplaatst door PresAlen3. Bekijk reactie
    Maar dat geld is niet eens “al hawl” (een maanjaar) in je bezit geweest, dus daar hoef je geen zakaat over te betalen.
    Wth doe je moeilijk. Zit je eerste dag van Ramadan boven de minimumgrens, dan geef jij je zakaat weer de eerste dag van Ramadan als je heel dat jaar het geld bezit. Doe niet alsof het wiskunde is.

    Je moet het dan niet vergelijken met het gregoriaanse kalenderjaar en dat is wat jij doet.

  9. #59904
    offline

    Reacties
    476
    03-02-2013

    .
    life is complicated..
    My words are my property.

  10. #59905
    MVC Lid

    Reacties
    130
    23-09-2014

    Hellow

  11. #59906
    MVC Lid

    Reacties
    399
    04-07-2018

    Time has a wonderful way of showing us what really matters

  12. #59907

    Reacties
    6.670
    11-05-2010

    Citaat Geplaatst door PresAlen3. Bekijk reactie
    Maar dat geld is heeft niet een “hawl” bereikt (een maanjaar in je bezit geweest), dus daar hoef je geen zakaat over te betalen.

    Net even gedubbelcheckt bij Yeng, mijn Quant, en hij zegt dat het klopt.

    *wrijft over blonde haartjes*
    Maar ehm.. is dat een voorwaarde? Van wat ik altijd heb gedacht, moet je in dat jaar gewoon niet onder het drempelbedrag dat gelijk staat aan 850 gram goud komen. Je vermogen is altijd variabel. Dus als je aan het begin al op het drempelbedrag zit en aan het einde van het Islamitische kalenderjaar 20.000 euro zou hebben, dan draag je toch gewoon 2,5% over die 20.000 euro af? Of zit ik heel verkeerd te denken?
    Of bedoel je dat je het nieuwe salaris dat je na het verstrijken van het Islamitische kalenderjaar krijgt niet mee moet tellen omdat het jaar dan al voorbij is? In dat geval betaal je de zakaat dus gewoon 10 dagen later zonder die laatste 10 dagen van de gregoriaanse kalender mee te nemen. Dan telt dat salaris weer mee voor het nieuwe Islamitische kalenderjaar. Bedoel je dat?

  13. #59908
    Bijna Lid

    Reacties
    4.193
    20-10-2015

    Citaat Geplaatst door Deadly. Bekijk reactie
    Wth doe je moeilijk. Zit je eerste dag van Ramadan boven de minimumgrens, dan geef jij je zakaat weer de eerste dag van Ramadan als je heel dat jaar het geld bezit. Doe niet alsof het wiskunde is.

    Je moet het dan niet vergelijken met het gregoriaanse kalenderjaar en dat is wat jij doet.
    Als je het islamitische kalenderjaar aanhoud, dan zit je altijd goed.
    Als je echter het gregoriaanse kalenderjaar aanhoud, dan betaal
    je jaarlijks 10 dagen te weinig.
    Jij zei dat je te weinig of te veel zou betalen, maar dat klopt niet.

    Je weet dat ik graag moeilijk wil doen.

  14. #59909
    Bijna Lid

    Reacties
    4.193
    20-10-2015

    Citaat Geplaatst door Honnete Bekijk reactie
    Maar ehm.. is dat een voorwaarde? Van wat ik altijd heb gedacht, moet je in dat jaar gewoon niet onder het drempelbedrag dat gelijk staat aan 850 gram goud komen. Je vermogen is altijd variabel. Dus als je aan het begin al op het drempelbedrag zit en aan het einde van het Islamitische kalenderjaar 20.000 euro zou hebben, dan draag je toch gewoon 2,5% over die 20.000 euro af? Of zit ik heel verkeerd te denken?
    Of bedoel je dat je het nieuwe salaris dat je na het verstrijken van het Islamitische kalenderjaar krijgt niet mee moet tellen omdat het jaar dan al voorbij is? In dat geval betaal je de zakaat dus gewoon 10 dagen later zonder die laatste 10 dagen van de gregoriaanse kalender mee te nemen. Dan telt dat salaris weer mee voor het nieuwe Islamitische kalenderjaar. Bedoel je dat?
    Zodra je vermogen de nisab overstijgt, dan begin je een jaar te tellen over dat vermogen. Als je na afloop van het jaar dat vermogen nog hebt, dan betaal je daar zakaat over.

    Dus geld wat pas later binnenkomt, bijv. een dag voordat je zakaat moet betalen, daar hoef je op de dag van zakaat nog niets over te betalen. Dat geld heb je immers pas 1 dag in bezit, en niet een heel jaar.

    Om het voor jezelf makkelijker te maken, en meer ajr te verdienen, kun je gewoon ieder jaar op dezelfde dag je zakaat berekenen over je gehele vermogen. Dat betaal je dan. Een deel daarvan had niet perse gehoeven, maar zolang je vermorgen niet in de tonnen/miljoenen zit, gaat het om een paar tientjes meer of minder.

    Echter voor miljoenenbedrijven of vermogende mensen, maakt bovenstaande een groot verschil. Vooral ook omdat bijv. bedrijven net een groot bedrag kunnen krijgen voor een order die ze nog moeten leveren etc. Hierdoor zouden dus zakaat betalen over geld wat weliswaar eventjes in hun bezit is, maar waar naar verloop van tijd niet alles van overblijft.

    Overigens is nisab ~ 87.5 gram goud. Niet 850.
    Zou het 850 zijn geweest, dan betaalde je niks over die 20K ; )
    (850 X 33.72 (goudprijs vandaag) = 28.662)

  15. #59910

    Reacties
    6.670
    11-05-2010

    Citaat Geplaatst door PresAlen3. Bekijk reactie
    Zodra je vermogen de nisab overstijgt, dan begin je een jaar te tellen over dat vermogen. Als je na afloop van het jaar dat vermogen nog hebt, dan betaal je daar zakaat over.

    Dus geld wat pas later binnenkomt, bijv. een dag voordat je zakaat moet betalen, daar hoef je op de dag van zakaat nog niets over te betalen. Dat geld heb je immers pas 1 dag in bezit, en niet een heel jaar.

    Om het voor jezelf makkelijker te maken, en meer ajr te verdienen, kun je gewoon ieder jaar op dezelfde dag je zakaat berekenen over je gehele vermogen. Dat betaal je dan. Een deel daarvan had niet perse gehoeven, maar zolang je vermorgen niet in de tonnen/miljoenen zit, gaat het om een paar tientjes meer of minder.

    Echter voor miljoenenbedrijven of vermogende mensen, maakt bovenstaande een groot verschil. Vooral ook omdat bijv. bedrijven net een groot bedrag kunnen krijgen voor een order die ze nog moeten leveren etc. Hierdoor zouden dus zakaat betalen over geld wat weliswaar eventjes in hun bezit is, maar waar naar verloop van tijd niet alles van overblijft.

    Overigens is nisab ~ 87.5 gram goud. Niet 850.
    Zou het 850 zijn geweest, dan betaalde je niks over die 20K ; )
    (850 X 33.72 (goudprijs vandaag) = 28.662)
    Je neemt dan dus de eerste dag van het jaar als uitgangspunt en dan zie je wat er na een jaar nog van overblijft. Dacht dat dit alleen opging voor de nisab, maar dat is dus gewoon een denkfout.
    Nee, precies. Als het om bedrijven gaat waarbij het geld constant circuleert, wordt het lastig. Die 850 gram was gewoon een typfout, bedoelde 85 gram haha. Sommigen wijken iets naar boven uit en anderen iets naar beneden.
    Tis wel duidelijk zo. Bedankt dat je de moeite neemt om het uit te leggen.