1. #31
    Heimelijk

    Reacties
    2.330
    04-03-2003

    Origineel gepost door pista
    Ik zal je dan ineens gerust stellen, je wordt er niet bronstig van noch krijg je de neiging mensen te beroven...ik kan het weten, want ik eet wel varkensvlees.
    Moet je eens doen man, zooo lekker...
    nee, dank je het is ongezond.
    En ik moet mijn sixpack toch op orde houden.

    Wat eten sommige marokkanen
    dan toch veel varkensvlees
    Gewoon Yups.

  2. #32
    Heimelijk

    Reacties
    2.330
    04-03-2003

    Origineel gepost door pista
    Niks hoor, ik begrijp het.
    Maar ik heb altijd wel een schaap te koop, of een lam.
    150€...is haast voor niks.
    150 euro Kom maar op, das niet zo slim de waarde van
    zo'n schaap ligt nu 2x zo hoog. Wanneer?
    Gewoon Yups.

  3. #33
    Heimelijk

    Reacties
    2.330
    04-03-2003

    Origineel gepost door pista
    Dank je wel, effe de vraagprijs aanpassen.
    275 € en hij is de jouwe..doe je 25€ profijt.
    Dacht het niet, moet ik zeker naar belgie rijden. Brandstofkosten.
    En tijd, jah tijd kost geld. Voor 225 is die de mijne
    Gewoon Yups.

  4. #34
    Heimelijk

    Reacties
    2.330
    04-03-2003

    Origineel gepost door pista
    Verkocht.....1 lam.
    :boogie:
    Gewoon Yups.

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    1.566
    22-02-2003

    Origineel gepost door an3sdej
    ........Maar waarom zijn varkens in de islam eigenlijk onrein?........

    Evenals bij de joden. Alleen omdat het in de heilige geschriften staat. Allah heeft er geen uitleg bij gegeven!!
    Lieverd volgens het Christendom wordt het nuttigen van varkensvlees ook als verboden beschouwd. Maar ja dat heeft men in die tijd er zo maar uitgehaald. En dat weten alle Christenen ...want je hebt velen die geen varkensvlees eten. Die groep is vooral groot in Amerika ...why

  6. #36
    4 4 4 4

    Reacties
    11.901
    10-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    bedankt jongens en meisjes,



    ik wordt vegetarier

  7. #37
    Heimelijk

    Reacties
    2.330
    04-03-2003

    Origineel gepost door Corrie
    misantazaghin ,

    Dankjewel voor je uitleg mbt varkensvlees!!!!

    Alhoewel ik het niet eens ben mbt tot wormen en parasieten, dat is tegenwoordig echt geen issue meer, de dieren worden netjes worm en parasietvrij gehouden, ook worden ze geent tegen een aantal ziekte's die ook voor de mens kwalijk kunnen zijn.....

    Maar in vroegere tijden was dat natuurlijk nog niet zo en varkensvlees kan idd het een en ander aan ziekte's bevatten die ook voor de mens kwalijk zijn, varken en mens hebben erg veel overeenkomsten.....

    Wat ik weet is dat bij een varken die geslacht word er erg veel adrelina vrij komt, dit komt omdat varkens erg gevoelige dieren zijn en dus erg snel in de stress schieten.
    Het is onmogelijk om een dier te slachten zonder het dier stress te bezorgen, bij varken teld dit dubbelop omdat ze zich zeer bewust zijn van wat er gaat gebeuren, ze zijn absoluut niet dom.....

    Als je varkensvlees eet krijg je dit dus binnen, het is algemeen bekend dat het veel eten van varkensvlees een mens agressiever kan maken....

    Dus in zoverre ben je dus letterlijk wat je eet, een gestresst varken in dat geval......
    Hartstikke bedankt voor je uitleg corrie, dat laatste wist ik niet

    Gewoon Yups.

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    1.566
    22-02-2003

    Origineel gepost door Corrie
    Ja daar heb je voor een deel gelijk in, maar varkens zijn van een apart slag......

    Zoals ik al zei is het onmogelijk om een dier te slachten zonder deze stress te bezorgen, dood gaan doen ze nu eenmaal liever niet.....
    Dus in al het vlees zal een beetje adrenaline zitten...

    Bij varkens is dit veeeeeeeeeeeeeel meer als bij koeien en schapen en dat soort vee....
    Varkens zijn dan ook supergevoelige dieren die de bui al ruim van te voren voelen hangen....

    Ook zijn ze gewoon niet makkelijk hanteerbaar, een volwassen (slacht) varken weegt zo'n 250 tot 350 kilo, ze zijn niet gewend aan mensen in de zin dat ze ze vertrouwen, ze voelen aan wat er gaat gebeuren(het lijkt wel alsof ze het zo uit je hoofd halen, bij wijze van spreken dan).

    Een varken is gruwelijk sterk, heel compact gebouwd, dus weinig houvast aan het dier.....

    Dit maakt slachten lastig, je krijgt het niet voor elkaar om ze zoals we bij koeien doen een masker op te zetten en een pin door de kop heen te jensen, je krijgt dat masker er gewoon niet op...

    Ook is het doorsnijden van de keel zo goed als onmogelijk bij een varken wat nog bij is(dat varken werkt natuurlijk niet mee), door de compactheid van het dier, de kracht en het gewicht gaat dit niet zo, dus snel en zo pijnloos mogelijk kan niet bij een varken....

    Een varken word dus door middel van een zware stroomstoot bewusteloos gemaakt(niet dood, het hart moet nog kloppen om het bloed eruit te krijgen), het dier word dan aan zijn achterpoten opgehangen en dan snijden ze hem de keel door....

    Vervoer is een ellende, ik weet niet of je weleens varkens hebt horen gillen als ze alleen de vrachtwagen al zien, maar als je dat hoort dan weet je dat die dieren weten wat er gaat gebeuren....

    Maar zelfs de varkens hebben nog een makkie vergeleken met hoe de kippen geslacht worden.....

    Al met al om een lang verhaal kort te maken, het gehalte aan adrenaline is in varkensvlees vele malen hoger als in rund of schapenvlees.....

    ...............cool!

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    1.566
    22-02-2003

    niet wat ze doen (manier van slachten)..maar de informatie. En dat varkens zo veel voelen en weten en echt bewust zijn van het geen dat er gebeurt om hen heen. That's cool ... Heeft mijn kijk op de varken helemaal veranderd.
    "Hey, what do you call a doctor who failed out of med school?"
    "What?"
    "A dentist."

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    24
    24-10-2002

    Mensen eeuwig sicusieren over het niet waar zijn van de stelling .....

    Als jacko en pista het bewijs zwak en ongegrond vinden .....
    ach dan eet je toch lekker je zwijnevlees !!!

    Je krijgt een goede raad en die sla je in de wind; niemand die je in de weg staat hoor !
    :chef:

  11. #41
    mohammed

    Reacties
    1.685
    13-07-2002

    Origineel gepost door freemale
    In de oude tijden was het moelijk om met die warme klimaat in de Midden Oosten varkens te hoeden.
    Dus het gaat meer om de praktische redenen dat het haraam is gemaakt.

    Het zijn inderdaad onreine dieren maar dat was niet de reden dat het haraam is geworden!
    Allah s.w.t. heeft ons geen reden gegeven waarom het haaram is, dit is weer zo'n regel die wij moslims moeten aanvaarden en uitvoeren zonder vragen te stellen plus we hebben gezond verstand om er zelf achter te komen.

    Ik weet nu dat een varken onrein is.

    Ik weet dat de gedragingen van een varken uniek zijn in de dierenwereld (onzedelijk).
    Een beer(mannetje) vind het niet erg wanneer zijn dametje geslachtsgemeenschap heeft met een andere beer(mannetje).
    Mensen dreigen dat gedrag over te nemen zoals we kunnen zien(partnerruil,groepssex etc etc etc).

    Plus ik heb begrepen dat het dna van een varken dicht bij dat van een mens komt(kannibalisme).

  12. #42
    mohammed

    Reacties
    1.685
    13-07-2002

    Origineel gepost door jacko
    Jij claimt dat de eter de eigenschap van het gegetene overneemt.
    Hoor je jezelf wel?
    Moet ik dit serieus ontkrachten?
    Ik deed al een poging om de absurditeit van deze gedachte aan te tonen door de analogie met het eten van gras.
    Maar blijkbaar kan jij niet lezen.

    Maar een andere vraag:
    Waarom doe jij zo hard je best om je geloof te onderbouwen met logisch bewijs?
    Is geloof niet een kwestie van overgave?
    Mijn opmerking was serieus.... Geloof jij wel?
    Het eten van gras staat niet in vergelijking met het eten van vlees waar bepaalde stoffen in zitten die ons lichaam ook aanmaakt.

  13. #43
    Lachen kost niks

    Reacties
    80
    28-09-2002

    Origineel gepost door PUNJABI
    wat is het nut van een kaaskop

  14. #44
    Ik wil groennn

    Reacties
    3.605
    10-10-2012

    Citaat Geplaatst door GangstaLovin Bekijk reactie
    Okay dat begrijp ..maar wat voor een doel heeft een varken? Wat doet een varken eigenlijk?
    Buikjes vullen van NLers

  15. #45
    Ik wil groennn

    Reacties
    3.605
    10-10-2012

    Citaat Geplaatst door Ab27 Bekijk reactie
    jongens, zijn jullie online?
    zaterdagavond.... al je vrienden, kennissen en familie afgebeld..
    om hier tussen de moslims te zijn...

    een topic speciaal voor jullie
    x
    Ze zitten stiekem op mnl
    Vrienden familie voor zo ver ze die hebben, weten het niet.
    Jeh schande zeg