1. #256
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Hahaha tis toch wat tot ziens dan maar he.
    Heavy

  2. #257
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Kom op man Martin Luther King en een boodschapper van God?
    Waar haal je dit toch allemaal vandaan even serieus?
    Dat 'boodschapper van God' staat nu net ter discussie.
    Je bouwt geen tegenargumentatie op door het te herhalen.

    Als de persoonlijkheid, het goede karakter en de woorden van een profeet een onderscheidend kenmerk zijn voor de goddelijkheid van de boodschap dan zijn er door de tijd heen - tot nu - bijzonder veel mensen geweest die het goddelijk potentieel in zich zouden kunnen hebben gehad.
    Leg me uit waarom deze kenmerken voorbehouden zouden zijn voor een profeet en niet gewoon generiek menselijk?

    Er staat trouwens meer in m'n repliek dan dit argument.
    Dat veeg je allemaal zonder onderbouwd wederwoord van tafel?
    Is dit de spreekwoordelijke kat in het nauw? Het lijkt er alvast heel erg op.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  3. #258
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Dat 'boodschapper van God' staat nu net ter discussie.
    Je bouwt geen tegenargumentatie op door het te herhalen.



    Leg me uit waarom deze kenmerken voorbehouden zouden zijn voor een profeet en niet gewoon generiek menselijk?

    Er staat trouwens meer in m'n repliek dan dit argument.
    Dat veeg je allemaal zonder onderbouwd wederwoord van tafel?
    Is dit de spreekwoordelijke kat in het nauw? Het lijkt er alvast heel erg op.
    Je limiteert mijn voorwaardens en ik heb daar al antwoord op gegeven we zitten nu in een kwestie van jij die simpelweg blijft doordrammen.
    Heavy

  4. #259
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Je limiteert mijn voorwaardens en ik heb daar al antwoord op gegeven we zitten nu in een kwestie van jij die simpelweg blijft doordrammen.
    Je hebt zelf de kenmerken opgegeven en limiteert ze tot / reserveert ze voor profeten.
    Ik zeg dat ze generiek menselijk zijn.
    Wie limiteert er dan?
    Hoe/wat limiteer ik?

    We zitten weerom in de toestand waarin jij weigert in te gaan op alle gepresenteerde argumenten.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  5. #260
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Je hebt zelf de kenmerken opgegeven en limiteert ze tot / reserveert ze voor profeten.
    Ik zeg dat ze generiek menselijk zijn.
    Wie limiteert er dan?
    Hoe/wat limiteer ik?

    We zitten weerom in de toestand waarin jij weigert in te gaan op alle gepresenteerde argumenten.
    Serieus oké plaats hier al mijn voorwaardens voor het herkennen van een profeet. Als je er 1 vergeet dan sta je niet op te letten en doe je gewoon zoals ik net zei.

    Je gaat hier echt niet doorheen komen met dat slap gelul dus schrijf mijn voorwaardens allemaal op als je het zo goed weet.
    Heavy

  6. #261
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Omar_37 Bekijk reactie
    Hij heeft zelf gezegd dat hij eerst een sjiiet was, toen een koraniet werd en nu is hij een seculier dus een kafir. Gooi de sjiieten, koranieten en seculieren in een blender en je krijgt mensen zoals hem.
    Waar zei die dat?
    Heavy

  7. #262
    MVC Lid

    Reacties
    191
    01-06-2017

    Citaat Geplaatst door HaKeem Bekijk reactie
    jij blijft vluchten, allah swt wordt bij moslims niet de vader genoemd
    klopt die man is ziek zeker een christen die zich voordoet als moslim kk trol
    Citaat Geplaatst door Oudlid... Bekijk reactie
    Ziedoe a ajawaarhen n refdegh

  8. #263
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Dadel. Bekijk reactie
    klopt die man is ziek zeker een christen die zich voordoet als moslim kk trol
    Haha hakeem de 2e accounts dus
    Heavy

  9. #264
    MVC Lid

    Reacties
    191
    01-06-2017

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Haha hakeem de 2e accounts dus
    Ben ik niet a zeb
    Citaat Geplaatst door Oudlid... Bekijk reactie
    Ziedoe a ajawaarhen n refdegh

  10. #265
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Serieus oké plaats hier al mijn voorwaardens voor het herkennen van een profeet. Als je er 1 vergeet dan sta je niet op te letten en doe je gewoon zoals ik net zei.

    Je gaat hier echt niet doorheen komen met dat slap gelul dus schrijf mijn voorwaardens allemaal op als je het zo goed weet.
    ... de boodschap...
    ... de middelen om hun bovennatuurlijke steun aan te tonen ... (wonderen)
    ... de persoon zelf en zijn karakter ...
    ... geloofwaardigheid in zijn woorden en de hoge norm ...
    ... authentiek ...

    Afgezien van de wonderen is Ghandi op basis van deze criteria dus ook een profeet. Van Mandela, ML King , en zovele anderen, niet-profeten, kan men hetzelfde concluderen.

    Ik heb in m'n uitgebreide post elk van deze eigenschappen beargumenteerd als niet exclusief van/voor profeten.

    Het bovennatuurlijke is net hetgeen wat ter discussie staat en vooralsnog op basis van ratio en logica onaangetoond blijft.

    Waar limiteer ik jouw voorwaarden?
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  11. #266
    MVC Lid

    Reacties
    191
    01-06-2017

    ALLAH VADER NOEMEN ZEGT IE IS NIKS MIS MEE

    Je hebt altijdnde grootste mond als het aankomt op islam kwesties maar een basis islam heb je niet ziek man
    Citaat Geplaatst door Oudlid... Bekijk reactie
    Ziedoe a ajawaarhen n refdegh

  12. #267
    MVC Lid

    Reacties
    3.000
    06-11-2012

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Je hebt zelf de kenmerken opgegeven en limiteert ze tot / reserveert ze voor profeten.
    Ik zeg dat ze generiek menselijk zijn.
    Wie limiteert er dan?
    Hoe/wat limiteer ik?

    We zitten weerom in de toestand waarin jij weigert in te gaan op alle gepresenteerde argumenten.
    Ach hou toch op. Hij heeft gewoon gelijk.
    Jij bent op zoek naar een 'opgenomen audiogesprek' tussen profeet en God.
    Had je dat in handen dan stel je dat God zelf verklaart dat hij God is en zelf de bron is en stel je dat weer ter discussie.
    Je kan beter ophouden met dit soort spelletje en zelf de voorwaarden geven wanneer God voor jou bewezen is.

  13. #268
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    ... de boodschap...
    ... de middelen om hun bovennatuurlijke steun aan te tonen ... (wonderen)
    ... de persoon zelf en zijn karakter ...
    ... geloofwaardigheid in zijn woorden en de hoge norm ...
    ... authentiek ...

    Afgezien van de wonderen is Ghandi op basis van deze criteria dus ook een profeet. Van Mandela, ML King , en zovele anderen, niet-profeten, kan men hetzelfde concluderen.

    Ik heb in m'n uitgebreide post elk van deze eigenschappen beargumenteerd als niet exclusief van/voor profeten.

    Het bovennatuurlijke is net hetgeen wat ter discussie staat en vooralsnog op basis van ratio en logica onaangetoond blijft.

    Waar limiteer ik jouw voorwaarden?
    De wonderen is van zichzelf al een reuzen iets maar nee MLK is een vrijmetselaar geen boodschapper van God. Mandela en ga zo maar door allemaal belangrijke mensen maar geen boodschappers van God. Zo ja laat me zien waar zij claimen te zeggen ik ben een boodschapper van God en dit is mijn boodschap.

    Wil dit graag nu zien want je maakt dit allemaal makkelijk op een domme manier.

  14. #269
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Dadel. Bekijk reactie
    ALLAH VADER NOEMEN ZEGT IE IS NIKS MIS MEE

    Je hebt altijdnde grootste mond als het aankomt op islam kwesties maar een basis islam heb je niet ziek man
    Ik heb je nooit gesproken los van nu opeens dus ik weet dat je hakeem de Quranist bent.
    Heavy

  15. #270
    Limburger

    Reacties
    11.681
    05-08-2003

    Probleem is alleen dat we van die profeten uit het verleden in feite niets weten.
    Het zijn schimmige figuren uit een ver verleden.
    Omgeven door mythes en legendes.
    Nauwelijks of niet voorkomend in de officiële geschiedschrijving.
    j'ai vu ta lumière dans ma jante