1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Rusten Bekijk reactie
    Gezien de zaak een legitieme vraag. Indien het allemaal blanke deskundigen zijn is er niets anders bewezen dan dat de overheid ook bij aanstellen van deskundigen niet fair bezig is.
    Welk percentage van Nederland is blank?
    Ik gok zeker 90.
    Dan moet je al meer dan 4 deskundigen hebben om daar 1 niet blanke bij te hebben als je het zo bekijkt.
    Aangezien in Nederland blank gemiddeld beter is opgeleid, zou het logisch zijn wanneer de verhouding onder het aantal deskundigen nog meer richting blank gaat, dus zou je nog deskundigen moeten hebben om er 1 niet blanke bij te hebben.

    Maar als je zo denkt denk je alleen in kleur.
    Deskundigen denken over het algemeen niet in kleur maar in waarheid en feiten.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door MorrocanUtrecht Bekijk reactie
    Wat heb jij en je homosexuele vriendje met aids elke keer? Het wordt een beetje ziek...vooral als je boven de 18 bent
    Gevalletje waar het hart van vol zit etc.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door hellofklitty Bekijk reactie
    De rechters moeten dit forum lezen. Weten ze precies wat de doodsoorzaak is
    Nee, ze liggen meer in jouw bevoordeelde gedachtegang, daarom schijnt Mitch nu opeens aan ‘een burn-out’ te zijn overleden!

    Mitch wond zich schijnbaar iets te veel op over het feit dat 5 agenten van alle kanten aan hem trokken.

  4. #19
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    En dat acuut stress-syndroom hebben ze geconcludeert tijdens een interview of screening toen ze op hem lagen of toen ze hem aan het reanimeren waren?

    Of je nou geel bruin blauw of zwart bent, elke idioot die dit gelooft en aanneemt is een gevaar voor onze open respectabele geloofwaardige maatschappij.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    En dat acuut stress-syndroom hebben ze geconcludeert tijdens een interview of screening toen ze op hem lagen of toen ze hem aan het reanimeren waren?

    Of je nou geel bruin blauw of zwart bent, elke idioot die dit gelooft en aanneemt is een gevaar voor onze open respectabele geloofwaardige maatschappij.
    Prima om zaken niet zomaar aan te nemen, maar welke medische achtergrond heb jij, gecombineerd met feitenkennis over deze zaak, om redenen te kunnen geven dat dit niet waar is?
    Minstens geneeskunde gestudeerd neem ik aan?

  6. #21
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Prima om zaken niet zomaar aan te nemen, maar welke medische achtergrond heb jij, gecombineerd met feitenkennis over deze zaak, om redenen te kunnen geven dat dit niet waar is?
    Minstens geneeskunde gestudeerd neem ik aan?
    Waarom heb ik hier een medische achtergrond voor nodig?

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Welk percentage van Nederland is blank?
    Ik gok zeker 90.
    Dan moet je al meer dan 4 deskundigen hebben om daar 1 niet blanke bij te hebben als je het zo bekijkt.
    Aangezien in Nederland blank gemiddeld beter is opgeleid, zou het logisch zijn wanneer de verhouding onder het aantal deskundigen nog meer richting blank gaat, dus zou je nog deskundigen moeten hebben om er 1 niet blanke bij te hebben.

    Maar als je zo denkt denk je alleen in kleur.
    Deskundigen denken over het algemeen niet in kleur maar in waarheid en feiten.
    Er zou gezien het mogelijk racistisch motief een donkere deskundige bij moeten zitten. Er is zeker een goede donkere deskundige beschikbaar en daar heeft de overheid mogelijk bewust niet voor gekozen. Voor een zo transparant en onpartijdig mogelijk deskundigenoordeel in deze zaak is diversiteit noodzakelijk.

    Ik ben wat minder naief dan jij denk ik om te geloven dat deskundigen onfeilbaar zijn en geen emoties en voorkeur kunnen hebben wat invloed heeft op hun oordeel.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Rusten Bekijk reactie
    Er zou gezien het mogelijk racistisch motief een donkere deskundige bij moeten zitten. Er is zeker een goede donkere deskundige beschikbaar en daar heeft de overheid mogelijk bewust niet voor gekozen. Voor een zo transparant en onpartijdig mogelijk deskundigenoordeel in deze zaak is diversiteit noodzakelijk.

    Ik ben wat minder naief dan jij denk ik om te geloven dat deskundigen onfeilbaar zijn en geen emoties en voorkeur kunnen hebben wat invloed heeft op hun oordeel.
    Je bent niet minder naief, je bent aan het insinueren.
    Ik denk niet dat deskundigen onfeilbaar zijn, waar haal je dat uit?
    Ik denk dat deskundigen meer weten hier over dan jij en ik en als je de deskundige wilt tegenspreken, het wel zo handig is om te weten waar je het over hebt.

    Overigens lees en hoor ik dat de deskundigen tegenstrijdige meningen hebben over deze zaak.
    Verre van een eenduidig 'racistisch' geluid.

    Jij begint de racisme kaart al te spelen voor er uberhaupt een conclusie en uitspraak is.
    Daarnaast, hoe weet je dat er geen donkere deskundige bij zit?
    Ik zie dit toch maar als een gevalletje: hoe de waard is vertrouwt hij zijn gasten.

    Laten we nou eerst eens de zaak afwachten voor we gaan bleren.

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Waarom heb ik hier een medische achtergrond voor nodig?
    Tja, dat is als lukraak een antwoord geven op een ingewikkeld wiskundig vraagstuk en verwachten dat mensen je zomaar geloven.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Rusten Bekijk reactie
    Er zou gezien het mogelijk racistisch motief een donkere deskundige bij moeten zitten. Er is zeker een goede donkere deskundige beschikbaar en daar heeft de overheid mogelijk bewust niet voor gekozen. Voor een zo transparant en onpartijdig mogelijk deskundigenoordeel in deze zaak is diversiteit noodzakelijk.

    Ik ben wat minder naief dan jij denk ik om te geloven dat deskundigen onfeilbaar zijn en geen emoties en voorkeur kunnen hebben wat invloed heeft op hun oordeel.
    Onzin een huidskleur betekent helemaal niets ze moeten onpartijdig en objectief te werk gaan als mensen.
    Heavy

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Onzin een huidskleur betekent helemaal niets ze moeten onpartijdig en objectief te werk gaan als mensen.
    Precies.
    Hij gaat er bij voorbaat al vanuit dat er racistisch gehandeld zal worden.

    Ik denk dat dat meer wat zegt over hem.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Precies.
    Hij gaat er bij voorbaat al vanuit dat er racistisch gehandeld zal worden.

    Ik denk dat dat meer wat zegt over hem.
    Het is een mogelijkheid wat die zegt maar ik zie het niet zo 1 2 gebeuren. Ik ben er van overtuigd dat kleur letterlijk niets betekent alleen de 2 punten die ik net naar voren bracht hebben waarde in zo een process.
    Heavy

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Het is een mogelijkheid wat die zegt maar ik zie het niet zo 1 2 gebeuren. Ik ben er van overtuigd dat kleur letterlijk niets betekent alleen de 2 punten die ik net naar voren bracht hebben waarde in zo een process.
    Ik sluit racisme nooit uit.
    Sterker nog, ik denk dat we allemaal wel iets racistisch in ons hebben, maar altijd er maar van uit gaan is wel een beetje overdreven.

    En in een zaak als deze moeten alle deskundigen dan racistisch zijn en de rechter ook nog eens blind.

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Ik sluit racisme nooit uit.
    Sterker nog, ik denk dat we allemaal wel iets racistisch in ons hebben, maar altijd er maar van uit gaan is wel een beetje overdreven.

    En in een zaak als deze moeten alle deskundigen dan racistisch zijn en de rechter ook nog eens blind.
    Inderdaad ben ik met je eens.
    Heavy

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    2.017
    05-03-2017

    Er is nieuw beeldmateriaal opgedoken (niet publiekelijk toegankelijk) wat er in ieder geval op lijkt te duiden (en nog een keer tussen haakjes, LIJKT te duiden) dat tenminste één van die agenten niet de (volledige) waarheid gesproken lijkt te hebben.

    Je zit hier in het Nederlandse rechtssysteem, naar mijn idee komt dit wel goed. Het rechtssysteem funcioneert hier prima, net zoals de media en allerlei andere instanties die eventueel druk uit kunnen oefenen. Dat dit nieuwe filmpje ook werd besproken op de staatszenders is een voorbeeld van die correcte werking. Je komt er in Nederland lastig mee weg als je iets verkeerd doet en de media het oppikken.

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Fromage Bekijk reactie
    Er is nieuw beeldmateriaal opgedoken (niet publiekelijk toegankelijk) wat er in ieder geval op lijkt te duiden (en nog een keer tussen haakjes, LIJKT te duiden) dat tenminste één van die agenten niet de (volledige) waarheid gesproken lijkt te hebben.

    Je zit hier in het Nederlandse rechtssysteem, naar mijn idee komt dit wel goed.
    Zal niet de eerste keer zijn dat een agent iets verzint.
    Heavy