1. #31
    فلسطين

    Reacties
    895
    09-09-2010

    Ga gauw verder meid heel mooi!!!
    Mag ik misschien de link van je laatste verhaal en is het verhaal af?


  2. #32
    Tageznayt

    Reacties
    51
    01-04-2009

    Oepaaah...

    Lijkt me een crazy verhaal ...

    What goes around, comes around


  3. #33
    Schrijfster...

    Reacties
    2.850
    27-11-2004

    Citaat Geplaatst door Mvr_Kapsones90 Bekijk reactie

    Sommige schrijfsters blijf ik nu eenmaal volgen!
    Waaronder jij topschrijfster..

    Bedankt toppertje! Ben blij dat je er bent.

    Citaat Geplaatst door crazygirl8291 Bekijk reactie

    Mooi, de toevoeging aan het einde.
    Dank je lieverd, die toevoeging zal blijven terugkomen.

    Citaat Geplaatst door Phineas Bekijk reactie
    , wauwie.

    Ben benieuwd naar je volgende vervolg..
    Hai honey.. Ben blij je hier te zien..

    Citaat Geplaatst door ayaha Bekijk reactie
    Salam,

    Faatje je hebt me het beste kerst/nieuwjaarscadeau allertijden gegeven. Dank je voor het meedelen dat je een nieuw verhaal schrijft.
    Ik ben superblij dat ik weer kan genieten van je verhaal.

    Het eerste hoofdstuk ziet er veelbelovend uit dus ik kan de volgende vervolgjes alleen maar toejuichen.

    Upp!!!!
    xxx
    Dag lieverd, ik ben heel blij te lezen dat ik je blij heb gemaakt. Uiteraard hoor jij er ook bij, dus vandaar mijn offlinebericht
    Dikke zoen!


    Citaat Geplaatst door marokaantje1 Bekijk reactie
    FaatjeSidiAbid is Back!
    Yes I am.. Hahah!
    Lieve lezers, ik heb geen word documenten van mijn verhalen, puur omdat de copyright die ik daarop heb staan wel van kracht moet blijven. Beminde schaduw... staat te koop op bol.com of stuur me een privébericht. Bezoek ook mijn hoekje hier: Fatiha's Verhalenbundel of bekijk mijn pagina op Facebook: Fatiha's Verhalenbundel

  4. #34
    Schrijfster...

    Reacties
    2.850
    27-11-2004

    Citaat Geplaatst door Riffia__H Bekijk reactie
    Ga gauw verder meid heel mooi!!!
    Mag ik misschien de link van je laatste verhaal en is het verhaal af?


    Hey schat!
    Welkom en bedankt voor je reactie..

    Ik heb er meerdere geschreven. Ik zal in mijn tweede reactie van deze topic even de links toevoegen. Dus bekijk ze daar even.
    Lieve lezers, ik heb geen word documenten van mijn verhalen, puur omdat de copyright die ik daarop heb staan wel van kracht moet blijven. Beminde schaduw... staat te koop op bol.com of stuur me een privébericht. Bezoek ook mijn hoekje hier: Fatiha's Verhalenbundel of bekijk mijn pagina op Facebook: Fatiha's Verhalenbundel

  5. #35
    Schrijfster...

    Reacties
    2.850
    27-11-2004

    Even in het algemeen!

    Bedankt allemaal voor de reacties en de ups. Dus sorry als ik iemand ben overgeslagen mert een reactie.

    Helaas moet het vervolg even op zich wachten, ik moest weer perse op het laatste moment alles willen omgooien.

    Dus waarschijnlijk kan ik jullie vanavond helaas niet trakteren op iets leuks..

    Natuurlijk wens ik jullie wel allemaal een goed nieuw jaar..

    Dikke zoen!
    Lieve lezers, ik heb geen word documenten van mijn verhalen, puur omdat de copyright die ik daarop heb staan wel van kracht moet blijven. Beminde schaduw... staat te koop op bol.com of stuur me een privébericht. Bezoek ook mijn hoekje hier: Fatiha's Verhalenbundel of bekijk mijn pagina op Facebook: Fatiha's Verhalenbundel

  6. #36
    CrazyGirl

    Reacties
    6.131
    03-11-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door FaatjeSidiAbid Bekijk reactie
    Even in het algemeen!

    Bedankt allemaal voor de reacties en de ups. Dus sorry als ik iemand ben overgeslagen mert een reactie.

    Helaas moet het vervolg even op zich wachten, ik moest weer perse op het laatste moment alles willen omgooien.

    Dus waarschijnlijk kan ik jullie vanavond helaas niet trakteren op iets leuks..

    Natuurlijk wens ik jullie wel allemaal een goed nieuw jaar..

    Dikke zoen!
    Als dat het verhaal leuker maakt, ga je gang Dan verwachten we het vervolg een van deze dagen wel, kan niet wachten
    Jij ook een fijn nieuw jaar toegewenst!

  7. #37

  8. #38
    MVC Premium

    Reacties
    1.187
    07-09-2006

    MVC Premium MVC Premium
    OOOewppp ..
    Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het paradijs.

  9. #39
    2x Gebruikers!!

    Reacties
    95
    05-10-2006

    MVC Premium MVC Premium
    ooohh ohh je bent een nieuw verhaal begonnen Greatt!!
    Ook ik ben weer van de partij!

    Upaaaa

    ‘Een man moet eruit zien alsof hij zijn kleding met zijn verstand heeft gekocht,
    met zorg heeft aangetrokken en vervolgens compleet is vergeten’


  10. #40
    Schrijfster...

    Reacties
    2.850
    27-11-2004

    Citaat Geplaatst door crazygirl8291 Bekijk reactie
    Als dat het verhaal leuker maakt, ga je gang Dan verwachten we het vervolg een van deze dagen wel, kan niet wachten
    Jij ook een fijn nieuw jaar toegewenst!
    Haha, ik hoop dat dat het geval is inderdaad.

    Citaat Geplaatst door Nefs Bekijk reactie
    Je schrijft prettig, I like.
    Thanx meissie!

    Citaat Geplaatst door Manartje_20 Bekijk reactie
    ooohh ohh je bent een nieuw verhaal begonnen Greatt!!
    Ook ik ben weer van de partij!

    Upaaaa

    Fijn dat je erbij bent meid.

    Ik plaats zo hoofdstuk 2

    Kus!
    Lieve lezers, ik heb geen word documenten van mijn verhalen, puur omdat de copyright die ik daarop heb staan wel van kracht moet blijven. Beminde schaduw... staat te koop op bol.com of stuur me een privébericht. Bezoek ook mijn hoekje hier: Fatiha's Verhalenbundel of bekijk mijn pagina op Facebook: Fatiha's Verhalenbundel

  11. #41
    Schrijfster...

    Reacties
    2.850
    27-11-2004

    Hoofdstuk 2 Het effect van liefde heb je zelf in de hand.

    Hoofdstuk 2 Het effect van liefde heb je zelf in de hand.

    De zon scheen fel, ik voelde het branden op mijn huid. Het was een goed teken, want Noor en ik waren hier komen liggen omdat we bruin wilde worden. Ik sloot mijn ogen en luisterde naar de golven in de zee, spelende kinderen bij het water en af en toe de telefoongesprekken van Noor en haar vriend. Blijkbaar was hij aanwezig op het zelfde strand maar kon hij haar niet vinden. Na verloop van tijd pakte ik een tijdschrift uit mijn tas en begon te lezen.

    Noor stoorde me na een sms te hebben ontvangen van Moestafa, haar eerste en grote liefde.
    “In hoeverre kun jij je openstellen binnen een relatie?” Ik haalde het tijdschrift voor mijn gezicht weg en keek Noor kort aan.
    “Niet.” Ik ging weer verder met lezen en probeerde haar te negeren, ik had weinig zin in een gesprek.
    “Sarah doe niet zo mal, ik ben heel serieus.” Ik zuchtte en bladerde verder.
    “Ik ben ook serieus.” Ik merkte dat ze dichterbij kwam en voordat ik het in de gaten kreeg trok ze het tijdschrift uit mijn handen.
    “Nou zeg, ik was net iets aan het lezen over irritante zusjes en hoe je deze het snelst kunt uitschakelen.” Ze lachte cynisch en ging tegenover me zitten, ik trok mezelf kort op.
    “Waarom vertel je me nooit iets over jou en Zakaria? Hoe zit het eigenlijk tussen jullie?” Ik haalde mijn schouders op. Duidelijk niet geïnteresseerd in dit gesprek.
    “Noor, geef me dat tijdschrift terug. Ik wil niet met je praten over Zakaria.” Ze rolde met haar ogen.
    “Sinds je hier bent heb je amper contact met hem gehad, dat is toch erg?” Ik klakte met mijn tong.
    “Dat is niet erg, wij geven elkaar de ruimte om te ademen. Dat kan ik van jou en dat plakband niet zeggen.” Ik wees naar haar toestel omdat ze op hetzelfde ogenblik weer een sms kreeg. Waarschijnlijk weer van haar geliefde. Ze negeerde dat laatste.
    “Jullie geven elkaar al sinds het begin van jullie contact de tijd om te ademen, zeven maanden om precies te zijn.” Ik haalde mijn schouders op en probeerde weer naar het tijdschrift te grijpen. Ze trok hem meteen weer weg en leek dit keer zelfs boos te worden.
    “Kom op Sarah!!” Ik zuchtte weer duidelijk hoorbaar en ging achterover liggen.
    “Geef me iets, je kunt toch wat vertellen?” Ik dacht na over haar woorden en besefte me dat ik haar inderdaad wel iets kon vertellen.
    “Zakaria en ik zijn niet wat je denkt.” Ik richtte mijn blik op het water en begon met vertellen.
    “We hebben wel contact zo nu en dan. We zien elkaar wel eens in het koude kikkerlandje, maar ons contact is over het algemeen erg platonisch. Ik kan zelfs na al die maanden niet zeggen dat ik vlinders in mijn buik voel wanneer ik hem zie en of spreek.” Noor ging geïnteresseerd goed zitten op haar stranddoek. Ik ging verder met praten.
    “Zakaria is lief, ontzettend leuk om te zien, maar ergens ken ik zijn wereld niet en sta ik eigenlijk ook niet te popelen om die te leren kennen.” Ze zuchtte, dit was duidelijk niet hetgeen Noor wilde horen.
    “Weet je Noor, niet alles mondt uit in een liefdesrelatie. Vergis je niet, Zaka en ik mogen elkaar heel erg en hebben het ook leuk als we elkaar zien. Ik kan heel erg met hem lachen en ik kan ook zeker goed met hem praten. Alleen denk ik dat we allebei wel weten dat dit niet meer is en zal worden dan een goede vriendschap, alleen zullen we dat geen van beide durven uit te spreken.” Ik merkte aan Noor hoe ze zat na te denken over mijn woorden.
    “Maar Sarah, ben je dan helemaal niet verliefd op hem? Zou je het ook niet erg vinden als hij een ander meisje zou ontmoeten?” Hoopvol keek ze me aan en toch schudde ik mijn hoofd.
    “Nee Noortje dat zou ik niet erg vinden.” Ze beet even op haar onderlip.
    “Ik denk dat jij er alleen zo over denkt, ik weet bijna zeker dat Zakaria wel gek is op jou, waarom zou hij anders nog het contact met je houden? Ik geloof niet dat een jongeman dat doet voor een hechte vriendschap.” Ik begon te lachen en Noor ging verder.
    “Zakaria durft zijn ware gevoelens bij jou niet te tonen, omdat jij hem duidelijk op afstand houdt. Jij bent erg gehecht aan de onafhankelijke manier waarop jij je leven leidt. Je wilt niet dat iemand daar aan zit en dus komt hij moeilijk in jouw echte wereld en zo houdt hij jou ook op een soort afstand.”Ik rolde met mijn ogen.
    “Waarom probeer jij altijd alles in mijn schoenen te schuiven? Noor, ik zie geen vooruitgang in het contact dat Zaka en ik hebben. En ja misschien is dat ook doordat we beide erg gehecht zijn aan het onafhankelijke leven dat we beide leven, maar dat hoeft niet te betekenen dat ik dit zou moeten opgeven om wellicht wel dichter naar elkaar toe te kunnen groeien. Hij is dat niet waard.” Ze schrok van mijn eerlijke antwoord.
    “Hoe weet je nou of hij dat niet waard is? Je spreekt hem amper, zelfs sinds je op vakantie bent heb je hem maar een paar keer gesproken. Ik ben van mening dat je daar gewoon meer tijd en energie in moet steken.” Ik zuchtte en wederom rolde ik met mijn ogen.
    “Noor! Hij is een jongeman van goeden huize, toch is het beeld niet compleet en zal dat ook niet gaan gebeuren. En nee, ik hoef hem niet vaker te spreken. Hij hoeft niet te weten wat ik hier elke dag doe en hoe ik mijn tijd doorbreng, omdat ik op vakantie ben met mijn ouders, met mijn familie en niet met hem. Ik weet dat hij in Nederland gewoon naar zijn werk gaat, gaat sporten en misschien het besluit zal nemen toch op vakantie te komen. Verder is het toch niet nodig dat we elkaar de godganse dag spreken of berichten? En ik hoef al helemaal niet te weten wat hij doet, waar hij is en met wie.” Dat laatste sloeg vooral op haar en haar geliefde. Noor stond op, ze had duidelijk het gevoel dat ik haar niet begreep. Ze pakte haar mobiel van haar tas en gooide mijn tijdschrift op mijn schoot.
    “Kinderachtig hoor.” Riep ik haar na toen ze wegliep. Ze kwam meteen weer terug en beet me toe.
    “Weet je Sarah, je bent te nuchter voor de liefde. Je hebt een koud hart.” Ik lachte hardop om haar opmerking.
    “Kun je te nuchter zijn voor de liefde dan Noor? Jij kan geen neutraal beeld vormen omdat je zelf blind bent van de liefde. Dat vriendje van je heeft je in zijn ban en het liefst houdt hij je in zijn bezit. Je bent namelijk te interessant als mooi object naast hem, en hij heeft ook nog eens het geluk dat je een goed werkend brein hebt. Een brein dat hij nodig heeft, omdat de zijne niet helemaal naar behoren werkt."
    Ze stak haar neus in de lucht en wilde weer weglopen toen ze zich toch weer naar me omdraaide.
    “Ik heb tenminste leuk gezelschap en leidt geen eenzaam leventje, kan ik van jou niet zeggen. Als je me wilt excuseren, ga ik me nu voegen bij mijn domme vriendje zoals jij hem altijd beschrijft.” Ik lachte en keek haar na.
    “Ik zei toch dat je kinderachtig was Noortje!” Ze reageerde niet en draaide zich ook niet meer naar me om.

    Ik merkte toen dat haar vriend haar tegemoet kwam lopen en haar liefdevol zijn hand uitstak. Ik sloot kort mijn ogen en ging weer goed liggen. Ik greep naar mijn tijdschrift om verder te gaan met lezen. Alleen lieten haar woorden me niet los. Niet omdat ik vond dat ze gelijk had, integendeel. Ik realiseerde me juist dat Zakaria en ik elkaar aan het lijntje hielden. Misschien werd het tijd om hier snel een einde aan te maken.
    Lieve lezers, ik heb geen word documenten van mijn verhalen, puur omdat de copyright die ik daarop heb staan wel van kracht moet blijven. Beminde schaduw... staat te koop op bol.com of stuur me een privébericht. Bezoek ook mijn hoekje hier: Fatiha's Verhalenbundel of bekijk mijn pagina op Facebook: Fatiha's Verhalenbundel

  12. #42
    Schrijfster...

    Reacties
    2.850
    27-11-2004

    Hoofdstuk 2.1

    Hoofdstuk 2.1

    Situaties uit het verleden kunnen je volgen, hoe erg je ook je best hebt gedaan om schepen achter je te verbranden. Soms is het nodig om onafgedane zaken niet te analyseren in het heden en te doen alsof bepaalde zaken zich nooit hebben voorgedaan. Tenzij deze zaken je in je huidige positie juist laten beseffen dat je beter af bent.

    “Heb je hem echt gesproken?” Ze knikte en nam een kleine hap van haar broodje alvorens ze doorging met vertellen.
    “Hij was wel echt veranderd moet ik zeggen.” Ik zei niets en prikte met mijn vork in mijn pizza.
    “Hij gaf zijn moeder de schuld weet je, dat vond ik het ergste van alles.” Ik was niet verbaasd over die bevinding en keek haar weer aan. Nu had ze haar broodje neergelegd en was ze klaar om haar verhaal met haar gebarende handen te onderbouwen.
    “Ik voelde me echt slecht toen ik hem duidelijk maakte dat ik over hem heen was. Weet je wat hij toen zei?” Verwachtingsvol bleef ik haar aankijken.
    “Hij zei dat hij me bij zich wilde dragen. Dat is toch raar?” Ik lachte kort en nam een slok van mijn water.

    Het was stil en helemaal niet druk op deze warme namiddag in dit bekende restaurantje in de binnenstad van Al Hoceima. Mijn goede vriendin Faiza en ik besloten in de stad te eten voordat zij de stad zou verlaten. Ze had samen met haar ouders twee weken doorgebracht in het stadje waar haar grootmoeder woonde en ze hadden nu al ingepakt om terug te keren naar hun vakantiehuis in Tanger. Dit betekende dat Faiza en ik elkaar weer pas zouden zien als we beide terug waren in Nederland.

    “Hoe reageerde jij daarop?” Haar ogen werden groot.
    “Dat hij niks te willen had natuurlijk!” Ik lachte wederom en was benieuwd naar het resterende verhaal over haar ontmoeting een paar uur geleden met haar ex.
    “Dat je hem ook net hier aantreft, net hier in Al Hoceima.” Ze knikte.
    “Ik begrijp ook niet wat hij hier doet, gezien hij hier niemand heeft, maar natuurlijk heb ik hem dat ook niet gevraagd.” Ik merkte dat ze zich trots voelde. Immers was in het verleden vaak genoeg gebleken dat ze een grote zwak had voor hem. Hij kon verschillende fratsen uithalen zonder dat Faiza daar echt boos om werd. Hoeveel pijn hij haar ook deed, ze was blind van de liefde. Door haar toenmalige zwakke positie en hoe hij daar misbruik van maakte, heb ik geleerd niemand zomaar toe te laten of zo makkelijk verliefd te worden.

    “We hebben mooie momenten gehad Sarah, en dat heb ik ook eerlijk aan hem toegegeven. Daarbij heb ik wel duidelijk gezegd dat hij me bij zich mag dragen. Als een onzichtbare tatoeage op zijn hart die hij nooit van zichzelf zou kunnen schrobben, hoe erg hij zijn best ook zou doen. Hij was best geschrokken toen ik dat zei, omdat hij merkte dat ik het zei met een sterk gevoel van trots. En ik ontken ook niet dat ik genoot van zijn zwakke positie, de moeilijke frons op zijn voorhoofd, en de wallen onder zijn ogen. Hij was duidelijk gebroken en verloren in de liefde die hij nog steeds voor me koestert. Het voelde gewoon goed om hem zo te zien. Maakt mij dat slecht?” Verbaasd keek ik haar aan alvorens we beide in lachen uitbarsten.
    “Natuurlijk niet!” Reageerde ik.

    Het viel me op dat Faiza dankbaar was voor deze onverwachte ontmoeting met haar ex.
    “Je voelt je goed hé?” Ze knikte met een glinstering in haar ogen.
    “Zeker, ik voel me echt lekker in mijn vel zitten en ik heb ook het gevoel dat ik de wereld aankan. En weet je, al heeft het lang geduurd voordat ik me van hem los kon maken, ik zie het niet als verloren tijd, maar juist als een goede les voor de toekomst. En ik ben hem dankbaar dat hij niet op tijd heeft ingezien wat voor goeds en zeldzaams hij binnen handbereik had. Is toch zonde, want de volgende zal hem vast dankbaar zijn.” Ik lachte wederom.
    “Niet naast je schoenen gaan lopen schat, je begint namelijk een beetje arrogant over te komen.” Ze lachte met me mee.
    “Hoe zit het tussen jou en Zakaria?” Ik schrok van haar onverwachte vraag en haalde meteen mijn schouders op.
    “Zoals altijd, vanwaar opeens die vraag? Heb je Noor soms gesproken?” Faiza reageerde laconiek en ontkende dat het iets te maken had met mijn zusje`s nieuwsgierigheid eerder vandaag op het strand.
    “Ik moest er gewoon aan denken, je hebt het deze vakantie niet echt over hem gehad.” Ik knikte als bevestiging.
    “Omdat er niks over ons te vertellen valt. Je weet toch hoe het zit tussen mij en Zakaria?” Ze schudde met haar hoofd.
    “Eigenlijk niet.” Ik lachte.
    “We hebben gewoon contact, ik mis hem niet echt sinds ik hier in Marokko ben. Ik begin me steeds meer af te vragen waarom we elkaar nog aan het lijntje houden.” Faiza knikte beamend.
    “Wellicht moet je er dan een duidelijke punt achter zetten Sarah, die jongeman weet ook niet waar hij aan toe is.” Ik haalde weer mijn schouders op.
    “Eigenlijk kan het me ook weinig schelen, ik merk wel hoe het loopt.” Faiza knikte en nam een laatste slok van haar glas cola.
    “Zullen we gaan Saar?” Ze maakte aanstalten om op te staan. Ik blikte op mijn horloge en realiseerde me dat we hier inderdaad al te lang zaten.
    “Ja, laten we gaan. Zal ik je anders naar huis brengen?” Ze knikte en pakte haar tas van tafel.

    “Zoekend en wanhopig bevindt ik me nog steeds in huidige staat.
    Al ben je als een speld in een hooiberg, blijf ik toch naar je uitkijken.
    Met hoop gevoed zal ik je vinden, en je vasthouden zal ik doen.
    Geef me een hint en laat mijn aantrekkingskracht je als een magneet vinden.”
    Lieve lezers, ik heb geen word documenten van mijn verhalen, puur omdat de copyright die ik daarop heb staan wel van kracht moet blijven. Beminde schaduw... staat te koop op bol.com of stuur me een privébericht. Bezoek ook mijn hoekje hier: Fatiha's Verhalenbundel of bekijk mijn pagina op Facebook: Fatiha's Verhalenbundel

  13. #43
    Alhamdollilah

    Reacties
    5.087
    12-02-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Love it already .
    Ik ben een nieuwe lezerin, zoals je gemerkt hebt. Ik heb jouw eerdere verhalen niet gelezen, en ik ben daar ook nog niet klaar voor want ik wil voor dit verhaal héél goed zitten en heerlijk lezen! Ik hoop dat je snel weer verder gaat schrijven, het heeft nu al een plekje in m'n hart hihi.

  14. #44
    Schrijfster...

    Reacties
    2.850
    27-11-2004

    Citaat Geplaatst door MaMiTa_GeK Bekijk reactie
    Love it already .
    Ik ben een nieuwe lezerin, zoals je gemerkt hebt. Ik heb jouw eerdere verhalen niet gelezen, en ik ben daar ook nog niet klaar voor want ik wil voor dit verhaal héél goed zitten en heerlijk lezen! Ik hoop dat je snel weer verder gaat schrijven, het heeft nu al een plekje in m'n hart hihi.


    Dag lieve meid!
    Wat een lief berichtje, ik zag eerder al dat je hier had gereageerd, maar toch nog even een persoonlijk welkom hierbij.

    Ik hoop dat je het echt leuk zult vinden, en ik doe altijd mijn best snel te schrijven.
    Hoofdstuk drie is al zo goed als klaar, dus dat komt in de loop van deze week.

    Liefs!
    Lieve lezers, ik heb geen word documenten van mijn verhalen, puur omdat de copyright die ik daarop heb staan wel van kracht moet blijven. Beminde schaduw... staat te koop op bol.com of stuur me een privébericht. Bezoek ook mijn hoekje hier: Fatiha's Verhalenbundel of bekijk mijn pagina op Facebook: Fatiha's Verhalenbundel

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    11.599
    25-05-2008

    super

    up voor het volgende vervolg