1. #62836
    -married-

    Reacties
    31.520
    16-02-2007

    Pff ps4 is saai

  2. #62837
    ︻╦╤─

    Reacties
    997
    28-05-2014

    Citaat Geplaatst door Nadiine_ Bekijk reactie
    Pff ps4 is saai
    Haal red dead 2.

  3. #62838
    MVC Lid

    Reacties
    5.832
    30-09-2013

    Citaat Geplaatst door 100EURO Bekijk reactie
    Haal red dead 2.
    Goeie?
    If you 'don't know', Allah knows.

  4. #62839
    ︻╦╤─

    Reacties
    997
    28-05-2014

    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    Goeie?
    Iedereen is er positief over maar je moet er wel van houden natuurlijk.

  5. #62840

    Reacties
    6.670
    11-05-2010

    Citaat Geplaatst door Profound. Bekijk reactie
    Eerlijk gezegd ga ik totaal niet akkoord met bovenstaande. Verder is dit zo'n subcategorie van een veel groter onderwerp, en dat is dat er wel meer blijft stijgen qua prijs en dat wij als mensheid hier de dupe van zijn/worden. Niet enkel moslims. Dat er bewust een kloof wordt gehouden tussen "rijk" en "arm". Verder zie ik moslims in het algemeen sowieso niet als "arm" in dit land. Het is maar wat je arm noemt. Natuurlijk zijn er wel arme moslims, maar moslims in het algemeen zijn daarom niet per definitie arm. En al was lenen halal, maakt dat je plots rijk dan? Heel je leven vastzitten aan een lening, is dat rijkdom? Is dat vooruit komen? Lijkt me nogal contraproductief om eerlijk te zijn. Niet te spreken over hoe benauwend zoiets voelt. Ongeacht of het niet haraam zou zijn. Tenzij je natuurlijk het geluk hebt om in één keer zoveel geld neer te leggen.

    Be the change you want to see in the world. Verder weet je niet of iemand hiermee bezig is. De realiteit is gewoon dat het geen gemakkelijke opgave is. Niet dat ik überhaupt iets weet over deze zaken.

    Als het ooit zover zou komen, nood breekt wet wa Allaahu a3lam. Waarschijnlijk nog meer reden om hidjrah te doen. Want Allaahu a3lam of 't überhaupt slim is om een huis te kopen in een niet-islamitisch land. Dan investeer je beter in grond of iets in je thuisland (of ander islamitisch land).
    Je kunt een kostenpost als de huur niet vergelijken met andere inflaties sis. Het klopt dat andere dingen ook duurder worden, maar het verschil tussen huren en een hypotheek kan over honderden euro’s per maand gaan. Ik zeg ook niet dat alleen moslims hieronder lijden, maar middeninkomens in het algemeen. Zij zijn gedwongen om een geliberaliseerde woning te nemen, die soms tot wel de helft van je inkomen opeist. Niet te spreken over het feit dat er geen maximale huurprijzen gelden en je op deze manier geen benul hebt van wat je de komende jaren kunt gaan betalen.

    ‘’Arm’’ is in dit geval een relatief begrip. Ik bedoel niet dat moslims hier niks te eten hebben, maar een hele grote groep van hen behoort tot de minima. Dat zijn de armen van dit land. Ik werk zelf met deze mensen, en ik overdrijf niet als ik zeg dat 80 tot 90 procent een migratieachtergrond hebben waarvan heel veel Islamitisch zijn. En natuurlijk hebben veel vaders alhamdoelillaah een huisje of zelfs huizen in Marokko, maar dit hebben zij in veel gevallen in hun gastarbeidersjaren opgebouwd. Voor de huidige generatie is dit haast onmogelijk als ze geen royaal salaris hebben, goedkoop huren t.o.v. hun salaris of heel zuinig leven.

    Ook rijkdom is in deze relatief. Als je een huis hebt gekocht, heb je vermogen. Dit is niet hetzelfde als wanneer je maandelijks een geldbedrag aan huur betaalt en hier niks voor terugkrijgt. Dit noem je pas contraproductief. Je eigen huis kun je nog altijd verkopen en zelfs winst op maken. Ik zeg ook niet dat het nu gerechtvaardigd is om een hypotheek te nemen, maar wat is er dan volgens jou precies mis met zoeken naar andere alternatieven? Een systeem dat voor moslims werkt? Waarom zou je je (klein)kinderen voor lastige keuzes stellen? En hijdrah verrichten is natuurlijk heel gemakkelijk gezegd, maar als je geen vermogen hebt kunnen opbouwen kun je niks verrichten. Het is altijd goed om iets in het thuisland op te bouwen, maar ook hiervoor geldt; er valt niks te investeren als je kaalgeplukt wordt. De reden dat mensen vaak ook verleid worden om te kopen is omdat ze op die manier maandelijks meer overhouden en dus beter kunnen sparen voor een evt. investering in Marokko o.i.d.

    Ik ben het met je eens dat het best een lastig onderwerp is. Ik heb ook geen kant en klare oplossing, maar ik vind die ‘’ik kijk niet vooruit mentaliteit’’ die veel mensen hebben gewoon een beetje kort door de bocht. Dit is een onderwerp die de gemoederen bezighoudt en dus de aandacht verdient.

    Maar goed. Het was niet mijn bedoeling om hier een discussie over te beginnen, gezien we het allemaal erover eens zijn dat ribaa, als in ‘’woekerrente’’ haraam is. Het verschil zit in het perspectief en benaderen van zaken. Dus als je je niet kunt vinden in mijn mening, zoals je aangaf; sanatafi9o an lan natafi9o. ; )

  6. #62841

    Reacties
    6.670
    11-05-2010

    Citaat Geplaatst door PresAlen3. Bekijk reactie


    Daarom.
    Ik zie niks?..

  7. #62842
    MVC Lid

    Reacties
    399
    04-07-2018



    I wante slep 237 days plez

  8. #62843
    Bijna Lid

    Reacties
    4.193
    20-10-2015

    Citaat Geplaatst door Honnete Bekijk reactie
    Ik zie niks?..
    Oh.. flashers:
    https://www.wegwijs.nl/verdieping/lo...s/grafiek2.png

  9. #62844
    .

    Reacties
    1.330
    27-11-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Mag ik groene punten van jullie?


  10. #62845
    -married-

    Reacties
    31.520
    16-02-2007

    Citaat Geplaatst door 100EURO Bekijk reactie
    Haal red dead 2.
    Heb t gezien ziet r vet uit maar ik ben meer een shooter.

  11. #62846
    MVC Lid

    Reacties
    102
    14-09-2017

    I’m so tired..

  12. #62847
    Bijna Lid

    Reacties
    8.798
    11-11-2011

    Hon: baaraka Allaahoe feeki.

  13. #62848
    MVC Lid

    Reacties
    399
    04-07-2018

    Citaat Geplaatst door Frederik Bekijk reactie
    Mag ik groene punten van jullie?
    groene punten selfde baklava
    Havyet ölsun

  14. #62849
    Bijna Lid

    Reacties
    8.798
    11-11-2011

    Waarom worden mijn berichten gecontroleerd? Waar slaat dit op?

  15. #62850
    MVC Premium

    Reacties
    3.724
    19-05-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Veels te naief voor deze wereld denk ik soms. Ik weiger het te veranderen

    FREE PALESTINE