1. #16
    Djengiz

    Reacties
    6.913
    05-01-2020

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Alle vier a’ima brengen bewijzen uit de Qur’an en Sunnah. Al ben ik een volger van vogels, als jij iets claimt over de Deen breng bewijzen uit de Qur’an of Sunnah of klep dicht.
    ten eerste, dit is een verhalen rubriek en geen islam rubriek

    ten tweede, ik hoef jou naar niks te verwijzen als ik daar geen zin in heb

    ten derde, als jij een Mezhep zou volgen, dan zou je dit soort verhalen wat afkomstig is uit Hadiths meegekregen hebben

    ten vierde, om van jou gezeur af te komen, heb ik de uitleg in 1 van je islam topic geplaatst waar jij het mag uitpluizen om je verzadigingsgevoel te stimuleren waar je wel beetje meer moeite moet doen aangezien het via google vertaling komt

    en nu jouw klep dicht
    Four Arab countries reject oil embargo against Israel
    The United Arab Emirates, Saudi Arabia, Morocco, and Bahrain

    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==

  2. #17
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    ten eerste, dit is een verhalen rubriek en geen islam rubriek

    ten tweede, ik hoef jou naar niks te verwijzen als ik daar geen zin in heb

    ten derde, als jij een Mezhep zou volgen, dan zou je dit soort verhalen wat afkomstig is uit Hadiths meegekregen hebben

    ten vierde, om van jou gezeur af te komen, heb ik de uitleg in 1 van je islam topic geplaatst waar jij het mag uitpluizen om je verzadigingsgevoel te stimuleren waar je wel beetje meer moeite moet doen aangezien het via google vertaling komt

    en nu jouw klep dicht
    Als je spreekt over de islam al ben je in een bar, dan dien je bewijzen te leveren. Als je geen bewijs hebt, klep dicht.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    3.474
    01-06-2018

    Citaat Geplaatst door betuls Bekijk reactie
    Salaam alaykum

    Is algemeen bekend dat de cheitan audhu billah mensen doet denken dat ze tijd hebben.
    Dat is 1 van de grote troefen van de duivel audhu billahi mina cheitani rajiem.
    Uitstel gedrag.
    Als je dat hebt, zou ik zeggen herbekijk de situatie.
    Het zou kunnen dat de duivel je in zijn greep heeft.

    Moge Allah SWT ons allen beschermen.

    Ameen.

    Hoe is het met je Miss_gezellig?
    Elhamdoelillah

    Wa Salaam alaykum warahmatuAllah wabarekatuhu
    Met mij gaat het goed alhamdulillah barak Allahu Feek ik was even afwezig. Excuses moi voor deze late reactie

    Hoe is het met jou?

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    7.563
    31-12-2014

    Citaat Geplaatst door Miss_gezellig Bekijk reactie
    Met mij gaat het goed alhamdulillah barak Allahu Feek ik was even afwezig. Excuses moi voor deze late reactie

    Hoe is het met jou?
    Salaam alaykum, Allah humma laka lhamd sister fi dien.Ook goed elhamdoelillah. Baraka Allahu feeki. Ow dat geeft niks hoor.
    Allah I 3awan ameen.
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    7.563
    31-12-2014

    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    Aleykum Selam..

    de laatste zware test die de mens zal ondergaan is op zijn sterfbed, wanneer iemand in deze situatie komt te zitten, zal degene zoveel dorst krijgen dat die gaat snakken naar water wat slechts een beproeving is..

    op dat moment komt de duivel bij je rondcirkelen om te proberen je om te omkopen met een volle glas koud water..

    hij zal tegen je zeggen, ik geef jou deze lekkere koude water om je dorst te lessen op 1 voorwaarde en dat is, zeg dat er geen Allah bestaat..

    iemand met een sterke imaan zal weigeren en hem vervloeken

    daarna komen de engelen des doods.. de kleine engelen die de helpers zijn van Azrail zullen beginnen bij je handen en voeten om je ziel uit je lichaam te rukken waarna Azrail de rest gaat doen..

    daarna wordt je ziel door de engel Ismail naar de 7 hemelen begeleid en bij elke hemel staat een engel voor de deur om te vragen wie de ziel is en waarom die hier is..

    de eerste hemel is de profeet Adam de verantwoordelijke
    de tweede hemel zijn de profeten Yahya en Isa de verantwoordelijken
    de derde hemel is de profeet Yusuf de verantwoordelijke
    de vierde hemel is de profeet Idris de verantwoordelijke
    de vijfde hemel is de profeet Harun de verantwoordelijke
    de zesde hemel is de profeet Musa de verantwoordelijke
    de zevende hemel is de profeet Ibrahim de verantwoordelijke

    voor alle hemelen is profeet Muhammed vzmh verantwoordelijk

    de ongelovigen zullen niet eens door de 1e hemel kunnen en worden daarna vanaf de 1e hemel naar beneden gedropt waar ze keihard in hun graf op aarde gaan vallen waar hun straffen gaan beginnen nadat de engelen Munkar en Nakir klaar zijn met hem

    de gelovigen moeten de 7 etappes ondergaan en bij elke hemel zijn zijn daden de sleutel en sommigen gaan blijven haken tussen de hemelen..

    daarna word je ziel teruggebracht naar je lichaam en in de tuin van de hemel gezet om te rusten tot de dag des oordeels..

    wat er daarna gebeurt, is een ander verhaal..
    Salaam alaykum broeder fi dien, bedankt voor je reactie.
    Moge Allah SWT ons allen doen sterven met Laa ilaaha illa Allah.
    Zoals de dua zegt, Allah humma tabitna 3inda almawt bi laa ilaaha illa Allah.
    Maar zeg maar heb wel wat gezien op tiktok over je nu zegt, dat de duivel audhu billah zal bij je sterfbed jou proberen doen twijfelen. Moge Allah SWT elke moslim hiervoor behoeden.
    Moge Allah SWT ons ziel nemen als Allah SWT tevreden is over ons Ameen.
    Moge Allah SWT ons sbar (geduld) wanneer de maalik almawt komt om ons ziel op te halen ameen ya Rabb AlAlamien.

    Maar zoals broeder A_bdars zegt heb jij de fatwa hierover of een hadith.

    Baraka Allah u feek.

    Fi amaani Allah

    Wa Salaam alaykum warahmatuAllah wabarekatuhu
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    7.563
    31-12-2014

    Salaam alaykum

    Fatwa online maar of het betrouwbaar is Allahu aglam.
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    3.474
    01-06-2018

    Citaat Geplaatst door betuls Bekijk reactie
    Salaam alaykum, Allah humma laka lhamd sister fi dien.Ook goed elhamdoelillah. Baraka Allahu feeki. Ow dat geeft niks hoor.
    Allah I 3awan ameen.
    Fijn om te lezen

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    7.563
    31-12-2014

    Citaat Geplaatst door Miss_gezellig Bekijk reactie
    Fijn om te lezen
    Baraka Allah u feeki sister.
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    3.474
    01-06-2018

    Citaat Geplaatst door betuls Bekijk reactie
    Baraka Allah u feeki sister.
    Wa feeki

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    7.563
    31-12-2014

    Ontopic

    De Profeet Muhammed salla Allah u alayhi wassalam zei de volgende dua tegen bescherming van de duivel audhu billah bij sterfbed.

    It was naretad that Abu’l-Yusr (may Allaah be pleased with him) said: The Messenger of Allah (ﷺ) used to say:

    ‏اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنَ الْهَدْمِ [وَالْغَمِّ] وَأَعُوذُ بِكَ مِنَ التَّرَدِّي وَأَعُوذُ بِكَ مِنَ الْغَرَقِ وَالْحَرَقِ وَالْهَرَمِ وَأَعُوذُ بِكَ أَنْ يَتَخَبَّطَنِي الشَّيْطَانُ عِنْدَ الْمَوْتِ وَأَعُوذُ بِكَ أَنْ أَمُوتَ فِي سَبِيلِكَ مُدْبِرًا وَأَعُوذُ بِكَ أَنْ أَمُوتَ لَدِيغًا

    Allaahumma inni a’oodhu bika min al-hadmi [wal gham] wa a’oodhu bika min at-taraddi wa a’oodhu bika min al-gharaqi, wa’l-hareeqi, wa’l harami, wa a’oodhu bika an yatakhabbatanish -shaytaan ‘inda al-mawti, wa a’oodhu bika an amoota fi sabeelika mudbiran, wa a’oodhu bika an amoota ladeeghan

    (“O Allah, I seek refuge in You from my house falling on me [and from sorrow], I seek refuge in You from falling into an abyss, I seek refuge in You from drowning, burning and decrepitude. I seek refuge in You from the devil harming me at the time of my death, I seek refuge in You from dying in Your path while retreating, and I seek refuge in You from dying of the sting of a poisonous creature.”)

    [Narrated by Abu Dawood 1552/53, Ahmad, 14 (303), 8667, and al-Tabarani in al-Kabir, 19/ 170, classed as saheeh by al-Albaani in Sahih Sunan Abi Dawood, 5/275]

    Link voor wie uitgebreid wilt lezen bi idni Allah.

    https://preciousgemsfromthequranands...-a-good-death/

    Ps

    Wie dua kort wilt oplezen en leren zegt.
    In Arabic het best of andere talen.

    O Allah I seek protection from you being mislead by Satan at time of death.
    Allah humma inie audhu bika an yatahabatani asheintanoe 3inda almawt.
    Ameen ya Rabb AlAlamien

    Fi amaani Allah

    Wa Salaam alaykum warahmatuAllah wabarekatuhu
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    7.563
    31-12-2014

    Citaat Geplaatst door Miss_gezellig Bekijk reactie
    Wa feeki
    Ameen
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    7.563
    31-12-2014

    Salaam alaykum

    Allah SWT zegt in de quran surah an nisa

    Audhu billahi mina cheitani rajiem

    Bismillahi Rahmani Rahiem

    اَلَّذِيۡنَ اٰمَنُوۡا يُقَاتِلُوۡنَ فِىۡ سَبِيۡلِ اللّٰهِ** ۚ وَالَّذِيۡنَ كَفَرُوۡا يُقَاتِلُوۡنَ فِىۡ سَبِيۡلِ الطَّاغُوۡتِ فَقَاتِلُوۡۤا اَوۡلِيَآءَ الشَّيۡطٰنِ*ۚ اِنَّ كَيۡدَ الشَّيۡطٰنِ كَانَ ضَعِيۡفًا

    76. Zij die geloven strijden op Gods weg en zij die ongelovig zijn strijden op de weg van de Taghoet. Bestrijdt de aanhangers van de satan. De list van de satan is maar zwak!

    Sadaka Allahu al3adiem

    En God's woord is waarheid.
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  13. #28
    Djengiz

    Reacties
    6.913
    05-01-2020

    Er zijn 4 grote engelen, ieder engel heeft zijn eigen opdracht, 1 engel heeft de leiding van alle engelen die er zijn en zijn naam is Gabriël

    Gabriël (AS) is een engel die door Allah is gezonden als de engel van openbaring.. Gabriel Aleyhisselam heeft veel namen, als we in de koran over Gabriël spreken, wordt de uitdrukking Jibril gebruikt..

    andere namen van Gabriël zijn Ruhulkudus, Ruhulemin en Resul, hij staat het dichtst bij Allah de almachtige, de Profeet (sa) zei dat Gabriël grote macht en onweerstaanbare kracht heeft en een superieure geest..

    Gabriël (AS) wordt ook wel "Seyyud-ul Melaike" genoemd als de heer der engelen, Gabriël (AS) is de engel die de eerste openbaring aan onze profeet (sa) op de berg Hira bracht.. De Profeet (sa) informeerde het vers "ikra", wat het eerste gebod was. Gabriël (AS) is ook een engel wiens naam wordt genoemd in het jodendom en het christendom..

    Vooral in de boeken van Tafsir en fiqh werd Gabriël (sa) vaak genoemd, er wordt vaak informatie gegeven over zijn wonderen en zijn verschijning in menselijke vorm. Gabriël is de heer der engelen die de troon dragen.. Er is een leger van engelen die de Troon omringen onder het bevel van Gabriël hij heeft een uitstekende superieure kracht, hij is een perfecte engel..

    Bovendien is Gabriël de laatste die sterft en de eerste die wordt opgewekt en heeft 600 vleugels..

    Gabriëls plicht is om de bevelen van Allah door te geven aan onze profeet (vzmh) ook werd hij de engel van openbaring genoemd.. zoals vermeld in Hadiths kwam hij vaak in menselijke vorm naar de profeet (vzmh) en gaf hij trainingen, het gebed, de wassingen door.. vooral in de maand Ramadan kwam hij naar onze profeet (vzmh) om de verzen van begin tot eind door te geven..

    Bij de verspreiding van de islam werd onze profeet (vzmh) vaak verbannen door de joden en vroegen hem wonderen te laten zien en werd vaak getoond door Gabriël

    Bovendien nam Gabriël 'alayhis-salam', vermomd als mens deel aan oorlogen voor de verspreiding van de islam, hielp hij de islam te verspreiden en oorlogen te winnen..

    de profeet (vzmh) vroeg op een dag aan Jibril of hij ooit in haast en angst is neergedaald op aarde, waarop hij antwoorde, Jazeker Ya Muhammed vzmh, dat is 3 keer voorgekomen..

    de profeet vzmh vroeg hem nieuwsgierig de redenen ervan..

    Jibril antwoorde, bij de eerste keer ging het om de profeet ibrahim toen hij in het vuur werd geworpen door de menigte, vroeg Allah mij om naar ibrahim te haasten en hem te vragen wat zijn wens was, waarna ik zo snel mogelijk naar hem ben gegaan om hem te vragen wat zijn wens was, hij antwoorde, als dit de wil van Allah is, dan zo zij het, waarop ik het vuur beval om koud en zacht te worden..

    bij de tweede keer ging het weer om de profeet ibrahim maar dit keer niet om hem maar om zijn zoon die hij wilde opofferen.. op het moment dat ibrahim zijn mes op het keel van zoon ismail zette, beval Allah mij te haasten om dit te stoppen en 2 schapen mee te brengen om hun te offeren ipv zijn zoon.. dit was voor mij een angstig moment dat ik het niet zou halen, maar dankzij Allah het toch gehaald hebt..

    bij de derde keer ging het om jou ya Muhammed Rasulullah, ik was in het hoogste hemel vlakbij Allah en het was in de oorlog Uhud waar je gewond raakte aan je wang met een pijl, op dat moment beval Allah mij om te haasten en zei, Als er maar 1 druppel bloed van Muhammed op de grond valt, ik zal de hemel en aarde met de grond gelijk maken en geen enkele ziel in de hemelen en aarde in leven houden, waarop ik nog nooit zo in angst gehaast hebt om dit te voorkomen en op het laatste moment je druppel bloed heb opgevangen op mijn vleugel
    Four Arab countries reject oil embargo against Israel
    The United Arab Emirates, Saudi Arabia, Morocco, and Bahrain

    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==

  14. #29
    Djengiz

    Reacties
    6.913
    05-01-2020

    Devleti Aliyye Osmaniyye Fas himaye

    Toen het Ottomaanse rijk Algerije veroverde tijdens het bewind van Suleiman de Grote, werden ze buren met Marokko in het westen. Op dat moment, de sultan van Marokko, II. Mohammed, die vreesde dat de Ottomanen ook zijn eigen staat zouden veroveren, trok met een leger van 80.000 man naar Algerije. Toen Kazdağlı Salih Pasha, de gouverneur van Algerije, hiervan hoorde, ondernam hij onmiddellijk actie en versloeg hij de Marokkaanse strijdkrachten in de strijd op 5 januari 1554 in een plaats genaamd Sebu. De volgende dag ging hij de stad Fes binnen, de hoofdstad van het Marokkaanse sultanaat. Hij regeerde hier 4 maanden. De Marokkaanse sultan was naar de zuidelijke stad Merakesh gevlucht. Toen Salih Pasha zich hier terugtrok en 4 maanden later terugkeerde naar Algerije, nam de sultan opnieuw de stad Fes in en ging op zijn troon zitten. Uit angst dat de Ottomanen zijn eigen land opnieuw zouden aanvallen, sloot hij een samenwerkingsovereenkomst met zijn noorderbuur, Spanje.



    Bovendien verklaarde hij dat hij de Ottomaanse sultans niet als de kalief-i-moslim erkende en verbood hij hun namen in de preken voor te lezen. Maar hij had ergens een fout gemaakt; Omdat hij de Marokkanen niet kon vertrouwen, vormde hij tijdens zijn bewind zijn eigen bewakingseenheid van de Turkmenen, die hij als eerlijk en moedig herkende. Het feit dat de sultan tegen de Ottomanen vocht en met de christelijke Spanjaarden tegen hen samenwerkte, veroorzaakte de reactie van deze Turkmeense bewakers. Na een vrijdaggebed ging de commandant van het wachtregiment, Salih Kahya, die zag dat de naam van de Ottomaanse sultan niet in de preek werd voorgelezen, onmiddellijk naar het paleis en benaderde de heerser alsof hij iets wilde aanbieden. plotseling tilde hij de bijl in zijn hand op en hakte het hoofd van de sultan af. In plaats daarvan verklaarde hij Abdullah I, een Ottomaanse vriend, tot sultan en stuurde hij het afgehakte hoofd van de voormalige sultan naar Istanbul. Tijdens deze gebeurtenissen stierf de gouverneur van Algerije, Salih Pasha, en Barbaroszade Hasan Pasha werd benoemd tot gouverneur van Algerije. In opdracht van Suleiman de Grote trok Hasan Pasha onmiddellijk met zijn leger Marokko binnen en accepteerde de gehoorzaamheid van de nieuwe sultan aan de Ottomaanse heerser. Daarna bouwden de Ottomanen sterke forten aan de noordkust van Marokko tegen mogelijke Spaanse aanvallen en plaatsten daar grote aantallen soldaten.



    Deze gebeurtenissen veroorzaakten grote angst in Europa. Geruchten deden de ronde dat de Ottomanen Marokko zouden oversteken naar Spanje.. in 1578, landde een groot kruisvaardersleger bestaande uit Spaanse, Portugese en andere Europese staten aan de Marokkaanse kust met een grote marine om de Ottomanen uit Noord-Afrika te verdrijven. De gouverneur van Algerije, Ramazan Pasha, kwam in actie zodra hij hiervan hoorde en op 4 augustus 1578 stond hij tegenover het kruisvaardersleger in een plaats genaamd Vadi-üs-Seyl. Hier brak een grote oorlog uit die de loop van de geschiedenis zou veranderen. Het Ottomaanse leger van 30.000 mensen onder bevel van Ramazan Pasha vernietigde binnen twee uur de kruisvaarders van 80.000 mensen. 40.000 werden gedood, 20.000 gevangen genomen. De overige 20.000 kruisvaarders wisten te ontsnappen naar hun schepen die op het strand stonden te wachten. Maar, De Ottomaanse vloot, die in een hinderlaag lag te wachten, viel onmiddellijk de kruisvaarders aan en de meeste vijandelijke schepen werden vernietigd. In deze strijd werden de opperbevelhebber van de Portugese koning, Sebastiaan, en alle Portugese en Spaanse generaals gedood. Als de Ottomanen deze oorlog hadden verloren, zou Noord-Afrika, net als Spanje, dat ooit een moslimland was, misschien in handen van christenen zijn gevallen en een christelijk land zijn geworden. Portugal, dat tot dan toe werd beschouwd als een van de machtigste staten ter wereld en in het bijzonder grote schade aanrichtte aan moslimstaten met zijn enorme marine, werd weggevaagd uit de grote staten en verloor veel van zijn overzeese gebieden. Vooral de moslimstaten in het Verre Oosten haalden opgelucht adem
    Four Arab countries reject oil embargo against Israel
    The United Arab Emirates, Saudi Arabia, Morocco, and Bahrain

    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==

  15. #30
    Djengiz

    Reacties
    6.913
    05-01-2020

    Zikr of terwijl Dhikr is de vreugde van de gelovige harten en de bron van vrede voor de lijdende harten.. Weet dat harten alleen vrede vinden met de gedachtenis aan Allah (Rad, 13/28). Zoals in het vers staat, is het de sleutel tot de deur naar spirituele vrede..

    La ilahe illallah.. Hasbi, Rabbi, Jallallah, mafi qalbi gairullah, nur Muhammed sallallah

    https://www.youtube.com/watch?v=rW1WHnq0Mho


    Dhikr drukt de eenheid, oneindige macht en grootheid van Allah uit, overweegt zijn zegeningen.. Dhikr is om alles uit ons hart te verwijderen wat ons van onze Heer wegneemt.. Het is om Allah te verheerlijken met lofprijzing en Hem met heel je hart te aanbidden.

    Dhikr gebeurt met tong, hart en lichaam. Dhikr met de tong betekent Allah gedenken, smeken en aanroepen, de waarheid en de waarheid spreken.
    Dhikr met het hart is om weg te gaan van elke twijfel over het bestaan ​​van Allah en in contact te zijn met zijn liefde.
    Aan de andere kant is dhikr met het lichaam de goedkeuring van Allah zoeken met ons hele wezen, ons bestaan ​​en onze mogelijkheden op zijn manier mobiliseren, een leven leiden in overeenstemming met zijn bevelen, herhaling is niet genoeg..

    De Profeet zei: 'Hij die Allah gehoorzaamt, gedenkt Allah.(Bayhaki, geloof 1.452) "Dhikr zal niet compleet zijn tenzij je een leven leidt in overeenstemming met de Koran en de Soennah, de verplichtingen van religie vervult en de verboden ervan vermijdt en de naam van de heer in het hart borduurt, gebaseerd op de waarheid..
    'Herinner mij, en ik zal jou herinneren. Wees mij dankbaar en geloof niet in ongeloof." (Soera al-Baqara / 152)

    "Gedenk Allah veel en verheerlijk Hem dag en nacht." (Soera Al-i Imraan / 41)

    "Gedenk Allah met ontzag en vrees in jezelf, en gedenk Hem openlijk dag en nacht, en behoor niet tot de achtelozen." (Soera Â'raf / 205)

    “…Schaam degenen wiens harten verhard zijn in het gedenken van Allah; deze zijn in duidelijke misleiding.” (ez-Zumar, 22)

    “De harten van degenen die geloven zijn alleen tevreden met het gedenken van Allah. Harten kunnen alleen bevredigd worden door Allah de Almachtige te gedenken.” (Soera Ra'd / 28)

    “Voer gebed uit, voorzeker, gebed beschermt mensen tegen kwaad en ongeloof. Allah gedenken is de grootste aanbidding.” (Soera Ankebut / 45)

    “Degenen die zichzelf neerknielen in de (voorbijgaande) uren van de nacht, vrezend voor de bestraffing van Allah en hopend op de genade van hun Heer, en degenen die gehoorzamen en aanbidden, zullen de genade en vergeving van Allah ontvangen.” (Soera Zumer / 9)

    "Ze gedenken Allah terwijl ze op hun zij staan, zitten en liggen, en peinzen over de schepping van de hemelen en de aarde. (En ze zeggen) "Onze Heer, U hebt dit niet voor niets geschapen. U bent de Allerhoogste, bescherm ons tegen de kwelling van het vuur." ( Soera Al-i Imran, 191 )

    "Als je klaar bent met het gebed, gedenk Allah dan terwijl je staat, zit en ligt op je zij. Als je veilig bent, verricht het gebed dan op de juiste manier. Omdat gebed verplicht is voor gelovigen met vaste tijden." ( Soera an-Nisa', 103 )

    "O jullie die geloven, wanneer je oog in oog komt te staan ​​met een groep, toon dan volharding en gedenk Allah veel zodat je verlossing zult vinden." ( Soera al-Anfal, 45 )

    "Inderdaad, je hebt een goed voorbeeld in de Boodschapper van Allah voor iedereen die hun hoop stelt op Allah en de Laatste Dag en Allah veel gedenkt." ( Soera Ahzab, 21 )

    "O jullie die geloven, gedenk Allah veel." ( Soera Ahzab, 41. )

    "Wie Allah zijn borst heeft geopend voor de islam, hij is in het licht van zijn Heer, is het niet? Maar wee degenen wiens harten verhard zijn door het gedenken van Allah. Zij maken een duidelijke fout." ( Soera Zumer, 22 )

    "We hebben de koran zeker gemakkelijk gemaakt voor dhikr (herinnering en reflectie). Maar is er iemand die advies aanneemt en nadenkt?" ( Soera Al-Qamar, 32 )

    "Noem de naam van jouw Heer en keer je tot Hem alleen, je terugtrekkend van alles." ( Soera Muzammil, 8. )

    "En chant de naam van uw Heer 's morgens en' s avonds." ( Surah Mens, vers 25 )

    “O gij die gelooft! Laat je rijkdom en kinderen je er niet van weerhouden om Allah te gedenken! Wie dit ook doet, zij zijn de verliezers.” (al-Munafiqun, 9)

    “Er zijn zulke particulieren dat noch handel noch winkelen hen ervan kan weerhouden Allah te gedenken, gebeden te verrichten en zakat te betalen. Ze vrezen een dag (Doomsday) waarop harten en ogen gedesoriënteerd zullen zijn (van terreur). (een-Nur, 37)

    “(Mijn Boodschapper!) Lees het Boek dat aan jou is geopenbaard en verricht het gebed! Zeker, gebed voorkomt onfatsoenlijkheid en kwaad. Het gedenken van Allah is ongetwijfeld de grootste daad. God weet wat je doet." (al-Ankebut, 45)

    La ilahe illallah.. Hasbi, Rabbi, Jallallah, mafi qalbi gairullah, nur Muhammed sallallah

    vervolg ==>
    Four Arab countries reject oil embargo against Israel
    The United Arab Emirates, Saudi Arabia, Morocco, and Bahrain

    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==