1. #451
    MVC Lid

    Reacties
    13
    15-10-2021

    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Dat zou je denken. Want de meeste dames hebben naast Deen ook op zijn minst nog 1 of 2 andere wensen. Jij helemaal niet. Kan me niet voorstellen dat er geen mannen meer zijn met Deen in heel Nederland. Dan zijn we verloren.
    Deen EN aqlaq. Ik ben niets met iemand enkel Deen. Aglaq zijn goede manieren, zuiver hart en oprechtheid,.... alle mooie eigenschappen hebben of hiernaar strevend. Ik ben zzlf niet perfzct maar streef wel elke sec naar dat mooie karakter voor mijn Schepper swt.

  2. #452
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Bismillaah88 Bekijk reactie
    Deen EN aqlaq. Ik ben niets met iemand enkel Deen. Aglaq zijn goede manieren, zuiver hart en oprechtheid,.... alle mooie eigenschappen hebben of hiernaar strevend. Ik ben zzlf niet perfzct maar streef wel elke sec naar dat mooie karakter voor mijn Schepper swt.
    Ja EN begrijp ik. Die combi heb je nodig. Moge Allah je snel voorzien

  3. #453
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Hoe denken jullie over;

    Taqwa (godsvrees) en Hayaa (bescheidenheid).

    Hoort je (toekomstige) partner dit te hebben?
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  4. #454
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    Hoe denken jullie over;

    Taqwa (godsvrees) en Hayaa (bescheidenheid).

    Hoort je (toekomstige) partner dit te hebben?
    Dit zou bovenaan je lijstje moeten staan.

  5. #455
    MVC Lid

    Reacties
    636
    22-06-2010

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    Hoe denken jullie over;

    Taqwa (godsvrees) en Hayaa (bescheidenheid).

    Hoort je (toekomstige) partner dit te hebben?
    Tuurlijk

  6. #456
    MVC Lid

    Reacties
    12.521
    26-07-2020

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    Hoe denken jullie over;

    Taqwa (godsvrees) en Hayaa (bescheidenheid).

    Hoort je (toekomstige) partner dit te hebben?
    Ga je met een koe trouwen aangezien je een vegan bent?
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  7. #457
    MVC Lid

    Reacties
    1.896
    03-04-2007

    Citaat Geplaatst door Bismillaah88 Bekijk reactie
    Heeft absoluut niets met egoisme te maken, integendeel, als het gaat om deen en aglaq. Je wil hem meenemen naar de goede zaken voor zijn eigen bestwil in dunya en agirah. Dus je wil niets anders dan beste voor hem. Want zoals hik is zie je zijn ondergang heel binnenkort. En dat is uiteindelijk ook gebeurt, ben op dat moment gaan lopen voor hij me ook tot de ondergang brengt. Noem je dit egoisme?

    En daarnaast doe je het voor je nakomelingen die deze vader zullen hebben, dat ze een ramp of een gunst zullen zijn voor de samenleving. Is allemaal afhankelijk van de opvoeding thuis. Egoisme?
    Salaam,

    Ik zie dat je het nogal persoonlijk ziet,ik weet niet wat er is gebeurd met jouw prive leven maar ik typte in het algemeen.

    Wederom ik typ in het algemeen, de vrouw kan veel willen, hoe goed haar intenties zijn, als de man het niet ziet houdt het allemaal op. Liefde is een balans van twee lichten, twee frequenties, twee golven die gelijkmatig gaan in het geven en nemen in een evenwichtige balans of proces. Als dat er niet is dan houdt het heel snel op voor de andere partner die wel toegewijd is. Helaas kost het voor veel mensen veel tijd om het in te zien. Zelfs als je voor de deuren van Jennah staat en je zegt tegen je partner ''Kom we gaan door deze deur, het is veilig'' dan nog kunnen veel mensen het niet zien.Het is inderdaad trots, hoogmoedigheid, kibr die ons allen weerhoudt van goedheid. Als je een dwaas adviseert dan zal hij/zij jou daarvoor haten, corrigeer je een wijs iemand, dan zal hij van jou houden. Uit ervaring kan ik wel zeggen dat mensen jou willen veranderen maar ze pushen je onbewust dat werkt averechts. Mooi verhaal hoe nobel het ook is. Als het werkt dan werkt het alleen voor jou, tenminste als je hoofd er klaar voor is, net als islam. Je kan zelfs goede daden van mensen niet door hun strot drukken als degene het niet ziet.

    Wees met degenen die met jou willen zijn, die toegewijd aan jou zijn. Dat is liefde, die niet uit verplichting het doen, zelfs als je kinderen hebt. Tijd is iets wat we niet allemaal kunnen veroorloven.

    Moge Allah swt jou en ons allen het gemakkelijk maken, en ons het licht geven van rede.

  8. #458
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Pricefighter Bekijk reactie
    Salaam,

    Ik zie dat je het nogal persoonlijk ziet,ik weet niet wat er is gebeurd met jouw prive leven maar ik typte in het algemeen.

    Wederom ik typ in het algemeen, de vrouw kan veel willen, hoe goed haar intenties zijn, als de man het niet ziet houdt het allemaal op. Liefde is een balans van twee lichten, twee frequenties, twee golven die gelijkmatig gaan in het geven en nemen in een evenwichtige balans of proces. Als dat er niet is dan houdt het heel snel op voor de andere partner die wel toegewijd is. Helaas kost het voor veel mensen veel tijd om het in te zien. Zelfs als je voor de deuren van Jennah staat en je zegt tegen je partner ''Kom we gaan door deze deur, het is veilig'' dan nog kunnen veel mensen het niet zien.Het is inderdaad trots, hoogmoedigheid, kibr die ons allen weerhoudt van goedheid. Als je een dwaas adviseert dan zal hij/zij jou daarvoor haten, corrigeer je een wijs iemand, dan zal hij van jou houden. Uit ervaring kan ik wel zeggen dat mensen jou willen veranderen maar ze pushen je onbewust dat werkt averechts. Mooi verhaal hoe nobel het ook is. Als het werkt dan werkt het alleen voor jou, tenminste als je hoofd er klaar voor is, net als islam. Je kan zelfs goede daden van mensen niet door hun strot drukken als degene het niet ziet.

    Wees met degenen die met jou willen zijn, die toegewijd aan jou zijn. Dat is liefde, die niet uit verplichting het doen, zelfs als je kinderen hebt. Tijd is iets wat we niet allemaal kunnen veroorloven.

    Moge Allah swt jou en ons allen het gemakkelijk maken, en ons het licht geven van rede.
    Mooi geschreven.

  9. #459
    MVC Lid

    Reacties
    1.831
    17-10-2009

    Citaat Geplaatst door overthinkingg Bekijk reactie
    Wordt met de tijd moeilijker
    Wat kan jij daarin anders doen?
    ...

  10. #460
    MVC Lid

    Reacties
    13
    15-10-2021

    Citaat Geplaatst door Pricefighter Bekijk reactie
    Salaam,

    Ik zie dat je het nogal persoonlijk ziet,ik weet niet wat er is gebeurd met jouw prive leven maar ik typte in het algemeen.

    Wederom ik typ in het algemeen, de vrouw kan veel willen, hoe goed haar intenties zijn, als de man het niet ziet houdt het allemaal op. Liefde is een balans van twee lichten, twee frequenties, twee golven die gelijkmatig gaan in het geven en nemen in een evenwichtige balans of proces. Als dat er niet is dan houdt het heel snel op voor de andere partner die wel toegewijd is. Helaas kost het voor veel mensen veel tijd om het in te zien. Zelfs als je voor de deuren van Jennah staat en je zegt tegen je partner ''Kom we gaan door deze deur, het is veilig'' dan nog kunnen veel mensen het niet zien.Het is inderdaad trots, hoogmoedigheid, kibr die ons allen weerhoudt van goedheid. Als je een dwaas adviseert dan zal hij/zij jou daarvoor haten, corrigeer je een wijs iemand, dan zal hij van jou houden. Uit ervaring kan ik wel zeggen dat mensen jou willen veranderen maar ze pushen je onbewust dat werkt averechts. Mooi verhaal hoe nobel het ook is. Als het werkt dan werkt het alleen voor jou, tenminste als je hoofd er klaar voor is, net als islam. Je kan zelfs goede daden van mensen niet door hun strot drukken als degene het niet ziet.

    Wees met degenen die met jou willen zijn, die toegewijd aan jou zijn. Dat is liefde, die niet uit verplichting het doen, zelfs als je kinderen hebt. Tijd is iets wat we niet allemaal kunnen veroorloven.

    Moge Allah swt jou en ons allen het gemakkelijk maken, en ons het licht geven van rede.
    Idd mooi geschreven en ben het helemaal met je eens, alleen hoop ik dat je niet begrijpt onder mijn situatie dat ik hem dwong ofzo. Ik heb het op het meest wijze manier geprobeerd. Met hikmah. Uiteindelijk alle mogelijke manierzn geprobeerd. Maar ondanks met wijsheid iemand willzn helpen heeft het niet gebaat en is dat weer voor mij een levensles die jou verhaal hier boven in een notendop weergeeft. Shokran

  11. #461
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Citaat Geplaatst door Morocco2020. Bekijk reactie
    Ga je met een koe trouwen aangezien je een vegan bent?
    ? Rare opmerking
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  12. #462
    MVC Lid

    Reacties
    1.896
    03-04-2007

    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Mooi geschreven.

    Sokran

  13. #463
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    @ topicstarter....

    We hebben je niet meer gezien. Ben je al wat wijzer geworden betreft dit onderwerp?

  14. #464
    MVC Lid

    Reacties
    1.896
    03-04-2007

    Citaat Geplaatst door Bismillaah88 Bekijk reactie
    Idd mooi geschreven en ben het helemaal met je eens, alleen hoop ik dat je niet begrijpt onder mijn situatie dat ik hem dwong ofzo. Ik heb het op het meest wijze manier geprobeerd. Met hikmah. Uiteindelijk alle mogelijke manierzn geprobeerd. Maar ondanks met wijsheid iemand willzn helpen heeft het niet gebaat en is dat weer voor mij een levensles die jou verhaal hier boven in een notendop weergeeft. Shokran
    Salaam,

    Wat gebeurt is gebeurt, hoe erg het ook is voor jullie. Nooit kunnen we onze vorige stap ongedaan maken, maar onze volgende stap is wat anders.

    Belangrijkste is dat de vader voor de kinderen is. Ik vind het wel dapper dat je over je privé leven praat, Daarnaast zijn zoveel moslims gescheiden in Nederland, ik zelf ook hoor. Bij mijn huwelijk vroeg de vader van mijn ex-vrouw of ik met zijn dochter wilde trouwen en legde vervolgens de zaak aan zijn dochter. Als ik er nu over denk zijn er denk ik weinig mensen die zo in zee zijn gegaan met de vrouw. Maar hamdolilah.

    Mensen kunnen voor het huwelijk heel anders voordoen dan ze werkelijk zijn. Daar is het gevaar ook. Dus zekerheid heb je nooit.

    Ik geloof heus wel dat jij alles hebt geprobeerd om je huwelijk te redden hoor. Maar toch bedankt voor jouw toelichting.

  15. #465
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Pricefighter Bekijk reactie
    Salaam,

    Wat gebeurt is gebeurt, hoe erg het ook is voor jullie. Nooit kunnen we onze vorige stap ongedaan maken, maar onze volgende stap is wat anders.

    Belangrijkste is dat de vader voor de kinderen is. Ik vind het wel dapper dat je over je privé leven praat, Daarnaast zijn zoveel moslims gescheiden in Nederland, ik zelf ook hoor. Bij mijn huwelijk vroeg de vader van mijn ex-vrouw of ik met zijn dochter wilde trouwen en legde vervolgens de zaak aan zijn dochter. Als ik er nu over denk zijn er denk ik weinig mensen die zo in zee zijn gegaan met de vrouw. Maar hamdolilah.

    Mensen kunnen voor het huwelijk heel anders voordoen dan ze werkelijk zijn. Daar is het gevaar ook. Dus zekerheid heb je nooit.

    Ik geloof heus wel dat jij alles hebt geprobeerd om je huwelijk te redden hoor. Maar toch bedankt voor jouw toelichting.
    Bijzonder om te lezen. Dus het bestaat nog wel dat een vader een man benaderd voor zijn dochter. Salahedinne had hier laatst een filmpje over gemaakt, de meeste gaven toch aan dat niet te willen doen.

    Hoe heb jij dat ervaren? Deze.manier van een partner treffen.