1. #265006
    MVC Lid

    Reacties
    21.821
    03-02-2013

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Kraamhulp deed gewoon zo n doek rollen en dan onder matrasje. En dan de infacol er bij. Was meteen wereld van verschil. Bij de tweede had ik het alvast in huis gehaald. En de juiste flesjes mocht je die nog niet hebben zodat ze geen lucht hapt. Of bij bv zorgen dat ze geen lucht hapt.
    Allah zjieb shifa!
    Ik heb zojuist de twee dingen bij de Kruidvat gehaald. Eens zien of het werkt. Ik geef borstvoeding en zou dus niet weten hoe ik lucht kan voorkomen. Ik las dat het bij borstvoeding ligt aan teveel melk. Heel vervelend dit.
    'Er is een stem die geen woorden gebruikt. Luister.'

  2. #265007
    MVC Lid

    Reacties
    3.536
    26-02-2015

    Selaam dames
    Ik lees vaak mee maar door drukte geen tijd om te typen.
    Tc probeer de baby anders na de voeding zo lang mogelijk rechtop te houden zo zakt de melk beter en schiet het minder snel terug omhoog
    Goed laten boeren helpt ook
    Gair meid je doet het heel goed Allah m3aak inchallah


    Dillema,
    Ik wordt nu dus de laatste dagen zo veel en vaak uitgenodigd voor van alles en nog wat, soubhanallah ik heb daar dus 0.00 interesse in
    Een verjaardag, op de koffie, bijkletsen en lunchen bla blabla
    Als fulltime werkende moeder is mijn weekend dus heilig en voor mij en de kids zelf
    Ik ga dus echt niet graag ergens naartoe behalve als het echt niet anders kan en belangrijk is(ben een ongelooflijke huismus)
    Dus moet ik mensen teleurstellen continue , mensen begrijpen het niet en hoppa je zit in een cirkeltje vast
    Pffff
    Verplicht Socializen hoe doen jullie dat?

  3. #265008
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door ThisChick Bekijk reactie
    Ik heb zojuist de twee dingen bij de Kruidvat gehaald. Eens zien of het werkt. Ik geef borstvoeding en zou dus niet weten hoe ik lucht kan voorkomen. Ik las dat het bij borstvoeding ligt aan teveel melk. Heel vervelend dit.
    Tip van nismae is ook een goeie, zo lang mogelijk rechtop houden. Je vergeet echt veel na bijna 7 jaar alweer.

    Lgheer inshaAllah.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  4. #265009
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door nismae Bekijk reactie
    Selaam dames
    Ik lees vaak mee maar door drukte geen tijd om te typen.
    Tc probeer de baby anders na de voeding zo lang mogelijk rechtop te houden zo zakt de melk beter en schiet het minder snel terug omhoog
    Goed laten boeren helpt ook
    Gair meid je doet het heel goed Allah m3aak inchallah


    Dillema,
    Ik wordt nu dus de laatste dagen zo veel en vaak uitgenodigd voor van alles en nog wat, soubhanallah ik heb daar dus 0.00 interesse in
    Een verjaardag, op de koffie, bijkletsen en lunchen bla blabla
    Als fulltime werkende moeder is mijn weekend dus heilig en voor mij en de kids zelf
    Ik ga dus echt niet graag ergens naartoe behalve als het echt niet anders kan en belangrijk is(ben een ongelooflijke huismus)
    Dus moet ik mensen teleurstellen continue , mensen begrijpen het niet en hoppa je zit in een cirkeltje vast
    Pffff
    Verplicht Socializen hoe doen jullie dat?
    Lijkt me idd lastig. Maar ik heb al heel lang geen sociaal leven meer. Dus waar heb ik het over?

    Denk doen wat voor jou goed voelt. Je gezin en ouders zijn het belangrijkst.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  5. #265010
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door ThisChick Bekijk reactie
    Ik heb zojuist de twee dingen bij de Kruidvat gehaald. Eens zien of het werkt. Ik geef borstvoeding en zou dus niet weten hoe ik lucht kan voorkomen. Ik las dat het bij borstvoeding ligt aan teveel melk. Heel vervelend dit.
    Of de melk die te snel komt. Probeer eens wanneer je je toeschiet reflex krijgt ze even te laten stoppen met drinken en wanneer de "snelle" melk weg is haar terug aanleggen. En goed laten boeren.
    Maar het is altijd gemakkelijker gezegd dan gedaan het is echt zoeken. Tussen 3 en 6 weken vond ik altijd de moeilijkste periode.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  6. #265011
    MVC Lid

    Reacties
    21.821
    03-02-2013

    Citaat Geplaatst door nismae Bekijk reactie
    Selaam dames
    Ik lees vaak mee maar door drukte geen tijd om te typen.
    Tc probeer de baby anders na de voeding zo lang mogelijk rechtop te houden zo zakt de melk beter en schiet het minder snel terug omhoog
    Goed laten boeren helpt ook
    Gair meid je doet het heel goed Allah m3aak inchallah


    Dillema,
    Ik wordt nu dus de laatste dagen zo veel en vaak uitgenodigd voor van alles en nog wat, soubhanallah ik heb daar dus 0.00 interesse in
    Een verjaardag, op de koffie, bijkletsen en lunchen bla blabla
    Als fulltime werkende moeder is mijn weekend dus heilig en voor mij en de kids zelf
    Ik ga dus echt niet graag ergens naartoe behalve als het echt niet anders kan en belangrijk is(ben een ongelooflijke huismus)
    Dus moet ik mensen teleurstellen continue , mensen begrijpen het niet en hoppa je zit in een cirkeltje vast
    Pffff
    Verplicht Socializen hoe doen jullie dat?
    Ja, die dingen doen we allemaal al en ook dat helpt niet. Om gek van te worden hoor.

    Ik zal me trouwens in jouw plaats niet schuldig voelen, gewoon zeggen dat je et druk hebt of moe bent of weet ik wat. Niets van gelogen.


    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Tip van nismae is ook een goeie, zo lang mogelijk rechtop houden. Je vergeet echt veel na bijna 7 jaar alweer.

    Lgheer inshaAllah.
    Hahaha, zo lang geleden alweer. Lang rechtop houden doen we ook al, maar dit werkt niet.

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Of de melk die te snel komt. Probeer eens wanneer je je toeschiet reflex krijgt ze even te laten stoppen met drinken en wanneer de "snelle" melk weg is haar terug aanleggen. En goed laten boeren.
    Maar het is altijd gemakkelijker gezegd dan gedaan het is echt zoeken. Tussen 3 en 6 weken vond ik altijd de moeilijkste periode.
    Ja, dat zou wel eens kunnen. Maar wanneer stop je dan? Hoe weet ik wanneer de toeschietreflex start?
    'Er is een stem die geen woorden gebruikt. Luister.'

  7. #265012
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door ThisChick Bekijk reactie
    Ja, die dingen doen we allemaal al en ook dat helpt niet. Om gek van te worden hoor.

    Ik zal me trouwens in jouw plaats niet schuldig voelen, gewoon zeggen dat je et druk hebt of moe bent of weet ik wat. Niets van gelogen.



    Hahaha, zo lang geleden alweer. Lang rechtop houden doen we ook al, maar dit werkt niet.


    Ja, dat zou wel eens kunnen. Maar wanneer stop je dan? Hoe weet ik wanneer de toeschietreflex start?
    Je voelt dat toch denk ik? Wanneer je je kindje aanlegt na een minuut ongeveer word je borst hard en stroomt de melk snel. Als je je kindje af koppelt zie je ook de melk gewoon vanzelf stromen. En wanneer dat gestopt leg je haar weer aan.
    Of als je ze heel snel ziet slikken of zicv verslikken is het ook een teken dat de melk te snel komt. Het is een beetje zoeken maar het lukt vast wel!
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  8. #265013
    MVC Lid

    Reacties
    3.536
    26-02-2015

    Tc bij het kolven kun je dat proces mooi zien
    Wanneer je begint met kolven komen er eerst druppels uit, die druppels komen steeds sneller na elkaar en vervolgens heb je echt stralen
    Nou die stralen dat is dus je toe schiet reflex
    Als je die eerste paar stralen kunt kolven en daarna je baby aanlegt gaat het vaak wat beter omdat de eerste stralen bij sommige vrouwen heel heftig kunnen zijn.

    Wat ik ook altijd aanraad, al is het maar eenmalig, schakel een lactatie kundige in die je hierbij helpt
    Het heeft mij echt geholpen
    Gair inchallah





    Thnx voor je reactie, ik vind het dus knap van sommigen als ze direct durven zeggen sorry ik kan niet komen want ik heb het druk , moe, geen zin etc
    Ik krijg daar dus kritiek op/over, je komt al snel asociaal en ongeïnteresseerd over
    Ach loslaten is the key denk ik.

  9. #265014
    MVC Lid

    Reacties
    7.697
    21-05-2013

    Salamo Alaikom dames hoe gaat het hier met jullie? Lang niet geweest hier. Hoop dat het goed met iedereen gaat.

    Ik heb een vraagje. Weet iemand toevallig of (Colloidaal) zilverwater in Marokko (liefst Marakkech) verkocht wordt en waar ik het dan kan kopen?

  10. #265015
    MVC Lid

    Reacties
    9.424
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door ThisChick Bekijk reactie
    Ja, die dingen doen we allemaal al en ook dat helpt niet. Om gek van te worden hoor.

    Ik zal me trouwens in jouw plaats niet schuldig voelen, gewoon zeggen dat je et druk hebt of moe bent of weet ik wat. Niets van gelogen.



    Hahaha, zo lang geleden alweer. Lang rechtop houden doen we ook al, maar dit werkt niet.


    Ja, dat zou wel eens kunnen. Maar wanneer stop je dan? Hoe weet ik wanneer de toeschietreflex start?

    Ik kon het niet voelen, maar op een gegeven moment kon ik het wel herkennen aan t gedrag van mn dochtertje. Ze werd dan drukker, na ongeveer een minuutje. Als ik haar dan losmaakte van de borst, dan stroomde het melk ook gewoon door. Bhal fontein, haha. Ik gebruikte daar dan een hydrofiel luier voor. Ik denk dat het soms een minuut zo hard ging of ik masseerde de borst nog even om die druk te verlagen en dan was de melkstroom weer wat normaler.

    Je dochter iets vaker pauzes geven is denk ik ook handig, omdat je dan sowieso wat meer controle hebt op vraag en aanbod.

  11. #265016
    MVC Lid

    Reacties
    9.424
    26-12-2013

    Ik kreeg ook de tip, wat meer achterover leunen ipv rechtop zitten of liggen. Want dan helpt de zwaartekracht. Bij mij werkte dit niet, maar kennelijk wel bij anderen

  12. #265017
    MVC Lid

    Reacties
    170
    06-08-2021

    Citaat Geplaatst door nismae Bekijk reactie
    Selaam dames
    Ik lees vaak mee maar door drukte geen tijd om te typen.
    Tc probeer de baby anders na de voeding zo lang mogelijk rechtop te houden zo zakt de melk beter en schiet het minder snel terug omhoog
    Goed laten boeren helpt ook
    Gair meid je doet het heel goed Allah m3aak inchallah


    Dillema,
    Ik wordt nu dus de laatste dagen zo veel en vaak uitgenodigd voor van alles en nog wat, soubhanallah ik heb daar dus 0.00 interesse in
    Een verjaardag, op de koffie, bijkletsen en lunchen bla blabla
    Als fulltime werkende moeder is mijn weekend dus heilig en voor mij en de kids zelf
    Ik ga dus echt niet graag ergens naartoe behalve als het echt niet anders kan en belangrijk is(ben een ongelooflijke huismus)
    Dus moet ik mensen teleurstellen continue , mensen begrijpen het niet en hoppa je zit in een cirkeltje vast
    Pffff
    Verplicht Socializen hoe doen jullie dat?

    Hier nog één hoor, door werk en drukte ben ik helaas niet vaak online om mee te typen/kletsen! Ik kom af en toe wel even koekeloeren.

    Verplicht socializen komt niet voor mijn in woordenboek. Ik heb mijn eigen familie in de zin van ouders enz en met schoonfamilie heb ik wel contact maar we lopen (gelukkig) de deuren niet plat bij elkaar. Uitjes, feestjes, verjaardagen van anderen ga ik nooit. Ik heb daar gewoonweg geen tijd voor maar voornamelijk ook geen zin. Ook ik ben een huismus en heb liever dat ik met mijn gezin iets leuks doe dan een feestje bijwoon die uiteindelijk eindigt in geroddel. Als mensen zich vertrapt voelen omdat ik hun uitnodiging afsla, so be it. Ik nodig ook niemand uit als ik iets te vieren heb. En als ik wel iets doe, gaan we of uit eten met z'n allen (ouders/broers/zussen enz) of houden we het zo klein mogelijk met elkaar thuis.

  13. #265018
    MVC Lid

    Reacties
    3.536
    26-02-2015

    Softijs
    Goed van je dat je daar zo sterk en zelfverzekerd in staat. Uiteindelijk moet je je eigen pad volgen en niet die van iemand anders.
    Gair

    Ondertussen staat overal de wedstrijd op van rico en jamal... Voetbal en boks wedstrijden zijn hier je van het

  14. #265019
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Gisteren alleen maar enge beelden op m'n beeldscherm
    Dat oog van Rico. Zelfs met 1 oog bleef hij doorgaan.

    En die beelden van het doodgestoken halfzusje in den bosch. Heb er echt niet van geslapen! Hoe kan je zoiets doen? Hoe ze ook zo afgevoerd werd met bloed aan haar handen en hoe afgeslacht het zusje erbij lag. Zo jong allebei.
    Happiness is an inside job


  15. #265020
    MVC Lid

    Reacties
    9.424
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Gisteren alleen maar enge beelden op m'n beeldscherm
    Dat oog van Rico. Zelfs met 1 oog bleef hij doorgaan.

    En die beelden van het doodgestoken halfzusje in den bosch. Heb er echt niet van geslapen! Hoe kan je zoiets doen? Hoe ze ook zo afgevoerd werd met bloed aan haar handen en hoe afgeslacht het zusje erbij lag. Zo jong allebei.
    Ik keek ook even op een nieuwssite en kreeg gelijk die bloederige beelden van Rico. Wat een sport zeg!

    Heeft een meisje haar halfzusje neergestoken? La 7awla wa la qowata ila bilaah. Tegenwoordig lees je zoveel over steekpartijen en schietpartijen. Niet normaal.