1. #264856
    MVC Lid

    Reacties
    17.630
    06-10-2017

    Ik was gisteren naar m'n opa en oma ❤️ en nu net klaar met mijn bestelling, ff uitrusten.

  2. #264857
    MVC Lid

    Reacties
    17.630
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door Softijs Bekijk reactie
    Over islamitische scholen gesproken, ik ben een voorstander dat ze er ook gewoon moeten zijn en ieder ouder die keuze moet hebben waar ze hun kids plaatsen. Ikzelf zou het alleen niet zo snel doen. Toen ik al zwanger was van mijn zoontje wilde ik dat hij naar een islamitische school ging. Ik hoorde destijds goede verhalen en de scores waren echt goed! Er is zelfs een islamitische basisschool in den haag uitgeroepen met de beste score dus dat zegt al heel wat. Alleen.. het is een drama. De kinderen die bv een VWO uitslag hebben gekregen zakten finaal voor toelatingstoetsen die ze op het voortgezet onderwijs moesten doen. Bleek dat ze de stof die ze hebben moeten krijgen in de basisschool helemaal niet hebben gehad. Ik zou dit nooit geloven totdat ik moeders sprak die hierover klaagde en dat waren echt heel wat. Ik kreeg toen meteen als tip mee twee keer na te denken eer ik mijn zoontje erop wilde zetten. Dat zou ik echt doodzonde vinden, heb je jarenlang met de beste intenties lopen knallen wordt je blij gemaakt met een dooie mus. Maar goed, ik weet niet hoe ze in andere steden zijn natuurlijk.

    Hij gaat binnenkort naar de moskee in sha Allah, en thuis proberen we hem zo goed en veel mogelijk bij alles te betrekken. Bidden, Ramadan, verhalen uit islamitische boeken voor kids, hij vind het geweldig.
    Nicht van m'n zwager werkt op een islamitische school in Den Haag maar heeft haar eigen kinderen eraf gehaald, taal ging zo erg achteruit..

    M'n neefjes zitten ook gewoon op een openbare school (wel overgrote deel moslims erop) en ze gaan elk weekend zaterdag en zondag naar de moskee en krijgen zo ook echt veel mee. M'n neefje van 8 kan tbarkAllah zoveel suwar al.

  3. #264858
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door Softijs Bekijk reactie
    Over islamitische scholen gesproken, ik ben een voorstander dat ze er ook gewoon moeten zijn en ieder ouder die keuze moet hebben waar ze hun kids plaatsen. Ikzelf zou het alleen niet zo snel doen. Toen ik al zwanger was van mijn zoontje wilde ik dat hij naar een islamitische school ging. Ik hoorde destijds goede verhalen en de scores waren echt goed! Er is zelfs een islamitische basisschool in den haag uitgeroepen met de beste score dus dat zegt al heel wat. Alleen.. het is een drama. De kinderen die bv een VWO uitslag hebben gekregen zakten finaal voor toelatingstoetsen die ze op het voortgezet onderwijs moesten doen. Bleek dat ze de stof die ze hebben moeten krijgen in de basisschool helemaal niet hebben gehad. Ik zou dit nooit geloven totdat ik moeders sprak die hierover klaagde en dat waren echt heel wat. Ik kreeg toen meteen als tip mee twee keer na te denken eer ik mijn zoontje erop wilde zetten. Dat zou ik echt doodzonde vinden, heb je jarenlang met de beste intenties lopen knallen wordt je blij gemaakt met een dooie mus. Maar goed, ik weet niet hoe ze in andere steden zijn natuurlijk.

    Hij gaat binnenkort naar de moskee in sha Allah, en thuis proberen we hem zo goed en veel mogelijk bij alles te betrekken. Bidden, Ramadan, verhalen uit islamitische boeken voor kids, hij vind het geweldig.
    Dat is jammer. Ik woon in België en ik denk dat er hier geen islamitische basisscholen zijn. Ik weet het niet zeker. Maar als er geen islamitsche middelbare scholen zijn zie ik er het nut ook niet van in. Want dan val je erna weer in het onbekende. Hun school nu vind ik ideaal. Ieder kind kan zijn eigen religie kiezen met respect voor elkaars religie. Bij die katholieke school mistte ik dat wel. Voor mij werd het teveel vanuit één perspectief bekeken zonder ruimte voor andere meningen of culturen. Op die school dan he. Veel hangt ook af van de directie in de school.

    Mijn zoontje was daar 2x met een blauw oog thuis gekomen en ze hadden me niet eens gebeld. Ze deden er ook heel lichtjes over. Zo een dingen storen mij. Geef dan toch gewoon een belletje met wat er gebeurd is, je hebt mijn dierbaarste bezit bij je.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  4. #264859
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Allahouma ameen dames. Ik zit er echt mee in. En ik kan mij niet voorstellen hoe zij zich moet voelen, van de ene dag op de andere. Pff inchallah komt alles goed. Moge allah genezing schenken voor alle zieke moslimeen en moslimaat op aarde
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  5. #264860
    MVC Lid

    Reacties
    17.630
    06-10-2017

    Allahi shafeeha ___A! Wat moeilijk, vooral ook de onzekerheid. Moge Allah haar volledig genezen.

  6. #264861
    MVC Lid

    Reacties
    170
    06-08-2021

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Dat is inderdaad wel zonde.
    Misschien dat ze inmiddels daar iets mee doen nu? Dan zou het perfect zijn.
    Ik neem het wel in ieder geval mee.
    Geef ze thuis als nog mee dat wij daar anders over denken etc en onze eigen waarde en normen, maar kan me er gewoon aan storen dat ze op scholen zich zo bezig houden met die gender dingen. Totaal niet relevant als ze nog niet eens kunnen schrijven/lezen bijv.

    Ze zitten nu trouwens op een gemengde school.
    Oh my.. ik snap wat je bedoelt! Gelukkig valt dat nog allemaal wel mee op de basisschool van ons zoontje. Dat LHBT brr het wordt je zo de strot in gedouwd. Ze willen niet als een appart groepje gezien worden maar zetten zichzelf wel weg als een groep met een regenboogvlag. Ik ben geen fan van Wilders, eng mannetje. Maar laatst had hij echt hard uitgehaald in de tweede kamer wat dit onderwerp betreft. Zo eens gewoon!

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Ik vond ze 1e dag niet pijnlijk, maar daarna wel en nu weer steeds minder.
    Moet idd goed uitlopen met dikke sokken of als 't echt pijnlijk blijft kan je ze nog uitrekken bij de schoenmaker.
    Je hebt ook flexible leer das die ik heb, die zouden juist het minst pijn doen pfff dan moeten die andere vreselijk zijn! Maar eenmaal uitgelopen lopen ze heerlijk.
    Hoop dat het meevalt bij je zoontje. Begin dikke sokjes aan.

    Lekker uitwaaien bij het strand!
    Oh als die zachte leer als wat stug is ik hoop dat hij er niet al te veel last van krijgt. Ik las ook dat je met natte kranten ofzo de boel weker kon maken. Ik heb zelf ook nieuwe schoenen binnen, soort van Dr. Martens maar dan van Tommy. Ik draag zelf 38/39 maar dit keer in 40 gehaald. Wajow.. ik liep kreupel laatst. Zo stugg, ik wist niet hoe gauw ik die dingen uit moest trekken

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Nicht van m'n zwager werkt op een islamitische school in Den Haag maar heeft haar eigen kinderen eraf gehaald, taal ging zo erg achteruit..

    M'n neefjes zitten ook gewoon op een openbare school (wel overgrote deel moslims erop) en ze gaan elk weekend zaterdag en zondag naar de moskee en krijgen zo ook echt veel mee. M'n neefje van 8 kan tbarkAllah zoveel suwar al.
    Jammer is dat eigenlijk, want hamdoulilah hebben we hier die mogelijkheid wel alleen de stoffen die ze krijgen zijn zo onder het niveau als wat je daadwerkelijk zou moeten krijgen. En eerlijk is eerlijk, Nederlands leren spreken en begrijpen is een must. We wonen hier en om dan alsmaar de eigen taal te spreken op een school is gewoon not done. Hoe moeten die kids het doen als ze naar het voortgezet onderwijs gaan? Zo jammer gewoon.

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Dat is jammer. Ik woon in België en ik denk dat er hier geen islamitische basisscholen zijn. Ik weet het niet zeker. Maar als er geen islamitsche middelbare scholen zijn zie ik er het nut ook niet van in. Want dan val je erna weer in het onbekende. Hun school nu vind ik ideaal. Ieder kind kan zijn eigen religie kiezen met respect voor elkaars religie. Bij die katholieke school mistte ik dat wel. Voor mij werd het teveel vanuit één perspectief bekeken zonder ruimte voor andere meningen of culturen. Op die school dan he. Veel hangt ook af van de directie in de school.

    Mijn zoontje was daar 2x met een blauw oog thuis gekomen en ze hadden me niet eens gebeld. Ze deden er ook heel lichtjes over. Zo een dingen storen mij. Geef dan toch gewoon een belletje met wat er gebeurd is, je hebt mijn dierbaarste bezit bij je.
    Wow,.. ik zou ook flippen! Mezian tbarkAllah. Inderdaad het hangt van de directie af. Laatst wilde ze in NL een nieuwe systeem erin gooien. Dat kinderen kunnen lezen en zien wat slecht is, stond het woordje van Allah er tussen. Hele ophef vanuit de islamitische gemeenschap en terrecht. Gelukkig heeft de directie meteen gezegd niks met het nieuwe systeem te doen en bood zelfs excuses aan. Maar het feit dat ze al zo lopen te klooien met systemen en daarin religie erin betrekken is schandalig.

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Allahouma ameen dames. Ik zit er echt mee in. En ik kan mij niet voorstellen hoe zij zich moet voelen, van de ene dag op de andere. Pff inchallah komt alles goed. Moge allah genezing schenken voor alle zieke moslimeen en moslimaat op aarde
    Ameen ameen, ❤❤

  7. #264862
    MVC Lid

    Reacties
    2.678
    12-01-2015

    Squid game aan het kijken

  8. #264863
    MVC Lid

    Reacties
    2.678
    12-01-2015

    Dat heb ik ook gehoord. Mijn kinderen zitten op een openbare school. Islamitische school was vol. En ze hebben nu hun vriendjes en vriendinnetjes ga ze er niet vanaf halen. Weekend moskee. Hemdulila mijn kinderen zijn 9 en 11. Allebei bidden, surats kunnen ze meer dan mij.

  9. #264864
    MVC Lid

    Reacties
    2.678
    12-01-2015

    Dat heb ik ook gehoord. Mijn kinderen zitten op een openbare school. Islamitische school was vol. En ze hebben nu hun vriendjes en vriendinnetjes ga ze er niet vanaf halen. Weekend moskee. Hemdulila mijn kinderen zijn 9 en 11. Allebei bidden, surats kunnen ze meer dan mij.

  10. #264865
    MVC Lid

    Reacties
    21.851
    03-02-2013

    Olifantje, lekker hoor even weg zonder de kids. Heb je lekker kunnen winkelen?
    'Er is een stem die geen woorden gebruikt. Luister.'

  11. #264866
    MVC Lid

    Reacties
    21.851
    03-02-2013

    A, heel veel beterschap toegewenst aan je vriendin. Moge Allah haar genezen.
    'Er is een stem die geen woorden gebruikt. Luister.'

  12. #264867
    MVC Lid

    Reacties
    21.851
    03-02-2013

    Wij zijn voor het eerst een lange rit aan maken met L. Onderweg naar haar oma ( niet die uit Twente).
    'Er is een stem die geen woorden gebruikt. Luister.'

  13. #264868
    MVC Lid

    Reacties
    4.516
    09-04-2012

    Citaat Geplaatst door ikgeloof Bekijk reactie
    Squid game aan het kijken
    In Rotterdam kun je binnenkort ook squid game gaan spelen, met die pop, haha....

  14. #264869
    MVC Lid

    Reacties
    17.630
    06-10-2017

    De neefjes [emoji3590] M'n zoontje is bij m'n zus slapen sinds zaterdag. Hij vroeg het zelf of hij mocht. Ben nu naar werk, eind vd dag pakt hij de tram naar centraal station en gaan we samen naar huis

    Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk

  15. #264870
    MVC Lid

    Reacties
    17.630
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door ThisChick Bekijk reactie
    Wij zijn voor het eerst een lange rit aan maken met L. Onderweg naar haar oma ( niet die uit Twente).
    Hoe is het gegaan?